Huippu-urheilijat ja alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jumper
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli alkoholia käsitteleviä threadeja on monta, mutta en löytänyt yhtään tämän tapaista. Mielenkiinnolla kyselisin että onko kukaan nähnyt huippu-urheilijoita viihteellä kupittelemas tai on omaa kokemusta asiasta? Itse luulin kauan, että huippu-urheilijoilla on nolla toleranssi alkoholin suhteen, mutta olen nähnyt/kuullut, että ainakin osa Suomen kärki yleisurheilijoista käy viihteellä sekä jääkiekkoilijoitakin on käynyt viihteellä silloin tällöin. Osa kuulemma hyvinki usein. Ei siitä varmasti ole mitään järkeä käydä viihteellä, mutta sallitaanko sitä urheilijoilla joskus käydä?

Ketkä lasketaan huippu-urheilijoiksi? Itse katson voimalajitkin tähän kategoriaan ja ainakin voimanosto/ voimamieskisaajien tiedetään toisinaan tarttuneen ihan tosissaankin kuppiin:D

Ketkä lasketaan huippu-urheilijoiksi? Itse katson voimalajitkin tähän kategoriaan ja ainakin voimanosto/ voimamieskisaajien tiedetään toisinaan tarttuneen ihan tosissaankin kuppiin:D

Heh, jurrissa moni nostaakin sm-kisoissa kun illat menee liian pitkiksi hotellihuoneessa :lol2:

Ihmisiähän ne on huippu-urheilijatkin. Kerran tuli nähtyä kun huippu pyöräilijä otti kunnolla kuppia. No ei siinä ihmeellistä, mutta sitten kun se kaivoi röökit esille ja alko polttamaan niin hieman ihmettelin. Mutta eiköhän sillä hapenottokyvyllä parit spaaderot kärsi vetääkin:D

Viimeksi muokattu:
Tuskinpa mitään tapajuomista huippu-urheilijoilla on. Eli vaikea uskoa että huippu-urheilijaksi voisi päästä viikonloppupuudutuksin.

Tuskinpa mitään tapajuomista huippu-urheilijoilla on. Eli vaikea uskoa että huippu-urheilijaksi voisi päästä viikonloppupuudutuksin.

Matti Nykänen?

Tosin Maza edusti marginaali lajia, jossa taso siis pakostakin aika huono (vertaa uinti ja yleisurheilu)

Ite oon kuullu semmosta, että Evilän Tommi ei ota kisakaudella lasillistakaan koska vaikuttaa niin paljon herkkyyteen ja koko seuraavan viikon reeneihin. Onhan toi valmistautuminen muutenkin ihan eri luokkaa kun on kisat kerran kuussa jos taas olis kolme peliä viikossa (jääkiekko).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tuohon Pertin kommenttiin marginaali lajeista, että kyllä se lieju eräille uimareillekkin maistuu riittävän usein, ainakin huhujen mukaan...

Noh onhan toi Karalahti nähty moneen otteeseen täällä Malmilla (Helsinki) tillikassa ottamassa kuppia.

Ja kylhän toi Amin Asikainenkin nautiskelee etanolia, mutta hyvin hillitysti.. jossain lehdessä kerto, että juo vasta muutama kuukausi matsin jälkeen, jos siis voittanut. :)

Viimeksi muokattu:
Noh onhan toi Karalahti nähty moneen otteeseen täällä Malmilla (Helsinki) tillikassa ottamassa kuppia.

Ja kylhän toi Amin Asikainenkin nautiskelee etanolia, mutta hyvin hillitysti.. jossain lehdessä kerto, että juo vasta muutama kuukausi matsin jälkeen, jos siis voittanut. :)

No joku lätkäpelaaja nyt voi ryypiskellä vähän eri tavalla, kuin ehkä jonkin muun lajin edustaja. Rasvaa saa olla, eikä taito katoa, vaikka vähän ottaisikin. Lätkässä ei herkistellä tuloskuntoa varmaankaan ihan kuten joissain lajeissa. Myöskään fyysisiltä ominaisuuksilta ei vaadit yhtä paljon, kuin esim pituushypyssä (tulos ei riipu suoraan niistä).

No joku lätkäpelaaja nyt voi ryypiskellä vähän eri tavalla, kuin ehkä jonkin muun lajin edustaja. Rasvaa saa olla, eikä taito katoa, vaikka vähän ottaisikin. Lätkässä ei herkistellä tuloskuntoa varmaankaan ihan kuten joissain lajeissa. Myöskään fyysisiltä ominaisuuksilta ei vaadit yhtä paljon, kuin esim pituushypyssä (tulos ei riipu suoraan niistä).

Tuli tästä hauska sattuma mieleen ku yks pituushyppääjä otti kuppia oikeen kunnolla kaks päivää ennen kisoja ja päivää ennen kärsi hirveestä krapulasta. Ja kisas sitten pamautti ennätyksensä yli 20 cm erolla entiseen. Tosin tuulta oli liikaa, mutta tää pisti miettimään että eikö se alkoholia haittaa mitenkää vai kenties jopa auttaa? Tää tosin oli vaan yksittäinen tapaus.

Aika monta huippu-urheilijaa tiedän/tunnen ja kyllä ne on aikamoisia mestareita viinan vetämisessä. Yhtä hyvin se viuna maistuu olipa sitten vitriinissä viisi tai viisikymmentä kultamitalia.

Urheilijat ei voi ryypätä niin usein, niin sit ku ryyptään, niin ryypätään kunnolla ja väliin jääneiden kertojenkin edestä.

Tuli tästä hauska sattuma mieleen ku yks pituushyppääjä otti kuppia oikeen kunnolla kaks päivää ennen kisoja ja päivää ennen kärsi hirveestä krapulasta. Ja kisas sitten pamautti ennätyksensä yli 20 cm erolla entiseen. Tosin tuulta oli liikaa, mutta tää pisti miettimään että eikö se alkoholia haittaa mitenkää vai kenties jopa auttaa? Tää tosin oli vaan yksittäinen tapaus.

Legendahan kertoo, että sopiva krapula auttaa lyhytkestoisessa suorituksessa. Tiedä sitten, kun en itse hyppää pituutta :D

Itse voin kyllä sanoa, että urheilijat (myös huiput) vetävät aika helvetisti sitä keittoa. OP:n, Mannisen ja Puhakan kanssa otettiin Ateenan Heineken kisateltassa aika hyvät tumut...:kippis1:

e: Olipa Kluftkin ihan nakit ja meikit naamalla samassa pöydässä...:lol2: Kyllä urheilijatkin ovat ihmisiä niinkuin muutkin.:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom