Mielenkiintoista olisi kuulla tästä? Itse olen huomannut, että alta tunnin kestävän treenin kanssa ei ole mitään ongelmia vaikka ei olekkaan hiilareita syönyt aamulla.
Treenaahan ihmiset ketodieetilläkin ja muutenkin matalahiilarisen ruokavalion kanssa. Eli en usko että aamutreeni olisi niistä hiilareista kiinni. Enempi se on kiinni siitä, että se tuntuu hankalalta...ainakin aluksi ja varsinkin jollei ole aamuihmisiä. Ei sinne salille kannata väkisin aamulla tunkea. Mutta jos aamu olisi muuten muun elämään kannalta hyvä aika treenata, niin kokeilkaa ENNAKKOLUULOTTOMASTI! Protskudrinksu kofeiinin kera (vaikka aamukahvit tai tabletit, ihan miten kukin haluaa) naamariin ja salille. Sitten perään suihku ja virtaa täynnä töihin. Evästä vähän mukaan kun tunti treenistä on takuulla kunnolla nälkä.
Aamutreenissä on myös se iso hyvä puoli että silloin ei ole niitä ruuhkia. Treenin saa oikeasti nopeastikin läpi ja voi tehdä supersarjoja tai mitä ikinä tykkääkään kun salilla ei välttämättä ole kuin joku muu yhtä hullu aamuvirkku.
Itse en ole sen kummemmin aamuihminen. Mutta sitä on duunin takia tottunut aikaisiin herätyksiin, eikä siinä tunti sinne tai tänne tunnu missään.
Eikös ainakin esim. Toni Kataja sanonut jossain haastiksessa treenaavansa näin? Korjatkaa jos olen väärässä..
Anyway, voishan tuota kokeilla, tai ainakin käydä jonkun pienemmän lihasryhmän pumppaamassa aamulla (sellaisina klo 09-19 työpäivinä, jolloin ei muuten tule treenattua, lähes kaikkina muina työvuoroina tulee, paitti yövuorojen välillä).
Ei varmaan tarviis edes erityisesti illalla tankata mitään, aamulla vaan jotain nopeaa huuleen ja omalle salille.