Hermotus ja pumppi puuttuu, en saa lihasta kipeäksi - Ei kasvua, ei nautintoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jerkuu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
no nyt tuli höpöttelyä. niskantaakse vedetyt leuat ei selkää kyl "kovemmin" treenaa. olkapäillekin vaikutus on aika kyseenalainen.

Korjaa jos olen väärässä, mutta ylä-talja niskantaakse ottaa yläselkään/niskaan? Jos ei, olen totaalisen väärässä.

Minä oon tehnyt aikaslailla monenmoista käsitreeniä. Tuli tehtyä pitkään supersarjoilla ja triplasarjoilla. No liian pitkään kun siitä sai palkaksi jonkinlaisen tulehduksen vasempaan hauikseen.

Eipä nuokaan treenit pidemmän päälle kipuja antanut.

Mutta, nyt vaihtu JTO:n ohjelmaan ja siinä on suoraa hauista todella vähän. 2-4 tiukkaa sarjaa. Mutta sitä ennen on aina selkätreeniä. Toisena päivänä leuanvetoja ja toisena kulmasoutua. Tuntuu että saa hauiksen aika mukavasti treenattua noilla vähilläkin sarjoilla kun pystyy panostaan niihin enempi.

Tuli siis tästä mieleen että kokeiles tehdä ihan oikeasti vain vaikka 3-5 sarjaa ja toistoja n. 6. Painot sitten sen mukaan. Äläkä tee yhtään sarjaa täysin finaaliin vaan jätä aina yksi toisto varaa. Yrität siis saada sarjapainoja nouseen. Voimabodailua. Voisi toimia.

Sä et ota takakyykyssä 6x160 se on fakta!!! ehkä muutama liigakiekkoilija ottaa, mutta sä et edes treenaa jalkoja. Joskus oot voinut ottaa 6x60.

Olen puhunut. T Lollendorf

En enää, tasan vuosi sitten otin. Lopetin jalkojen treenaamisen kesäkuussa. Multa murtus ranne puoltoistvuotta sitten maaliskuussa, jollon en päässyt mailan kanssa harjottelemaan. Otettiin sitten luisteluvoimaa urakalla 10kk jalkasetti. 6x125 oli lähtötilanne ja 6x160 päästiin. En ala sen pahemmin selittelemään, ei mulla ole tarvetta, viestis oli muutenkin todennäköisesti provo :D

Sen verran vielä puutun.. Että Mikael Granlund, joka on mua 20kg kevyempi, tai oli, kun kyykkäs saman verran, joten äläs nyt... :)

- - - Updated - - -

Timba79:

Otetaan kokeneemmilta oppia. Jos alottais selkäpäivänä hauikset, ottais ihan ensin 3 sarjaa leukoja, täydet, koska toistot niin vähäisiä vielä, sitten selkä ja maven jälkeen pari sarjaa 6 toiston kääntöjä?

En enää, tasan vuosi sitten otin. Lopetin jalkojen treenaamisen kesäkuussa. Multa murtus ranne puoltoistvuotta sitten maaliskuussa, jollon en päässyt mailan kanssa harjottelemaan. Otettiin sitten luisteluvoimaa urakalla 10kk jalkasetti. 6x125 oli lähtötilanne ja 6x160 päästiin. En ala sen pahemmin selittelemään, ei mulla ole tarvetta, viestis oli muutenkin todennäköisesti provo :D

Sen verran vielä puutun.. Että Mikael Granlund, joka on mua 20kg kevyempi, tai oli, kun kyykkäs saman verran, joten äläs nyt... :)

- - - Updated - - -

Timba79:

Otetaan kokeneemmilta oppia. Jos alottais selkäpäivänä hauikset, ottais ihan ensin 3 sarjaa leukoja, täydet, koska toistot niin vähäisiä vielä, sitten selkä ja maven jälkeen pari sarjaa 6 toiston kääntöjä?

Ok, no kuulostaa ihan uskottavalle. Jos kerta oot päässy ok kyykkytulokseen kerran, niin mikset jatka kinttujen treenaamista, vetäset kyykyn päälle pari sarjaa leukaa lisäpainoilla pääasiassa ja 6 sarjaa hauista viimeistelyyn, saat kyykystä anabolisen vastineen ja palasi kasvaa siinä samassa.

Sitä paitsi nauraahan sulle naisetkin rannalla kun paljastat luisevat kinttusi, miettivät siinä sitten- mikäs jätkä tää on kun ei ole koskaan varmaan kyykky tangon alla käynytkään.

Ok, no kuulostaa ihan uskottavalle. Jos kerta oot päässy ok kyykkytulokseen kerran, niin mikset jatka kinttujen treenaamista, vetäset kyykyn päälle pari sarjaa leukaa lisäpainoilla pääasiassa ja 6 sarjaa hauista viimeistelyyn, saat kyykystä anabolisen vastineen ja palasi kasvaa siinä samassa.

Sitä paitsi nauraahan sulle naisetkin rannalla kun paljastat luisevat kinttusi, miettivät siinä sitten- mikäs jätkä tää on kun ei ole koskaan varmaan kyykky tangon alla käynytkään.

Älä huolehdi mun kintuista, vielä saa yläkroppaan panostaa, että näyttäis omaan mieleen sopusuhtaselta ;) Ja voit sä mun kanssa salille tulla, jos niin kovin kiinnostaa :D Kiva se olis joskus ''kovien'' poikien kanssa reenata, tälläsen käsityksen itsestäsi yrität muodostaa.

- - - Updated - - -

Siis veikkaan et se kyykky tulos on oikeest se 6*100kg ja sit se hokipyllistys 6*160 :D

No ok , jos ihan ysikymppiin laskin, niin puhtaat nostot sain 150kiloon tolla sarjalla.. Mutta mä treenasin hyvän kaverin, sm-tason aiturin kanssa ja tehtiin pääasiassa nopeusvoimaa. Mikä on lajivoimana paaaljon parempaa, kun se jumppa mikä ajaa jalat hitaiksi. Iskukyykkyä aika paljon, suosittelen.

jerkuu: normaali levee niskan taakse leuanveto ei sen kummemmin oo kovempi suoritus tehdä, eikä ainakaan painota hauiksia sen enempää. selkää toki treenaa hyvin. perus selkäliike. oletin tässä sun hauisvimmassa tarkottavan sellasta leuanvetoa, missä vedät tangon suht kapeella vastaotteella sinne niskaan. ns. hauisleuat. kokeile.

nopeusvoima jalkakyykyillä EI ole lajivoimana kiekkoilijalle "parempaa". raskaat, näennäisen hitaat nostot treenaa niitä nopeitakin soluja huomattavasti tehokkaammin kuin kevyillä raudoilla tehdyt, silmämääräsesti nopeet nostot. tää on ihan solurekrytaatiofakta, ns. hennemanin periaate. ne raskaat ei siis mitenkään opeta niitä koipia hitaammiksi. voimien lisääntyessä juurikin päinvastoin. nopeusvoima tehdään sitten hermostollisen treenin periaatteiden mukaan lajitreeneillä.

airwalk: niskantaakseveto ei treenaa sen enempää epäkkäitä ku eteen myötäotteella vetokaan. eteenveto jopa treenaa epäkkäitä paremmin oikein tehtynä.

jerkuu: normaali levee niskan taakse leuanveto ei sen kummemmin oo kovempi suoritus tehdä, eikä ainakaan painota hauiksia sen enempää. selkää toki treenaa hyvin. perus selkäliike. oletin tässä sun hauisvimmassa tarkottavan sellasta leuanvetoa, missä vedät tangon suht kapeella vastaotteella sinne niskaan. ns. hauisleuat. kokeile.

nopeusvoima jalkakyykyillä EI ole lajivoimana kiekkoilijalle "parempaa". raskaat, näennäisen hitaat nostot treenaa niitä nopeitakin soluja huomattavasti tehokkaammin kuin kevyillä raudoilla tehdyt, silmämääräsesti nopeet nostot. tää on ihan solurekrytaatiofakta, ns. hennemanin periaate. ne raskaat ei siis mitenkään opeta niitä koipia hitaammiksi. voimien lisääntyessä juurikin päinvastoin. nopeusvoima tehdään sitten hermostollisen treenin periaatteiden mukaan lajitreeneillä.

airwalk: niskantaakseveto ei treenaa sen enempää epäkkäitä ku eteen myötäotteella vetokaan. eteenveto jopa treenaa epäkkäitä paremmin oikein tehtynä.

Pakko se on uskoa, kun ammattilainen sen sanoo. Se vaan jätti hyvän tunteen, varsinkin kun otti vähän juoksuvetoja päälle, kevyesti alottaen tietysti.

joo se terävyys nopeusvoimatreenien jälkeen tuliskin olla päällimmäinen fiilis. ne ei sais olla näännyttäviä koskaan. niiden jälkeen juoksukin on ok. normikyykkyjen jälkeen ei, koska tukipuolen ollessa väsy, voi tulla vammoja. aikalailla kuitenkin se nopeus on fiilispohjasta, eikä perustu varsinaiseen kehitykseen. nopeus on hermosto-ominaisuus ja sen takia hyvin liikeratariippuvainen. lätkässäkin pitäs ehdottomasti olla paljon suoranopeusluistelua ja erilaisia suunnanmuutosdrillejä nimenomaan nopeusperiaatteella tehtyinä eli hyvillä pausseilla esim. lämpän/taktisen osan jälkeen. hapottelut yms. kesto sit lopussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihmeen syvässä tää "lajivoiman" treenaamisen kulttuuri tuntuu olevan. Kaikille tällaisille pitäis laittaa Tokolan Milkon kyykkyvideot pakolliseksi opiskelumateriaaliksi. Ei paljoa "ysikympin" pyllistyksiä niissä näy, eikä "hidas" ole todellakaan se sana mikä tulee kyseisestä kaverista ensimmäisenä mieleen. :D

Tuosta 6x160 kyykystä vielä, että tuo 90 asteen kyykkyhän on vain puolikyykky, joten ei todellakaan mitenkään ihmeellinen tulos lätkäpelaajalle.

jariek: ihmeen syvässä on myös painonnostoliikkeiden kaikkivoipaisuus lajiin kuin lajiin. ei se siirtovaikutus esim. nopeusvoiman suhteen mee lainkaan niin, miten monissa "koulutuksissa" annetaan ymmärtää. milkon kyykkyjen PITÄÄ olla tollasia pystykyykkyjä lajin vaatimusten takia. muilla kuin voimanostajilla on aika sama se syvyys, kunhan nyt polvet kunnolla taipuu.

toi "ysikymppiin" nyt on monille aika eri. jotkut määrittelee sillä polvikulman = ½-kyykky, mikä on oikein. jotkut sitten jostain syystä käyttää sitä voimanostosyvyytenä. mistään kulmistahan ei voimanostossa puhuta. nää on vaan käsitevirheitä eikä niistä nyt kannata kauheesti nillittää.

Timba79:

Kokeile ihmeessä. Tee vaikka käsipainoilla hammerotteella nuot kutosen sarjat. Voi vähän heilua lopussa niin saa kunnolla romua liikkeelle.

bodypuolen treenaajien kannattaa ehdottomasti korostaa sitä negavaiheen kontrollia. ei mikään superhidas, mutta selkeen vastustettu.

bodypuolen treenaajien kannattaa ehdottomasti korostaa sitä negavaiheen kontrollia. ei mikään superhidas, mutta selkeen vastustettu.

Tässä tulee itsekin luistettua kun on vähän jo sarjoja takana. Pärjäisi vähemmällä sarjamäärällä jos tajuaisi aina tämän negavaiheen kontrollin pitää mukana.

no et sä mun treeneissä kyllä vähemmällä määrällä pääse :) asenne ratkasee. jos haluaa jotain, pitää tehä kunnolla.

Nojoo, täytyy myöntää, etten valittaisi, jos VOIMAA tulisi lisää, olen ennen mieltänyt asian niin, mitä kipeämpi, sen parempi, mutta kun se teoria on kumottu, on kipeys pelkkä sivutuote, joten voimattomuus tässä se vaivaa. Suoritustekniikka on hanskassa, en suinkaan ole mikään vasta-alkaja vaikka paikkapaikoin saattaa siltä vaikuttaa. Tuossa satasessa mitä koitin, tein penkkiä vasten, joten aivan taatusti tekniikka on oikea eikä vartaloheijaria pääse tapahtumaan.

Ehkä tässä nyt sitten on saavutettu se kuuluisa natumaksimi.. :D

jto: Joo, olet varmaankin oikeassa tuossakin, en ala mistään siirtovaikutuksista vänkäämään kun en ole asiantuntija. Pisti vaan niin pahasti silmään tuo jerkuun heitto "jumppa mikä ajaa jalat hitaiksi". Tuskin kukaan siitä mihinkään hidastuu kun kyykkää täydellä liikeradalla, olkoon tyyli sitten mikä hyvänsä.

Aaahhahaa, mahtava kyllä tuo jto:n ulosanti. Tulee jotenkin eräs vanha konsolipeli mieleen :D

31425-duck-hunt-nes-screenshot-we-have-a-duck-down-s.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom