Ilosanomaa aamutreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PerSo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielenkiintoista olisi kuulla tästä? Itse olen huomannut, että alta tunnin kestävän treenin kanssa ei ole mitään ongelmia vaikka ei olekkaan hiilareita syönyt aamulla.

Treenaahan ihmiset ketodieetilläkin ja muutenkin matalahiilarisen ruokavalion kanssa. Eli en usko että aamutreeni olisi niistä hiilareista kiinni. Enempi se on kiinni siitä, että se tuntuu hankalalta...ainakin aluksi ja varsinkin jollei ole aamuihmisiä. Ei sinne salille kannata väkisin aamulla tunkea. Mutta jos aamu olisi muuten muun elämään kannalta hyvä aika treenata, niin kokeilkaa ENNAKKOLUULOTTOMASTI! Protskudrinksu kofeiinin kera (vaikka aamukahvit tai tabletit, ihan miten kukin haluaa) naamariin ja salille. Sitten perään suihku ja virtaa täynnä töihin. Evästä vähän mukaan kun tunti treenistä on takuulla kunnolla nälkä.

Aamutreenissä on myös se iso hyvä puoli että silloin ei ole niitä ruuhkia. Treenin saa oikeasti nopeastikin läpi ja voi tehdä supersarjoja tai mitä ikinä tykkääkään kun salilla ei välttämättä ole kuin joku muu yhtä hullu aamuvirkku.

Itse en ole sen kummemmin aamuihminen. Mutta sitä on duunin takia tottunut aikaisiin herätyksiin, eikä siinä tunti sinne tai tänne tunnu missään.

Eikös ainakin esim. Toni Kataja sanonut jossain haastiksessa treenaavansa näin? Korjatkaa jos olen väärässä..
Anyway, voishan tuota kokeilla, tai ainakin käydä jonkun pienemmän lihasryhmän pumppaamassa aamulla (sellaisina klo 09-19 työpäivinä, jolloin ei muuten tule treenattua, lähes kaikkina muina työvuoroina tulee, paitti yövuorojen välillä).
Ei varmaan tarviis edes erityisesti illalla tankata mitään, aamulla vaan jotain nopeaa huuleen ja omalle salille.

Mielenkiintoista olisi kuulla tästä? Itse olen huomannut, että alta tunnin kestävän treenin kanssa ei ole mitään ongelmia vaikka ei olekkaan hiilareita syönyt aamulla.

Treenaahan ihmiset ketodieetilläkin ja muutenkin matalahiilarisen ruokavalion kanssa. Eli en usko että aamutreeni olisi niistä hiilareista kiinni. Enempi se on kiinni siitä, että se tuntuu hankalalta...ainakin aluksi ja varsinkin jollei ole aamuihmisiä. Ei sinne salille kannata väkisin aamulla tunkea. Mutta jos aamu olisi muuten muun elämään kannalta hyvä aika treenata, niin kokeilkaa ENNAKKOLUULOTTOMASTI! Protskudrinksu kofeiinin kera (vaikka aamukahvit tai tabletit, ihan miten kukin haluaa) naamariin ja salille. Sitten perään suihku ja virtaa täynnä töihin. Evästä vähän mukaan kun tunti treenistä on takuulla kunnolla nälkä.

Aamutreenissä on myös se iso hyvä puoli että silloin ei ole niitä ruuhkia. Treenin saa oikeasti nopeastikin läpi ja voi tehdä supersarjoja tai mitä ikinä tykkääkään kun salilla ei välttämättä ole kuin joku muu yhtä hullu aamuvirkku.

Itse en ole sen kummemmin aamuihminen. Mutta sitä on duunin takia tottunut aikaisiin herätyksiin, eikä siinä tunti sinne tai tänne tunnu missään.
Vedän ite just ennen nukkumista vähän tuhdimman ravinto setin ja 7tunnin unien jälkeen ei tarvii vetää kun kuppi kahvia tai boostereita naamaan ja saa tollasen 40min boditreenin hyvin vedettyä läpi. Varsinkin jonkun jakcedin voimalla. Treenin jälkeen sitten tuhdit hiilari/protsku setit naamaan kun vatsakin on vähän heräilly.

Topicin alottajan kaltasia muutoksia en oo tuloksissa nähny treeniajankohdan suhteen mutta kyllä mä itekkin ajotan ne kovimmat treenit mieluiten aamuun.

Itse tullut treenailtua toisinaan pakon sanelemana aamuisin ja joskus, kuten tänään, jopa vapaaehtoisesti. Ihan jees hommaa joskin kropan herääminen ottaa treenien alkuun enemmän aikaa kuin iltapäivisin/illalla. Ja ilman treeniboosteria hommasta ei kyllä tule mitään.

Minä treenaan aamuisin, treeni alkaa klo 08-09.00. Juon kupin kahvia ja bcaa + muut jauheet kitusiin. Alle muutama kilsa hölkötellen lämpöä ja sitten 60-80min voimatreeniä.
Oloen syönyt vähän hiiliä nyt 18kk, päivässä niitä menee 50-80g ja suurin osan (35-45g) tunti treenin jälkeen. Heti treenin jälkeet menee bcaa + muut jauheet. Mitään ohgelmia ei ole ollut jaksamisen kanssa. Eilen meni parinkympin lenkki samaan tyylliin heti aamusta.
Aamutreenaus sopii meikäläiselle erittäin hyvin!

Itse tullut treenailtua toisinaan pakon sanelemana aamuisin ja joskus, kuten tänään, jopa vapaaehtoisesti. Ihan jees hommaa joskin kropan herääminen ottaa treenien alkuun enemmän aikaa kuin iltapäivisin/illalla. Ja ilman treeniboosteria hommasta ei kyllä tule mitään.

Paljonko muuten juot normisti aamuisin kahvia? Tuli vain mieleen, että tämä treeniboostereiden tarve aamulla johtuu varmasti monella siitä, että aamua alkaa enempi tai vähempi kahvinjuonnilla. Joten koneisto on totuttu käynnistämään kofeiinilla. Ei tätä ole ehkä osannut edes ajatella, itselläkin tuli vasta äsken mieleen tuosta Jamin postauksesta.

Tämä aihe liippaa todella läheltä itseäni. Olen nykyisestä työstäni johtuen siirtynyt treenaamaan aamuisin. Sen jälkeen voi hyvin tehdä töitä iltaan asti eikä ole vaaraa että treenit jäisi välistä syystä tai toisesta.

Ongelmana on lähinnä tankkaus ja se että aamut venyy monesti vähän turhan pitkiksi. Herään tasan 7 jolloin juon kupin kahvia ja syön puuron protskulla ja kookosöljyllä ruuditettuna. Tämän jälkeen lepäilen reilun tunnin ja menen salille. Ennen salia välillä boosteri, välillä ei. Salilla mukana palkkari. Töihin ehdin vasta 10:45-11:30.

Haluaisin hieman nopeuttaa aamua jotta olisin töissä säännöllisesti kymmenen maissa. Toimisiko se, että menisi suoraan heräämisestä salille palkkarin kanssa ja söisi aamiaisen vasta tämän jälkeen? Ennen salia siis vain boosteri/kahvi/tmv mutta ei ollenkaan ruokaa. Ruokamäärähän olisi tällöin sama, vain järjestys vaihtuisi. Välillä tuntuu ettei salilla jaksaminen ole oikein kohdallaan mutta olen pikemminkin luullut tämän johtuvan energian (hiilarit mukaan lukien) vähyydestä kuin siitä että hiilariaamiainen verottaisi jaksamista.

Mitä suosittelisitte? Aamutreeniä en aio enää jättää, on mukavaa treenata kun on tilaa eikä tarvitse enää aamun jälkeen huolehtia treenistä vaan koko loppupäivä on aikaa töille ja muulle elämälle.

Paljonko muuten juot normisti aamuisin kahvia? Tuli vain mieleen, että tämä treeniboostereiden tarve aamulla johtuu varmasti monella siitä, että aamua alkaa enempi tai vähempi kahvinjuonnilla. Joten koneisto on totuttu käynnistämään kofeiinilla. Ei tätä ole ehkä osannut edes ajatella, itselläkin tuli vasta äsken mieleen tuosta Jamin postauksesta.

Täytyy myöntää että normi työaamuna seiskalta kotona kuppi kahvia, kasilta duuniin jossa kahvikuppi käteen ja päivän mailien läpikäynti ja ysiltä sitten kahvitunnilla kuppi kahvia. Eli kolme kuppia kahvia seitsemän heräämisen ja ysin välillä :) Yleensä ton repäsyn jälkeen ei kahvia menekkään enää kuin 2-3 kuppia loppupäivänä.

Mutta tuo kyllä varmaan selittää elimistön kofeiinin tarvetta aamulla :)

Jami: Monikaan ei varmasti tuota tule ajatelleeksi siis että jos aamulla muuten vetelee kahvia kotona ja duunissa heti ensimmäiseksi, niin ei varmaan se salitreenikään ilman kofeiinia lähde kovin hyvin käyntiin. Tämän jälkeen tärkein lienee asenne. Jos se on valmiiksi sitä että aamutreenistä ei tule mitään kuitenkaan, niin ei sinne salille kannata aamulla mennä ollenkaan. Ei se aamutreeni ole mikään oikotie onneen, ainoastaan hyvä vaihtoehto treenata.

Aleksei: Mä ottasin sen buusterin kanssa ihan heradrinkin. Ei mitään isoa määrää, esim. joku 25-30 g heraa ja sitten vaikka ne kofeiinitabletit, kahvit tai joku buusteri. Mitä nyt sitten tykkääkään käyttää. Itse en voi edes ajatella hiilareita vetäväni juuri ennen treeniä.

Aamu treenit antaa mukavan potkun loppu päiväksi. Itse herään aina 5:15 ja 15min heiluttelen raajoja et veri alkaa kiertää ja pikkasen venytän ruotoa. Tämän jälkeen 05:30 kiskasen kitusiin Mutant Mayhemiä reilun scoopin kera doobin. Sali aukeaa 06:00 ja siellä alkaa taistelu raudan kanssa samalla kun eläkeläiset kauhussaan katselee et taas toi öhkömönkiäinen saa raudalta turpaansa. Treenit kestää yleensä 1h30min + venyttelyt.

Samanlaisen tuntuman saan aamulla "lihaksiin" kuin että,jos,kun kävisin päivisin tai iltaisin. Kaikista paras aika on heti aamusta ennen ruokailua. Mitään muuta ei mene naamaan aamulla kuin pre-workout ja salilla 1-2l vodaa.

Itsekin olen käynyt vuosia salilla aamuisin. Kofeiinia jossain muodossa reilu tujaus naamariin ja 20min heräämisestä olen jo salilla. Pidän reenit aamuisin aika lyhyinä ja kovatempoisina, koska olen kokenut että loputtomiin energia ei tyhjällä mahalla riitä. Ja toisaalta koska tuntuu ettei hermostosta löydy potkua aamuisin ennätyspainoihin kuitenkaan. Joten sama sitten tehdä vähän pidempää sarjaa hyvällä temmolla, kun salilla kuitenkin tähän on kivasti tilaakin.

Jos vertaa sunnuntai-iltapäivän ja maanantai-aamun reenifiiliksiä, niin kyllähän tuo aamureeniin tottuminen vie aikaa. Aamureenissä toisaalta myös kiehtoo se eräänlainen armottomuus; Sitä kömpii hikisenä ja kaikkensa antaneena jo salilta suihkuun kun peruspullerot vasta yrittävät saada ruhojaan ylös sängystä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Testot on miehillä korkeimmillaan noin klo 17 aikaan.
Enpä ole tuollaisesta kuullut, no ehkä jos tekee yövuoroa.. Testosteronitasot on korkeimmillaan heräämisen aikoihin eli yleensä aamusta, muistaakseni laskevat tästä sitten noin 10-30% päivän aikana. Jos vaihteluita seurataan vuodenaikojen välillä niin elokuu on se aika vuodesta jolloin tasot ovat korkeimmillaan johtuen lisääntyneestä d-vitamiinin saannista.

Jos vaihteluita seurataan vuodenaikojen välillä niin elokuu on se aika vuodesta jolloin tasot ovat korkeimmillaan johtuen lisääntyneestä d-vitamiinin saannista.
Onko kaikilla etelämpänä asuvilla sitten korkeammat testotasot kuin suomalaisilla pimeydessä elävillä miehillä? tuli vaan mieleen tuosta.

Onko kaikilla etelämpänä asuvilla sitten korkeammat testotasot kuin suomalaisilla pimeydessä elävillä miehillä? tuli vaan mieleen tuosta.
Näin voisi tosiaan päätellä että keskimääräisesti olisi korkeammat tasot, mutta testosteroniin vaikuttivia tekijöitä on helvetisti eli toiset tekijät saattavat taas tasoittaa noita arvoja. Jenkeissä on keskim. testoarvot sekä nuorilla ja vanhoilla pudonneet jatkuvasti vuosikymmeniä jo, ehkä yksi tekijä saattaisi olla tämä d-vitamiinivaje ja sitten toinen mahdollisesti ylipaino, ihan vaan arvailen. Syitä tälle pudotukselle ei ole tutkitusti vielä löydetty.

Topikista motivoituneena kiskaisin tänään aamupalaksi rahka-marja-soijamaito-kaakaonibsi-pirtelön ja kananmunia pavuilla höystettynä ja puskin salille. Hyvin jakso vääntää aamutuimaankin ja työpäivä( iltavuoro) ei tuntunut missään. Tästähän voipi tulla tapa:)

Haluaisin hieman nopeuttaa aamua jotta olisin töissä säännöllisesti kymmenen maissa. Toimisiko se, että menisi suoraan heräämisestä salille palkkarin kanssa ja söisi aamiaisen vasta tämän jälkeen? Ennen salia siis vain boosteri/kahvi/tmv mutta ei ollenkaan ruokaa. Ruokamäärähän olisi tällöin sama, vain järjestys vaihtuisi. Välillä tuntuu ettei salilla jaksaminen ole oikein kohdallaan mutta olen pikemminkin luullut tämän johtuvan energian (hiilarit mukaan lukien) vähyydestä kuin siitä että hiilariaamiainen verottaisi jaksamista.

Tänään testasin ensimmäistä kertaa niin että heräsin kello 7. Join boosterin ja menin salille noin kello 8. Kotiin palattua söin aamiaisen ja lähdin töihin. Aamurutiinista sain nipistettyä noin tunnin pois, töissä olin vähän kymmenen jälkeen. Treenatakin jaksoin ihan mukavasti.

Hyvältä näyttää siis.

Vielä tiedustelisin kannattaako palkkari juoda salin päätteeksi vaikka syönkin heti kotona? Vai ottaisko palkkarin mukaan jo salille ja ryyppäis treeniin lomassa.

Itse olen aina juonut pirtelön heti treenien jälkeen eli venyttelyjen ja siitä 30min niin aamupala. Suosittelen juomaan BCAA:ta treenin lomassa.
Eli ennen treeniä -> Booster -> Bcaa treenin aikana tai palkkaria -> Palautusjuoma heti treenin jälkeen ennen suihkua. Näin pääsee kaikki ravintoaineet eli rakennusaineet tunkeutumaan lihas soluihin hyvissä ajoin
Veri virtaa kovaa vauhtia treenin aikana ja varsinkin 15min jälkeen.

Miltäs kuulostaa seuraava tilanne, jos aamulla rupean treenaamaan.

Edellisenä iltana on pistetty treenikamppeet valmiiksi.

Aamulla 06:00 herätys ja protusheikki huiviin ja salille reenailemaan. Treenin jälkeen suoraan palkkari, jonka jälkeen suihkuun ja kotiin. Kotona aamupala vai kunnon ruoka jo ???

Miltäs kuulostaa seuraava tilanne, jos aamulla rupean treenaamaan.

Edellisenä iltana on pistetty treenikamppeet valmiiksi.

Aamulla 06:00 herätys ja protusheikki huiviin ja salille reenailemaan. Treenin jälkeen suoraan palkkari, jonka jälkeen suihkuun ja kotiin. Kotona aamupala vai kunnon ruoka jo ???

Aivan sama mun mielestä syökö tuossa nyt rahkamössöä vai vaikka kanaa ja riisiä, kunhan syö! Muuten juurikin sensuuntasta, mitä itse teen. En vaan palaa kotiin vaan menen duuniin ja evästän siellä sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom