Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkos kukaan kokeillut hiitiä seuraavanlaisesti? Eli toteutetaan ns.mäkijuoksuna. 30sek pingotaan mäkeä ylös, tämän jälkeen hölkötellään mäki alas ja taas tästä 30sek pingotaan mäkeä ylös jne. Muuten samalla periaatteella kuin hiit, mutta spurtti juostaan mäkeen ja palautusaika on hieman normaalia pidempi, koska hölkätään sama matka takaisin kuin juostiin. Mahtaako toimia?
kuulostaa hyvältä.. luulis toimivan

aikas hyvä aihe toi HIIT, siitä on nyt tällä ketjulla jauhettu kuus vuotta! :wtf:

luin kaikki jutut läpi ja ajattelin itekkin laittaa viestiä, aloitin kans vetään hiittiä ja sellanen mua hämäs täällä kun moni sanoo että kuinka kovaa se täytyy vetää jne, mun mielestä yksi hiitin hienouksista on just se kun voit ite vetää ittes äärirajoille, eli ei kannatta alkaa itteensä ylittään heti aivan maksimaalisesti vaan porrastaa aina hiukan joka vetoa kovemmaksi ja viimeinen sit olis rankin veto, kyllä tän on pakko toimia! muuten oon ihmeissäni ja käärmeissäni, tän lukemiseenkin meni monta päivää!!!!

Juu itekki kävin ensimmäisen hiittini juoksemassa maanantaina. Oksennus meinas tulla, mutta ei mitää tullu ulos asti :) Huomenna taas 6.30 ylös ja pururadalle :thumbs:

Tuttua huttua :) Itse olen huomannut hapenottokyvyn dramaattisen parantumisen. Fläsän palamisesta en osaa sanoa. Olen endomorfi ja jos ruokavaliossa on yhtään runsaammin hiilareita messis, niin en saa pläskiä palamaan.

Ajattelin nyt kokeilla kuitenkin treeni-ikkunan ulkopuolella syödä vähähiilarisesti ja ottaa mukaan HIIT:n.

Kysymys: minkälaisia tuloksia/vaikutuksia odotettavissa kun teen HIIT:n illasta? Aamulla ei ole yksinkertaisesti mahdollista, sillä fillaroin duuniin kuudeks. Pystynkö siis saamaan jälipoltto- ja rasvanpalamisedut, vaikka teen illasta tämän? Minusta kuulostaa jo aika hifistelyltä tämä kysymys, mutta putkahti tässä vaa mieleen :)

Oon viime aikoina juossut 30sek veto - 60sek palautus kävellen x9

Mitä suosittelisitte nyt seuraavaksi? 30 sek veto - 60 sek hölkkää ja x?

<Way off the topic>
Onkos kukaan kokeillut seksiä harrastaa tyyliin HIIT? Yksin taikka kaksin, ihan sama.
Mahtaisiko sexielämä "parantua" ja kestäisikö partnerin paikat?
</Way off the topic>

No joo...

Kysymys: minkälaisia tuloksia/vaikutuksia odotettavissa kun teen HIIT:n illasta?

Tuskin mitään dramaattisia eroja. HIITissä kuitenkin se suurin osa kuluneesta energiasta menee seuraavan 24-48 tunnin sisällä.

Oon viime aikoina juossut 30sek veto - 60sek palautus kävellen x9

Mitä suosittelisitte nyt seuraavaksi? 30 sek veto - 60 sek hölkkää ja x?

esim. 40 sek. korkea taso, 2min matala. ekat 2 treeniä 6 settiä, sit 2 treeniä 7, 2 treeniä 8, 2 treeniä 9..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itekin alan tekee hiittiä. tavotteena kiree kroppa ja sixback, miten siis teen tämän 3kertaa viikossa ja ei peräkkäisinä päivinä, näin ymmärsin. tekisin vaik ke,pe,su ne ei punttipäiviä kuulosti hyvältä tuo ylämäkeen pinkominen, niin siis juoksen mäen täysii 30sekkaa ja hölkkän sen alas mist lähin ja sit uudellee ylös ja tää kunka monta kertaa.

itekin alan tekee hiittiä. tavotteena kiree kroppa ja sixback, miten siis teen tämän 3kertaa viikossa ja ei peräkkäisinä päivinä, näin ymmärsin. tekisin vaik ke,pe,su ne ei punttipäiviä kuulosti hyvältä tuo ylämäkeen pinkominen, niin siis juoksen mäen täysii 30sekkaa ja hölkkän sen alas mist lähin ja sit uudellee ylös ja tää kunka monta kertaa.

Mulla nyt takana 2 kertaa tolla systeemillä. Mä mittasin taisaisesti nousevasta mäestä sellaisen n. 120 metrin pätkän, jonka ylösjuoksemiseen mulla menee noin 20-30 sekuntia riippuen siitä montako vetoa on takana. Vedon jälkeen kävelen reippaasti tuon saman matkan mäkeä alas (n. 60 sek.) ja sitten taas menoks. Kokemusta ei siis vielä ole vaikutuksista, mutta tarkoitus olis siis toteuttaa tuota "mäki-hiitiä" ihan perusHIITin ohjelmalla 3 kertaa viikossa seuraavasti:
1 vko: 4 kertaa mäki ylös, 4 kertaa mäki ylös ja 5 kertaa mäki ylös
2 vko: 5 kertaa mäki ylös, 6 kertaa mäki ylös ja 6 kertaa mäki ylös
3 vko: 7 kertaa mäki ylös, 7 kertaa mäki ylös ja 8 kertaa mäki ylös
4 vko : 8 kertaa mäki ylös, 9 kertaa mäki ylös ja 9 kertaa mäki ylös jne...
.
.
.
8 vko: 14 kertaa mäki ylös, 15 kertaa mäki ylös ja 15 kertaa mäki ylös

Mulla noi tohon käytettävät ajat on tosiaan se suunnilleen 20-30 sek mäkeä ylös ja n. 60 sekuntia alas reippaasti kävellen. Meikäläisen kunnolla syke ei kauheasti tuossa alamäkikävelyssä vielä laske, mutta haitanneeko tuo. Koitan muistaa raportoida tänne sit muutaman viikon päästä, että miten on homma toiminu. Noita juoksenteluja olen suunnitellut käyväni tekemässä aina päivän aikatauluista riipuen joko aamuisin tai sitten illlalla töiden jälkeen, eli mitään kovin tiukkaa struktuuria en ole itselleni (viikottaista progressiota lukuunottamatta) lähtenyt tekemään.

Sillä ajatuksella, että kun edes joskus tekee, on sekin parempi kuin tekemättä jättäminen.:hyper:

Ja ainiin; tavoitteista vielä sen verran, että elopainoa on tarkoitus saada (edelleen ja aina vaan) pois. tällä hetkellä kohtuulliset bulkkimassat päällä 174cm/100kg. Reilusti neuvolassa punnittavien puolelle on tarkoitus pudotella :D

Nyt on HIITissä alkamassa itsellä kuuden minuutin viikko. Olo on ihan jees. Painoa ei ole lähtenyt kiloissa mitattuna vielä mitään pois, itse asiassa näyttää tulleen jopa lisää, mutta kiristymistä on peilin perusteella havaittavissa. HIITin helpottuminen ei minuuttien lisääntyessä ole ollut ihan niin radikaalia kuin mitä monet tässäkin threadissa ovat kertoneet, mutta ehkä se vielä tästä helpottuu... Edelleenkin on aina ihan kuollut olo viimeisen raskaan sarjan jälkeen ja jalat tuntuvat norsun jaloilta :)

Nyt on HIITissä alkamassa itsellä kuuden minuutin viikko. Olo on ihan jees. Painoa ei ole lähtenyt kiloissa mitattuna vielä mitään pois, itse asiassa näyttää tulleen jopa lisää, mutta kiristymistä on peilin perusteella havaittavissa. HIITin helpottuminen ei minuuttien lisääntyessä ole ollut ihan niin radikaalia kuin mitä monet tässäkin threadissa ovat kertoneet, mutta ehkä se vielä tästä helpottuu... Edelleenkin on aina ihan kuollut olo viimeisen raskaan sarjan jälkeen ja jalat tuntuvat norsun jaloilta :)

Tää nyt on varmasti turhaa hienostelua, mutta:

Oletko siis tehnyt HIITiä 3 kertaa viikossa aina samoilla minuuttimäärillä? Esim.

1 vko: 3 kertaa 4 minuutin setit
2 vko 3 kertaa 5 minuutin setit

ja nyt on lähdössä, niinkuin itse kirjoitit, "kuuden minuutin viikko"?

Ymmärttäkseni perusHIITin progressio etenee hieman nopeammin siten kuin tuossa ylhäällä olen esittänyt. Eli samanpituisia HIIT "settejä" tehdään aina vain KAHTENA päivänä, jonka jälkeen tuohon lisätään aina yksi minuutti. Toisaalta, jos sulla toimii noin, että lisäät joka viikko setteihin yhden minuutin, niin mikäs siinä.

Joo, juuri tuolla tavalla (3 treeniä samalla minuuttimäärällä / viikko) ja käsittääkseni ymmärryksesi HIITin perusprogressiosta on ihan oikea, ei ollut hienostelua ollenkaan saatu turhaa kommenttisi :) Tajusin homman itsekin tuossa eilispäivänä ja jaksotin lopputreenin hiukan eri tavalla. Saas nähdä, miten keuhkot ja reidet tottuu rasitukseen. "Täysillä" voi olla viimeisissä 30s vedoissa kierrosnopeuksilla mitattuna varsin rauhallinen tahti, mutta sykehän se pääasia onkin.

Pystyykö HIIT treenin jälkeen tekemään illalla esim. nopeustreenin tai punttitreenin?

Esim.

Ma aamu HIIT,
ilta nopeustreeni

Ti aamu lepo,
ilta punttitreeni

Ke aamu HIIT
ilta kimmoisuustreeni

To aamu lepo,
ilta punttitreeni

Pe aamu HIIT,
ilta nopeustreeni

Vai tuleeko liikaa treenejä ilman palautumista?

Pystyykö HIIT treenin jälkeen tekemään illalla esim. nopeustreenin tai punttitreenin?

Esim.

Ma aamu HIIT,
ilta nopeustreeni

Ti aamu lepo,
ilta punttitreeni

Ke aamu HIIT
ilta kimmoisuustreeni

To aamu lepo,
ilta punttitreeni

Pe aamu HIIT,
ilta nopeustreeni

Vai tuleeko liikaa treenejä ilman palautumista?

En tiedä minkä lajin nopeustreeniä ajattelit tehdä, mutta ei HIIT:iä samana päivänä, ennen nopeutta :D

Veikkaan, että tolla ohjelmalla ei pahemmin nopeus tai kimmoisuus kehity, kun on niin paljon HIIT:iä ja muuta settiä. En tietysti tiedä, että kuinka rankkoja noi treenit on mutta kuitenkin.

Tai sitten pitäs ainakin rytmittää niin, että nopeus ja kimmoisuus tehdään mahdollisimman levänneenä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom