Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sä kyllä mietit ja murehdit asioita aivan liikaa. Ei ole haittaa, kun teet puhtaalla tekniikalla etkä riko selkääs.Onko noista mitään haittaa pituuskasvulle?
mulla pituuskasvu loppui 14v. sen jälkeen ei oo tullu sentin senttiä pituutta lisääMiehillä kyllä lopullisesti pituuskasvu loppuu vasta noin parinkympin kieppeillä. Harvalla kyllä 14-vuotiaana kasvu loppuu...
mulla pituuskasvu loppui 14v. sen jälkeen ei oo tullu sentin senttiä pituutta lisää
Mitkäs on miehen mitat jos saa kysellä? ;)
Musta ennustettii 185 pitkää mutta sitte vaa loppu kasvu mut oon ihan tyytyväinen ja vaimo on tyytyväinen ja tuntuu kyllä että lihaa tulee helpommin isoihin kavereihin verrattuna
Alotin viimekesänä punttaamises, sillon pituutta 175-176 ja painoa 54kg (joo-o :S) nytten pituus 183 ja paino 69.7kg ja täysiä oon teheny mavea ja kyykkyä kokoajan!
On muuten kaverilla tarttunu pikkasen lihaa vuodessa mukaan. Tuosta sen huomaa, että aloittelijana sitä saa nopeeta aikaan. Varsinkin kasvuiässä. Tuskin kaikki nyt läskiäkään on.
Hmm.. Itse tässä olenkin pitkään kelaillut, että samperi ku piti alottaa puntti just ku oli täyttäny 15v ja kasvu loppu siihen paikkaan. (Olen tehnyt aina raskaita kyykkyjä ja mavea melkein failureen asti). No.. Nyt, kun sitä tossa terveys tarkastuksessa tuli joku aika sitten käytyä, niin selvästihän siitä kasvukäyrästä näky että ei olla kasvettu senttiäkään vuoteen.:jahas:
Joten tuskin tuo puntti on minulla erityisemmin vaikuttanut, kun kasvu loppu jo vähän päälle 14v.
Ediittiä vähän omiin tietoihin.. Elikkä siis 14v 176 cm pitkä. -> 15½v 176.. 52kg. (juu ruikku ollaan oltu..) -> melkein 16v 179cm 75kg Pitkä tauko oli kasvusta. Kasvu jatku ku lopetin raskaan kyykyn ja maven teon. Emt. vaikuttiko mitenkään..
E: siis painoa ylös melkein 25kg 9-10kk aikana. Ei ihan puolessa vuodessa.
Itse 17v 178cm 53kg -> 68kg 6kk. Sitten 6kk tauko jotain kehonpaino treeniä/hauiskääntöjä -> 72kg. Sitten 6kk aktiivista treeniä -> vajaa 80kg. Nyt reilu vuosi tuosta ja tiukemmassa (muttei tiukassa) kunnossa 87kg.
Aluksi tuli useampi kilo kuukaudessa syömättä yli kulutuksen tarkoituksella, vain proteiineja lisäsin. Nykyään pitää vetää yli 3500 kcal päivä jotta paino nousee ehkä 1kg/kk.