Ilosanomaa aamutreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PerSo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuohon heräämiseen, en herätessä ajattele mitään treenaamisesta vaan marssin kaapille ja heitän pari boosteri nappia naamariin. Sen jälkeen voi alkaakkin miettiä treenejä ja vaikka kuinka väsyttäisi ajatus jostain kyykkysarjasta tietää toisaalta ettei enää nukkumaankaan pysty jahka napit alkaa tepsimään :D

Tuohon heräämiseen, en herätessä ajattele mitään treenaamisesta vaan marssin kaapille ja heitän pari boosteri nappia naamariin. Sen jälkeen voi alkaakkin miettiä treenejä ja vaikka kuinka väsyttäisi ajatus jostain kyykkysarjasta tietää toisaalta ettei enää nukkumaankaan pysty jahka napit alkaa tepsimään :D

Mitä buustereita olet käyttänyt?

itellä menny anabolic beastia/kofu tabu/ vida stack /vihreä tee kapseleita. Anabolic beasti saa kyllä ylivireän tilan, mutta aiheuttaa hirveän pääkivun (varmaan sen sisältämä 1,3 dimetyyliamylamiini) joten ei tule enää käytettyä.

Joku hyvä buusteri pitäisi löytää, joka kanssa saa soijan lentämään. :)

Mä oon napannut ennen aamutreeniä heran kanssa Mass Pump3D:tä ja pari kofutablettia. Toimii mulla hyvin. Ei tule mitään ylienergistä oloa, joka mun kohdalla loppuu yleensä jossain kohtaa ja tulee sitten tosiväsy olo.

Kiinnostaisi tietää kanssa mitä muut käyttää, jos vaikka löytys hyviä vaihtoehtoja. Ois kanssa nyt vihreä tee kapseleita ja vaikka sun mitä kun sen yhden lisäravinneläjän ostin. Jack 3D:täkin löytyy, sitä en oo ees testannut vielä.

Treenaamaan aamulla, keho jumissa

Terve! Ajattelin täältä porukalta kysellä että mitä teette ennen aamutreeniä jotta saatte itestänne treenissä kaiken irti?

Itsellä tuntuu aamutreeneissä (jopa pari kolme tuntia heräämisen jälkeenkin) voimatasot olevan kadoksissa, kun vertaa iltapäivään.
Esimerkiksi töiden jälkeen treenit kulkee yleisesti paremmin vaikka vähän jo väsyttäisikin pitkän päivän jälkeen.
Tuntuu että aamulla keho on jotenkin jumissa tai tukossa ainakin muutaman tunnin.

Mä en oo koskaan löytänyt tohon mitään ratkaisua.. siksi pyrin aina treenaamaan illemmasta. Oon koittanu tankata hiilaria edellisenä iltana ja ottanu aamulla kans ei vaikutusta ku ei kulje nii ei kulje. Parhaiten oon huomannu mikä toimii aamulla rasva proteiini aamupalalla, lounaalla hitaasti imeytyvää hiilaria ja protsua ja nopeet hiilarit tunti ennrn treeniä ja sit myös treenin aikana. Toimii mulla

Mä en usko että on mitään ratkaisua olla aamulla pirteässä treenikunnossa jos se ei itselle tule "luonnostaan", ihan sama vaikka söisi tai joisi mitä. Mulle henkilökohtasesti sopii aamulla treenaaminen paremmin kuin illalla treenaaminen, aamulla olo on virkeämpi vaikka ennen treeniä ei tule vedettyä kuin vettä, kahvia/vihreää teetä ja joskus harvoin joku hedelmä. Illalla treenaaminen on taas aina vaikeaa vaikka alla on useampi ruokailu. Tietty ehkä itseään pakottamalla ja totuttamalla voi saada aamutreenin toimimaan, mutta jos on iltaisin paras vireystila ja mahdollisuus treenata silloin, niin miksi alkaa turhaa säätää asian kanssa?
Asiassa on myös se outo puoli, että mulla kulkee aamulla voima/pn-treeni aina hyvin, mutta jos aamulla pitää juosta niin hommasta ei tuu mitään vaan ei saa pidettyä minkäänlaista vauhtia yllä.

IMO lähtökohtaisesti tottumiskysymys.

Itse en pitänyt aamutreeneistä, kun kävin silloin tällöin kokeilemassa ja normireenit oli aina työpäivän jälkeen. Kun vaihdoin 4½-vuotta sitten vain aamujumppiin kesti noin 3kk tottua ja tämän jälkeen treenit kulkee jopa paremmin kuin päivällä (+muut hyödyt). Enää en vaihtaisi "iltatreeneihin". Aamulla otan yleensä jotain treenilaturia, joka selkeästi auttaa heräämiseen. Samoiten fillarilla salille meno herättää ja pääsee heti reenin alusta pirteänä hommiin. Eli väittäisin, ettei ole "luonnostaan" juttua vaan nimenomaan tottumiskysymys (kuten se jääpuikkokin).

IMO lähtökohtaisesti tottumiskysymys.

Itse en pitänyt aamutreeneistä, kun kävin silloin tällöin kokeilemassa ja normireenit oli aina työpäivän jälkeen. Kun vaihdoin 4½-vuotta sitten vain aamujumppiin kesti noin 3kk tottua ja tämän jälkeen treenit kulkee jopa paremmin kuin päivällä (+muut hyödyt). Enää en vaihtaisi "iltatreeneihin". Aamulla otan yleensä jotain treenilaturia, joka selkeästi auttaa heräämiseen. Samoiten fillarilla salille meno herättää ja pääsee heti reenin alusta pirteänä hommiin. Eli väittäisin, ettei ole "luonnostaan" juttua vaan nimenomaan tottumiskysymys (kuten se jääpuikkokin).

Itse väittäisin että ehkä osalle mutta tuskin kaikille. Tottumiskysymys siis. Tulin juuri koittamaan "aamutreeniä" eli about 30min heräämisen jälkeen ja uskomatonta sontaahan tämä itselle on ;) tuskanhiki, väsyttää, kroppa jumissa ja tukossa, ei jaksanut edes lämmitellä vaan kunto tuntuu surkealta ja ei riitä voimat.

Itse olen iltavirkku niin että piristyn vasta 3-6 aikaan iltapäivällä ja virkeimmillään sitten illalla ja yöllä. Aamuherätyksiin en vaan totu vaikka kuukausia heräisi 7:ltä ja polkisi raikkaassa ilmassa paikkaan x jne.

Joten ei sitä kaikkien kannata turhaan leikkiä aamuihmistä jos ei sitä ole:)

Tässä threadia seuratessa on alkanut kanssa kiinnostaa aamusali. Ei olisi aikataulukaan mikään ongelmakaan, päinvastoin. Pari kysymystä on noussut kuitenkin.

Miten ihmiset kokee lämminneensä aamuisin ennen treeniä salimatkoillaan ? Onko tarvinnut lisätä kevyitä sarjoja treenin alkuun, onko negatiivisia tuntoja kuten selän kireyttä? Matkoja on kuitenkin varmaan erilaisia, ja tahtejakin. Asun aika lähellä salia, ja mietin kuinka paljon pitäisi lisätä matkaa ja tehdäkkö enemmän keppijumppaa tjms kuin iltapäivisin.

Voisiko tulosten paranemiseen vaikuttaa jo ihan pelkästään unirytmin muuttuminen? Itse toivon että tulee mentyä aikaisemmin nukkumaan, määrä ei kuitenkaan mitenkään oleellisest olisi erilainen. Joskus olosuhteiden pakosta illalla treenatessa tulee hirveä energiapiikki, ja nukahtaminen siirtyy siirtyy helposti. Tämän luulisi auttavan moisiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aamutreenaaminen on toiminu hyvin koska fyysinen työ. Salit ei verota töistä niin paljon kuin työt salista. Plus, että muina aikoina salilla on paljon jengiä samaan aikaan joka hidastaa useimmiten tehokasta tekemistä.

Miten ihmiset kokee lämminneensä aamuisin ennen treeniä salimatkoillaan ? Onko tarvinnut lisätä kevyitä sarjoja treenin alkuun, onko negatiivisia tuntoja kuten selän kireyttä? Matkoja on kuitenkin varmaan erilaisia, ja tahtejakin. Asun aika lähellä salia, ja mietin kuinka paljon pitäisi lisätä matkaa ja tehdäkkö enemmän keppijumppaa tjms kuin iltapäivisin.

Tämä on aika henkkoht ominaisuus. Mä lisäisin "toiminnallista" lämmittelyä alkuun, esim. kahvakuulaa tai kumpparijumppaa niin luulisi jäykkyyksien katoavan. Lähtökohtaisesti en muutenkaan suosittelisi lämmittelyä kuntopyörällä tai kävelymatolla vaan kohdennetummin sillä (tai sen suuntaisella) lihalla jota aiot treenata.

Voisiko tulosten paranemiseen vaikuttaa jo ihan pelkästään unirytmin muuttuminen? .

Ite lämmittelen keppijumppaamalla, punnerran ehkä, saatan tehdä voimapyörällä vatsoja yms. Usein kevyt 10 min lämppä riittää aamusinkin. Ihan parhautta nuo aamutreenit :) oon tottunu menee aikasin nukkuu ja heräilen siinä viiden pintaan, puntille ja sitten töihin. Jos joskus nukun pidempään esim. Kuuteen ja alan sitten vasta treenaa, ei se jostain syystä kulje yhtä virkeesti kuin tossa viiden jälkeen. Ehkä joku päänsisäinen juttu :D

Tässä threadia seuratessa on alkanut kanssa kiinnostaa aamusali. Ei olisi aikataulukaan mikään ongelmakaan, päinvastoin. Pari kysymystä on noussut kuitenkin.

Mullakin juuri aikatauluista ja omasta aamuvirkkuudesta johtuen toimii paremmin kuin hyvin aamutreenaaminen eli klo 4:45 ylös ja 5:15 jo salilla. BCAA/EAA naamaan tuoremehun ja vitamiinien kanssa, jonka jälkeen salille. Heräämisestä 30min päästä aloitan lämmittelyt jo salilla ja siinä välissä tuo "aamupala" naamaan. Treenin jälkeen edellisenä iltana tehty smoothie-hera-hässäkkä sisuksiin ja sillä pärjää toimistohommissa aikaiseen lounaaseen asti.

Toisinaan poljen pyörällä salille, mutta joka tapauksessa teen liikkuvuusharjoituksen salilla alkulämmöiksi. Jäykältä tuntuu välillä aamuisin, mutta tuon reilun vartin lämmittely kuittaa sen. Pyörittelen ja teen 12 toistoa kyykkyä, punnerrus, selkäliike, vatsat ja muutama leuanveto. Tuo setti pari kertaa läpi vähän sen mukaan pyöritellen, mikä tuntuu jäykältä tai kaipaa lisää liikkuvuutta.

Aamutreenejä jo parin vuoden ajan enkä pois vaihtaisi. Ainoa huono puoli on tuntuman/pumpin puute, ikäänkuin tosi tyhjä kroppa ja veri kiertää heikosti. Onko kellään vinkkejä? Aamut mallia herätys +10min ananas+hera+kahvi, +40 min salilla lämmöt +50 min treenit alkaa, treenissä 30g malto... Sen kerran kun iltapäivästä/illasta eksyy salille, niin on eri fiilis lihoissa vaikka yleisesti väsymys ja vireys silloin huonompi kun aamulla

Itsekkin aamutreenari. 5:00 herätys, 6:00 salilla ja 9:00 duunissa. Ennen salia 2banaania desi kauraa ja desi heraa, sama setti palkkariksi ja töissä sitten kunnon prode hiilari annos ruokatauolla. Aamutreenaajien kannattaa muistaa, että eniten aamun energioihin vaikuttaa edellisen päivän (koko päivän) ruokailut. Jos on edellisenä päivänä syönyt huonosti niin ei mulla ainakaan lähde treenit ihan 110%

Itekki alkanu reenaa osan reeneistä aamulla ennen koulua ku sali lähellä ja koulu alkaa suhteellisen myöhään (puolen päivän aikaan) monena päivänä. Toimii ihan hyvin, mutta itelle ei suurta eroa vrt. iltapäiväreeni.

Aamutreenejä jo parin vuoden ajan enkä pois vaihtaisi. Ainoa huono puoli on tuntuman/pumpin puute, ikäänkuin tosi tyhjä kroppa ja veri kiertää heikosti. Onko kellään vinkkejä? Aamut mallia herätys +10min ananas+hera+kahvi, +40 min salilla lämmöt +50 min treenit alkaa, treenissä 30g malto... Sen kerran kun iltapäivästä/illasta eksyy salille, niin on eri fiilis lihoissa vaikka yleisesti väsymys ja vireys silloin huonompi kun aamulla

Ota suolaa ja hiilaria enemmän aamupalalla. Iltapalaan kannattaa panostaa myös, hiilaria vaan reilusti sinnekin.

Välillä samoja fiiliksiä jos on syöny huonosti illalla. Nykyään syön iltapalalla ison puuron lesitiinillä ja raejuustolla (100g hiutale, 2 rkl lesitiini, 200-250g raejuusto) ja paljon paremmin nousee rauta :) samankaltanen puurosetti sit treenin jälkeen, ilman lesitiiniä ja raejuusto herana.

Niin kuin tuossa yllä jo ehdotettiin, niin lisää hiilaria edelliselle päivälle. Se ei riitä että suonet on täynnä, jos solut on tyhjät. Aamusyöminen olisi puolestaan hyvä pitää mahdollisimman kevyenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom