Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen miettinyt ihan huvikseni HIIT-harjoittelua. Tällä hetkellä kiristelen -2 kg. Painoa on lähtenyt lähinnä turvotuksen takia, mutta vatsalihakset olisi tarkoitus saada näkyviin. Väitän, että mulla on ihan kunnon lihasta tuolla rasvan alla. Lähinnä rasvaa on kertynyt norminaisten tapaan alavatsan seudulle.

Teen aerobista 40 min x 4 kuntopyörällä salitreenin päätteeksi. Joo, se on paljon, mutta mulla on tavoitteet lähinnä kiinteydessä, ei todellakaan massan kasvatuksessa tms. Salitreeniä siis 2-jakoisella 4 krt viikossa. Viikonloppuisin 2 aamulenkkiä peruskestävyysalueella (hiihto, kävely) ja yksi vapaapäivä. HIIT-treeniä varmaan kannattaisi tehdä 1-2 aamuna, en enempää ehkä jaksa. Olisikohan hyötyä vai unohdanko koko jutun?

Olen miettinyt ihan huvikseni HIIT-harjoittelua. Tällä hetkellä kiristelen -2 kg. Painoa on lähtenyt lähinnä turvotuksen takia, mutta vatsalihakset olisi tarkoitus saada näkyviin. Väitän, että mulla on ihan kunnon lihasta tuolla rasvan alla. Lähinnä rasvaa on kertynyt norminaisten tapaan alavatsan seudulle.

Teen aerobista 40 min x 4 kuntopyörällä salitreenin päätteeksi. Joo, se on paljon, mutta mulla on tavoitteet lähinnä kiinteydessä, ei todellakaan massan kasvatuksessa tms. Salitreeniä siis 2-jakoisella 4 krt viikossa. Viikonloppuisin 2 aamulenkkiä peruskestävyysalueella (hiihto, kävely) ja yksi vapaapäivä. HIIT-treeniä varmaan kannattaisi tehdä 1-2 aamuna, en enempää ehkä jaksa. Olisikohan hyötyä vai unohdanko koko jutun?

Siis vedät 160 minuuttia pyörää salin päälle? 2h 40minuuttia? :eek:

Tuohon voisin ehdottaa, että heität ton salin päälle vartin-kakskyt minuuttia reipasta(lue:hiostavaa) kuntopyörää ja rupeat tekemään vartin HIIT:it treenipäivien aamuina. Takuulla kiinteyttää enemmän, etenkin jos tuo tekemäsi pyöräilypainajainen ei enää vaikuta. Threadistä löytyy jo hyviä juoksuvetoja ja kellotuksia, niin sieltä vain kokeilemaan aamuisin, mut tuo 160 minuuttia salin päälle...aivan liikaa IMO.

Noniin, rupesi jo mietityttään :whip:

Mutta jos vielä siitä HIIT:istä, pari-kolme kertaa 15-20 minuutin vetohommia aamuisin. Tehoaa varmasti, mutta ei yleensä kipeytä paikkoja, joten itse kun pudotin painon 88 kilosta 69 kiloon kisahommien takia aloitin joka aamun vedoilla. Siihen sitten treenit joka toinen päivä ja pudotukseen meni 8 viikkoa.

Omasta kokemuksestani, suosittelen. 3 kertaa viikossa, mieluiten lepopäivinä, että pysyy kroppa polttovaiheessa koko ajan. :thumbs:

Noniin, rupesi jo mietityttään :whip:

Mutta jos vielä siitä HIIT:istä, pari-kolme kertaa 15-20 minuutin vetohommia aamuisin. Tehoaa varmasti, mutta ei yleensä kipeytä paikkoja, joten itse kun pudotin painon 88 kilosta 69 kiloon kisahommien takia aloitin joka aamun vedoilla. Siihen sitten treenit joka toinen päivä ja pudotukseen meni 8 viikkoa.

Omasta kokemuksestani, suosittelen. 3 kertaa viikossa, mieluiten lepopäivinä, että pysyy kroppa polttovaiheessa koko ajan. :thumbs:
mites ruokailu varmaan pitää syödä puhtaasti

ajattelin alkaa tätä tekemään niin mietin että kait tässä kannattaa eka vaikka pientä hölkkää/kävelyä vetää vaikka 15 min ettei paikat jumi ja sitten tehä toi veto joka siis meni jotenki näin?

vko1 4 min
vko2 5 min
vko3 6
vko4 7
vko5 8
vko6 9
vko7 10
vko8 11

??

Ottaahan tuo HIITti aika lailla kunnon päälle, eikä muute mitään vikaa mut pakkasella hengittäminen vaikeutuu ku ulkona juoksee :/ ehkä ens kevääks vois jo hankkia kuntopyörän 8)

Ottaahan tuo HIITti aika lailla kunnon päälle, eikä muute mitään vikaa mut pakkasella hengittäminen vaikeutuu ku ulkona juoksee :/ ehkä ens kevääks vois jo hankkia kuntopyörän 8)

Onneksi mennään jo kevättä kohti ja lumet alkaa sulamaan :) Ite vedin tänään HIIT-treenit suht kuivalla asfaltilla ja olipas mukavaa vaihtelua loskassa rämpimiseen tai jäisellä tiellä liukasteluun. Mä oon jääny koukkuun hiittailuun!

5minuutin HIITejä oon tässä vedelly. pulssi korkeimmillaan 175 ja keskimääränen 163 oli äskesellä vedolla. tuntuu että jos painais yhtään kovempaa niin kuolis :D vikalla sprintillä oon ihan baustana ja on pakko jäädä hengailemaan porttikongille hetkeks että pysyy hengissä.

rasvanpalamisesta en tiiä oon muutenkin suht laiha ja käyn myös uimassa,lenkillä ja salilla lisäks niin en tiiä mikä noista sitä polttaa, mutta kunto on ainakin kasvanut hyvin. yleensä vedän aamulla hiitin ja illalla vielä tunniks uimaan niin on päivä pulkassa.

Nyt alkoi itseäkin kiinnostamaan tämä hiit jos saisi vähän kiristeltyä...
Täytyypi aloittaa heti ensi viikolla... Nyt olisi muutama kysymys varmuudenvuoksi vaikka paljon olenkin tästä lukenut englanniksi:
1. Eli tämä kuuluu aloittaa 4min setillä=30s hölkkää,30s täysillä,30s hölkkää,30s täysillä,30s hölkkää,30s täysillä,30s hölkkää,30s täysillä? Joka viikko lisätään kokinaisaikaan 1min. Olenko oikein ymmärtänyt?
2. Olisiko 3x viikossa hyvä, esim ma,ke,pe aamut tyhjällä vatsalla? Salilla käyn näinä samoina päivinä tosin illalla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt alkoi itseäkin kiinnostamaan tämä hiit jos saisi vähän kiristeltyä...
Täytyypi aloittaa heti ensi viikolla... Nyt olisi muutama kysymys varmuudenvuoksi vaikka paljon olenkin tästä lukenut englanniksi:
1. Eli tämä kuuluu aloittaa 4min setillä=30s hölkkää,30s täysillä,30s hölkkää,30s täysillä,30s hölkkää,30s täysillä,30s hölkkää,30s täysillä? Joka viikko lisätään kokinaisaikaan 1min. Olenko oikein ymmärtänyt?
2. Olisiko 3x viikossa hyvä, esim ma,ke,pe aamut tyhjällä vatsalla? Salilla käyn näinä samoina päivinä tosin illalla...

1. Treenaa just noin eli 30s hölkkää, 30s spurttia, 30s jölkkää jne. kolme kertaa viikossa.

Vaihtoaehto A) Joka kolmannella kerralla lisäät yhden jakson eli yhden minuutin treeniisi. 8 viikon kuluttua siis viimeiset 2 treeniäsi kestää yhteensä 15min (Table 1 on hyvä muistitaulukko tähän) (http://musclemedia.com/training/hiit_table.asp).

Vaihtoehto B) Voit lisätä treeniisi pituutta joka kolmannen kerran sijaan vain joka neljäs kerta. Eli suomeksi 1. viikon treenit kestäisi kaikki 4min, 2. viikon treenit 5min, 3. viikon treenit 6min jne.

2. Mä oon tehnyt treenit myös punttipäivinä aamulla, ja jalat on palautuneet ihan hyvin iltaan mennessä. Hiit-treenit siis klo 6 aamulla ja puntille n. klo 17. Ei ole ollut mitää ongelmaa palautumisen suhteen :)

Treenaamisen iloa!! :thumbs:

Minkälaista aamupalaa suositellaan hiitissä? Syönkö tavallisen dieettiaamupalan vai lisäänkö hiilareiden määrää? Dieetillä tulee tavallisesti syötyä se desi kaurahiutaleita + prodet + vitamiinit.

Minkälaista aamupalaa suositellaan hiitissä? Syönkö tavallisen dieettiaamupalan vai lisäänkö hiilareiden määrää? Dieetillä tulee tavallisesti syötyä se desi kaurahiutaleita + prodet + vitamiinit.
HIIT suositellaan tehtäväksi tyhjällä vatsalla, eli heti herättyä ennen aamupalaa.

edit. Joo, en sitten ymmärtänytkään ihan oikein. En itse muuttaisi aamupalaa yhtään sen mukaan, että onko alla HIIT-lenkki vai ei. Jos olet saanut rasvanpolton kunnolla käyntiin, niin sitä ei kannata heti pilata insuliinilla vetämällä tavallista reilummin hiilaria. Päivän kokonaiskulutus tosiaan kasvaa, mutta sehän tässä on ideakin. Jos taas tarkoituksesi ei ole polttaa rasvaa, vaan teet HIIT:iä aerobisen kunnon vuoksi, niin aamupalalla ei sitten ole pahemmin väliä.

Jees, kiitos vastauksesta. Maanantaina olis tarkotus lähteä painoa tiputtelemaan, ja kun en noiden pitkien lenkkien ystävä ole niin hiit kuulostaa täydelliseltä minulle.

Onkohan liikaa, jos vetää 3-4 kertaa arkiaamuisin Hiit-treenin, alkaen ihan tuolta neljästä minuutista ja kasvatten joka viikko minuutilla noin 8 viikkoa, ja tämän lisäksi 1-2 kertaa 30 min-60 min juoksulenkki matalalla teholla viikonloppuaamuisin tyhjällä vatsalla. Näiden lisäksi vielä 4 kertaa tiukka 60 min salitreeni, ja tässä keväällä lisäksi jos kelejä riittää 1 kerta viikossa lumilautailua..?

Paino olisi tarkoitus saada tippumaan 74 kg-->70-71kg...

Onkohan liikaa, jos vetää 3-4 kertaa arkiaamuisin Hiit-treenin, alkaen ihan tuolta neljästä minuutista ja kasvatten joka viikko minuutilla noin 8 viikkoa, ja tämän lisäksi 1-2 kertaa 30 min-60 min juoksulenkki matalalla teholla viikonloppuaamuisin tyhjällä vatsalla. Näiden lisäksi vielä 4 kertaa tiukka 60 min salitreeni, ja tässä keväällä lisäksi jos kelejä riittää 1 kerta viikossa lumilautailua..?

Paino olisi tarkoitus saada tippumaan 74 kg-->70-71kg...

Mieluumin ehkä pari 30 min lenkkiä matalalla teholla suoraan hiitin jälkeen kun energiankulutus on huipussaan. Tämä ihan vain senkin takia, että yksi lepopäivä jaloille olisi hyvä saada jos otat neljä hiittiä ja lisäksi pari jalkatreeniä viikossa. On nimittäin suht rankkaa hermostolle, jos ei ole tuollaiseen harjoitusmäärään tottunut. Kannattaisi myös muistaa, että vaikka hiit alun perin suositeltiin tehtäväksi tyhjällä vatsalla rasvanpolton tehostamiseksi, ei mitkään nykyiset tutkimustulokset tue tätä olettamaa. Mitään suoranaista haittaakaan tästä ei kuitenkaan tietääkseni ole.

Kuinkahan huono idea tuo olisi ujuttaa punttitreenin kylkeen, yläkroppapäivälle ja kuntofillarilla tehtynä? Varmaankin jälkeen tai ennen (kumpi parempi)? Palkkaria sitten ehkäpä vastaavasti enemmän?

Mitä sanotte, syökö kaikki lihat? Haittaako liikaa punttireeniä?

Kuinkahan huono idea tuo olisi ujuttaa punttitreenin kylkeen, yläkroppapäivälle ja kuntofillarilla tehtynä? Varmaankin jälkeen tai ennen (kumpi parempi)? Palkkaria sitten ehkäpä vastaavasti enemmän?

Mitä sanotte, syökö kaikki lihat? Haittaako liikaa punttireeniä?

Ihan hyvä idea. Puntin jälkeen, niin ei haittaa sitä puolta treenistä. Ei syö lihoja.

Hei,

Kertokaapas, tekeekö tätä kukaan kuntopyörällä? Itsellä olosuhteet nyt sellaiset, että HIIT olisi helpompi toteuttaa kuntopyörällä. Ajattelin salipäivien välissä tehdä..

Millaisella "vastuksella" se kannattaisi tehdä? Kannattaako HIIT:ä ylipäätänsä tehdä kuntopyörällä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom