Hidastuuko pituuskasvu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja a.m
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse tänä vuonna täyttänyt 15v ja ei oo 7 kuukauteen kasvanut yhtään. Kyllähän tämä harmittaa, että joillakin se kasvu vain loppuu 14v:nä :/

Nostatees tätä threadia hitusen. Itekkin tätä oon miettinyt aikalailla. Olen siis 170cm, ehkä 171.. Äitini on 166-168 kieppeillä, isäni on 183cm.
Toisaalta, ristiriitaista.. Eräs tuttavamme on +165 tienoilla, kummisetäni taas varmasti +185cm. Kunhan kasvaisin 175-180cm tienoilla, se olisi hyvä. Kysynkin nyt
Teen kyykkyssä 10-15 toistoa, SJMV:ssä 10-12, pohkeita 12-20, koukistuksia yms. 10-15, Mavea yleensä 6.. Onko noista mitään haittaa pituuskasvulle?
Paino mulla on kyykyssä vielä 40kg, SJMV:ssä 45-50kg, pohkeissa 30-40kg, koukistuksissa yms. 25-30, Mavessa 60-70kg.. Tyhmä kyssäri voi olla, mutta vaikuttaako esimerkiksi yläkropan reeni pituuskasvuun.. Mietin myös, että pitäisikö alkaa koivissa alkaa vetää 10-15 toistoa, ei se minua haittaisi, kunhan yläkropassa (penkki, pystäri yms.) voi vetää 4-8 toistoa.

Onko noista mitään haittaa pituuskasvulle?
Sä kyllä mietit ja murehdit asioita aivan liikaa. Ei ole haittaa, kun teet puhtaalla tekniikalla etkä riko selkääs.
Enkä ymmärrä miks toi pituus on nykyään niin ihmeen ylikorostettua?

Musta ennustettii 185 pitkää mutta sitte vaa loppu kasvu :) mut oon ihan tyytyväinen ja vaimo on tyytyväinen :) ja tuntuu kyllä että lihaa tulee helpommin isoihin kavereihin verrattuna :)

Siis mikä teitä kaikkia vaivaa tässä topickissa? Eikö tähän oo kaivettu jo todisteet siitä, että se puntti ei vaikuta pituuskasvuun? Sitten kun se kasvu jostain syystä loppuu, se laitetaan automaattisesti puntin syyksi, vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä asian kanssa. Ja ne kasvuennusteet on kans yhtä paskaa, ette varmaan edes tiedä miten ne laaditaan? Ne ennusteet nimittäin tehdään vaan yksinkertaisesti laskemalla vauvan ensimmäisten kuukausien sekä äidin ja isän pituuksien perusteella. Kyllä, ne antaa suuntaa, mutta mitään totuutta ne ei todellakaan kerro, sillä toiset ihmiset kasvavat aluksi nopeampaa ja toiset aluksi hitaampaa. Me ollaan yksilöitä koittakaa tajuta.

Musta ennustettii 185 pitkää mutta sitte vaa loppu kasvu :) mut oon ihan tyytyväinen ja vaimo on tyytyväinen :) ja tuntuu kyllä että lihaa tulee helpommin isoihin kavereihin verrattuna :)

Juu, mustakin ennustettu about 185, mutta saahan nyt nähä että kasvanko:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alotin viimekesänä punttaamises, sillon pituutta 175-176 ja painoa 54kg (joo-o :S) nytten pituus 183 ja paino 69.7kg ja täysiä oon teheny mavea ja kyykkyä kokoajan!:rock:

Alotin viimekesänä punttaamises, sillon pituutta 175-176 ja painoa 54kg (joo-o :S) nytten pituus 183 ja paino 69.7kg ja täysiä oon teheny mavea ja kyykkyä kokoajan!:rock:

On muuten kaverilla tarttunu pikkasen lihaa vuodessa mukaan. Tuosta sen huomaa, että aloittelijana sitä saa nopeeta aikaan. Varsinkin kasvuiässä. Tuskin kaikki nyt läskiäkään on.

On muuten kaverilla tarttunu pikkasen lihaa vuodessa mukaan. Tuosta sen huomaa, että aloittelijana sitä saa nopeeta aikaan. Varsinkin kasvuiässä. Tuskin kaikki nyt läskiäkään on.

Joo on vähä tarttunu läskiäki mukaan mutta sehän kuuluu asiaan, muttei kuitenkaan liiaksi asti :D.

Siis tokihan haluaisin kasvaa vielä sen 5 senttiä lisää, mutta ei sitä itse voi päättää. Joku 175 oli hyvä mulle. Kattokaahan vaikka Nyyssölän Mikaa, ei oo kaverilla pituutta kauheasti, mutta ei tunnu haittaavan:). Ainut hyvä, että ainut liike missä käytän vaan kutosia, on Mave, muuten on aikalailla 8-15. Jaloille ei oikeastaan ole tehty yhtään raskaita kyykkyjä, välillä tein prässillä kutosia, mutta niistäkin jo ikuisuus ja niitäkin vain muutamman kerran.
Ps. meijä salilla ei kyllä ole ykskään äijä (muutamaa poikkeusta luukuunottamatta) yli 180 senttiä.

itellä oli sillei että vuos sitte ennenku alotin ni pituutta tullu pari edellistä vuotta 10 cm/vuosi. nyt ku kohta vuosi reeniä takana (vetäny kaikki kyykyt ja mavet täysillä) ni en oo kasvanu ku sentin vuodessa eli mielestäni vaikuttaa tai ainaki hidastaa. mitat enneku alotin ni 168 cm paino n.55. nyt 169 pituutta painoa 82 kg. eekä haittaa yhtää vaikka oon näi lyhyt!! pääasia että massaa löyttyy;) muuten kaikki sali kaveriniki ovat yhtä lyhyitä ku minä. yks niisttä ei oo käyny monee kuukautee ja kasvanu iha turkasen paljo sinä aikana.

Hmm.. Itse tässä olenkin pitkään kelaillut, että samperi ku piti alottaa puntti just ku oli täyttäny 15v ja kasvu loppu siihen paikkaan. (Olen tehnyt aina raskaita kyykkyjä ja mavea melkein failureen asti). No.. Nyt, kun sitä tossa terveys tarkastuksessa tuli joku aika sitten käytyä, niin selvästihän siitä kasvukäyrästä näky että ei olla kasvettu senttiäkään vuoteen.:jahas:
Joten tuskin tuo puntti on minulla erityisemmin vaikuttanut, kun kasvu loppu jo vähän päälle 14v.

Ediittiä vähän omiin tietoihin.. Elikkä siis 14v 176 cm pitkä. -> 15½v 176.. 52kg. (juu ruikku ollaan oltu..) -> melkein 16v 179cm 75kg:) Pitkä tauko oli kasvusta. Kasvu jatku ku lopetin raskaan kyykyn ja maven teon. Emt. vaikuttiko mitenkään..

Ediittiä vähän omiin tietoihin.. Elikkä siis 14v 176 cm pitkä. -> 15½v 176.. 52kg. (juu ruikku ollaan oltu..) -> melkein 16v 179cm 75kg:) Pitkä tauko oli kasvusta. Kasvu jatku ku lopetin raskaan kyykyn ja maven teon. Emt. vaikuttiko mitenkään..

E: siis painoa ylös melkein 25kg 9-10kk aikana. Ei ihan puolessa vuodessa.

E: siis painoa ylös melkein 25kg 9-10kk aikana. Ei ihan puolessa vuodessa.

Itse 17v 178cm 53kg -> 68kg 6kk. Sitten 6kk tauko jotain kehonpaino treeniä/hauiskääntöjä -> 72kg. Sitten 6kk aktiivista treeniä -> vajaa 80kg. Nyt reilu vuosi tuosta ja tiukemmassa (muttei tiukassa) kunnossa 87kg.

Aluksi tuli useampi kilo kuukaudessa syömättä yli kulutuksen tarkoituksella, vain proteiineja lisäsin. Nykyään pitää vetää yli 3500 kcal päivä jotta paino nousee ehkä 1kg/kk.

Itse 17v 178cm 53kg -> 68kg 6kk. Sitten 6kk tauko jotain kehonpaino treeniä/hauiskääntöjä -> 72kg. Sitten 6kk aktiivista treeniä -> vajaa 80kg. Nyt reilu vuosi tuosta ja tiukemmassa (muttei tiukassa) kunnossa 87kg.

Aluksi tuli useampi kilo kuukaudessa syömättä yli kulutuksen tarkoituksella, vain proteiineja lisäsin. Nykyään pitää vetää yli 3500 kcal päivä jotta paino nousee ehkä 1kg/kk.

Juu.. Ei ole itselläni läskiä paljoa mistä napata kiinni vaikka onkin paino noussut mukavasti. Johtunee murrosiästä sekä siitä että aloittelijat kehittyvät nopiaan. :)

Mutta onhan munkin kaverilla niin, että nyt mun iässä ei kauheasti pituutta tule, mutta sitten kun on intti-iässä, niin tulee taas kasvupyrähdys. Mitat 170/62.5 mulla. Mavea tehny niitä kutosia (välillä kaheksikkoakin). Kyykkyä en oo viittenny tehdä. Mutta emmä sitten tiedä, ei mulla sinäänsä väliä ole kuinka pitkä olen. Kunhan sen 5 senttiä kasvan niin hyvä on.

e. Jos pitää taukoa, niin alkaako sitten taas muka kasvamaan normaalisti?:wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom