Imuria ostamassa

JN

.
Kaupunki
Tampere
Nykyinen imuri on 40 euron Melissa, ja nyt alkoi vituttamaan sen äänekkyys ja tehottomuus. Lisäksi sen on kokoajan nurin johtuen pienestä koosta ja massasta.

Onko kellään kokemuksia johdottomista imureista? Riittääkö tehot ? Ei ainakaan johto olisi tiellä pyörimässä :rolleyes:

Robotti-imuri olisi kanssa yksi vaihtoehto, hinnat tosin taitaa pyörilä 300 eurosta ylöspäin. Niistä kokemuksia?

Mikä merkki on imureiden Ferrari?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite tympäännyin just tommoseen Melissaan, kova ääni ja huono imuteho. Imurointi tapahtui siten, että kun havaitsi roskan, pölyn, leivänmurusen yms. niin imuri suulake piti viedä tarkasti kohdalleen että se imaisi sen syövereihinsä. Lisäksi ilman kunnon suodattimia se just imuroitu pöly sitten leijaili vaan astetta hienompana kämpässä.Että ihan hyvä peli, suosittelen lämpimästi :)

Hiljattain tein sijoituksen ja hommasin Voltan Bolidon joka on aivan eri planeetalta, on hepa-suodattimet ja muutenkin tehokas jne. Ilmeisesti muutenkin nuo voltat ovat ihan kelpo pelejä. Tosin ton Bolidon hintakin on 4xMelissaa kalliimpi mutta kyllä kannatti.

ace-oo- sanoi:
Nykyinen imuri on 40 euron Melissa, ja nyt alkoi vituttamaan sen äänekkyys ja tehottomuus. Lisäksi sen on kokoajan nurin johtuen pienestä koosta ja massasta.
Onko kenties Melissa Mirage 1200w? A.K.A. ilmahälytyssireeni? Itse haksahdin samaan muutama vuosi sitten kun se oli niin halpa. Kyllähän sillä just pölyä imuroi, roskat onkin sitten asia erikseen.

Glyptis sanoi:
Onko kenties Melissa Mirage 1200w? A.K.A. ilmahälytyssireeni? Itse haksahdin samaan muutama vuosi sitten kun se oli niin halpa. Kyllähän sillä just pölyä imuroi, roskat onkin sitten asia erikseen.
Tuo on joku Melissa 1300w. Pölyhiukkasen saa tuhottua ainoastaan tähtäämällä suuttimella tarkasti hiukkasen keskipisteeseen.
Lisäksi imuroinnin jälkeen pitää tuulettaa kämppä.

Lisäksi pusseja ei tunnu saavan mistään.Oikean pölypussin ostosta on tehty tieteen ja urheilulajin sekoitus.

Robotti-imuri olisi aika kätevä vaimon korvike. Ja halvempi. :D

Miten nuo robotti-imurit muka toimii jos huoneessa on muutakin kun seinät? Eli jos on vähänkin huonekaluja enemmän niin mutulla sanoisin ettei kovin hyvää jälkeä tule?

Mutta sen sanon omalla kookemuksella, ettei kannata ostaa niitä pienikokoisia imureita jos imuroitavaa on vähänkin enemmän kuin kaksion verran. Me ostettiin joskus kaksioon sellainen pieni imuri ja siellä se oli kätevä, mutta nyt neliössä saa sitä pussia olla vaihtamassa/tyhjentämässä n. 2-3 imuroinnin välein. Siitä lähtee yksinkertaisesti tehot kun pussi alkaa täyttymään ja sellaisen pienen pussin täyttyminen ei kauaa vie. Eli kannattaa ostan reilunkokoinen imuri jos neliötä on reiluhkosti. Ja kannattaa tosiaan tsekata niitä testä esim. TM:stä, ei siellä kärjessä mitään ylihintaisia yleensä ole kun se hintakin on yksi arvostelukriteeri.

Teillä on asiat hyvin. Mulla on paskan vihree Elram Tigra 1300. Niin surkee imuri että pöly pitää nyppiä lattialta ja laittaa putkeen jonka jälkeen putkea pitää nostaa koholle ja varistella se paska sinne pussiin. Aivan surkee läjä %!E%! mut ei maksanukkaan ku 100mk :D
Vanhemmat osti jonku Mielen justiinsa ja toimii kuulemma aika tykisti.

kaurajätti sanoi:
http://www.hedi.fi/polynimurit
Suosittelen lämpimästi.Hintava on kyllä,mutta laatu maksaa.
Ja hintaa tolla on?

Ratu sanoi:
Miten joku voi tarvita apua imurin ostamisessa?
Sen takia, ettei toista kertaa osta samanlaista paskaa.
En yleensä osta mitään ilman arvostelujen lukemista, en edes imuria.
Ja kallein ei ole läheskaan aina paras.

Kukin tavallaan.

ironchef sanoi:
Ja hintaa tolla on?
En muista hintaa tarkasti, kun on joskus viis vuotta sit ostettu tuo oma,mutta silloinkin puhuttiin tuhansista markoista...Oisko ollu joku 3500mk.Eurohinnoista nykyään en tiedä.Vaan hyvin tuo pelittää edelleen...:thumbs:

Robotti imurista on kokemusta. Nykyisin imuroin vain sillä. Luonnollisesti jos jättää jakkarat pitkin huonetta, niin robohan ei sovi penkkien alle, tai jos sopii, ei todennäköisesti pääse pois sieltä alta :)
Meillä jostain käsittämättömästä syystä keittiön pöydän ympärille tulee nopeasti murusia, joten keittiötä joutuu imuroimaan käsittämättömän usein. Teen käytännössä niin, että nostelen jakkarat keittiön suuaukolle esteeksi, ettei robo karkaa keittiöstä, ja keittiössä ei näin ole muita esteitä kuin keittiön pöytä. Robo selviää tällöin hommasta hyvin.
Imuteho ei tietysti ole kova, mutta sitä paikkaa hyvin se pyörivä harja siinä alla, ja minun tarpeisiin tulee riittävän siistiä.

Ei sovi kaikille, ja mielestäni huonosti taloihin joissa on esim. paljon mattoja ja ahtaita "välikköjä". Meillä on talossa yksi matto, ja siinäkään ei hapsuja, niin homma sopii hyvin. Myös makkarin kolmen sängyn yhdistelmän imurointi on mukava, kun ei tarvitse mönkiä itse sängyn alle.

Ja ei sovi kaikille, osa haukkuu näitä kovasti, osa tykkää, riippuu vähän mitä vaatii ja miten käyttää. "Hauskin" juttu minkä netistä luin, oli se, kun kaveri valittaa ettei imuri oikein toimi, vaan eksyy. Tässä sitten selvisi että hän pitää kaikkien huoneiden ovat auki, (5 huonetta + käytävä) ja jättää robon seikkailemaan taloon. Imuri ei tuota osaa, enkä ymmärrä miten voisi koko talon luotettavasti kartoittaa, vaan se toimii järkevästi 1 huone kerrallaan.

Sanoisin että sopii niille, kellä on lapsia jotka tahtomattaankin aiheuttavat murusia keittiön täyteen, ja lattioilla ei ole paljoa mattoja.

Kuluttaja-lehden viime vuonna tehdyssä testissä kärkiviisikko oli Bosch BSG 71835 (250 €), Siemens VS 07G 1835 (250 €), Miele S 571 (261 €), Miele S 371 (217 €) ja Miele S 4210 air clean (220 €).Testi on tehty viime vuonna, joten hinnat ovat varmaan muuttuneet.

Mielenkiintoista oli, että tuossa testissä 22 imurin joukossa huonoimmaksi arvioitiin juuri se imuri, joka mulla itselläni on ;) . Esim. eläinten karvojen imuroinnista se sai arvosanan 1 (huonoin mahdollinen). Mun kokemuksen mukaan tuo imuri on paras koirankarvojen imijä mitä mulla on koskaan ollut :D.

Jos ace-oo asut vielä Turussa, niin parhaan tarjouksen Mielestä saat todennäköisesti Vihantosta Satakunnantieltä, mutta myös vastapäätä sijaitseva Mustapörssi kannattaa käydä katsomassa.

Olen Timba79:n kanssa samaa mieltä siitä, että esim. Mielen uudet pienet mallit kannattaa unohtaa. Hommaa sellainen perinteinen malli, joita tuossa jo aiemmin suosittelin (S 700 -sarja).

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
kaurajätti sanoi:
http://www.hedi.fi/polynimurit
Suosittelen lämpimästi.Hintava on kyllä,mutta laatu maksaa.

Vaimo soitti pari vuotta sitten kotoa ja kertoi että imurimyyjä on kylässä.
Sanoi, että nyt ois hyvä imuri tarjolla. Minä kysyin mitä maksaa. Vaimo kertoi, että 1500. Minä kysyin, että markkaa? Vaimo sanoi että eikun euroa...

Sanoin vaimolle että älä osta. :D

cartman74 sanoi:
Vaimo soitti pari vuotta sitten kotoa ja kertoi että imurimyyjä on kylässä.
Sanoi, että nyt ois hyvä imuri tarjolla. Minä kysyin mitä maksaa. Vaimo kertoi, että 1500. Minä kysyin, että markkaa? Vaimo sanoi että eikun euroa...

Sanoin vaimolle että älä osta. :D

Joskus 90-luvulla kun kotona asuin kävi meilläkin sellanen imurikauppias. Ne sen kauppaamat imurit oli sellasia ns. jenkkimalleja, eli ei perässä vedettävää osaa vaan pussi ym on siinä imurin varressa. Kovasti se niitä kehui ja niinpä isukki sellasen sitten meni ostamaan. Täytyy sanoa että hyvin on toiminut varmaan jo kymmenen vuotta tähän päivään mennessä eikä ole osto tainnut yhtään kaduttaa... Hintaa en muista tarkkaan mutta muistelisin halvimpien mallien hinnan alkaneen noin 5000 markasta.

Tässä allergia ja astmaliiton suosittelema suht edullinen pölynimuri..Anttilassa hinta tällähetkellä 149e...muutamilla nettisivustoilla myydään 279e hintaan joten kannattaa vertailla hintoja

Hoover Sensory TS 2078 - pölynimuri
Hyvän HEPA 12-poistoilmansuodattimen omaava imuri, jossa on ainutlaatuinen Active Power Sensor (APS)-järjestelmä, joka säätää imurin suorituskykyä automaattisesti pölypussin täyttöasteen ja puhdistettavan pinnan perusteella. Imurissa on pölypussin merkkivalo, joka valvoo pussin täyttöä ja säätää samalla myös moottorin lämpötilaa tämän mukaan. Safety Stop-toiminto sammuttaa imurin automaattisesti, kun pussi on täynnä. Näin moottori ei ylikuumene ja sen elinikä pitenee. Järjestelmän ansiosta imurin energiakulutus on myös 30% vähäisempi kuin perinteisillä imureilla. Imurin imuteho pysyy muuten vakiona koko käytön ajan ja siinä on yhdessä 3M:n kanssa kehitetty HEPA-luokan pölypussit.

Allergianäkökulma: Pölynimurin suodatustehokkuus on erittäin hyvä ja siinä on huippuluokkainen Hepa 12-suodatin. Lisäksi imurissa on Hepa 10-luokan omat pölypussit sekä APS-järjestelmä, joka takaa, että imurin imuteho pysyy jatkuvasti samana riippumatta siivottavasta pinnasta. Imurissa on myös pölypussin täyttymisen ilmoittama merkkivalovahti ja Safety Stop-toiminto, joka sammuttaa imurin automaattisesti mikäli elektronisen termostaatin mittaama moottorin lämpötila ylittää ns. turvarajan siivottaessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom