Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Manuel sanoi:
7 Hiittikertaa takana. Kunto on noussut jo selvästi. Ekalla viikolla 4 min tuotti tuskaa ja nyt meni 6 min sillain, että en ollut läheskään niin hengästynyt, kun tolloin 4 min jälkeen. Tosin penikat vähän vaivaa ja se vie spurttitehoa. :(
Miinuskaloreilla ei mennä, tosin fiksummin olen syönyt tämän ajan. Ellei silmät aivan petä, niin lievää kiristymistä on tapahtunut vatsan seutuvilla. Viedään nyt loppuun asti ja katotaan sitten.

Miten kunto on parantunut niin paljon ettei ole kuolemaisillaan kun sessio on ohi? Vaikka olisi maratoonari niin luulis että noi 30s täysillä tuottaisi silti tuskaa. Tänään oli toka HIIT ja kuollahan siinä meinaa...

Sun hapenottokyky sun muut parantuu hyvin äkkiä kun alat juoksemaan, josset ole harrastanut rankkaa aerobista pitkään aikaan. Minulla oli eilen 14min HIIT-sessio, tottakai siinä alko jo heikottamaan jossain vaiheessa mut hyvin äkkiä hengästys meni ohi kun olin lopettanut. huomenna vielä toinen, ja sit on enää 2 jäljellä.
Ja läskiä ei oo juurikaan kadonnut.... Taidan juosta vähän liian usein, ei sekään välttämättä hyvä asia ole rasvanpolton kannalta

Joskus Maaliskuussa aloitan uuden HIIT-session, tällä kertaa juoksen vain 3 kertaa viikossa, nykyisen 4-5 kerran sijaan (2 juoksupäivää, lepo, 2 juoksupäivää...) mutta otan repun mukaan missä on 5kg levypaino sisällä :thumbs:

sikamies sanoi:
Sun hapenottokyky sun muut parantuu hyvin äkkiä kun alat juoksemaan, josset ole harrastanut rankkaa aerobista pitkään aikaan. Minulla oli eilen 14min HIIT-sessio, tottakai siinä alko jo heikottamaan jossain vaiheessa mut hyvin äkkiä hengästys meni ohi kun olin lopettanut. huomenna vielä toinen, ja sit on enää 2 jäljellä.
Ja läskiä ei oo juurikaan kadonnut.... Taidan juosta vähän liian usein, ei sekään välttämättä hyvä asia ole rasvanpolton kannalta

Joskus Maaliskuussa aloitan uuden HIIT-session, tällä kertaa juoksen vain 3 kertaa viikossa, nykyisen 4-5 kerran sijaan (2 juoksupäivää, lepo, 2 juoksupäivää...) mutta otan repun mukaan missä on 5kg levypaino sisällä :thumbs:

Sulla on tainnut mennä tuo turhan nopeasti?
Tuon HIIT jaksonhan olisi tarkoitus kestää 8vkoa ja suorituksia olisi tuo 3krt viikossa.

itse vetäny hiittiä aamuin illoin nyrkkeily säkkiä hakatessa joskus kuukausi sitte ja hapenotto kyky parani iha perkeleesti ja muutenki kunto parani eikä tullu hikikää kovi helposti mutta nytte ku on massa kaudella niin ei oo tullu tehtyä aerobista ettei tarttis syyä niin perkeleesti ja hiki tulee tosi helposti prkl, mutta viikon kahen sisäl alkaa dieetti ja hiitti taas käyttöö :whip:

Onko sillä väliä, suorittaako noi juoksukerrat peräkkäin, esimerkiksi näin:
Tiistaina/keskiviikkona/torstaina
Lauantaina
ja
Sunnuntaina?
Olis hyvä, jos noin ton pystyis suorittamaan, koska kouluaamuina ei kovin aikaisin jaksaisi heräillä.

Siis mitä tarkoitat? eikö sulla sitten 16-vuotiaana ole koulua ti-to? en oikein tainnut ymmärtää

Siis tarkoitin sitä, että mahdollisimman vähän olis kouluaamuina aikaisia herätyksiä.
Eli, jos herään normaalisti 05.30, niin HIIT pitäisi varmaan mennä juoksemaan jo kello 05.00. Ja se olis hyvä jos ton HIITin vois tosiaan juosta viikonloppuna, jolloin arkiviikolle jäis vain yksi juoksukerta suoritettavaksi.
Got it?

Voikos silleen tehdä että 3x viikkoon tota hiittiä ja 3x salia ja yks lepopäivä vai lyökö ylikunnon päälle?
Ja semmonen vielä et kai se on sen merkki ettei oo hiilaria mahassa jos on nälkä?

Terve! Onpas hieno tällanen foorumi! Päivän olen vasta lueskellut ja moneen kysymykseeni olen löytänyt vastauksen.

Tuo HIIT kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Vähän liiankin hyvältä ollakseen totta. Mites sitten tällanen asia: tuo treenihän on kai tarkoitettu siis lähinnä bodareille. Itse en varmasti muistuta bodaria ulkomuodoltani. Lihaksia toki luonnostaan on nuorena tehdyn punttireenin, tenniksen, huonon venyttelyn ja geenien ansiosta kertynyt. Painoindeksit ei varmasti ikinä laske "normaalin" tasolle. Läskiä pitäisi kuluttaa pois että itsetunto paranisi. Olen kevättalven ja kevään ajan käynyt lenkillä epäsäännöllisen säännöllisesti. Paino ei ole pudonnut kuin kilon-pari, mutta kroppa on kiinteytynyt mukavasti. Onko tuosta HIITistä apua siis tällaiselle "perustallaajalle"?

Intervalliharjoittelu kiinnostaa muutenkin. Osaatteko kertoa hyviä threadeja siitä?

Kiitosta. Ja kesäpäivää!

Simppu sanoi:
Voikos silleen tehdä että 3x viikkoon tota hiittiä ja 3x salia ja yks lepopäivä vai lyökö ylikunnon päälle?
Ja semmonen vielä et kai se on sen merkki ettei oo hiilaria mahassa jos on nälkä?

Ei se ylikunto nyt niin helposti tule. Itse käyn 4x viikko salilla ja 3 x viikko lenkillä. Ja niitä voi tehdä jopa samoina päivinä :rolleyes:

Ja nälkä on jos ei ole ylipäätänsä ruokaa mahassa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä on kyllä ehdottomasti pakko kokeilla!

Kertokaahan, miten olette tehneet tämän? Itse ajattelin pamauttaa nämä HIIT -treenit suoraan punttireenin jälkeen (Luulis puntin syöneen hiilarit koneistosta pois märehtimästä) Ongelmana on vain se, että millä tuo olsi PARAS tehdä? Meillä on salilla kyllä monta juoksumattoa, mutta niissä on sellaiset digitaalisäätimet, joilla nostetaan tehoa/vastusta portaallisesti. Ei siitä tuu helvettiäkään jos sitä yhtenään joutuu laskemaan ja nostamaan. Aikaakin menee monta monta sekuntia, ennenku nopeus on haluttu.
Pitäis olla mieluummin vapaasti rullaava matto.

Tai sitten yksinkertaisesti vain kuntopyörällä tekee?

Edit: Miks helvetissä mäkin teen näin pikkuasiasta näin vaikeen... GRRR..:curs:
Voin ihan hyvin tehdä nuo hiittiharjoitukset lenkkarit jalassa, kun kävelen puntilta kotia. Voi se olla vähän hölmön näköistä, mutta ei mulla muutenkaan ole niin kauheasti menetettävää :evil:

En tajua miten tuossa ei menisi ylikuntoon. Käsitän jos tuon tekee napeilla mutta ilman..

Kuinka moni oikeasti punttaava käyttää HIITiä ? vai onko se kuntoilijoiden trendi, en oo kuullut että savomake juoksentelisi hesan kaduilla ;)

Kärjistetty esimerkki tiedän, mutta oon tosi skeptinen tuon hiitin suhteen.

No kun esim. ammattiurheilijoiden treenimäärää ajattelee, niin selviää se että ei se määrä sinällään ole ainoa joka tappaa vaan se millä vauhdilla volyymiä nostetaan. Kyllähän sitä kaikenlaiseen hiljalleen tottuu, mutta jos tekee tyypilliset eli menee miinuskaloreille, siirtyy salilla pidempään "dieettiä tukevaan" pumppisarjaan ja heittää päälle vielä aerobisia niin shokki on kova. Vähän sama "ei kykene palautumaan" juttu kuin noissa matalajakoisten ohjelmien kritiikissä, onhan ne toki raskaita alussa kun ei ole tottunut.

Ja HIITiähän ei tehdä tosiaankaan pitkää aikaa kerrallaan, eikä oikein kykenekään jos pohjakunto ei ole hyvä.

hookoo sanoi:
En tajua miten tuossa ei menisi ylikuntoon. Käsitän jos tuon tekee napeilla mutta ilman..
Jos tosta menee heti ylikuntoon,nii sitte menis normaalistä fudismatsin ekasta puoliajastakin.

Onko hapenottokyky parantunut paljonkin teillä, ketkä ovat vetäneet koko kierron läpi? Eikö rasitus mene kuitenkin kovemmaksi kuin aerobinen, anaerobisen puolelle täysvauhtisten spurttien aikana, jolloin maitohappoa kerääntyy varmasti?

Tämä HIIT saattaa olla kohtuullisen peruskunnon omaavalle parempi harjoite kuin peruskuntolenkki tähdättäessä esimerkiksi parempaan cooper-tulokseen, koska ei cooperiakaan juosta aerobisella tasolla.

Thjonder sanoi:
Jos tosta menee heti ylikuntoon,nii sitte menis normaalistä fudismatsin ekasta puoliajastakin.

Jees voi olla että mun kannattaa perehtyä HIITiin ennenkuin kommentoin liian kärkkäästi mitään. ;)

Tästä kuitenkin threadia lueskelemalla kuulostaa melko kovalta rääkiltä _vielä_ kuntosalin päällekin pitäisi juosta spurtteja. Varsinkin jos jo valmiiksi ollaan vaikkapa low carb ruokavaliolla, tosin kaloripitoisella sellaisella.

Mutta joo, mun kommentit voi ainakin sivuuttaa ihan tietämättömyytenä.

jos ton hiitin tekee ton ohjelman mukaan ja menee ylikuntoon niin pohjakunto on kyllä _todella_ heikko, tää on mun mielipide!

e: itekkää mikää huippukuntone ole, kumminkin juossu treenejä tyyliin 1,5min täysillä - 3 min hölkkää , 8 kierrosta ym

ja tämmöstä hiitin tapasta tehny 30 kertaa 30s täyttä - 30 s hölkkää. näitä kesä treeneissä joskus vedetty

bustedi sanoi:
jos ton hiitin tekee ton ohjelman mukaan ja menee ylikuntoon niin pohjakunto on kyllä _todella_ heikko, tää on mun mielipide!
Kyllä näin on.
Jos on vetänyt pelkkää salitreeniä vuosikaudet, niin voi olla kova muutos, mut alussa kyseessä on kuitenki vain neljän minuutin setti, metreinä (huonokuntoisella näitäkään määria, suuntaa antavat) 200-100-190-90-180-90-170-80.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom