Imuria ostamassa

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Eukko kyllä tykkää tosta ihan hirveästi ja sanoinkin sille, että meillä on sitten näköjään imurinkäyttäjä valittu tästä eteenpäin.

Tuo on hyvä ratkaisu. :)

Harmi kun meillä kumpikin vihasi Dysonia niin pakkohan se oli vaihtaa Mieleen. Käytettävyys on vaan niin törkeästi parempi tässä Mielessä kuin Dysonissa.
Joku 5000-sarjan Miele niin ei voi mennä pieleen.

Vuosi ollaan imuroitu tämmösellä: http://www.kodinkonetukku.fi/shopexd.asp?id=356
Makso aikanaan prismassa 199€. Hyvä laite ollu tähän asti.
Erityisesti kiitosta pitkästä sähköjohdosta, pystyy pienen omakotitalon imuroimaan yhdestä pistokkeesta.
Samoin suulake on hyvä.

Tuommoista olen kanssa harkinnut seuraavaksi imuriksi. Imutehoa tuossa pitäisi olla, mutta mitenkäs on metelin kanssa? Huutaako saatanasti?

Tuommoista olen kanssa harkinnut seuraavaksi imuriksi. Imutehoa tuossa pitäisi olla, mutta mitenkäs on metelin kanssa? Huutaako saatanasti?
Ei kyl mun mielestä pidä pahaa ääntä. Tosin kaikki mun aikasemmat imurit on ollu jotain halpapaskoja mitkä on pitäny hemmetisti ääntä. ;)
Imutehoa on kyllä todella hyvin.
Ainut asia minkä olen saanut hajalle oli tuon imuputken kiinnitys palikka imurin takana mihin sen voi laittaa lepäämään kun ei imuroi. Sekin tosin omaa tyhmyyttä kun nojasin siihen.

Nosto.

Tekeekö sillä Dysonilla mitään? Mikä malli niistä kannattaisi ottaa ja onko potentiaalisia vaihtoehtoja?

Nosto.

Tekeekö sillä Dysonilla mitään? Mikä malli niistä kannattaisi ottaa ja onko potentiaalisia vaihtoehtoja?

Olikohan TM:n testi, missä Dyson (pölypussiton) oli lähes ainoa imuri, jonka imuteho heikkeni pölymäärän lisääntyessä. Itselle hankin Electroluxin pölypussittoman mallin (199 euroa tarjouksessa), imutehoa ainakin piisaa, repii vaikka naulat seinästä :D
Eikä pidä kyllä mitenkään erityisen kovaa meteliäkään. Vajaan kuukauden käyttökokemuksen perusteella en vaihda enää pölypussilliseen malliin - ikinä.

Keskuspölynimuri pitäisi ostaa. Noista on testejäkin mutta testaustapa ei ole välttämättä paras. Voittajaksi TM Rakennusmaailmassa pääsi joku italialainen vekotin. En nyt aivan heti Fiatiakaan ostaisi, miksi siis imurin Italiasta? Testissä painotettiin kovasti myös käyttöohjeita ja muuta tarpeetonta.
Allaway voisi olla ok? Mitenkäs Eurovac, jota monet ovat kehuneet myös?

Hyvä imuri?

hankinnassa ois sellanen imuri, ettei tarvis emännän (siis mun :) ) miettii jääkö pölyt nurkkiin. allergiasuodatinkin ois kiva olla enempi hyvä. ei sen tarvi maksaa kuitenkaan kauheen paljon dysoneita. onko kokemuksia noista vai onko enemmän hypeä kuin oikeeta näyttöä? vastaavalla tekniikalla edullisempia vaihtoehtoja?

toinen kysymys: meillä on beam 187ewa tms. keskuspölynimuri (tehoja oli muistaakseni 1150W, imutehoa en muista) ja se tuntuu olevan vähä laiska. syy? kantsiiko uusia, vai hommata tollanen perässävedettävä vekotin?

kiitos!

Meillä on Dyson DC29 original. Tykkään. Ilmeisesti joissain malleissa on erilainen suutin, mutta mä pidän nimenomaan tuosta todella litteästä suuttimesta, joka mahtuu jonkin verran mm. pianon, uunin, jääkaapin ja Lundian tikkaiden alle. Imuroi tarkasti eikä haise. Varsi/kahva oli aluksi outo, mutta kun sitä oppi käyttämään, en vaihtaisi. Ohjaus toimii tosi tarkasti. Säiliö ei ainakaan meillä täyty kovin nopeasti, oon tainnut tyhjentää ja pestä sen kahdesti toukokuun jälkeen.

Miinuksena Dyson tosiaan on hieman kömpelö, ja pitkälle ihmiselle siinä taitaa loppua varsi kesken. Äänestä en osaa sanoa, samanlainen meluaja oli edellinenkin. Tosin Dyson ei ujella.

Miele S 5781, siitä ei juurikaan perässäkulkeva imuri parane.

http://www.miele.fi/fi/kotitalous/tuotteet/1325_20524.htm

Hintahaarukka paikasta (ja alennuksista riippuen) 300-330e. Iso 4,5l pussi jota tarvitsee tyhjentää 2-3krt/v. Tehoa löytyy ja silti hiljainen. Tehonsäädöt, käynnistys yms. kahvassa eli periaatteessa kaikki herkut. Emännän vm. 87 Mieleä ei saatu edes raksaprojektin siivouksissa hengiltä, kelpaa edelleenkin autonimurointiin jne. suttuhommiin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Joskus aikaisemmin jo täällä hypetin Dysonia ja sama linja jatkuu. On vaan todellakin aika ylivoimainen imuri. Meillä asustelee 4 koiraa ja 95 neliön asunto on imuroitava noin 500 kertaa vuodessa. Imuri on nyt ollut meillä about 4-5 vuotta eli imurointikertoja on kertynyt varmaankin päälle 2000 ja Dyson toimii ihan niinkun uutenakin.

Ei olisi puhettakaan hankkia mitään pölypussillista imuria, vähintään kerran viikossa saisi heittää uutta pussia koneeseen. Miinuksena edelleen suht kova ääni mutta muuta moittimista en keksi. Suosittelen ehdottomasti. Mekaaninen rakenne on tukeva ja kestäväksi havaittu, imuteho on edelleen todella hyvä, imee hyvin jopa täydelläkin säiliöllä. Helppo pitää puhtaana.

Kumpi valita, keskuspölynimuri vai normaali? Keväällä pitäis alkaa rakentamaan ja en osaa päättää. nykyisessä on keskupölynimuri 10m letkulla ja tuon pitunen letku on kyllä helkkarin hankala käyttää

Kumpi valita, keskuspölynimuri vai normaali? Keväällä pitäis alkaa rakentamaan ja en osaa päättää. nykyisessä on keskupölynimuri 10m letkulla ja tuon pitunen letku on kyllä helkkarin hankala käyttää
Riippuu kyllä talon pohjastakin. Meillä on 2kpl 10m letkuja (kellarissa oma ja asuinkerroksissa toinen). Kun talo on avara, niin ei toi letku tunnu yhtään hankalalta. Jossain gryndatussa huoneiden maksimointikämpässä asia voisi olla toisin. Ainoa hankaluus on, ettei tolle ole oikein luontevaa paikkaa säilytykseen. Niinpä se lojuu suurimman osaa ajasta lattialla...

Erityisesti monikerroksiseen taloon ja/tai portaiden siivoukseen soveltuu mainiosti ladattava varsi-imuri. Kuvan Dyson ollut muutaman kuukauden käytössä ja on loistava kampe. Normi-Miele on saanut homehtua kellarissa tämän oston jälkeen.

Ei vastaa tietysti normi-imuria imuteholtaan mutta pikasiivouksiin lyömätön vehje.
+ Helppokäyttöinen
+ Hyvä imuteho "rikkaimuriksi"
+ Ei pölypussia
+Nopea latausaika

- Kallis (noin 300 euroa)
- Akun kesto noin 15 minuuttia

2_134980-1000x1000.jpeg

Viikonloppuna tuli hankittu Dyson DC29 Allergy, koska edellinen imuri (electrolux vm -04) alkoi olemaan huonossa hapessa. Oli muuten paras hankinta kotitalouden puhtaanapitoon mitä voi olla. Olihan se kallis, mutta köyhän ei kannata halpaa ostaa.

Electroluxista tuli taikasavut ulos, paha haju, eikä lähde käyntiin.
No onhan tällä viikonlopulla säretty yksi auto ja yksi imuri ainakin.

Mutta mikäs imuri tilalle? Keskuspölynimuria en ala ostamaan vaikka putket onkin valmiina.

Electroluxista tuli taikasavut ulos, paha haju, eikä lähde käyntiin.
No onhan tällä viikonlopulla säretty yksi auto ja yksi imuri ainakin.

Mutta mikäs imuri tilalle? Keskuspölynimuria en ala ostamaan vaikka putket onkin valmiina.

Edelleen mun viesti #130 tässä ketjussa, enkä muuta mielipidettä. Eikä sitä vanhaa Mieleä ole edelleenkään saatu hengiltä vaikka sillä kaikki paskat onkin imuroitu (betoni-, kipsi yms. imurintappopölyt).

Mulla on mamma vähän höperö tuon siivouksen kanssa niin meillä on LUXin imuri, ei kuulemma muilla imureilla tee mitään tuohon verrattuna.

Ei muuta kun tommosen ostoon jos haluaa kerralla hyvän ja ei säikähä hintaa. Mitä lie uus maksaa 1000-1500ekeä? Eli aika monta 100eken imuria tuohon ostaa.....
Lux_0020_imuri-vaaka_iso.webp

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom