Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietääkö kukaan paljonko on hiitin tuoma lisäkalorinkulutus keskimäärin? Voidaanko puhua aamuaerobinen (60min kävely) + salipäivän (90min sali) kulutuksesta, joka olisi 750kcal lisä päivässä 77 kiloselle miehelle.

Miten olis?
Siis meille vai teille?

No miten, onnistuisko tuo silleen, että käyttäis matkaa: juoksis vaikka 50m ja sitte hölkkäis saman matkan... toimiiko? Onko kukaan testannu?

No miten, onnistuisko tuo silleen, että käyttäis matkaa: juoksis vaikka 50m ja sitte hölkkäis saman matkan... toimiiko? Onko kukaan testannu?
50m taittuu aika nopeasti. Voithan juosta matkaa, mutta se ei enää ole oikeaoppista hiitiä. Senkin takia, että hölkkä kestää huomattavasti kauemmin kuin spurtti. Ja miksei se muka toimis? :)

Mutta jos lähtökunto on heikko, niin kannattaa kartuttaa sitä ensin vaikka pidemmillä kävelyillä ja lisätä siihen juoksun määrää. Kun juokseminen (hölkkääminen) sujuu pitkäkestoisesti, niin voi siirtyä tekemään hiitiä oikeaoppisesti.

Joo.. siis lenkillä oon käyny jo varmaan viis vuotta, joten kyllä sen ny pitäs olla jokseenkin kunnos, ja sanoin tuon 50m esimerkkinä... mutta mites toimis sellanen, että juoksis vaikka 100m ja kävelis aina 50m?? ei jaksais millään alkaa kellosta vahtaa, menee lenkki jo siinä pilalle ku pitää pysähtyy kattoo paljon sitä aikaa on jäljellä... oon kokeillu :D

Joo.. siis lenkillä oon käyny jo varmaan viis vuotta, joten kyllä sen ny pitäs olla jokseenkin kunnos, ja sanoin tuon 50m esimerkkinä... mutta mites toimis sellanen, että juoksis vaikka 100m ja kävelis aina 50m?? ei jaksais millään alkaa kellosta vahtaa, menee lenkki jo siinä pilalle ku pitää pysähtyy kattoo paljon sitä aikaa on jäljellä... oon kokeillu :D

Sekunttikello päälle, kyllä sitä sen 0,5s kerkee katsomaan, vaikka kuinka lujaa juoksee. Ei tarvitse pysähtyä :) Sitten hölkkäosuudella vaan nollaa sen.

Mitenkäs siinä pysähtyä pitää? :eek: Sen ymmärrän jos metsässä juoksee ja pitää koko ajan nähdä eteensä, sillon se on vaikeeta. Nimimerkillä: Kokemusta on.

Itellä on yleensä kaverin kännykkä kädessä (omassa ei oo sekkaria), jota sitten kattelen ku ajattelen, että puoli minuuttia olis taas täynnä. Ei oo vaikee juttu.

Joo.. pitää sitte vissiin hankkii sellanen kello, missä on isommalla merkitty ne ajat :D On meinaan pikkusen paha kattoo rannekellon näytöstä aikaa...

Enpä minäkään ihan koko threadia ehtinyt lukea ...

Mitenkäs ennen HIIT:lle lähtoä. Voiko juoda vettä vai olisiko se vihreä tee parasta?

Enpä minäkään ihan koko threadia ehtinyt lukea ...

Mitenkäs ennen HIIT:lle lähtoä. Voiko juoda vettä vai olisiko se vihreä tee parasta?
Jos siitä teestä koet saavasi energiaa, niin siitä vaan. Muutenhan siitä ei ole erityisesti ennen lenkkiä otettuna mitään hyötyä, jos muuten teetä juot.

Itse en ainakaan dieetillä kun en pahemmin noita hiilareita syönyt, saanut kaikkea irti hiitistä. Nyttemmin kun lähden hiitille, vaikkakin teen sen illalla (vastoin yleistä suositusta, ajattelen hiitin lähinnä sen jälkipolton kannalta), pidän huolen siitä, että hiilareita on edes vähän koneessa, että saan vedettyä täysillä. Vihreä tee olisi kylläkin dieetillä saattanut antaa lisäboostia. Muhun ei kylläkään vaikuta mitenkään tee tai kahvi, tiedä sitten...

Jos siitä teestä koet saavasi energiaa, niin siitä vaan. Muutenhan siitä ei ole erityisesti ennen lenkkiä otettuna mitään hyötyä, jos muuten teetä juot.

Itse en ainakaan dieetillä kun en pahemmin noita hiilareita syönyt, saanut kaikkea irti hiitistä. Nyttemmin kun lähden hiitille, vaikkakin teen sen illalla (vastoin yleistä suositusta, ajattelen hiitin lähinnä sen jälkipolton kannalta), pidän huolen siitä, että hiilareita on edes vähän koneessa, että saan vedettyä täysillä. Vihreä tee olisi kylläkin dieetillä saattanut antaa lisäboostia. Muhun ei kylläkään vaikuta mitenkään tee tai kahvi, tiedä sitten...

Eikös sen (vihreä tee nimenomaan) pitäisi niinikään kiihdyttää aineenvaihduntaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hiitti

Laittakaas nyt ystävät hyvät esimerkki HIIT-ohjelmasta!! Osaan kyllä lukea, mutta jotenkin homma jäi lukuisista edellisistä kirjoituksista huolimatta epäselväksi. Kiitos!

Eikös sen (vihreä tee nimenomaan) pitäisi niinikään kiihdyttää aineenvaihduntaa.
Kyllä, mutta hiitin yhteydessä otettuna siitä ei ole sen enempää hyötyä. Parempi olisi juoda pitkin päivää.
Laittakaas nyt ystävät hyvät esimerkki HIIT-ohjelmasta!! Osaan kyllä lukea, mutta jotenkin homma jäi lukuisista edellisistä kirjoituksista huolimatta epäselväksi. Kiitos!
Kolme kertaa viikossa, ei peräkkäisinä päivinä.
Aloita neljästä minuutista ja lisää joka kolmannelle kerralle yksi minuutti. Eli ekalla viikolla juostaan kaksi neljän minuutin ja yksi viiden minuutin setti. Toisella viikolla tulee yksi viiden minuutin ja kaksi kuuden minuutin hiitiä.
Tätä tehdään aina 15:een minuuttiin asti (jota siis kaksi kertaa, kuten muitakin minuutteja), jonka jälkeen pidetään parin viikon tauko aerobisesta.

Ja aina siis hölkätään puoli minuuttia, juostaan kovaa puoli minuuttia jne. Tähän oli joku linkki tässä ketjussa, mutten sitä jaksanut etsiä.

Itse meinasin aloittaa bulkin tuossa elo-syyskuus 3500kcal/päivän ruokailuilla ja kysyn, että käykö HIIT myös massakaudelle aamuaerobiseks? Ongelma on, että reenaan 2-jakoiselle ohjelmalla 4xviikko jossa jako on:
1.päivä etureidet,rinta,olkapäät,ojentajat,vatsa
2.päivä takareidet,selkä,epäkkäät,hauis,pohkeet

Treenit tulee Ma ja ti, To ja Pe keskiviikkona ja vkl lepo. Tuleeko ongelmia jalkojen palautumisen kanssa jos vetää 3xviikko tuota Hiit ja reenaa noita jalkoja tuolla jaolla.. Entä miten ne aamuaerobiset kannattaisi sijoittaa, välipäiville vai salipäivien aamuun?

Itse meinasin aloittaa bulkin tuossa elo-syyskuus 3500kcal/päivän ruokailuilla ja kysyn, että käykö HIIT myös massakaudelle aamuaerobiseks? Ongelma on, että reenaan 2-jakoiselle ohjelmalla 4xviikko jossa jako on:
1.päivä etureidet,rinta,olkapäät,ojentajat,vatsa
2.päivä takareidet,selkä,epäkkäät,hauis,pohkeet

Treenit tulee Ma ja ti, To ja Pe keskiviikkona ja vkl lepo. Tuleeko ongelmia jalkojen palautumisen kanssa jos vetää 3xviikko tuota Hiit ja reenaa noita jalkoja tuolla jaolla.. Entä miten ne aamuaerobiset kannattaisi sijoittaa, välipäiville vai salipäivien aamuun?
Hiit käy hyvin mihin vain paitsi doggcrappiin. Voi olla aika paha toi sun jakos, kun on jalat jaettu kahtia. Rinta/selkä ja jalat/kädet jako toimisi ehkä paremmin hiitin kanssa, mutta jos et ohjelmaa halua vaihtaa, niin se on sitten kiinni jalkojesi taustasta. Kuinka paljon aerobista taustalla ja miten jalkasi palautuvat. Hiit on ensalkuun kohtuu rankkaa, vaikka aerobista olisi tehnytkin.

Ota hiitit etureisipäivien aamuina ja viikonloppuna, eli ma,to,la. Tämä siis ensisijainen vaihtoehto, mutta tätähän voi kans vaihdella viikoittain. Toisella viikolla ti, pe ja seuraavan viikon ma, mikä pidentää hiit-kiertoa puolitoista viikkoa (jos puhutaan normaalista hiit-kierrosta), eikä ole aivan niin raju. Jos siis tuntuu, että jalat ei palaudu.

Aika optimaalinenhan toi olis jos ottaisit hiitit juuri ma, to-aamuina ja lauantai-iltana. Hiit ei näin katkaise lihaskavua sen suuremmin ja on aika tasaisin välein toteutettu. Saatat joutua ottamaan jalat vähän kevyemmin viikon tai pari, mutta kyllä ne tottuu.

Aika optimaalinenhan toi olis jos ottaisit hiitit juuri ma, to-aamuina ja lauantai-iltana. Hiit ei näin katkaise lihaskavua sen suuremmin ja on aika tasaisin välein toteutettu. Saatat joutua ottamaan jalat vähän kevyemmin viikon tai pari, mutta kyllä ne tottuu.

Jooh. pitää kokeilla tuota ma,to aamuina ja lauantai iltana.. ja kuulostella kokoajan jalkoja miten palautuu.. mut kiitokset vastauksista!

Oon tässä nyt vähän aikaa koittanut totaa HIIT:iä jauhaa mutta ei jumankeuta et se on niin vihoviimeistä hommaa. Aivan hirveetä, tuntuu että kuolee varmasti. Olen siis juossut 30/30-jaolla ja ei kyllä pysty kuin hädin tuskin ekan 30 sprintin vetämään oikeasti kovaa ja siinäkin huomaa lopussa hyytymistä. Noh. Tutkin sitten hieman tätä aihetta netistä ja löysin onnekseni sivuston, jossa sanottiin, että juostessa parempi jako olisi 6/9 eli jotain aivan muuta! Perusteena oli nimenomaan se, ettei 30 sekunnin ajan oikeasti pysty vetämään täysiä. Kovaa kyllä muttei täysiä ja sehän on HIIT:in idea ymmärtääkseni. Tässä vielä lähde: http://www.fitbuff.com/how-to-burn-more-fat-in-less-time-the-secret-to-hiit/

Onko joku kokeillut tätä tai onko muuten vain näkemystä asiasta? Kuulostaa omaan korvaan varsin perustellulta ja järkevältä. Ainoa asia, mikä ihmetyttää on se, että tuossa jutussa sanotaan, että touhua jatketaan niin pitkään kuin jaksaa kun taas tuossa alkuperäisessä 30/30-jaossa ideana oli aina lisätä yksi "jakso" lisää joka toiseen treeniin aloittaen yhteensä 4 min. treenistä... Sopisikohan se lähtökohdaksi myös tuohon 6/9:ään?

Onkos kukaan kokeillut hiitiä seuraavanlaisesti? Eli toteutetaan ns.mäkijuoksuna. 30sek pingotaan mäkeä ylös, tämän jälkeen hölkötellään mäki alas ja taas tästä 30sek pingotaan mäkeä ylös jne. Muuten samalla periaatteella kuin hiit, mutta spurtti juostaan mäkeen ja palautusaika on hieman normaalia pidempi, koska hölkätään sama matka takaisin kuin juostiin. Mahtaako toimia?

Onkos kukaan kokeillut hiitiä seuraavanlaisesti? Eli toteutetaan ns.mäkijuoksuna. 30sek pingotaan mäkeä ylös, tämän jälkeen hölkötellään mäki alas ja taas tästä 30sek pingotaan mäkeä ylös jne. Muuten samalla periaatteella kuin hiit, mutta spurtti juostaan mäkeen ja palautusaika on hieman normaalia pidempi, koska hölkätään sama matka takaisin kuin juostiin. Mahtaako toimia?
mulla ainaskin toiminu hävyttömän hyvin. rasvaa on palanut ja ekalla kerralla sain juostua mäen yhteensä kolme kertaa ja sit:urjo:, nyt menee jo kahdeksan eikä tunnu enää ees pahalta. suosittelen!

Tänään aamulla kävin ensimmäisen HIIT:n juoksemassa. Aluks aattelin että kyllähän nyt 4min jaksaa juosta vaikka miten, mutta jo ensimmäisen spurtin jälkeen alko tuntumaan ja ku pääsin takas kotiin olin enemmän poikki ku koskaan lenkin jälkeen, ja yleensä juoksen semmosia 10km lenkkejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom