Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hieman on tullut luettua juttua tuosta Leangains 18/6 ja muutama kysymys tulee mieleen, joten kysytääs poijes.

Miten muut ketkä tekevät fyysistä työtä? Miten jaksatte painaa duunia?
Itellä työvuorot sijoittuvat aamuun, tai iltaan. Jokatapauksessa tykkään ite treenata iltasella duunin jälkeen, eli siinä puolen kasin maissa. Eli jos otan käyttöön tuon 18/6 niin paastotaan vaikka kolmeen asti ja siitä sitten saa mussuttaa ruokaa ysiin asti?

Hieman on tullut luettua juttua tuosta Leangains 18/6 ja muutama kysymys tulee mieleen, joten kysytääs poijes.

Miten muut ketkä tekevät fyysistä työtä? Miten jaksatte painaa duunia?
Itellä työvuorot sijoittuvat aamuun, tai iltaan. Jokatapauksessa tykkään ite treenata iltasella duunin jälkeen, eli siinä puolen kasin maissa. Eli jos otan käyttöön tuon 18/6 niin paastotaan vaikka kolmeen asti ja siitä sitten saa mussuttaa ruokaa ysiin asti?
ihan hyvin jaksaa tehdä. tietenkin jos on pakko pitää ruokikset ja vielä samaan aikaan muiden kanssa, voi olla vittumaista vain istuskella seurana ja hörppiä vettä. itse olen vetänyt välillä niin, että ei mitään ruokaa työaikana, kämpillä ehkä desi heraa, kahvi ja sitten salille. sen jälkeen sitten vetää vähän heraa ja oikean ruoan.

ihan hyvin jaksaa tehdä. tietenkin jos on pakko pitää ruokikset ja vielä samaan aikaan muiden kanssa, voi olla vittumaista vain istuskella seurana ja hörppiä vettä. itse olen vetänyt välillä niin, että ei mitään ruokaa työaikana, kämpillä ehkä desi heraa, kahvi ja sitten salille. sen jälkeen sitten vetää vähän heraa ja oikean ruoan.

Ihmettelee jo nytten, kun vetelen heraa aina tauolla :D Saatika sitten tonnikalaa ja ketsuppia sekaisin :D
Eli aamu/duunit ilman safkaa? Sitten herat vaikka naamaan ja salille. Salin jälkeen sapuskaa maan perkeleesti.

Eli aamu/duunit ilman safkaa? Sitten herat vaikka naamaan ja salille. Salin jälkeen sapuskaa maan perkeleesti.

jep, tollasen paaston jälkeen kulkee yleensä treenikin yllättävän hyvin, menee veri sinne missä sen pitääkin olla. ainoa ongelma tuossa on ehkä se että nukkuminen voi olla ainakin alkuun vähän hankalaa, jos ei ole tottunut ahtamaan isoja määriä ruokaa kerralla ja varsinkin illasta.

jep, tollasen paaston jälkeen kulkee yleensä treenikin yllättävän hyvin, menee veri sinne missä sen pitääkin olla. ainoa ongelma tuossa on ehkä se että nukkuminen voi olla ainakin alkuun vähän hankalaa, jos ei ole tottunut ahtamaan isoja määriä ruokaa kerralla ja varsinkin illasta.

Okei, asia selvä. Kuvitellaan, että syömisikkuna ajoittuisi klo 16 - 22. Salille siellä puol 8 niin kuitenkin ennen treeniä voi mättää safkaa ihan huoleti naamaan. Kuulma treenin jälkeinen ateria pitäisi olla isoin?

Okei, asia selvä. Kuvitellaan, että syömisikkuna ajoittuisi klo 16 - 22. Salille siellä puol 8 niin kuitenkin ennen treeniä voi mättää safkaa ihan huoleti naamaan. Kuulma treenin jälkeinen ateria pitäisi olla isoin?

joo se isoin setti kannattaa tosiaan jättää sinne, tulee siitä itse treenistäkin jotain kun ei ähkyssä tarvi vääntää menemään. mä suosittelisin, jos ei muuten, niin ihan vaikka mielenkiinnosta vetämään muutaman treenin tuolla pidemmällä paastolla. siinä viimeistään huomaa ettei se jatkuva ruoan mättäminen ole välttämättä ihan niin tärkeää kuin väitetään.

Jos ketä kiinnostaa, niin näin naispuoleisena ajattelin kommentoida, että ihan hyvin on sujunut viime lauantaista lähtien, kun lähdin tätä kokeilemaan. Paaston pituus on mulla 14h, ja ajoittuu pääsääntöisesti klo 18-08 väliselle ajalle, pienillä heitoilla (eli välillä esim. 19-09, olen asettanut tavoitteeksi pitää sen siinä +/- 2h). Treenaan aamulla ja syömisen aloitan treenin jälkeen. Lepopäivinä syön suhteessa enemmän protskua ja rasvaa, treenipäivinä satsaan hiilareihin.

Parasta tässä on, että tuo syömisikkuna 10h on sen verran pitkä, että tulee syötyä 3-4 kertaa sen aikana. Aiemmin tosiaan söin muutaman tunnin välein aamusta iltaan pieniä aterioita, joista tulin vain kiukkuisemmaksi ;). Eli siis vaikka kaloreita oli päivässä tarpeeksi, niin ne oli jaettu mulla niin monelle aterialle, että yksikään ei ollut tyydyttävä.

Tavoitteena on siis pitää kropassa aika lailla nykyinen rasvan määrä (eli ei mielellään juurikaan vähentää sitä) ja saada lisää lihasmassaa. Salilla treenaan kolmesti viikossa. Katsotaan, mihin tällä päästään.

Onko joku toteuttanut HIITtiä IF:än lisäksi? Jos paaston loppuun kävis vetämässä vaikka 10min HIIT treenin (mäkijuoksua) jonka jälkeen safkaa naamaan. Tämä siis välipäivinä!

Palaako läskiä vai lihasta enemmän?

Onko joku toteuttanut HIITtiä IF:än lisäksi? Jos paaston loppuun kävis vetämässä vaikka 10min HIIT treenin (mäkijuoksua) jonka jälkeen safkaa naamaan. Tämä siis välipäivinä!

No tuskinpa tuossa kerkeää ainakaan lihasta palamaan, anna mennä vain!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuossa nyt käsiteltiin vain lähinnä warrior diet tyyppistä IFää, sekä muita ei kehoiluun sopivia paastomuotoja. Ei sanaakaan leangainssista. Lisäksi niinsanotut puoltavat tutkimukset oli taas tuota ramadan paskaa, minkä on todettu olevan enemmän kuin irrelevantti kun keskustellaan pätkäpaastosta leangains muodossa.
"Body weight, body fat, and lean body mass after 2 weeks of IF did not differ significantly from that after the standard diet. There were no differences between IF and the standard diet in blood levels of glucose, insulin, cortisol, glucagon, adrenaline, noradrenaline or thyroid hormones. Neither were any differences in fatty acid or glucose oxidation after IF versus the standard diet."

"Body weight, body fat, and lean body mass after 2 weeks of IF did not differ significantly from that after the standard diet. There were no differences between IF and the standard diet in blood levels of glucose, insulin, cortisol, glucagon, adrenaline, noradrenaline or thyroid hormones. Neither were any differences in fatty acid or glucose oxidation after IF versus the standard diet."

Niin, eihän niitä merkittäviä eroja varmaan kahdessa viikossa ennätä tulla ja mitä olen ymmärtänyt niin esim leangainssissa se ero on siinä että saa dietillä syödä mahan täyteen eikä mitään ruokapurnukoita tarvi kannella mukana.
Että silleen...

Mitä hyötyä siit on että saa syödä kerralla kunnol? Itel ainaki tulee tukkonen olo isodt kerta annoksest.Se on kyl suorastaa uskomatont, et periaattees kaikki uskoo ns kalorilakiin, mut sit toisaalta koko aika hurahdetaan kaikkii ihme dietteihin. Vain kalorit (ja tietty tiettyyn pisteese makrot) vaikuttaa kehonkoostumukseen PISTE :D

Mitä hyötyä siit on että saa syödä kerralla kunnol? Itel ainaki tulee tukkonen olo isodt kerta annoksest.Se on kyl suorastaa uskomatont, et periaattees kaikki uskoo ns kalorilakiin, mut sit toisaalta koko aika hurahdetaan kaikkii ihme dietteihin. Vain kalorit (ja tietty tiettyyn pisteese makrot) vaikuttaa kehonkoostumukseen PISTE :D

Kyllä tässä tredissä on tullut aika moneen kertaan todettua, ettei kyseessä ole autuaaksi tekevä ihmedieetti, vaan (toisille ihmisille) kätevä tapa rytmittää ateriat, pitää nälkä paremmin loitolla ja nauttia ruuasta. Noihin ylempänä lainauksessasi mainittuihin testiarvoihin (glukoosi, insuliini yms.) vaikuttaa tottakai enemmän se, mitä syö eikä se, milloin syö.

Heitänpä omiakin ajatuksiakin nyt hiukan..

tää IF touhu riippuu paljon ihmisestä, että kenelle sopii ja kenelle ei. Jos isojen annosten syöminen kerralla on vaikeaa, tai jos tätä on vaikeaa omaan elämään sovittaa, niin sitten tietty se perus 5-7 ateriaa päivässä konsepti on varmaan parempi. :D

Itse olen nyt tuolla 16/8 versiolla mennyt jo parisen kuukautta ja voin kertoa, että paluuta vanhaan ateriarytmiin ei ole, eli syötäisiin kolmen tunnin välein pieniä annoksia kerrallaan.. ei lähtenyt ikinä nälkä itellä oli sitte + tai - kaloreilla. Tää IF on vaan ainaki mulle parempi systeemi henkisestikin, kun tuntuu olevan pohjaton vatsa, niin sen aamun ja aamupäivän on syömättä ja sit pääsee valmistaa ekaa ISOA ateriaa. :D Ja treenit on aina iltasin ja tehot ei kyllä oo ainakaa kärsiny yhtään vaikka aika ylläpitokaloreilla meen tällä hetkellä pikkuhiljaa kuitenkin kaloreita lisäten. Ja tämä ei ole mikään dietti, vaan erinlainen tyyli syödä :D Ja itellä ei kyl tuu tukkonen olo isoistakaan annoksista.. kuitenkin ruokailun jälkeen on aina vähintään se 4 tuntia, ennenku pitäs vaikka salille lähteä ni sitte on jo tosi hyvä ja energinen fiilis treenata. Ja voi niitä kaloreita säädellä siten, että syö eniten kaloreita vasta illalla treenin jälkeen, mikä ilmeisesti onkin järkevää kun sitten taas pitäs paastota.

Mutta tosiaan, itse en oikeen enää usko siihen " syö kolmen tunnin välein pieniä annoksia" mantraan. Enkä oikeen kaikkiin muihinkaan body uskomuksiin :D Teen vaan asiat siten, mitkä mulle itelle sopii parhaiten.

Kaks viikkoa....:face:

Ite juoksin 8 viikon HIIT-ohjelman läpi, juoksin aina paaston loppupuolella. Juoksun jälkeen olin vielä tunteroisen syömättä. Kolmisen kiloa lähti läskiä :) suosittelen kokeilemaan ainakin!

Suositut

Back
Ylös Bottom