Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeilin tänää ekaa kertaa Hiittiä ja oli kyl super rankkaa. Näköjää oli niin huono kunto et jaksoin vaa 2 kertaa 30sec hölkkä ja spurtti. Piti sitte vaa seistä pari minsaa paikallaa ja jatkaa 20sec hölkkä ja spurtti:D

Noh kai se sitte kehittyy...

Kannattaako ennen HIITin aloittamista tehdä jonkin aikaa normaaleita hölkkä/juoksulenkkejä kunnon kohottamiseen? vai kannattaako heti suoraan lähtä repimään HIITiä? Itsellä nimittäin ei tuo aerobinen kunto ole mikään paras mahdollinen tällä hetkellä.

Kokeilin tänää ekaa kertaa Hiittiä ja oli kyl super rankkaa. Näköjää oli niin huono kunto et jaksoin vaa 2 kertaa 30sec hölkkä ja spurtti. Piti sitte vaa seistä pari minsaa paikallaa ja jatkaa 20sec hölkkä ja spurtti:D

Noh kai se sitte kehittyy...

Kyl se siitä lähtee menee ja ens kerta on jo vähän helpompi. Vetää vaikka väkisin:)

Kannattaako ennen HIITin aloittamista tehdä jonkin aikaa normaaleita hölkkä/juoksulenkkejä kunnon kohottamiseen? vai kannattaako heti suoraan lähtä repimään HIITiä? Itsellä nimittäin ei tuo aerobinen kunto ole mikään paras mahdollinen tällä hetkellä.
Ei siinä mitään aerobista pohjaa tartte juurikaan olla. Itse aloitin pari viikkoa sitten ja sain tehtyä tätä ainoastaan 3 minuuttia ja oli pakko lopettaa, ei kunto kestänyt. Seuraavalla kerralla sain juuri ja juuri tehtyä ekan 4 minuuttia. Viikonlopun jälkeen menikin jo aivan kevyesti, ja nyt eilen kävin juoksemassa aamusta 20 minuuttia, ikinä en vielä ole niin kauaa juossut.
Jos et kovinkaan paljoa ole lenkkeillyt/juoksennellut, kannattaa pohkeet ja reidet venytellä hyvin 5-10 sekunnin venytyksillä pienen lämmittelyn jälkeen ja treenin loputtua. Ja pohkeita suosittelen venyttelemään vaikka joka päivä. Penikkatauti jos iskee niin voin sanoa ettei todellakaan ole mikään mukava kokemus, jos antaa sen päästä pahaksi.

Penikoista pääsee erittäin pitkälti hyvillä kengillä, voin suositella lämpimästi lenkkarien ostoa kategoriasta 150-200 eur. Asicsit rokkaa meidän lihavampienkin kaverien jaloissa.

Penikoista pääsee erittäin pitkälti hyvillä kengillä, voin suositella lämpimästi lenkkarien ostoa kategoriasta 150-200 eur. Asicsit rokkaa meidän lihavampienkin kaverien jaloissa.
Totta. Kannattaa tosiaan panostaa aivan ensiksi kunnollisiin kenkiin. Itse ostin joku aika sitten tarjouksesta tuollaiset kunnolliset Salomonin lenkkarit, hyvät on jalkaan ja mukava juosta. Penikat kyllä vaivaavat vielä jonkin verran, vaikka pari kuukautta tuossa jalkoja lepuutinkin. Mutta hyvin kestää juosta 3x viikkoon, kunhan venyttelee kunnolla.

Vedin just tossa ekan 10 minuuttisen ja lenkin jälkeen alko mietityttämään tuo pistely rinnassa sydämen alueella. Lähti n. viiden minsan hengittelyn jälkeen ja sen jälkeen olo oli taas normaali. Rasittaako hiitti sydäntä millään vakavemmalla tavalla, kun tulee kolme kertaa viikkoon tehtyä tuo ja lopussa aina hiukan pistää maksimisykkeen lähestyessä vai kuuluuko tuo vaan osana juoksuun?

On muuten kunto kohonnut ainakin vauhtikestävyyden saralla aivan uusiin mittoihin hiitin ansiosta.:thumbs:

Tarkoitus olisi aloittaa HIITti huomenna ja kun olen suht. nyyppä näissä kuntoiluasioissa niin kuinkahan paljon kaloreita HIIT-sessio kuluttaa päivän aikana? Tai no, lukemani mukaan se polttohan tulee vasta jälkikäteen mutta kuinka paljon se sitten olisi tosi karkeana arviona, että saisi pidettyä vähän kirjaa kulutuksestani?

Tein eilen ekan 4min hiittini ja kuolemahan siinä meinasi tulla. Vaikka aerobista olen tehnyt jonkin verran syksyn puolimaraton mielessä. Samalla testasin tuota koko päivän kulutusta hiitin jälkeen... Eka puolituntinen tuo 4min mukaan laskien kulutti mulla n. 200kcal. Mulla oli suht kevyt työpäivä ja pidin mittaria koko päivän. Illalla kävin sitten vielä juokseen 30min lenkin reipas vauhtisesti (olisko ollu jotain 8-9km/h) Illalla ennen tota lenkkiä oli kulunut n.1900kcal ja sitten nukkumaan mennessä lukema oli 2900kcal. Oliskohan tuo aamuinen hiit vaikuttanu vielä illallakin? Koska tuo lenkki oli noin lyhyt ja en sen jälkeen enää tehny mitään muuta kun kävin suihkussa, söin ja roikuin netissä.
Harmittaa vaan että sattui tuolle mittaus päivälle niin kevyt työpäivä eli ei ole ihan nyt vertailukelpoinen mun normaaliin kulutukseen. Mut täytynee jatkaa testailua normipäivälle :whip: ja ottaa mittaukset myös lepopäivältä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minuakin alkoi kiinnostaa hiit. Olen tällä hetkellä dieetillä, mutta olen muutenkin treenannut aerobista aika paljon - kevyesti. Tykkäänkin niistä pitkistä pk-lenkeistä tosi paljon. Aamulenkkejä testasin huonolla menestyksellä. Itseasiassa tein sellaisia tunnin lenkkejä aamuisin tyhjällä vatsalla jo ennen dieettiä, mistä seurasi vain kamala nälkä ja naposteluhimo päiväksi. Useimmiten siis treenasin viikonloppuisin, jolloin saatoin syödä iltapalan klo 21 ja mennä aamulla lenkille klo 9. Aamupalan söin siis vasta noin klo 10.30. Nälkä oli niin kirkuva pitkän ateriavälin jälkeen, ettei se oikein loppunut ollenkaan. Nyt olen tehnyt viikonloppuisin päivällä lenkkejä noin 1-2 h aamupalasta ja todennut sen paremmaksi nälänhallinnan kannalta.

No, hiit voisi olla lyhytkestoisuudensa vuoksi parempi. Montako kertaa viikossa ja miten ajoitettuna kannattaisi tehdä treeni? Siis minulla on yleensä 3 krt/vko salitreeniä 2-jakoisella ohjelmalla ja lisäksi 3-4 lenkkiä joko pyöräillen tai kävellen. Juoksen tosin noin 1-2 krt viikossa osan tunnin lenkistäni, mutta pääasiassa reipasta kävelyä tai joskus vähän rauhallisempaa. ;) Tarkoituksena on pudottaa painoa 63 kilosta 53 kiloon, kun lihoin tässä todella nopeasti ja haluaisin "äkkiä" kilot poiskin - tiedän, ettei käy hetkessä.

Minuakin alkoi kiinnostaa hiit. Olen tällä hetkellä dieetillä, mutta olen muutenkin treenannut aerobista aika paljon - kevyesti. Tykkäänkin niistä pitkistä pk-lenkeistä tosi paljon. Aamulenkkejä testasin huonolla menestyksellä. Itseasiassa tein sellaisia tunnin lenkkejä aamuisin tyhjällä vatsalla jo ennen dieettiä, mistä seurasi vain kamala nälkä ja naposteluhimo päiväksi. Useimmiten siis treenasin viikonloppuisin, jolloin saatoin syödä iltapalan klo 21 ja mennä aamulla lenkille klo 9. Aamupalan söin siis vasta noin klo 10.30. Nälkä oli niin kirkuva pitkän ateriavälin jälkeen, ettei se oikein loppunut ollenkaan. Nyt olen tehnyt viikonloppuisin päivällä lenkkejä noin 1-2 h aamupalasta ja todennut sen paremmaksi nälänhallinnan kannalta.

No, hiit voisi olla lyhytkestoisuudensa vuoksi parempi. Montako kertaa viikossa ja miten ajoitettuna kannattaisi tehdä treeni? Siis minulla on yleensä 3 krt/vko salitreeniä 2-jakoisella ohjelmalla ja lisäksi 3-4 lenkkiä joko pyöräillen tai kävellen. Juoksen tosin noin 1-2 krt viikossa osan tunnin lenkistäni, mutta pääasiassa reipasta kävelyä tai joskus vähän rauhallisempaa. ;) Tarkoituksena on pudottaa painoa 63 kilosta 53 kiloon, kun lihoin tässä todella nopeasti ja haluaisin "äkkiä" kilot poiskin - tiedän, ettei käy hetkessä.

Guerlainn hei. Sun ei tarvitse laihduttaa. Syömishäiriön takia olet luultavasti lihonutkin, kun kroppa kaipaa sitä NORMAALIA olotilaa. Älä ihmeessä sekoita sitä nyt uudestaan.

Kysyin hiit-treenistä. En halunnut taas huomautusta siitä, että sairastan syömishäiriötä! :jahas: En jaksaisi siitä muistuttamista koko ajan. Kyllä, mulla on ollut anoreksia ja nyt kesällä BED. Olen ollut ahmisesta kuivilla reilun viikon, mutta painoa ehti tulla todella nopeasti. Olen tiedostanut ahmimisen syyt, oppinut syömään säännöllisesti ja monipuolisesti. Ravitsemukseni voi paremmin kuin pitkään aikaan. Lienee silti ihan kohtuullista haluta saada nämä ärsyttävät kilot pois. :) Peace.

Oletan että olet nainen nimittäin muuten tuommoisen painon havittelu on aivan sairasta.

Hiittiä suositellaan tehtäväksi 3/krt viikkoon. ja itsellä on toiminut hiit melkein heti herättyä saa karistettua unihiekat hyvin pois silmiltä ja päivä alkaa virkeänä.

Oletan että olet nainen nimittäin muuten tuommoisen painon havittelu on aivan sairasta.

Hiittiä suositellaan tehtäväksi 3/krt viikkoon. ja itsellä on toiminut hiit melkein heti herättyä saa karistettua unihiekat hyvin pois silmiltä ja päivä alkaa virkeänä.

Joo, nainen olen. :) Kiitos vinkistä. Ilmeisesti nyt ei kuitenkaan salipäivänä kannata treenata.

Itse teen aina salipäivinä hiitin eli ma ke ja pe. Teen yksijakoista niin jalat olisi niin tukkeessa salipäivän jälkeen niin juoksustaei tulisi mitään.

Hapenotto ainakin kehittyi meikäläisellä ihan kiistattomasti, kun näitä aamujuoksuja tahkosin kolmesti viikossa parin kuukauden ajan tuossa alkusyksystä. Samanaikaisesti treenasin myös salilla keskimäärin kolmesti viikossa. Paino tippui sieltä 92 kg:stä kolmisen kiloa n. 88-89 kilon kieppeille.

Painonpudostusta huomionarvoisempi seikka lienee kuitenkin se, että kroppa kiristyi ihan selvästi tänä aikana. Aloitin näitä aamujuoksuja tekemäänkin lähinnä tällaisen "yhyy, oon läski" -reaktion vauhdittamana. Ok, ihan oikeastihan en oo läski, mutta mahassa oli vähän ylimääräistä ihraa kesän kaljoittelujen jäjiltä.

Summa summarum: tällä systeemillä palaa ihan oikeasti rasva, mutta vieläkin merkittävämmin kehittyy hapenotto. Tämä on ihan käytännössä testattu. Tarkoituksena oli jatkaa HIIT-kokeilua vielä muutama viikko pidemmällekin, mutta sitten sain possuflunssan, olin viikon puolikuollut ja sen jälkeen en oo saanut alusta aloitetuksi HIITiä, joten keskityn taas enemmän punttitouhuihin. Keväällä olis kuitenkin tarkoitus taas aloittaa uudelleen juoksentelu.

Olis tarkotus alottaa HIIT joulun jälkeen ja olen lukenut reilusti siitä tietoa mutta pari juttua vielä jäi epäselväksi:

Ajankohdalla siis ei ole väliä? Aamulla joutuisin heräämään turhan aikaisin ni se ei onnistu. Jos sen treenaa illalla niin mikä olisi paras aika jos syön ruuan siinä 16-17, olisko klo 20?
Ja siitäkin ollaan montaa mieltä että tehdäänkö tämä tyhjään vatsaan vai voiko syödä jotai?
Tavoitteena siis polttaa mahdollisimman paljon rasvaa mutta säilyttää lihakset.

??

Olis tarkotus alottaa HIIT joulun jälkeen ja olen lukenut reilusti siitä tietoa mutta pari juttua vielä jäi epäselväksi:

Ajankohdalla siis ei ole väliä? Aamulla joutuisin heräämään turhan aikaisin ni se ei onnistu. Jos sen treenaa illalla niin mikä olisi paras aika jos syön ruuan siinä 16-17, olisko klo 20?
Ja siitäkin ollaan montaa mieltä että tehdäänkö tämä tyhjään vatsaan vai voiko syödä jotai?
Tavoitteena siis polttaa mahdollisimman paljon rasvaa mutta säilyttää lihakset.

??

Mahdollisuus on syödä proteiinia ja rasvaa ennen hiittiä, ajankohdasta riippumatta, mutta ei hiilareita. Hiilarit estävät sen aikaisen rasvanpolton, jos niitä on saatavilla.

Lihakset saat parhaiten säilymällä pudottamalla painoa pikku hiljaa, ettei kovaa vauhtia. Silloin palaa muutakin kuin läskiä

Voisikohan tuon HIITin vetää tommosen puolen tunnin lenkin lopuksi? Eli aloittais siinä 25 minuutin jälkeen ton HIITin? Olisikohan mahdollista nostaa Cooperin tulosta nykyisestä 2800 yli 3000 metriin HIITin avulla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom