Imuria ostamassa

Me ollaan nyt yli puolisen vuotta imuroitu koko kämppä robotti-imurilla (Roomba 530).
Aivan loistava laite ja toimii. Siivoa roskat ja pölyt pois nurkkia myöten ja menee myös huonekalujen alle, jonne ei itse jaksaisi konttailla. Ainoa miinus on pienehkön säiliön ja harjasten putsaaminen. Tosin sekin on vain merkki siitä, että imuri toimii...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä Roomba-malli Systeemillä on? Onko sulla tai jollain muulla kokemusta, että toimiiko jos huoneita on useita? Itsellä neljä huonetta plus käytävä. Imuroinnin jättäisin hyvinkin mielelläni robotille.

Pikkasen myöhässä vastaus. 560 on malli. Itse toimin tätä nykyä näin. Huoneesta tavarat pois lattialta. Roomba sisään ja ovi kiinni. Kun roomba lopettaa toiseen huoneeseen sama homma. Keittiö/olohuone alueena iso ja sen olen jakanut kahtia niillä majakoilla. Silloin roomba selviää tuosta 60m2 tilastakin ongelmitta.

Ainut haitta puoli edelleen tuo putsailu. Sitäkin joutuu tekemään kyllä aika harvakseltaan.

Pitäisi käydä imuriostoksilla. Mikä on oikeasti hyvä ja toimiva, joku Dyson DC19 Origin tahi Miele S 4212 Duoflex? Hinta voi olla jotain 50-300€.

Pitäisi käydä imuriostoksilla. Mikä on oikeasti hyvä ja toimiva, joku Dyson DC19 Origin tahi Miele S 4212 Duoflex? Hinta voi olla jotain 50-300€.

Kiva hintahaarukka :)

Meillä on neljä imuria joista vanhin on reipas 5 vuotta sitten ostettu, mikään imureista ei ole se paskin ja halvin malli ja silti Dyson on aivan suvereenisti parhain. Osta siis taisoni!

Meillä on neljä imuria joista vanhin on reipas 5 vuotta sitten ostettu, mikään imureista ei ole se paskin ja halvin malli ja silti Dyson on aivan suvereenisti parhain. Osta siis taisoni!
Siis N-E-L-J-Ä imuria? Nyt on pakko kysyä minkälaisessa puolen hehtaarin huvilassa asustelet? :D

Ite oon käyttäny Dyson DC19 ja Miele S4280 imureita. Dyson on meikän mielestä ihan paska. Huutaa niin, että pitää pitää kuulosuojaimia ja hemmetin kömpelö liikutella. Jos nyt ostaisin niin se olisi Mielen 5000-sarjalainen, esim. S5781.

Noo, en halua ensin ostaa halpaa ja sitten hyvää.. Joten mahdollisten ihmeiden takia tuolla on toi 50€ ;)

Kellään kokemuksia sellasesta ku Green Cyclone 2000W? Hinta murto-osan Dysonista, ja kuulemma palautuksia tullut ko. tuotteen kohdalla paljon vähemmän.

Dynoni on perseestä. Ylihintaista paskaa, jota myydänä mielikuvalla. Käyttöergonomia jo lähtökohtaisesti todella syvältä.

Dynoni on perseestä. Ylihintaista paskaa, jota myydänä mielikuvalla. Käyttöergonomia jo lähtökohtaisesti todella syvältä.

En kyllä allekirjoita tota, kalliitahan ne on imureiksi mutta ainakin itse olen ollut hemmetin tyytyväinen, tai no en tosiaankaan ole mikään imureiden erikoismies mutta vertailupohjaa muistakin "laadukkaista" on jonkin verran kyllä. Dysoni ei kyllä ole mikään hiljanen vehje tosiaankaan mutta ainakin toi malli mikä mulla on imeekin sitten koko sen äänen edestä ja imuteho on pysynyt täysin samana ostohetkestä alkaen eli vuoden verran. Imureiden ylitsepääsemätön kehuminen on kyllä niin noloa etten tämän viestin jälkeen enää Dysonia puolusta.

Siis N-E-L-J-Ä imuria? Nyt on pakko kysyä minkälaisessa puolen hehtaarin huvilassa asustelet? :D

Puoli hehtaaria on kyllä tontin koko tässä tampereen kyljessä mutta talo ei ole kuin ~150m2, mutta talossa on kolme kerrosta ja yksi on autojani varten. Harva asia on meinaan yhtä ärsyttävää kuin kantaa imuria portaissa kerroksesta toiseen, joten olen ihan mukavuusmielessä niitä on kolme ostettu ja Dysoni hoitelee isointa aluetta eli keskikerrosta :D

Dysonit kusee totaalisesti se, että takarenkaat on kiinteät eikä niinkuin normaali imurissa sivuttaissuunnassa akselinsa ympäri pyörivät. Tuo homma tekee Dysoneista hiton kömpelöitä liikutella.

Heitetääs omat kokemus imureista, joita on ollut vuosien saatossa jos jonkinmoisia.
Ostin vuosi sitten Hyla-puhdistusjärjestelmän ja on sitten paras laite ikinä! http://www.hylashop.fi/
Sain tuohon nuo kaikki lisävarusteet paitsi lattian kiillottimen todella mukavaan hintaan. Laite on normaalisti kallis mutta todellakin hintansa väärti.
Separaattori tekniikkainen laite, jossa siis pidetään aina vettä säiliössä kun touhutaan ja pöly jää vesisäiliön veteen, joka sitten tyhjennetään. Hyvä esimerkki oli kun vanhempani ostivat uuden sänkyn ja kokeiltiin imuria päivän vanhan sänkyn patjoihin ja tyynyihin, tulos oli aika mykistävä. Sänkystä ja tyynyistä tuli likainen vesi, sekä valkeita pieniä mutta havaittavia palleroita säiliöön. Nämä valkeat pallerot olivat kuulemma punkin ja muiden itiöiden paskaa:eek:. Laite siis puhdistaa paikat ihan eri tavalla kuin perus imurit. Sain tuollaisen kalliin Luxin imurin porukoilta kun heille tuli keskuspöläri. Jos imuroin tuolla luxilla vaikka maton niin hyvin kuin vain voin ja sen jälkeen imuroin maton Hylan imurilla, on imurin vedessä aina paskaa imuroinnin jälkeen. Ei normaali imurilla näköjään saan puhdasta mitenkään aikaan, imutapa on jotenkin ihan toista tuossa separaattorilaitteessa.

Laitteen mukana saamistani varusteista:
-Märkäimuri on kätevä, auton penkkejä ja kalusteita minunkin imurilla on imuroitu jo kymmeniä.
-Sähkömoottori harja on kätevä, putsaa myös laminaattilaattojen raot.
Huoneilman puhdistus ja siihen saatavat hyvän hajuiset hajusteet on hieno ominaisuus, huoneilma on fressimpää käytön jälkeen ja kun pelkkää huoneilmaa kierrättää koneen läpi, huomaa kuinka ilmasta kerätty pöly jää vesisäiliön veden päälle lillumaan ja ilma on puhtaampaa.
-Ikkunan pesin itselle aivan turha vekotin.
-Laitteen painepesuriksi muuttava sarja itselle ihan turha(tarkoitettu esim. kumimattojen pesuun jne)
Hinta on vähän kallis ja vastaavalla tekniikalla olevia laitteita taitaa olla nykyisin muitakin, niistä en tiedä mitään kun ei ole kokemusta.
Voin vain suositella Hylaa! Ja en, en ole todellakaan kyseisten laitteiden myyjä.
Suosittelen pyytämään tuollaisen Hylan laitteiden esittelyn mikä ei maksa mitään, siinä näätte toimiiko laite vai ei. Tuolla lahjaksi saamallani 1500 euron Luxilla imuroin nykyisin pelkästään autoa silloin tällöin:D

Kuvan imuri erikoisvarusteltu:D
HYLA_end_MiniHYLA-Swarovsky.gif

Dysonit kusee totaalisesti se, että takarenkaat on kiinteät eikä niinkuin normaali imurissa sivuttaissuunnassa akselinsa ympäri pyörivät. Tuo homma tekee Dysoneista hiton kömpelöitä liikutella.

Ja sitten on tietty se 220 desibelin käyntiääni...

Onko se dyson nyt sitten paska? Pitäs ostaa uus imuri.. Nykynen on 49e paska, ei oo hepaa eikä mitää muutakaa ihmeellistä. Kerran viikkoon imuroidaan, aina torstaina. Pölyä tulee pirusti, sekin olis siisti heivata pois osittain jo imuroidessa.

Onko se dyson nyt sitten paska? Pitäs ostaa uus imuri.. Nykynen on 49e paska, ei oo hepaa eikä mitää muutakaa ihmeellistä. Kerran viikkoon imuroidaan, aina torstaina. Pölyä tulee pirusti, sekin olis siisti heivata pois osittain jo imuroidessa.

Osta Electrolux tai Miele n. 200-300 eur hintaluokasta, niin ei mene pieleen.

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
Itse ajattelin sijoittaa tähän imuriin kunnes tuo nykyinen lakkaa toimimasta.. soon, it will happen. http://www.electrolux.fi/node38.aspx?productid=18102

Taitaa olla tällä hetkellä poistuva tuote, ellen ihan väärin ole ymmärtänyt. Ainakin uusia Ultra Silencereitä olen nähnyt varastossa jo. Ja juurikin tuon Green-mallin hinta on pudonnut ainakin Jumbon Prismassa 179 euroon (ainakin viimeeksi kun katsoin hinnan). Ilmeisesti viimeiset myydään pois vähän halvemmalla hinnalla, kunnes uusi malli tulee myyntiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom