Nyt kuitenki oon pyöritelly enemmän tota hiilareiden oikeenlaista käyttöä ja törmäsin John Kieferin Carb Back-Loading juttuihin.
Varauksetta voin sanoa että 99.9999% paskaa mitä ton sällin suusta tulee.
Ei nyt ihan täysin suoraan lainattu, mutta Kieferin "oppilapsi" koostaa jykeviä vastaväitteitä blogissaan jollekin skeptikolle:
"Consider this: If you eat 9000kcal worth of pizza a day you will get fat. If you eat 9000kcal worth of pemmican (kuiva liha) a day, you will lose fat! Why is this? It is because there is no insulin spike to cause fat gain."
Eli jos kirjan kannesta kanteen lukenut saa tällasen kuvan dieetistä on jotain aivan vitun solmussa. Oih, muistan kun joskus ysikymppisen kanssa pari postia väänsin tästä aiheesta. Kylläpä hävettää jälkeenpäin.
Poliquinin kans samaan nippuun ja roskakoriin koko bisnesmies.
Ja tosiaan, kysy vaikka sälliltä suoraan ite että onko tämä makrosyklittelyä tai PMSF-tyylistä paastoa. Vastaus on:
"No you fuckign idiot look at my abs this is carb back loading!21"
Ja silti, jos protokolla on välttää hiilareita muulloin kuin treenipäivänä, ei kyse ole makrosyklittelystä? Vaan siis CBL on joku ihan oma metodinsa joka ansaitsee erikoismaininnan? Carb-backloading on niin hauska termikin, sehän meinaa suoraan sitä, että "siirrät hiilarien syömistä myöhemmälle" ja "myöhemmälle" tarkoittaa nimenomaan treenin jälkeen tai "illalla," mutta kätevästi on piilotettu rivien väliin että lepopäivinä (jopa niinä päivinä kun treeni ei ole kauhean intensiivistä, esim. mulla 2 treeniä 4stä...) syödään VHHlla. Tämä ei kuitenkaan ole tosiaan makrosyklittelyä,
eikä kaloreita tarvitse laskea. (Tässä on kans sellanen bullshit-häläri)
Mun mielipide sun tilanteeseen kun IF ei kerta käy:
- Syö aminohappoja ennen treeniä, tai, vielä parempi, juo palkkari (jos koet että se auttaa treenissä)
- Syö treenien jälkeen esim purkki raejuustoa/rahkaa ja heraa / jotain kevyttä prodepitoista (jos syöt liikaa on aika ikävä olla töissä/koulussa)
- Syö seuraavan kerran kun näet tarpeelliseksi, esim 4-5h päästä, syö mitä haluat ja mikä tuntuu parhaalta
- Värkkää kalsujen kans sitä mukaan mitä haluat kropassa tapahtuvan, dieetatessa enemmän, bulkatessa vähemmän
- Syklittele makrot treeni/lepopäivinä järkevästi (koska silleen voi kätevästi myös säätää kaloreita, mulla tää käytännössä meinaa vaan hiilarien vähentämistä)
- Älä tee syömisestä vaikeaa.
Itse toteuttaisin näin.