Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Njoo mut pointti onkin siinä että ainoa asia mikä on muuttunut on tuon hiitin tuleminen kuvioihi.. Muuten aivan samat olosuhteet kun tähänki asti. Punnituskin tapahtuu suht samaan aikaan kerta viikkoon.

Joo toi 300g nyt olikin ihan läppä, mut sen verran se tosiaan erosi viimeviikkoisesta punnituksesta. Mielenkiinnolla odotan ens viikon punnitusta, tänään cheattipäivä niin lähtee taas aineenvaihdunta käyntiin.

Nyt tuli testattua tämäkin, ja odotin paljon pahempaa rääkkiä, mutta kyllä tällä tuntumaa sai.. Voi olla etten juossut niitä spurtteja tarpeeksi kovaa. Noh huomenna uudestaan. :)

Voi olla etten juossut niitä spurtteja tarpeeksi kovaa. Noh huomenna uudestaan. :)

Tarpeeksi kovaa? NE SPURTIT PITÄÄ JUOSTA TÄYSIÄ! Tai jos vaikka pari ekaa ottaakin vähän kevyemmin, niin sit koko ajan tahtia loppua kohti kiristäen. TÄYSIÄ! Ei tarvi miettiä menikö riittävän kovaa vai ei, kun juoksee just tasan niin lujaa kuin vain ikinä pääsee! =)

Tarpeeksi kovaa? NE SPURTIT PITÄÄ JUOSTA TÄYSIÄ! Tai jos vaikka pari ekaa ottaakin vähän kevyemmin, niin sit koko ajan tahtia loppua kohti kiristäen. TÄYSIÄ! Ei tarvi miettiä menikö riittävän kovaa vai ei, kun juoksee just tasan niin lujaa kuin vain ikinä pääsee! =)

No ajattelin koko ajan että säästelen vähän loppuun voimia ;)
Mutta tänään pitää mennä TÄYZII !

Puskeeko teillä paljonkin hikeä lyhyissä HIIT-lenkeissä? Itse kävin tänään vetämässä ekan 4min HIITin ja hyvin meni, hikeä ei puskenut oikeestaan ollenkaan..

Puskeeko teillä paljonkin hikeä lyhyissä HIIT-lenkeissä? Itse kävin tänään vetämässä ekan 4min HIITin ja hyvin meni, hikeä ei puskenut oikeestaan ollenkaan..

Ei mulla noissa alun 4-6 minuutin lenkeissä pahemmin hikeä puskenut itse suorituksen aikana, mutta jälkeen kyllä ja pahasti. Sisälle kun pääsi niin iskee se pahin jälkihiki, ei tietenkään niin pahasti alussa, mutta nyt kun oon viidennellä viikolla HIIT:ssä, eli lenkki on jo jopa 10 minuuttia. :D

Olihan se aika naurettavaa alussa herätä juoksemaan 4 minuuttia, mutta nyt kun on hommaan päässyt sisälle, niin pirun hyvältä vaikuttaa. Eipä tässä paino ole mihinkään suuntaan mennyt, mutta ehkä kiristystä on jonkin verran tapahtunut, toivottavasti edes juoksukunto nousisi. Vielä olis vajaa neljä viikkoa edessä...

Ite teen kuntopyörällä hiitin ja hiki alkuu valua jo kymmenen minsan kohdalla valtoimenaan ja sitten teen vielä cool-offin siihen perään, yleensä joku 10min rauhallista polkemista. Koko treenin teen pelkissä boxereissa koska hikeä lentää aivan järjettömästi, pakko olla pyyhe tangossa roikkumassa :D
Samantien suihkuun ja saunaan yleensä reenin jälkeen...ja tunti syömättä. En tiedä onko tossa saunassa niin järkeä mutta se vaan tuntuu niin mahtavalta ton rääkin jälkeen.

Tein tota silleen että sain jo vedettyä hiittitaulukon loppuun (meni jo yli 15min) mutta tuossa pyörässä on lisää vaiheita joten aloitin vastuksen nostamisen ja seuraavassa treenissä menikin enää vain 10min täysillä...ei haasteet lopu tosiaan kesken.

Hassua kun alussa se 4min oli yhtäkuin kuolema, kaveri testas kans ja lopetti yhteen kertaan, nyt kun se tsiigas mitä tuloksia mä vedän niin sanoo että mä oon järjiltäni :D

Itse en hikoile mitenkään tavattoman paljon, nyt kun intervalleja on 11 + 5min lämmittely ja 5min "jäähdyttely" eli yhteensä 21 min niin hikoilee tietenkin enemmän kuin alussa kun intervalleja oli 5. 4 minuutin HIIT ei aiheuttaisi kovinkaan paljon hikoilua itselläni.

Ajattelin tänään alottaa HIITin pari päivää päällä olleen dietin lisäksi. En mistään löytänyt että minkä verran palaa kaloreita yhteensä per päivä HIITin aikana+jälkeen.
Onko kellään heittää educated guessiä kun faktaa ei tunnu löytyvän mistään. Vai miten porukka laskee ton mukaan?

Se tietenkin vaihtelee koska minuutteja tulee kokoajan lisää jne...muistaakseni mun pyörä on arponut jotain lähempää 200 kaloria per sessio, sen jälkeen uuni on päällä aika pitkään...kuulostaa erikoisen vähältä kyllä...mutta ei toi pyörä osaa sykettäkään mitata oikein joten ehkä tarkemmin kertoisi mun oma sykemittari, käytän vaikka sitä ensi treenissä hmm kaiketi perjantaina.

Mä en laske mitenkään tuota mihinkään mukaan kun en ole millään erikoisdieetillä...kunhan kuntoa kohentelen ja syön normaalisti hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ajattelin tänään alottaa HIITin pari päivää päällä olleen dietin lisäksi. En mistään löytänyt että minkä verran palaa kaloreita yhteensä per päivä HIITin aikana+jälkeen.
Onko kellään heittää educated guessiä kun faktaa ei tunnu löytyvän mistään. Vai miten porukka laskee ton mukaan?

Tota on muistaakseni joku tässä ketjussa joskus aiemminkin kysellyt vastausta saamatta. Johtuen esimerkiksi siitä, että kulutukseen vaikuttaa oleellisesti mm.
- HIITiin käytetty aika (enemmän vetoja, kovempi kulutus)
- tekijän ikä, paino, pituus, lihasmassa jne..
- Se millä teholla HIIT on tehty (toiset pystyy ottaan vedoissa kovempia tehoja, jolloin kulutus myös on luonnollisesti kovempi)

Ja ennenkaikkea HIITin tehohan EI NIMENOMAAN PERUSTU suorituksen aikaiseen kulutukseen, vaan siihen, että tehokkailla kovasykkeisillä intervalleilla aktivoitaisiin kehon energiankulutusta niin, että aikaansaataisiin ns. jälkipolttoa, jolloin keho palautumisprosessissa (mutulla: n. 2 tunnin ajan harjoituksen jälkeen) kuluttaisi HUOMATTAVASTI normaalikulutusta enemmän energiaa. Se mikä tuo energiamäärä on en ole itse ainalkaan löytänyt mistään pätevää laskukaavaa enkä kuullut edes valistunutta veikkausta.

Jos jollakin on parempaa tietoa, niin kuulen siitä mielelläni. =)

Vaikeahan tuota on arvioida, mutta luultavasti kulutus on sopiva. Kymmenen miljoonaa kärpästä ei voi olla väärässä jne.

Dietillä kärvistellessä 200kcal on kyllä ihan luxuslisä normipäivään :p Mennään vaikka tolla vaikka oikee kulutus olis isompikin, parempi että palaa liikaa kun liian vähän.

Kuinka pian syötte tuon HIITin jälkeen kun vedätte aamulla sen tyhjällä mahalla?

ps. Tunti on yleensä se suositeltu varmaan, mutta lähteekö tuossa ajassa jo lihas palamaan?

Taitaa jonkunlainen suositus olla 30-60min (mielummin 60min).

Voiko hiittiä tehdä myös massakaudella vähentämään ylimääräsen läskin kertymistä vai hidastaako se lihasten kasvua?

Voiko hiittiä tehdä myös massakaudella vähentämään ylimääräsen läskin kertymistä vai hidastaako se lihasten kasvua?

Lihas ei kuulemma kasva miinuskaloreilla, eli HIIT vain pakottaisi syömään enemmän, jotta lihakset kasvaisivat. Tietysti aerobinen kunto paranisi, mutta eipä sillä kai läskiä pala.

Mitenköhän tuo HIIT vetely vaikuttaa mielestänne cooper tulokseen... Juoksen tällä hetkellä 2900m joten olisiko esim. 3000m saavutettavissa kuhan saan ohjelman päätökseen loppukesästä. Pääsääntösesti teen HIITiä kuitenkin vain rasvan polttoon...

Back
Ylös Bottom