Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvin jaksanut, aloitin kolmesta minuutista ja nyt mennään kuudessa eikä tunnu yhtään pahalta, vaikka vastusta on tullut lisättyäkin. Perjantaina oli vaa´an mukaan paino tippunut kaksi kiloa (toisaalta tänä aamuna näytti että ois tullut kolme lisää :rolleyes:)..

Nyt tullut crossarilla tehtyä HIITTIÄ kolmisen viikkoa ja 15min menee aikalailla ongelmitta...
Itseasiassa alkanut miettimään, että crossari laitteena ei varmasti ole paras sillä vauhtia itse saan max. 25km/h

Hiki lentää, mutta enää ei tule täysin nuijittu olo 15min treenin jälkeen.
Otan nyt testiin Concept soutu vehkeen ja kirjoittelen myöhemmin miltä tuntui vs. crossari. :)

Kyselempäs ihan uteliaisuuttani ja vertailumielessäkin, että millaista kulutusta teillä, jotka teette HIIT-treenit sykemittarin kanssa, sykemittari näyttää treenien jälkeen? Ja millaisilla sykerajoilla (min/max) vedätte treenit yleensä?

Mulla kulutus vaihtelee keskimäärin 160-200 kilokalorin välillä, riippuu vähän fiiliksestä et jaksaako vetää joka kerta sata lasissa ja tietty treenin kestosta. Keskisykkeen pyrin nostamaan 160-170 tuntumaan, korkein syke pyörii 190-200 tuntumassa.

Kyselempäs ihan uteliaisuuttani ja vertailumielessäkin, että millaista kulutusta teillä, jotka teette HIIT-treenit sykemittarin kanssa, sykemittari näyttää treenien jälkeen? Ja millaisilla sykerajoilla (min/max) vedätte treenit yleensä?

Mulla kulutus vaihtelee keskimäärin 160-200 kilokalorin välillä, riippuu vähän fiiliksestä et jaksaako vetää joka kerta sata lasissa ja tietty treenin kestosta. Keskisykkeen pyrin nostamaan 160-170 tuntumaan, korkein syke pyörii 190-200 tuntumassa.

Tuo HIITin aikainen kulutushan ei ole lähestulkoonkaan ollenkaan merkityksellistä. HIITin tehohan perustuu juurikin siihen, että HIIT käynnistää kehossa ns. "jälkipoltto" vaikutuksen, jolloin keho kuluttaa HIIT-treenin jälkeenkin vielä huomattavan määrän energiaa.

Sykemittari laskee kulutuksen pääsääntöisesti sukupuolen, iän, painon ja sykkeen + tietysti treenin keston perusteella ,mikä käytännössä tarkoittaa, että nuo sykemittarin lukemat eivät kerro kenellekään muulle mitään. LÄhinnä tuota voi käyttää oman kehityksensä seurannassa. Teoriassahan kulutuksen pitäisi HIITien edetessä laskea kunnon noustessa ja sykkeiden laskeiessa vai miten se nyt oli...

Ja vielä lopuksi todettakoon, että minä mistään mitään tiedä; kunhan tässä mutuilen :rolleyes:

Tänään aamulla tein ensimmäisen 4min HIIT:ni. Kirjotettuna toi 4min tuntuu pieneltä mutta aamulla kuudelta siellä pihalla se ei olekkaan niin helppoa:D Meinas purjo kyllä lentää.

Meinas purjo kyllä lentää.

Sittenhän treeni meni oikein nappiin :thumbs:

Täytyy kyllä itsekkin jatkaa HIITtailua jahka painoa saa ensiksi vähän enemmän pois. Tällä läskimäärällä oon todennyt perussykelenkit ittelleni paremmiks.

kuudes viikko alkanu. semmosen huomannu että kun vielä parina ekana viikkona veti lenkin aamulla, niin töissäkin oli jotenkin energisempi olo - nyt kun sarjojen määrä on lisääntynyt niin vaikutus on ollut juuri päinvastainen. tuntuu että meinaa jo lenkkipolulle nukahtaa.

onko kellään muulla ollut tällaisia väsymys oireita?

kuudes viikko alkanu. semmosen huomannu että kun vielä parina ekana viikkona veti lenkin aamulla, niin töissäkin oli jotenkin energisempi olo - nyt kun sarjojen määrä on lisääntynyt niin vaikutus on ollut juuri päinvastainen. tuntuu että meinaa jo lenkkipolulle nukahtaa.

Ehkä on menny jo vähän överiksi noiden osalta, jos ihan niiden takia väsymystä tulee. Oletan, että toi juokseminen ei kuitenkaan oo se päälaji, joten kannattanee keventää sitä ja keskittyä siihen olennaiseen (päälaji) ja riittävään lepoon, jottei väsytä.

Väsymykseen en ota kantaa, mutta onko muuten tullut tulosta? Eli onko paino pudonnut? Tai siis oletan jotekin, että painonpudotus/rasvan tiristely tarkoituksessa (muutkin) ihmiset noita HIITtejä tekee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tänään oli ensimmäinen Soutu HIIT ja 7min setin vedin ja oli pakkoluovuttaa.. on paljon rankempaa kun crossarilla tehtynä jonka nyt kyllä unohdan ja siirryn tuohon Concept2 soutu vehkeeseen.

Nyt n.2kk HIIT treeniä takana sillä erotuksella että vain 2x viikossa ja n.200kaloria miinuksella niin olen saanut tiristettyä Omronin kehonkoostumusmittarin mukaan vajaa 2kg läskiä pois. Tiedä sitten mikä on tarkka tulos, mutta tuolla olen "kehitystä" seurannut.. Peili myös kertoo, että suonet käsissä alkaa puskemaan ja mittanauhan mukaan hauis kasvanut tämän n.2kk aikana reilu 0.50cm. :)

Väsymykseen en ota kantaa, mutta onko muuten tullut tulosta? Eli onko paino pudonnut? Tai siis oletan jotekin, että painonpudotus/rasvan tiristely tarkoituksessa (muutkin) ihmiset noita HIITtejä tekee.

Paino ei ole pudonnut juuri ollenkaan, mutta maha on kyllä pienentynyt - vatsalihaksetkin alkavat hieman paistaa. suurempi ero on ollut kunnon suuressa kasvussa. kamppailulaji treeneissä tuntuu että pystyy puskemaan selvästi pitemmälle kuin ennen. Lenkkeillyt olen ennenkin melko ahkeraan, mutta näin selkeitä tuloksia en ole normi-lenkkeilyllä saanut.

Paino ei ole pudonnut juuri ollenkaan, mutta maha on kyllä pienentynyt - vatsalihaksetkin alkavat hieman paistaa. suurempi ero on ollut kunnon suuressa kasvussa. kamppailulaji treeneissä tuntuu että pystyy puskemaan selvästi pitemmälle kuin ennen. Lenkkeillyt olen ennenkin melko ahkeraan, mutta näin selkeitä tuloksia en ole normi-lenkkeilyllä saanut.

Itse huomasin saman, kun tein HIIT-ohjelman viimeksi... Ulkoista muutosta ei tullut suuresti (luultavasti siksi, koska en omista suurta rasvakerrosta muutenkaan), mutta kunto kasvoi huomattavasti ja kamppailulajitreenit menivät läpi kevyemmin kuin aikaisemmin. Tänä keväänä olisi tarkoitus aloittaa HIITtien tekeminen uudestaan. :rock:

itellä alko nyt hiit. mahaa on kertynyt liikaa joten toivottavasti tuo tulosta. kunto on ihan ok, joten sekin saa luvan nousta. aamulla pystyyn, kuppi kahvia naamariin ja sitten liikenteeseen. vedin ekaks yhelle hyvällä suoralle hölkäten ja sit 20 sek 80 % täysiä ja sit 30 sek hölkkää. toi 3 kertaa ja hölkäten himaan. tuntuu kyllä hyvältä olla duunissa nyt kun sai tommosen vetästyä aamusta. aamupalan söin töissä vasta.

Miten muuten mittaatte ton ajan? Ihan sekuntikellolla, vai lasketteko vaan päässä?

Mäen yläpäästä käännytään takasin alas ja sitten juostaan se taas ylös.

TasamaastoHIIT menee maastonmerkkien mukaan vanhalla tottumuksella.

Sykemittaria vilkuilen harvakseltaan, lähinnä heti raskaan vedon jälkeen tarkistaakseni pulssin.

Pertti!!!! Mitä oot mieltä, voiko liika ylämäkeen juokseminen vääristää jollain tavalla juoksutyyliä? Tuli vaan mieleen.

Onko tätä hiittiä tarkoitus käyttää dietillä? Eli rasvanpolttoon ei perus plussakaloreilla päästä vaikka tätä tahkoaiskin, aerobinen kunto vain paranee ja ruokaa pitää mättää entistä enemmän jos haluaa lihaskasvua? (ainakin järki sanois noin)

Kova ois innostus kokeilla joku 6-8vko mutta en tiedä vielä jaksanko vetää miinuskaloreilla ton mittasta aikaa. Pääsykokeisiin lukukin alkaa tuossa huhtikuussa, joten mietin laskeeko tämä sitten vireystasoja yhdistettynä miinuskaloreihin?

Mä sairastun aina, kun lisäilen pikkuhiljaa rivakkaampia lenkkejä dieetillä. Kai tää HIIT ois helpompaa keväällä tai kesällä, kuin keskitalvella...?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom