Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kokeilin tänää ekaa kertaa Hiittiä ja oli kyl super rankkaa. Näköjää oli niin huono kunto et jaksoin vaa 2 kertaa 30sec hölkkä ja spurtti. Piti sitte vaa seistä pari minsaa paikallaa ja jatkaa 20sec hölkkä ja spurtti:D
Noh kai se sitte kehittyy...
Ei siinä mitään aerobista pohjaa tartte juurikaan olla. Itse aloitin pari viikkoa sitten ja sain tehtyä tätä ainoastaan 3 minuuttia ja oli pakko lopettaa, ei kunto kestänyt. Seuraavalla kerralla sain juuri ja juuri tehtyä ekan 4 minuuttia. Viikonlopun jälkeen menikin jo aivan kevyesti, ja nyt eilen kävin juoksemassa aamusta 20 minuuttia, ikinä en vielä ole niin kauaa juossut.Kannattaako ennen HIITin aloittamista tehdä jonkin aikaa normaaleita hölkkä/juoksulenkkejä kunnon kohottamiseen? vai kannattaako heti suoraan lähtä repimään HIITiä? Itsellä nimittäin ei tuo aerobinen kunto ole mikään paras mahdollinen tällä hetkellä.
Totta. Kannattaa tosiaan panostaa aivan ensiksi kunnollisiin kenkiin. Itse ostin joku aika sitten tarjouksesta tuollaiset kunnolliset Salomonin lenkkarit, hyvät on jalkaan ja mukava juosta. Penikat kyllä vaivaavat vielä jonkin verran, vaikka pari kuukautta tuossa jalkoja lepuutinkin. Mutta hyvin kestää juosta 3x viikkoon, kunhan venyttelee kunnolla.Penikoista pääsee erittäin pitkälti hyvillä kengillä, voin suositella lämpimästi lenkkarien ostoa kategoriasta 150-200 eur. Asicsit rokkaa meidän lihavampienkin kaverien jaloissa.
Minuakin alkoi kiinnostaa hiit. Olen tällä hetkellä dieetillä, mutta olen muutenkin treenannut aerobista aika paljon - kevyesti. Tykkäänkin niistä pitkistä pk-lenkeistä tosi paljon. Aamulenkkejä testasin huonolla menestyksellä. Itseasiassa tein sellaisia tunnin lenkkejä aamuisin tyhjällä vatsalla jo ennen dieettiä, mistä seurasi vain kamala nälkä ja naposteluhimo päiväksi. Useimmiten siis treenasin viikonloppuisin, jolloin saatoin syödä iltapalan klo 21 ja mennä aamulla lenkille klo 9. Aamupalan söin siis vasta noin klo 10.30. Nälkä oli niin kirkuva pitkän ateriavälin jälkeen, ettei se oikein loppunut ollenkaan. Nyt olen tehnyt viikonloppuisin päivällä lenkkejä noin 1-2 h aamupalasta ja todennut sen paremmaksi nälänhallinnan kannalta.
No, hiit voisi olla lyhytkestoisuudensa vuoksi parempi. Montako kertaa viikossa ja miten ajoitettuna kannattaisi tehdä treeni? Siis minulla on yleensä 3 krt/vko salitreeniä 2-jakoisella ohjelmalla ja lisäksi 3-4 lenkkiä joko pyöräillen tai kävellen. Juoksen tosin noin 1-2 krt viikossa osan tunnin lenkistäni, mutta pääasiassa reipasta kävelyä tai joskus vähän rauhallisempaa. ;) Tarkoituksena on pudottaa painoa 63 kilosta 53 kiloon, kun lihoin tässä todella nopeasti ja haluaisin "äkkiä" kilot poiskin - tiedän, ettei käy hetkessä.
Oletan että olet nainen nimittäin muuten tuommoisen painon havittelu on aivan sairasta.
Hiittiä suositellaan tehtäväksi 3/krt viikkoon. ja itsellä on toiminut hiit melkein heti herättyä saa karistettua unihiekat hyvin pois silmiltä ja päivä alkaa virkeänä.
Olis tarkotus alottaa HIIT joulun jälkeen ja olen lukenut reilusti siitä tietoa mutta pari juttua vielä jäi epäselväksi:
Ajankohdalla siis ei ole väliä? Aamulla joutuisin heräämään turhan aikaisin ni se ei onnistu. Jos sen treenaa illalla niin mikä olisi paras aika jos syön ruuan siinä 16-17, olisko klo 20?
Ja siitäkin ollaan montaa mieltä että tehdäänkö tämä tyhjään vatsaan vai voiko syödä jotai?
Tavoitteena siis polttaa mahdollisimman paljon rasvaa mutta säilyttää lihakset.
??