Ilosanomaa aamutreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PerSo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kumpi on parempi? eikö ole hyvä että on syönyt 2-3h ennen treeniä monipuolisesti

Syömisen jälkeen kaikken huonoin. Yllättävää kyllä, "tyhjällä" vatsalla on usein energisin olo (ei nälkä silti). Varsinkin tosi hiilihydraattipitoisen aterian jälkeen hyvä pitää 3-4 tuntia väliä, jos mahdollista. Sitten boosterit ja/tai hera puolisen tuntia ennen treeniä jos haluaa.

Nämä on taas näitä juttuja, että ei kannata stressata jos ei pysty optimaalisesti noudattamaan. Tuskin kovin merkityksellistä.

Itse oon kyllä todennut ettei nuo aamutreenit mulle ainakaan sovi. Joku tunnin kävelylenkki nyt menee toki tyhjällä mahallakin, mutta heti jos alkaa olla vähän raskaampaa niin loppuu kyllä tehot kesken eikä homma oikein huvitakaan. Varsinkin kun on tottunut siihen että aamupalan syön melkein heti kun nousen ylös. Parhaiten itsellä kulkee, kun kroppa on tankattu ja täysissä voimissa :) Klo 10-12 tai 17-> paras. Varmasti vaihtelee henkilöstä riippuen.

Miekin olen parin vuoden ajan jo joutunut käymään kuuden aikaan aamusta salilla koulun takia, niin kyllä se miulla on toiminut myös erittäin hyvin. Aamulla on vielä reilusti energiaa nostella rautoja, kun iltapäivällä/illalla koulun jälkeen alkaa olla jo takki aika tyhjä.
Iltapäivästä/illalla muutenkin on huonompi käydä minun käymällä salilla, joka on täynnä porukkaa ja saa odotella milloin pääsee treenaa suunniteltua treeniä. Aamulla on helppoo senkin takia käydä salilla, kun siellä on lähinnä vanhoja pappoja treenaamassa, eivätkä he treenaa mitään penkkiä/maastavetoo/kyykkyä.
Suosittelen kyllä aamu treenamista. Aluksi miullekkin iski aika helvetin paha olo siitä, mutta äkkiä miukin kroppa siihen tottui.

Näkisin, että vähäiset yöunet haittaa kehitystä varsinkin pitkällä tähtäimellä. Jos viideltä pitää olla jo menossa, niin sitähän pitää mennä jo melkein Salkkareiden jälkeen nukkumaan.:D

Voihan tuo tosin onnistuakin, jos sali on esim. työpaikan yhteydessä tai matkalla ja työaika on joustava.

Juurikin näin. Eli ajoissa nukkumaan jos ajoissa herätys. Jos menee ysiltä nukkuun ja herää neljältä, niin siinä nyt ei mitään eroa siihen jos mennee puolilta öin nukkuun ja herää seiskalta.

Ja vielä senverran, että jaksan treenata ihan yhtä hyvin työpäivän jälkeen, vaikka varsin fyysisiä joskus ovatkin. Mutta aamutreeni toimii itsellä vähintään yhtä hyvin. Ja parempi varmaan treenata aamulla kuin olla treenaamatta lainkaan, vaikka se sitten olisikin joskus vähän yöunistakin pois...

Syömisen jälkeen kaikken huonoin. Yllättävää kyllä, "tyhjällä" vatsalla on usein energisin olo (ei nälkä silti). Varsinkin tosi hiilihydraattipitoisen aterian jälkeen hyvä pitää 3-4 tuntia väliä, jos mahdollista. Sitten boosterit ja/tai hera puolisen tuntia ennen treeniä jos haluaa.

Nämä on taas näitä juttuja, että ei kannata stressata jos ei pysty optimaalisesti noudattamaan. Tuskin kovin merkityksellistä.

Mutta jos/kun syön 2,5-4h välein niin pitäisi varmaan jaksaa mennä salille ennen aamupalaa jotta onnistuisi tyhjällä mahalla treenaus.. ja en ole ihan aamuihmisiä, eli tykkään treenata aamupäivällä mutta en ennen klo 9.

Mun tarvii nyt vähän moralisoida tätä, että kyllä olet vitun surkeesti reenannut aikasemmin. Jos olet 10vuotta reenannut ja penkkitulos on 3x8 80kg, niin siihen ei vaikuta se reenaatko aamulla, päivällä, illalla vai karkauspäivänä. Reenisi on ollut yksinkertaisesti vaan todella surkeaa. Ihan sama vaikka söisit pelkkiä nokkosenlehtiä 10v ja reenaat oikein ja kovaa, vaikka keskellä yötä niin tulokset ylettyy ton yläpuolelle.

Kyllä myönnän että olen treenannut surkeasti mutta kun virtaa ei ole ollut töittenjälkeen olisi pitänyt olla vissiin joku ruoskan kanssa seläntakana :whip:, ja sitä on aina treenannut enemmän tai vähemmän kelloa vastaan ,,, tyyliin pitäisi olla hakemassa ,,,, pitäisi olla jo menemässä ,, pitää vissiin jättää ojentajista loput tekemättä .. Kaikilla kun ei ole aikaa treenata töitten jälkeen mielin määrin ja jos meinaa jotain sosiaalista elämääkin pitää . Ja viime aikoina oli tullut salille mahdottomasti uutta porukkaa mitään ei pystynyt treenaamaan ja sai odotella koskahan pääsisi kyykkäämään. Mutta nyt treeni kulkee , saa aina treenata niinkuin haluaa ja mitä haluaa.

^Silti jos säännölisesti on ton 10v treenannu ni pitäs olla kyllä kovemmat tulokset munkin mielestä, ihan sama millä verukkeilla sitä yrittää selitellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Piti oikein sen takia tänne kirjautua että pääsee kertomaan millä itse pääsin eteenpäin ..Toivottavasti sinäkin pääset,, ensiksi sinun tulee olla aamuvirkku,, ja siinä se olikin.

n10 vuotta olen treenannut salilla iltapäivästä töidenjälkeen ja oikein mitään näkyvää ei ole tapahtunut ja treeni on junnannut täysin paikoillaan , nyt olen n 6kk kulkenut aamulla salilla 05.00-07.00 välillä , eli menen heti kun herään ja tulokset ovat olleet mullistavia/maatajärisyttäviä , pieni esimerkki jos ennen treenasin penkissä sain juuri ja juuri 80kg 8t * 3s , nyt saa laittaa 115kg, 6t * 4s ja joka viikko tulokset paranee , viikonpäästä tulee varmaan se 8t * 4s ja sitten saa taas lisätä kiloja . Nukkumaan pitää mennä viimeistään klo 22, palauttavat heti reenin jälkeen . Diettaaminenkaan ei ole tuhonnut tuloksia tänä aamuna tsekkasin kropan enkä näin "hyvältä" ole koskaan ennemmin näyttänyt ,melkein kisakunnossa :rolleyes:

Mites lihas kasvu? onko tullut eroavaisuuksia iltareenaamiseen verrattuna? (Syöntihän oli samanlaista?) (Raudat nousseet eli ainaki jonkinlaista kasvua varmasti näkyvissä.)

Tältä suunnalta ehdottomasti iso plussa aamureeneille! Pari vuotta olen salilla hengaillut, jonka jälkeen pari vuotta tehnyt ihan oikeesti hommiakin. Ja aamupuntti on tullut todettua siksi ainoaksi oikeaksi.

Sillon tällön tulee hairahduttua reenaamaan klo6-11 välin ulkopuolellakin, mutta pieleenhän ne pääsääntösesti menee. Aamulla reenatessa keskittyminen pysyy just ja ainoastaan omassa tekemisessä, ja salilla harvoin on silloin muitakaan, ettei joudu kaikkea tekemistä pilaavia ihmiskontakteja ottamaan. Brrrr... Reilun tunnin jaksaa purista hyvin kun on syönyt hyvin iltapalan ja aamulla kiskasee puuron vielä naamariin. Ja tsädääm, kun reenin on tehnyt ennen kymmentä, on vielä koko päivä aikaa tehdä kaikkea joutavaa ja turhanpäiväistä, kuten opiskelua.

Itellä on sellainen vuorokausirytmi että 3:lta yöllä hereille ja 4:ltä postille duuniin. Töistä pääsee kuuden jälkeen ja salille tulee mentyä sitten 2-3krt viikossa aamuisin. Noina päivinä tulee kyllä mentyä sitten salille iltapäivälläkin toisen työvuoron jälkeen joka on 13.30-17.00.

Unta siis tulee kahdessa osassa se 4-5 tuntia.

En tiedä olisko erillaista treenata aamuisin ilman että olisi tehny ensin työnsä, mutta kyllä ne isommal intensiteetillä tehdyt treenit onnistuu iltapäivälduunin jälkeen paremmin. Enemmänkin rauhallista nostelua aamuisin kun on sali tyhjillään ja saa olla omissa oloissa.

Kroppa tosin on ainakin ollut vain positiivisesti mukana, että hyvin on jaksanu vetää niin aamutreenit kuin iltapäivätreenitkin samalle päivälle mikäli näin on halunnu.

Kuinka paljon ennen treeniä pitäisi sitten syödä? Itse olen pitäny ruan ja treenin välissä semmoisen reilun tunnin. Ja miksi ei saisi ottaa hiilareita enne reeniä? Ite oon ainaki ottanu saman juoman mitä käytän palkkarina niin juuri ennen treeniä

Itsehän en aamuisin jaksa välillä syödä mitään, joskus ani harvoin vetäisen prodeshotin sekä kaikki lisäaineet ja napit sun muut mömmöt vähäsen ennen treeniä. Treenin jälkeen 5 minuutin sisään sitten toinen palkkari ja heti sen jälkeen päivän pääruoka. Nyt laihiksella se menee niin, että tuo pääruoka sisältää noin 80% koko päivän energiantarpeesta, ja illalla sitten 4-7 tunnin päästä viimeisestä ateriasta vedän vielä päivän prodekiintiön täyteen.

Bulkilla otin pullon colaa treeniin mukaan. Hyvin piristi ja antoi lisäpuhtia. :)

Eikös jotkut treenaajat (jotka aamuisin treenaavat), vetele (hidasta)hiilaria napaan juuri ennen nukkumaan menoa ja aamulla herättyä vain aminot/herat (+kofut) huuleen? Itse en ole hirveän aikaista treenaamista kokeillut, mutta treenaan kyllä pääsääntöisesti aamuisin klo 09-11 välillä.

Ahh, rakastan aamulla treenaamista. Klo 5 herätys, ja puol kuus oon salilla. Alkuaikoina tuli mentyä pelkällä mehun voimalla, mutta nykyään teen edellisenä iltana valmiiksi jääkaappiin sekoituksen, johon tulee puoli desiä kaurahiutaleita, purkki rahkaa ja 2-3 kuivattua viikunaa. Nuo sitten blendaan sauvasekoittimella sekaisin, ja syön heti klo 5 kun herään. On toiminut mulla ihan hyvin. Vähänkin jos enemmän söisin, niin ei kyllä heti puol kuus pystyis salitreeniä aloittamaan. Heti treenin jälkeen otan palkkarin ja siitä öbaut tunnin päästä syön vielä kunnon aamiaisen. Ja töissä olen kasilta. Toimii!

Olen energisimmilläni aamulla, joten siksi aamutreenit sopii mulle hyvin. Yksilöllistä, mikä kenellekin sopii. Ja bonusta on se, että tuohon aikaan aamusta salilla ei ole ruuhkaa.

Tärkeää on toki yöunet, eli jos aamutreenailun haluaa aloittaa, niin veikkaisin, että kannattaa myös nukkumaan mennä aikaisemmin. Itselle tärkeää on 8 tunnin yöunet, joten ysiltä untenmaille.

Eikös jotkut treenaajat (jotka aamuisin treenaavat), vetele (hidasta)hiilaria napaan juuri ennen nukkumaan menoa ja aamulla herättyä vain aminot/herat (+kofut) huuleen? Itse en ole hirveän aikaista treenaamista kokeillut, mutta treenaan kyllä pääsääntöisesti aamuisin klo 09-11 välillä.

Mielenkiintoista olisi kuulla tästä? Itse olen huomannut, että alta tunnin kestävän treenin kanssa ei ole mitään ongelmia vaikka ei olekkaan hiilareita syönyt aamulla.

Treenaahan ihmiset ketodieetilläkin ja muutenkin matalahiilarisen ruokavalion kanssa. Eli en usko että aamutreeni olisi niistä hiilareista kiinni. Enempi se on kiinni siitä, että se tuntuu hankalalta...ainakin aluksi ja varsinkin jollei ole aamuihmisiä. Ei sinne salille kannata väkisin aamulla tunkea. Mutta jos aamu olisi muuten muun elämään kannalta hyvä aika treenata, niin kokeilkaa ENNAKKOLUULOTTOMASTI! Protskudrinksu kofeiinin kera (vaikka aamukahvit tai tabletit, ihan miten kukin haluaa) naamariin ja salille. Sitten perään suihku ja virtaa täynnä töihin. Evästä vähän mukaan kun tunti treenistä on takuulla kunnolla nälkä.

Aamutreenissä on myös se iso hyvä puoli että silloin ei ole niitä ruuhkia. Treenin saa oikeasti nopeastikin läpi ja voi tehdä supersarjoja tai mitä ikinä tykkääkään kun salilla ei välttämättä ole kuin joku muu yhtä hullu aamuvirkku.

Itse en ole sen kummemmin aamuihminen. Mutta sitä on duunin takia tottunut aikaisiin herätyksiin, eikä siinä tunti sinne tai tänne tunnu missään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom