Ilosanomaa aamutreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PerSo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ilmottaudun myöskin aamureenaajien joukkoon :) Jonkinaikaa tuli käytyä ruokatunnilla saliin totutellessa, mutta se katkaisi ikävästi työpäivää.. Työn puolesta kun ehtii nyt käymään ennen klo8 salireenit niin yleensä olen nykimässä klo 6.00 salin ovea ,kun sähkölukon puolesta sinne pääsee.. Treenit pääosin tunnin luokkaa, koska hiljaista on myös täällä eikä tuohon aamuun yleensä osu kuin 2-3 treenaajaa samaan aikaan ja melko monesti saa heilua ihan yksikseen, joka nopeuttaa treenaamista . Jää kaikki turha odottelu minimiin :o Sopii paremmin kuin hyvin näin aamuvirkun luonteen omaavalle ja ehtii sitten töitten jälkeen muuta ulkoilua .. (pyöräilyt)

Itsekin tulee aamulla reenattua( eli heti herättyä tänään klo 12..:D) bulletproof- kaffea ja joku hedelmäpirtelö napaan niin hyvin riittää virtaa jumpalle!

Käyn miltei aina salilla klo 7-10 välillä, voisi joskus tuotakin aiemmin jos sali olisi vaan auki. Vaikken olekaan aamuvirkku, treeni tuntuu toimivan salin kohdalla parhaiten aamulla. Pirteä olo loppupäiväksi ja niin pois päin :D

Käyn yleensä puntilla 8-10 välillä ja huomannu nyt tässä, että treenin jälkeen iskee aivan kauhea väsy. Yöt nukun omasta mielestäni hyvin ja aamupalankin pitäisi olla hyvä. Siltikin alkaa vain ramaseen ihan homona ja onkin tullut tavaksi vetästä tunnin tai kahden päikkärit aina treenin jälkeen. Nyt ei ongelmaa kun aikataulut sen sallii ja ulkona on pimeää ja kylmää, mutta kyllähän tämä päivisin nukkuminen alkaa pidemmän päälle nyppiiin.
Onko muilla samanlaisia ongelmia tai vinkkejä miten tuosta pääsisi eroon?

Ite nukun öisin 00.30-06.30 ja salille 8-9 aikoihin, mut ei väsymystä kyllä oo tullu. Mut auttaisko jos hiilaria lisäisit illalle ja minkälainen aamupalan veät ennen treeniä?

Ite nukun öisin 00.30-06.30 ja salille 8-9 aikoihin, mut ei väsymystä kyllä oo tullu. Mut auttaisko jos hiilaria lisäisit illalle ja minkälainen aamupalan veät ennen treeniä?

Aamulla menee aina puuro(kaura tai neljänviljan) ja lasillinen appelsiinimehua. Lisukkeina vaihtelee rahka mustikoilla ja puolukoilla terästettyna tai hedelmät, ruisleipä ja pari kananmunaa. Kahvia sitten se puolilitraa kylkeen. Illalla ei kyllä tule hiilaria vedettyä oikeastaan yhtään. Sitähän vois kokeilla.

Aamulla menee aina puuro(kaura tai neljänviljan) ja lasillinen appelsiinimehua. Lisukkeina vaihtelee rahka mustikoilla ja puolukoilla terästettyna tai hedelmät, ruisleipä ja pari kananmunaa. Kahvia sitten se puolilitraa kylkeen. Illalla ei kyllä tule hiilaria vedettyä oikeastaan yhtään. Sitähän vois kokeilla.
Ainaskin aamupala näyttää riittävälle, paljon isommalle kuin mun oma. Koita alkuun lisätä hiilaria illalle lisää, et josko se auttaisi. Toisena sit voit mahdollisesti koittaa vähän pienempää aamupalaakin.

Käyn yleensä puntilla 8-10 välillä ja huomannu nyt tässä, että treenin jälkeen iskee aivan kauhea väsy. Yöt nukun omasta mielestäni hyvin ja aamupalankin pitäisi olla hyvä. Siltikin alkaa vain ramaseen ihan homona ja onkin tullut tavaksi vetästä tunnin tai kahden päikkärit aina treenin jälkeen. Nyt ei ongelmaa kun aikataulut sen sallii ja ulkona on pimeää ja kylmää, mutta kyllähän tämä päivisin nukkuminen alkaa pidemmän päälle nyppiiin.

Tosiaan jos treeneissä ei virtaa riitä niin voi olla että glykokeenitasot on aika alhaalla ja niitähän ei tuossa aamupalalla keretä täyttämään vaan ne hiilarit ollaan kyllä tankattu jo illalla. Joten itse ehkä kokeilisin lisätä sitä hiilaria sinne illalle ja vaikka sitten vähentää aamulta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen muuttanut aamureeniprotokollaa aikaisemmasta. Ennen herätys 6:00 ja siitä suoraan salille, jolloin reeni alkoi 6:15. Nykyisin (koska sali aukeaa vasta 7:00) syön pienen puuron ja kahvin 6:00, buusteri 6:40 ja sitten salille 7:00. Reeni kulkee paljon paremmin ja vähemmän aikaa tarvitsee lämmittelyihin, kun on kroppa heräillyt sen 1h ennen reeniä.

Itse vähän vaihtelen tuota aamureenin intensiteettiä. Toisinaan kun pitää töihin päästä 8:30 paltsuun, niin reeni kestää sen max 1h lämmittelyineen, jolloin pitää vähän sarjatauoista niistää. Sitten taas toisinaan voi kaikessa rauhassa reenata ja rullailla 1:30h. Tällöin ehtii tekemään muutaman ekstraliikkeen tai palauttelemaan huolella.

Vuosien aamureenikokemuksella pitänee ääneen todeta että kun illalla syö oikeasti hyvin ja menee ajoissa nukkumaan niin että saa sen 8h unta, niin kyllä reenikin on ihan eri tasolla.

Lopuksi pakko todeta että pystyn reenaamaan saman reenin kovemmilla painoilla iltapäivällä vaikka pitkään olen aamureeniä "reenannut". Toisaalta kun aamureenissä tulokset paranee, niin ne heijastuvat suoraan sinne iltapäiväreeniin, vaikka vain harvoin kävisi niillä "isommilla omilla maksimeilla" tekemässä.

Mitä tarkoittaa "nukun omasta mielestäni hyvin"? Itse olen huomannut, että kun yöunet jäävät alle 7h on "väsymyskohtaukset" huomattavasti herkemmässä.

Mitä ravinteita otat harjoituksen välittömässä läheisyydessä?

Itselläni toimii hyvin hiilarit (jos niitä ylipäänsä tulee) illalla. Aamulla ennen reeniä vain prodejauhoa ja MCT-öljyä. Hiilihydraatti ennen harjoitusta laittaa itselläni helposti väsyttämään ja syö mentaalia terää treenistä (=nynnyttää).

8 tuntia tulee koisittua kohtalaisen sikeästi ja ihan virkeä olo on herätessä vaikkei sitä ehkä peiliin katsoessa uskois.

Jätin nyt tosiaan tuota aamupalaa pienemmäksi ja siirsin varsinkin noita hiilareita enempi illalle ja tämähän tuntuisi toimivan. Kiitoksia vinkeistä. :)

Itse olen ennen treenaillut aina sen mukaan milloin ehtii töitten puolesta. Nyt kun ei duuni haittaa harrastusta niin olen alkanut treenailla aamusta. Vielä nukkuminen onnpientä lottoa. 5-7h unilla menty ja sen kyllä huomaa vielä vähän. Treenien jälkeen välillä päikkärit jos unet jäänyt siihen viiteen tuntiin.
Siitä huolimatta treeni kulkee todella hyvin. Syön normi aamiaisen eli pari leipää, munaa, jogurttia ja kahvia sekä tuhdin protskupirtelön. 0,5-1h loikoilua ja puntille.
Itsellä on aina aamuisin nykyään niin jäätävä nälkä, että ei mitään saumaa lähteä treenaamaan jollain boosterijuomalla tms. Pakko saada kiinteää syötävää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom