Kertokaahan joku viisaampi ja kokeneempi miten olette toteuttaneet mavettamisen HST:ssä. Itselläni iskee alaselkään melkoisen kova pakotus jo kahdeksalla toistolla ja voisin kuvitella, että hinkkaamalla mavea 15 toistoa tuskin seison omin voimin suorassa seuraavaan pariin tuntiin. Suunnittelin ottavani maven mukaan ohjelmaan 10/8/5 toistomäärillä. Kenelläkään kokemuksia aiheesta?
Ei ne toistomäärät liikkeisiin ole ehdottomat. Itse olen usein tehnyt juuri maven toistoilla 12/8/4 (taisin yhdellä kierrolla, jossa dippikin oli liikkeenä tehdä senkin 12/8/4-toistoilla olkapäitä säästääkseni) ja muut normaalisti 15/10/5. Samoin tiettyjä liikkeitä voi tehdä "pitemmilläkin toistoilla", esim. pohkeet ja vatsat olen usein tehnyt 15/12/10...
Eli anna mennä vaan. Mieti vielä maven sijoitus muihin liikeisiin sopivaksi (ei tietenkään heti kyykyn perään, mielummin ennen). Itsellä ollut aina raskaat perusliikkeet alussa (penkki, mave, kyykky, leuanveto) ja sitten muut.
Muutaman kierron kun on selvinnyt kokonaisuudessaan läpi oppii kyllä tuntemaan omaa kroppaa ja voimavaroja niin seuraavien kiertojen suunnittelu ja toteuttaminen (liikkeet, järjestys, sovelletut toistot, painot jnejne.) on huomattavasti helpompaa.
Itse pidän HST:stä, sen "yksinkertaisuudesta", tehokkuudesta ja toimivuudesta (ainakin itsellä). Viimeisen kolmen vuoden aikana nopeasti laskettuna yhdeksän kiertoa tehtynä, välillä jokunen kuukausi kaksi-tahi kolmijakoisella. Täytyy vaan HST:n aikana muistaa todellakin syödä ja levätä riittävästi. Omalla kohdalla dietillä HST ei tuntunut toimivan... mutta on taas niitäkin, joille dietti ja HST on sopinut.