Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
L0b0 sanoi:Tätä on kyllä ehdottomasti pakko kokeilla!
Ongelmana on vain se, että millä tuo olsi PARAS tehdä? Meillä on salilla kyllä monta juoksumattoa, mutta niissä on sellaiset digitaalisäätimet, joilla nostetaan tehoa/vastusta portaallisesti. Ei siitä tuu helvettiäkään jos sitä yhtenään joutuu laskemaan ja nostamaan. Aikaakin menee monta monta sekuntia, ennenku nopeus on haluttu.
Pitäis olla mieluummin vapaasti rullaava matto.
Todella hyvän threadin nosto ylhäällä:piis: , kirriäinenkirriainen sanoi:Tämmönen tredi kannattaa vilkaista, ennen kuin lähtee väen väkisin tyhjällä mahalla pinkomaan henki kurkussa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47357
Matolla ihan kokeilemisen arvoinen intervallitreeni on semmonen "20-Minute Aerobics Solution"-tyyppinen setti, jossa tehdään pienen lämmittelyn jälkeen neljä kappaletta neljän minuutin kierroksia, joissa nostetaan jokaiselle minuutin pätkälle tehoa. Viimeisellä kierroksella tehdään vielä yksi ekstraminuutti aivan sata lasissa. Eli tyyliin jos taso 10 on se, että pingotaan niin kovaa, että keuhkot lepattaa nielurisojen tienoolla, niin treeni menee näin:
1min tasolla 7
1min tasolla 8
1min tasolla 9
1min palautus
Tämä setti neljä kertaa + viimeisellä kierroksella se 1 minuutti täysillä ennen kuin palautus alkaa. Esmes itsellä käytännössä suunnilleen niin, että syke on 7-tasolla 160 hujakoilla, 8-tasolla 165+, 9-tasolla 170+ ja sitten sielä viimisellä tuskaminuutilla lähellä 180 (en oo koskaan mitannut iteltäni 182 korkeempaa sykettä). Palautuksessa syke laskee alle 140 ja siitä lähdetään taas nostamaan.
Tässä ei tarvitse hirveää kiihdytystä, kun sykettä nostetaan vähän hitaammin kattoa kohden. Autuas olo on tämmösen setin jälkeen, kunhan on selvinnyt siitä kohta kuolema korjaa -fiiliksestä.
hookoo sanoi:En tajua miten tuossa ei menisi ylikuntoon. Käsitän jos tuon tekee napeilla mutta ilman..
Kuinka moni oikeasti punttaava käyttää HIITiä ? vai onko se kuntoilijoiden trendi, en oo kuullut että savomake juoksentelisi hesan kaduilla ;)
Kärjistetty esimerkki tiedän, mutta oon tosi skeptinen tuon hiitin suhteen.
FleXys sanoi:Siis mä ajattelin alkaa vähentämään mun rasvaprosenttia ja oon lukenut taas varmaa 100 artikkelia lihduttamisesta jne,mut nyt oon ihan sekaisin.
-Siis paras tapa polttaa rasvaa ja säilyttää lihakset on mennä aamulla lenkille ja käyttää siis sitä HIIT-tyyliä,ennen kuin on syönyt mitää? Mut entä saako vetää esim. heraprotskuja ennen sitä,vai eikö saa ottaa mitää ennen sitä lenkkiä eikä sen jälkeen johonkin tuntiin?Ja entä jos ei mene aamulla lenkille ja juoksee illalla sen HIIT:in nii eikö se sit auta paljon mitää?
-Ja jos haluaa et rasva palaa ja lihakset säilyvät täytyy syödä kuitenkin proteiineja se n.2g/rasvaton painokilo ja syödä muutenkin n. joka 3h? Mut kaloreita pitää vähentää ja lisätä liikuntaa et alkaa laihtumaan,pitääks ne kalorit vähentää vain hiilareista sit?
-Ja niistä proteiineist,pitääks suurin osa saada normaalista ruoasta,Mut sit välillä voi vetää vaikka sitä American Pro Slow protskua(mul on sitä ..) vai onko mitää väliä?Ja onks nää heraprotskut sit näitä mitä vedetään vain palautusjuomassa mieluiten?
Jos joku vois vastata näihin varmaa aika tyhmiin kysymyksiin,nii olisin todella kiitollinen.
FleXys sanoi:Siis mä ajattelin alkaa vähentämään mun rasvaprosenttia ja oon lukenut taas varmaa 100 artikkelia lihduttamisesta jne,mut nyt oon ihan sekaisin.
FleXys sanoi:-Siis paras tapa polttaa rasvaa ja säilyttää lihakset on mennä aamulla lenkille ja käyttää siis sitä HIIT-tyyliä,ennen kuin on syönyt mitää? Mut entä saako vetää esim. heraprotskuja ennen sitä,vai eikö saa ottaa mitää ennen sitä lenkkiä eikä sen jälkeen johonkin tuntiin?Ja entä jos ei mene aamulla lenkille ja juoksee illalla sen HIIT:in nii eikö se sit auta paljon mitää?
FleXys sanoi:-Ja jos haluaa et rasva palaa ja lihakset säilyvät täytyy syödä kuitenkin proteiineja se n.2g/rasvaton painokilo ja syödä muutenkin n. joka 3h? Mut kaloreita pitää vähentää ja lisätä liikuntaa et alkaa laihtumaan,pitääks ne kalorit vähentää vain hiilareista sit?
FleXys sanoi:-Ja niistä proteiineist,pitääks suurin osa saada normaalista ruoasta,Mut sit välillä voi vetää vaikka sitä American Pro Slow protskua(mul on sitä ..) vai onko mitää väliä?Ja onks nää heraprotskut sit näitä mitä vedetään vain palautusjuomassa mieluiten?
training_day sanoi:Tuolta http://www.musclemedia.com/training/hiit_table.asp löytyy kahdeksan viikon HIIT ohjelma. Tuo kahdeksan viikkoa on myös maksimi, jota suositellaan yhteen menoon tehtäväksi, eli tuon jakson jälkeen vähintään 2vko taukoa ennen kuin jatkaa HIIT tyylistä treeniä.
Niinkuin tuosta taulukosta näkyykin, niin jo ensimmäisen vkon viimeinen treeni kestää 5min.
Siellä on myös tuo taulukko nro 2, jossa näkyy tuo jaksotus, eli se on aina 30sec hölkkä (tai vastaava esim. kuntopyörällä) ja 30sec sprintti (tai vastaava n. 90% teholla tehty esim. "kuntopyörärutistus")
Keila sanoi:Ei ole paras tapa vetää aerobinen tyhjään vatsaan, saattaa olla enemmänkin haittaa kuin hyötyä. Ei sillä lenkin ajankohdalla ole juurikaan merkitystä.
Wondadog sanoi:...öö.. Pointti on ymmärtääkseni juurikin se että aamulla tyhjillä vatsoilla tehty HIIT toimii parhaiten kun hiilarivarastot on tyhjillään ja kroppa polttaa paremmin rasvaa.
Keila sanoi:Eipäs olekaan ihan näin vaikka usein niin uskotaankin. Tyhjän vatsan aerobisesta ei saada mitään erityistä hyötyä verrattuna "syötyyn" aerobiseen. Tämä ketju kannattaa lukea läpi, erittäin hyödyllistä asiaa...
hookoo sanoi:Tuo aihe olikin mielenkiintoinen, uskoo ken uskoo. Varmasti totta suurimmaksi osaksi, mutta ei kuitenkaan välttämättä toimi kaikilla. Itse en ikinä esimerkiksi onnistunut laihtumaan alle 15% rasvoihin ennenkuin otin aamuaerobiset kehiin.
Jos on aamuvirkku, niin aamuaerobista. Jos on iltavirkku niin tehköön kun lystää ;)
Keila sanoi:Eipäs olekaan ihan näin vaikka usein niin uskotaankin. Tyhjän vatsan aerobisesta ei saada mitään erityistä hyötyä verrattuna "syötyyn" aerobiseen. Tämä ketju kannattaa lukea läpi, erittäin hyödyllistä asiaa...
Vargas sanoi:Tekeekö esim. kilpailuihin valmistautuvat kehonrakentajat väärin siinä, että lähtevät aamureippailulle tyhjällä vatsalla? (eli moni heistä ei tiedä mitä tekee?)
hookoo sanoi:Sanotaanhan keihäänheittäjillekin että olisitte heittäny kauemmas ;)