Imuria ostamassa

Onko se dyson nyt sitten paska? Pitäs ostaa uus imuri.. Nykynen on 49e paska, ei oo hepaa eikä mitää muutakaa ihmeellistä. Kerran viikkoon imuroidaan, aina torstaina. Pölyä tulee pirusti, sekin olis siisti heivata pois osittain jo imuroidessa.

Kaipa se menettelee, jos ei ole lemmikkieläimiä. Mitä nyt itse tutkiskelin tuommoista Dysonia, niin aika perkeleen laaduttomalta se vaikuttaa hintaisekseen. Electroluxin huippumallin saa melkein samaan hintaan, kuin Dysonin paskimman mallin ja E-lux varmasti pieksee Dysonin jokaisella osa-alueella. Tai ehkei patenttien määrässä :lol2:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos aikoo laittaa vajaa 300€ pelkkään imuriin, niin suosittelisin samalla Kärcherin 4000:sta, jolla voi imeskellä nesteet myös. Eli märkä- ja kuivaimuri. Bonuksena pesuominaisuus, joten sillä voi ruiskia pesuainetta ja imuri imee sen poies samantien. Voi pestä matot, sohvat, auton penkit, kokolattiamatot ja kovat lattiat. Ton jälkeen moppi ja muut luutut joutavat huitsin vittuhun.
Imutehoa riittää todella hyvin. Dyson on tuskin parempi. Ainoo huono puoli on isohko koko, mutta vehje kulkee kepeästi perässä, koska alla on 6kpl pyörivää renkulaa.
 
Kävin kattoos töiden jälkeen ja pääsin testaamaankin jotain 370e dyson mallia. Ei oikeasti vakuuttanut. En maksa niin jumalattomaa summaa semmosesta minkä ero ei ole silmiinnähtävä vrt halpismalliin.

Todennäkösesti electrolux ~200e ajaa täysin saman asian ja kukkaroon jää 150+ erkkiä mikä on pirusti. Ainut kriteeri, kunhan on pestävä hepa suodatin ja hyvä imuteho, paskaksi nuo menee kuitenkin aikanaan eikä ole mitää kultakelloja.

Tuo pesuimuri olis kyllä pirun hieno, kelpais ajella aina uudenkarhealla auton sisuksella..
 
Jepulis, toi Kärcheri oli kesällä 249€. Ja muuten imee matoista puolen vuoden aikana kertyneet lyhyet koirankarvat helposti. Ja sit ne matot voi pestä vielä, jos huvittaa, samalla vehkeellä.
 
Kävin kattoos töiden jälkeen ja pääsin testaamaankin jotain 370e dyson mallia. Ei oikeasti vakuuttanut. En maksa niin jumalattomaa summaa semmosesta minkä ero ei ole silmiinnähtävä vrt halpismalliin.

Todennäkösesti electrolux ~200e ajaa täysin saman asian ja kukkaroon jää 150+ erkkiä mikä on pirusti. Ainut kriteeri, kunhan on pestävä hepa suodatin ja hyvä imuteho, paskaksi nuo menee kuitenkin aikanaan eikä ole mitää kultakelloja.

Tuo pesuimuri olis kyllä pirun hieno, kelpais ajella aina uudenkarhealla auton sisuksella..

Itse asiassa joku Dysonin edustaja taisi sanoa, että niissä Dysoneissa on joku suodatin jota ei voi vaihtaa ja se kestää 5 vuotta. Eli 5 vuoden kuluttua pitäisi ostaa taas uusi Dysoni. En sitten tiedä kuinka tietäväinen se oli esittelemästään tuotteesta, mutta aika kusetukselta nuo avaruusalukset vaikuttavat :)
 
Kaipa se menettelee, jos ei ole lemmikkieläimiä. Mitä nyt itse tutkiskelin tuommoista Dysonia, niin aika perkeleen laaduttomalta se vaikuttaa hintaisekseen. Electroluxin huippumallin saa melkein samaan hintaan, kuin Dysonin paskimman mallin ja E-lux varmasti pieksee Dysonin jokaisella osa-alueella. Tai ehkei patenttien määrässä :lol2:


Itse taas olen tutkiskellut(käyttänyt) Dysonia about kolmen vuoden ajan ja ei voisi paljon tyytyväisempi olla.

Miksi sanot että menettelee jos ei ole eläimiä? Meillä on 3 koiraa ja imuroidaan 6-10 krt/viikossa kämppä ja kyllä Dyson on ollut todella hyvä, ei voi muuta sanoa. Sanoisin että käyntiääni on ainut ns. minus kyseisessä imurissa.
 
Itse taas olen tutkiskellut(käyttänyt) Dysonia about kolmen vuoden ajan ja ei voisi paljon tyytyväisempi olla.

Miksi sanot että menettelee jos ei ole eläimiä? Meillä on 3 koiraa ja imuroidaan 6-10 krt/viikossa kämppä ja kyllä Dyson on ollut todella hyvä, ei voi muuta sanoa. Sanoisin että käyntiääni on ainut ns. minus kyseisessä imurissa.

Itselleni jäi tällainen kuva kun itse testasin sitä. Jo normaali pöly jäi vittumaisesti säiliön seiniin ja se piti tyhjennettäessä suunnilleen pestä vedellä. Siinä vaiheessa mietin, että eläinten rasvainen hilse (joka tuppaa olemaan aika paljon tujumpaa kamaa, kuin hienojakoinen pöly) olisi suhteellisen vittumaista puhdistaa säiliöstä. Lisäksi kotieläinten karvat täyttävät tuommoisen 2 litran säiliön aika nopeasti ja se pitää puhdistaa lähes joka kerta.

Kaiken kukkuraksi Dysonin oma edustaja tuntui haukkuvan imuria aivan paskaksi, joten ei kovin kummoinen kuva jäänyt.

Mutta tosiaan testiaikani oli rajallinen, eikä vastaa mitenkään 3 vuoden kokemusta laitteesta. Ja sen verran paljon hyvääkin on Dysonista puhuttu, että kai se joillekin sopii kivasti. Omien kokemuksien perusteella en ökyhintaista ja mölyävää avaruusalusta itselleni ostaisi.

edit. 6-10 kertaa viikossa? :wtf:

Ettei Laihalohtu olisi electroluxin agentti :rolleyes:

Itsehän olen Mielen onnellinen omistaja :D
 
http://www.electrolux.fi/node37.aspx?categoryid=14095 Tommonen on meillä ja erittäin tyytyväinen olen. Taloudessa on kaksi koiraa ja karvoja saa imuroida päivittäin, eikä imuteho havaittavasti heikkene vaikka pussi täyttyykin. Imuri on oikeasti hiljainen, ainakin edelliseen electroluxiin ja dysonin suihkuhävittäjänkin kateelliseksi tekevään meteliin.
 
Moni hehkuttaa sitä, että Dysonissa ei tarvitse pölypussia lainkaan. Mutta on varmaan kiva tyhentää se pölysäiliö esim. roskikseen... ei varmaankaan ne pölyt paljoo leviä ympäriinsä. Kun ne on kivasti vielä siellä säiliössä sähköstyneet tms. eli tarttuvat joka paikkaan.
No prkl onhan sen pakko olla paras, ku maksaaki niin paljo, ja kaikki ostajat kehuu. Tuli sijotettuakin niin hitosti tohon paskaan, ettei vaan voi kritisoida...
 
Itselleni jäi tällainen kuva kun itse testasin sitä. Jo normaali pöly jäi vittumaisesti säiliön seiniin ja se piti tyhjennettäessä suunnilleen pestä vedellä. Siinä vaiheessa mietin, että eläinten rasvainen hilse (joka tuppaa olemaan aika paljon tujumpaa kamaa, kuin hienojakoinen pöly) olisi suhteellisen vittumaista puhdistaa säiliöstä. Lisäksi kotieläinten karvat täyttävät tuommoisen 2 litran säiliön aika nopeasti ja se pitää puhdistaa lähes joka kerta.

Kaiken kukkuraksi Dysonin oma edustaja tuntui haukkuvan imuria aivan paskaksi, joten ei kovin kummoinen kuva jäänyt.

Mutta tosiaan testiaikani oli rajallinen, eikä vastaa mitenkään 3 vuoden kokemusta laitteesta. Ja sen verran paljon hyvääkin on Dysonista puhuttu, että kai se joillekin sopii kivasti. Omien kokemuksien perusteella en ökyhintaista ja mölyävää avaruusalusta itselleni ostaisi.

edit. 6-10 kertaa viikossa? :wtf:

Meillä normaali tyhjennys menee niin että ottaa vaan tyhjän muovipussin ja sinne kipataan säiliö, ei sitä läheskään joka kerta tarvii vedellä huuhdella, itseasiassa todella harvoin. On varmasti monia muitakin hyviä imureita, mutta oman kokemukseni mukaan Dysonkin on todella hyvä.

Ja tosiaankin, 6-10 kertaa viikossa imuroidaan ja siihen päälle about 4-8 kertaa viikossa lattianpesu. :rolleyes:
 
Ja tosiaankin, 6-10 kertaa viikossa imuroidaan ja siihen päälle about 4-8 kertaa viikossa lattianpesu. :rolleyes:

I feel myself so dirrrrrty :whip:


:(

Toisaalta juuri kuulin kaverilta, että hänen siivousintoilijanakin tunnettu äitinsä imuroi kahdesti (ja viikonloppuisin jopa kolmesti) päivässä. Eli ei kai tuo 6-10 kertaa sitten niin erikoista ole :D
 
Moni hehkuttaa sitä, että Dysonissa ei tarvitse pölypussia lainkaan. Mutta on varmaan kiva tyhentää se pölysäiliö esim. roskikseen... ei varmaankaan ne pölyt paljoo leviä ympäriinsä. Kun ne on kivasti vielä siellä säiliössä sähköstyneet tms. eli tarttuvat joka paikkaan.
Nostetaas, kun meillä on nyt reilun viikon ollu tollanen Dyson DC29 All Floors.

Eli tohon quoteen: Pölyt ei leviä. Ne on ihan kivana paakkuna siellä säiliössä, eikä tyhjennyksessä ole mitään ongelmaa. Eri asia varmaan jos sillä imuroi kymmenen kiloa hienoa hiekkaa, mutta se nyt ei muutenkaan taida olla järkevää.

Ai niin. Toi imuri on ihan uskomaton paska. Mä vihaan sitä ihan vitusti. Imuteho hyvä, ellei erinomainen, ei pölytä ympäriinsä, eli hyvät suodattimet jne. Mutta... Se imuteho on niinkin hyvä, että mä vihaan tolla imuroimista. Suutin tarraa niin kovaa lattiaan kiinni, että sitä on vaikea liikutella sivuttain. Toisekseen siinä on metri liian vähän letkua. Ärsyttää, kun toi ei anna kovinkaan paljoa vapautta liikkua, kun letku on tollanen vitun nysä.

Eli imuri on itsessään oikein hyvä, mutta käytettävyys ihan päin vittua. Tossa tuli muuten mukana kaksi lattiasuutinta. Tollanen tavallinen ja sellainen jossa on pyörivät harjakset. Ne harjakset ei pyöri edes sähköllä, vaan imulla. Koko systeemi tuntuu olevan aika pitkälle pelkkä vitsi. Se ei tee mitään mitä tavallinen suutin ei tekisi.

Eukko kyllä tykkää tosta ihan hirveästi ja sanoinkin sille, että meillä on sitten näköjään imurinkäyttäjä valittu tästä eteenpäin.
 
Oon tosi vanha kun tiedän tällaista, mutta olen kuullut että nuo Dysonit ovat ihan paskoja. Itse mietin rikkaimuria, koska olen dextermäisen tarkka kotini puhtaudesta.
 
Kerran kun on koirataloudessa kokeillut pölypussitonta imuria, niin ei enää pussilliseen palaa. Omasta koirasta kun lähtee sen verran karvoja, että pölypusseja saisi vaihdella ja ostaa koko ajan.
 
Tuli ostettua Electroluxin ZUS3920 Ultra Silencer, kun tuttavalta sai reippaalla alennuksella. http://www.electrolux.fi/tiedote/node90.aspx?productid=38093

Paketissa on vielä, mutta eiköhän se viikolla pääse tositoimiin, kun kotiudun reissulta. Itsellä tosiaan oli kriteerinä koiratalouteen imuri (en edelleenkään varma onko tuo se paras, mutta hakkaa 100/0 mun nykyisen pienen punaisen Boschin, jonka haluaisin lähinnä laittaa kärsimään ja kovasti). Koira myöskin pelkää imuria aika hysteerisenä. Toivottavasti tuo hiljaisempi "käyntiääni" helpottaa.


Saa nähdä kuinka "Luxi" toimii.
 
Huhtikuusta -09 Miele S 5211,tyytyväinen olen.Hyvää mm,suulakkeet&pyörät.Noi pyörät näytti ens alkuun liian pieniltä mut toimii kyllä aremmallakin pinnalla(öljytty parketti):)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom