Ilosanomaa aamutreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PerSo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun "aamutreeni" sijoittuu klo 13-14 välille, koska teen yövuoroa ja nukkumaan menen n.6.00. Viimeaikoina on tullu huono olo treenatessa ja tänäänkin jouduin lopettamaan kesken.. voiko johtua siitä että vedän herättyäni lasin mehua, purkin rahkaa ja pari lasillista vettä (okei, tänään söin lihapasteijan, protskudrinkin ja vettä)?
Tänään tipahti treeniboosteri postiluukusta, niin mieteinkin, että tohtisiko huomenna "aamulla" kokeilla, että joisi vain vettä ja vetäisi tuon treeniboosterin?

Kannattaa vaan muistaa aloitella aamuisin hiukan rauhallisemmin ja jos jollakulla vaikeuksia saada kone käyntiin niin koita rauhallista hiukan pidempää alkulämpöä ja sitten pellit auki ja virtaa koneeseen. Itellä meni noin vajaa kuukausi täydellisesti tottua treenaamaan jo heti 6 aikaan aamulta. Totuttautumisen jälkeen ei ainakaan mulla ollut kamalasti eroa edes maksimivoiman treenaamiseen aamulla. Jos vaan löytää jonkun varmistamaan kun makaa siellä tangon alla parku kurkussa..Ja niin kuin tuossa edellä Jami sanoi niin vedä kunnolla safkaa illalla jos vaikeuksia saada aamulla jotain suusta alas. En tiedä onko tosiaan urbaanilegenda, mutta mulla paloi aika lailla rajusti rasvaa verrattuna iltatreeneihin.

Tuskin tuo rasvojen palaminen mitään urbaania legendaa on. Harva pystyy vetämään just ennen treeniä hiilareita reippaammin ja johan sitä dieettitoihuissa suositellaan aamulenkkejä tyhjään mahaan tai pienen protskujuoman avulla. Eli miksi se ei toimisi aamutreenissä muutenkin vaikka plussalla jopa olisi? Ilman proteiinia en kyllä lähtisi aamulla treenaamaan.

Ja väitänpä että enempi tuo on asennoitumisesta kiinni kuin tottumisesta. Tai sitten pitää tottua hakemaan oikea asenne aamutreeniin?

Täytyy kanssa kokeilla ensiviikolla vetästä tukevampi iltapala. Vaikka ongelmia ei tähänkään asti ole ollut aamutreenissä (mulla siis yleensä alkaa 4.45 suurinpiirtein) niin ainahan sitä voi yrittää vielä parantaa.

Mun "aamutreeni" sijoittuu klo 13-14 välille, koska teen yövuoroa ja nukkumaan menen n.6.00. Viimeaikoina on tullu huono olo treenatessa ja tänäänkin jouduin lopettamaan kesken.. voiko johtua siitä että vedän herättyäni lasin mehua, purkin rahkaa ja pari lasillista vettä (okei, tänään söin lihapasteijan, protskudrinkin ja vettä)?
Tänään tipahti treeniboosteri postiluukusta, niin mieteinkin, että tohtisiko huomenna "aamulla" kokeilla, että joisi vain vettä ja vetäisi tuon treeniboosterin?

Mä en ota mitään hiilareita ennen aamutreeniä. Tai no onhan noissa herajauhoissa aina jotain pientä, mutta siis ei mitään muuta. Eikä todellakaan mitään rahkaa, siis mulle, vaan protskujuoma kohtuullisen treenimäärän kanssa + boosterit tai vaikka kofunapit. Sillä lähtee meikäläisen kone käyntiin.

Mulla aamutreeni on pitäny kehon kellon ojennuksessa. Ei ole vuorotyöt aiheuttanu mitään koomaa sen jälkeen kun on alkanu treenata aamuisin. Juoksut ja uinnit teen tyhjällä vatsalla ja puntti ja kuulareenit aloitan tyhjällä mutta juon protsku-hiilaridrinkkiä harjoituksen aikana. Vähäiset lihat on pysyny hyvin ja tulokset kehittyny asiallisesti. Rasvoissa on tapahtunu suurin muutos... maaliskuu 2011 23% -> marraskuu 14%

No nyt tuli testattua "aamutreeni" crazen ja protskudrinkin voimalla. Paremmin jakso ku mitä eilen (lihapasteijan ja protskudrinkin voimalla).
Tosin vähä meinas heikottaa, mut voi johtua siitäkin ettei tullut yöllä syötyä kovin hyvin. Ens kerralla koitan syödä ennen nukkumaanmenoa vaikka rahkaa, niin katotaan vaikuittaisko se mitään.
Nyt kotona palkkarin jälkeen alkaa vapina loppua ja pitäis töihin suunnistaa.

No nyt tuli testattua "aamutreeni" crazen ja protskudrinkin voimalla. Paremmin jakso ku mitä eilen (lihapasteijan ja protskudrinkin voimalla).
Tosin vähä meinas heikottaa, mut voi johtua siitäkin ettei tullut yöllä syötyä kovin hyvin. Ens kerralla koitan syödä ennen nukkumaanmenoa vaikka rahkaa, niin katotaan vaikuittaisko se mitään.
Nyt kotona palkkarin jälkeen alkaa vapina loppua ja pitäis töihin suunnistaa.

Edellisen päivän syömiset vaikuttaa paljon seuraavan päivän treeniin, lue Archeyn posti diettaus+voimatreeni ketjusta. Kannattaa myös muistaa juoda paljon vettä heti kun herää, treenitehoissa huomaa kyllä. Samoiten toistuvasti lyhyet unet vaikuttaa negatiivisesti. Huomattu on.
Mutta itse asiaan, jos kehitystä haluaa, niin kyllä mun mielestä pitäisi aina vähän hiilariakin napata koneeseen. Ihan treenitehojen kannalta hyväksi todettu setti: 1-2isoa banaania, heraisolaattia n.30g + treeniboosteri treenien lähellä.
Jos miettii, että koko yön paastonnut ja sitten pitäisi vetää kovaa treeni ilman hiilaria (Timba79) ei hyvä juttu.
Siitä on näyttöäkin ihan tarpeeksi, että prode+hiilarisetti ennen treeniä on todella tärkeää. Tärkempää kuin treenin jälkeen ehkäpä. Itse treenailen n. 4.30-5.30, HC touhua mutta antaa päivään niin paljon potkua ja pienen totuttelun jälkeen treenit sujuu aamusta todella hyvin. Mainitsemani banaani+heraisolaatti (tai BCAA) ennen treeniä ja palkkariksi nyt dietillä pelkkä heraisolatti+kreatiini+merisuola treenin lopulla hörrpien ja aamupala välittömästi kotona n.30min treenistä. Salitreeni pitäisi dietillä tehdä aika rivakkaan tahtiin muutenkin, niin ennen treeniä otetut hiilarit käytetään kyllä varsin hyvin hyödyksi, joten turha pelätä niitä.

PS. Timbe79, isolaattia löytyy kyllä halvalla kun vähän googlettelee. ;)

:zzzz:

Pitää testaa tuo banaani aamulla prodejuoman kanssa. Voisi olla todella hyväkin juttu. Mitään jauhoja en ala vetämään siis jauhosita hiilareita, tulee paha olo pelkästä ajatuksestakin.

Ja joo, saa varmasti isolaattia kohtuu hintaan mutta konsentraattia vielä halvemmalla. En usko että itse treenaan sillä tasolla ja sellaisilla tavoitteilla, että tuolla on yhtään mitään merkitystä. Voin toki olla väärässäkin. Ei ole siit minkään valtakunnan kisat tavotteena.

Piiitkästä aikaa oli tänään aamutreeni ja sehän kulki paljon paremmin kuin iltapäivällä, pitää varmaan ottaa tavaksi.

Kaikki päivän aikana syöty menee hyötykäyttöön. Illan treeneissä voi olla jo puhti pois päivän touhujen jälkeen ja jos kovin myöhään treenailee niin joutuu sitte miettimään paljonko illan päälle kannattaa vielä syödä. Pohdiskelimpa vain.

Samaa olen miekin pohdiskellut. Miusta tuntuu, että aamutreenistä palautuu ja saa siten enemmän hyötyä juuri tuosta syystä. Itse treenaan aamuisin aina kun olen hotellissa (ja ei ole darraa) ja joskus viikonloppuisinkin. Vaikka treenin jälkeen ahtaa oikeen kunnon hotelliaamupalan, niin silti nälkä iskee jatkuvasti. Tulee ainakin syötyä tarpeeksi.

ite alkanu nyt miettimään tosissaan tätä aamutreeni touhua. ennen oli silmät ristissä viellä 8 aikaa duunissaki mutta nykyään tulee herättyä ennen kuutta.

olen pari päivää totuttanu kroppaa aamuheräämiseen niin että laitan kellon soimaan 10min aikaisemmin. esim tänään tuli noustua jo 5.35 .

treeni rutiinin ajattelin olevan jotain seuraavaa , 4 päivän jaolla menis ma,ti , to , pe .

05.50 sali -> 07.30 työ -> iltapäivästä lajireeneihin ja sitten illat vapaata :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
yksinpuheluks menee , mutta oletteko treenanneet samalla rutiinilla/ohjelmalla huolimatta onko aikainen aamu tai ilta.(body/voima treeeni)

tänä aamusta istuin keittiössä puuroa syömässä viiden jälkeen ja mietin että nyt ei ihan vahvin olo olis mennä kyykkyrautojen alle :D

yksinpuheluks menee , mutta oletteko treenanneet samalla rutiinilla/ohjelmalla huolimatta onko aikainen aamu tai ilta.(body/voima treeeni)

tänä aamusta istuin keittiössä puuroa syömässä viiden jälkeen ja mietin että nyt ei ihan vahvin olo olis mennä kyykkyrautojen alle :D

Ei vaikuta mulla ohjelmaan treenaanko aamulla vai illalla. Kyllähän aamulla treenaus on tosi mukavaa, tosin aina kun putki katkeaa, on se ainakin mulle hieman vaikea saada takaisin päälle :)

Ei oo kyllä tullut nyt pitkään aikaan aamulla reenattua, mutta kyllä reenin sai ihan samoilla tehoilla tehtyä.. ;)

Tottumiskysymys. Vaihdoin 2v sitten aamutreenaamiseen. Aluksi tuntui siltä, ettei olisi saanut itsestään kaikkea irti. 1kk jälkeen olo oli "normaali". Nyt en enää vaihtaisi iltaharjoitteluun mistään hinnasta. Treenit kulkee paremmin kuin koskaan.

Tankkaus tekee mielestäni paljon; syön edellisen illan "normaalisti" ja aamusta laturi+banaani -> treeni -> palari -> ½-1h aamupuuro. Tällä tekniikalla kroppa on alusta lähtien valmis treeniin, eikä tarvitse yrittää sulatella aamupalaa ennen treeniä.

tänään kävin vetää treenin 5.45 , eilis illan lajireeneistä oli jalat melko väsyneet ja muutenkin tuntu ettei kone lähde "käyntiin" oikein mitenkään. haukottelua vaan.

joku kanssa harjoittelija kertoi kokemuksesta, että keho tottuu nopeasti aamu treeniin.

ehkä söin myös liikaa aamulla 70g kaurahiutaleita ja 100g rahkaa. salin jälkee sitten 0,5dl heraa ja 2 keitettyä munaa

Tottuu se nopeasti. Ja kannattaa tosiaan miettiä ne syömiset. Itse voisin vielä tuota iltapalaa vähän laittaa isommalle silloin kun on treeniä aamulla. Mutta muuten on siis tuo Groteskin minitsema banaani + hera + treenilaturi ja treenin jälkeen tietty palkkari ja sen jälkeen syödään ihan kuten oltais treenattu mihin aikaan tahansa.

Monen ruuhka-aikaan treenaavan kannattaisi miettiä niitä aamutreenejä tosissaan. Ne saa nopeasti läpi ja sitten duunin jälkeen pääsee himaan pötköttään tai mitä sitten haluaakin tehdä. Eikä se voi olla niin vaikeeta mennä aikaisemmin nukkumaan jos pitää aikaisemmin herätä?

Täältäkin suositukset aamutreenille!
Ihan järkyttävän hyvä alku päivälle, mukava tulla duuniin kun muut on vielä koomassa ja itse on kuin hangon keksi :D
Kello soi 5:00 ja 5:30 lähtö salille, illalla kamat ja kahvit valmiiksi niin hyvä tulee :) ite oon syöny perinteisesti kaurapuuron + raejuustoo ennentreeniä, mutta ei tunnu maha oikein tykkäävän niin joku perus banskukin kelpaa..
ja vaikka herätyskellon soidessa onkin aivan tolkuton väsymys vielä, niin kun tietää että se menee 10minuutissa ohi niin hyvin pääsee sängystä ylös..

ainoa miinus tässä on toi eväiden roudaaminen duuniin.. ne kun ehtii sen 1,5-2 tuntia homehtua pukkarissa ni täytyy olla tarkkana.. ja se kyllä kyrsii kun bussilla kulkee, että on sitten salikassi räjähtämäisillään täynnä kamaa, ja lisäksi vielä joku nyssäkkä missä on evästä.. mutta muuten :5:

ja vaikka herätyskellon soidessa onkin aivan tolkuton väsymys vielä, niin kun tietää että se menee 10minuutissa ohi niin hyvin pääsee sängystä ylös..

Mulla auttaa "väsyneenä" aamuna ajatus; "jollen nyt nouse saan nukkua vain noin 45min pidempään. Se ei vaikuta väsymykseen mitenkään, mutta v@tutus treenin skippaamisesta olisi moninkertainen "hyötyyn" nähden". Ja tosiaan viimeistään tuon 10min jälkeen koneet käy kuin singeri.

Aamulla treenatessa saa myös treenata rauhassa...ainakin täällä päin. Ei sillä että muut salin käyttäjät haittais , mutta onhan se pirun mukavaa treenata lähes tyhjällä salilla ja tehdä mitä haluaa , kun ei ole muut tiellä.

ainakin tänään tuntu homma hoituvan etukäteen ajateltua nopeemmin, varasin paljon aikaa , mutta tyhjästä salista johtuen supersarjoina pysty paukuttaa kaikki liikkeet läpi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom