Hermotus ja pumppi puuttuu, en saa lihasta kipeäksi - Ei kasvua, ei nautintoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jerkuu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oranki hyvä pointti, ehkä vedän aina liian loppuun. Tavallaan se on just johtanut tähän, kun ei saa kipeeksi, mikä mulle tuo suunnatonta nautintoa.

Mulla on tällä hetkellä 3 aerobista viikkoon, 1 höntsälätkätreeni, 2 lenkkiä vuoroin 5 ja 8 km, sellasia 30 - 45min 155-160sykkeillä, peintä pkta.
Muissa lihasryhmissä kehitystä tapahtuu! Tässä se outous onkin. Esim tissit saan niin helvetin kipeäksi joka kerta että 2pv saa venytellä ja aerobista tehdä että saa vetreeksi.
Mulla menee jokseenkin näin:

Ma: Kädet
Ti: Aerobinen
Ke: Selkä - Rinta
To: Olkapäät
Pe: Aerobinen
La: Kädet
Su: Aktiivinen lepo, välillä lätkää.

Jalkoja en treenaa ollenkaan, siellä olis suurimmat lihakset ja tiedän... pitäis treenata. Aikomus muuttaa kropan kokonaisvaltasuuteen, oon sortunu aivan liikaa yläkroppaan. Tarttis myös saada keskivartaloa mahtumaan lisää, vatsat kyljet tarttis kanssa tilaa.

Niin ja ennen oli vaan 1käsipv, muutin sen kahteen, koska käsien kehitys tippus kyydistä pois..

Sun ongelma on huono ohjelma, joka ei anna tarpeeksi lepoa käsien lihaksille. Tossa tulee hauiksille treeniä ma, ke ja pe ja ojentajille ma, ke,to, pe. Vastaavasti lihasryhmät jotka kehittyy saa treeniä vaan kerran viikkoon. Kandee erottaa selkä ja rinta erillisille päiville ja tehdä ojentajat ja hauikset näiden yhteydessä. Näin ne kädetkin saa vähän lepoa ja varmaan tulee kehitystäkin eri tavalla :rock:

Ei ne kädet tarvii vitusti reeniä. Ne saa ihan hyvin epäsuoraa rasitusta selkä- ja punnerrusreeneistä(rinta&olka). Selkäreenin loppuun joku hauisliike ja rinta/olkareenin loppuun joku ojentajaliike. Näin sulle jää aikaa reenata myös jalat.

Jos sun jalat on kerta niin hyvässä kunnossa, että niitä ei tarvii reenata, niin kerroppa mikä on sun kyykkytulos? :confused:

Kokeileppa ylätaljaa/leukoja A-kahvalla vai mikä lie on. Jos et saa hauberii tuhoutuneeks + samal latsit pirun pumppii, ni sit en kyllä tiiä mikä on. Tuo 100 toiston systeemiki varmaa tekee aika butaa hanskoille. Dipit ehdottomasti kans toho ohjelmaa! Ne tuhoo ojentajat kyllä täysin...
Kandee myös tsiigailla Gymlogeja, ellet oo jo ;)

Tuntuuko mitään, jos venyttää? Minulla ei tällä erää kyykky tai prässi seuraavana päivänä juuri tunnu normaalisti ollessa, mutta kyykkyyn mennessä huomaa etureisien olevan kipeä. Hauis nyt tietysti venyy aina, kun kyynärpäät ovat suorana ihan normaalissa arjessa.

Itselläni on ihan valtava ero miten tauon jälkeen ekan kerran jälkeen on umpipuuta koko reisi tai selkä, toisen treenin jälkeen ei tunnu kuin kolmasosa tuosta.

Jonkin verran DOMSia tulee jos vaihtaa liikettä tai kunnolla sarjapituutta. Sillä ei ole niin väliä onko sarja jollain mittarilla kovempi, mutta jos vaikka kolmosia on tehnyt niin kympit tuntuvat ja osin kääntäenkin. Sen sijaan jos pari kertaa tekee vaikka 3x6x50 kg, ei 4x8x60 kg samassa liikkeessä isommin kipeytä.

Noniin! En malttanut odottaa huomiseen, eilen oli lepoo, joten n. 30min sitten vedin ''Satasen''... Aivan sairasta. Mimmit kilisteli pienillä käsipainoilla, joten otin taljalla

Vinopenkki ihan taljan juureen, vähän vinoon, aika pystyyn, jotta sain mahdollisimman lähelle kohtisuoraa alas vipua. Alotin 12,5kg, jolla jaksoin vääntää 35... Eli ei aivan päästy siihen 40, mutta, uskon että se kompensoi, kun tein tukea vasten, eli ei päässy heijaria tapahtumaan ja todellakin sain keskitettyä koko käännön itse habaan. Täytyy sanoa, että poltti niin vitusti jänteestä, ettei järkeä. Naama norsun vitulla väänsin, mutta sain kyllä kaiken irti. Tein 35 kummallakin kädellä jonka jälkeen löin 10kiloon, ilman palautuksia, koska vinkki oli minuutin palautuksella ja sen verran noin. siitä tuli, kun vuorokäsin tekee. Kympillä tein 25 toistoa käteen, jonka jälkeen polte oli aika sietämätön. Heitin 7,5kiloon jolla tein 2 sarjaa vaihtopalautuksilla x20 vikassa sarjassa viimiset 5 vasurilla oli sellasia ''hajoan'' vääntöjä.

Kaiken kaikkiaan pahin tunne jänteeseen, joka oli oletettavaa, mutta pumpin ja tunteen sai kyllä kieltämättä ja kyyyllä siinä puhisemisen jälkeen pieni hymy irtosi kun ei saanut hupparista kunnolla kiinni. Iltapalaksi 250g jauhelihaa ja maitorahka 5dl maitoa, katsotaan mikä fiilis käsissä huomenna.

Mutta turha sitä salikertaa tuohon jättää, jatkoin dipeillä 3x12 10kg lisäpainolla, minuutin palautuksella. Perään Mave 3x6 100, 110, 120kg Käytin remmejä, ei ollut tarkotus rääkätä käsiä sen enempää, vedin hyvän keskivartalon vatsat 5kg kuntopallolla 3x15. Kyljet 20kg tanko niskan taakse, en tiedä tämän nimeä, mutta mahd. leveä käsiote tangosta ja suorin vartaloin sellasta 180 asteista heijaria 3x8 kertaa / kylki.

Venyttelyt ja avot, energiat riitti hyvin. Seuraava käsipv Pe.

Nyt kun on tullut paljon kommentia ohjelmasta, niin ei tuo suinkaan ole sellainen, mitä noudatan vaikka 3kk... Tuolla olen tehnyt 3vkoa, huomattanuani ettei 2kk tullut käsiin tulosta, sillon mulla oli vain 1 käsipv viikkoon. Eli tarkoituksenani on tuolla ollut vaan lähteä katsomaan, saako niitä huomattavasti lisää ärsyttämällä, paremmin tulokseen. Syytä muuttaa sitä samantein, koska omakohtaisesti muiden vinkeillä tämä ei selvästikkään ole oikea ratkaisu.

''Jos sun jalat on kerta niin hyvässä kunnossa, että niitä ei tarvii reenata, niin kerroppa mikä on sun kyykkytulos?''
6x160kg 90' takakyykky. En osaa verrata sitä suhteessa, mutta jos penkistä tulee 2x115kg ja kattoo, millä käsipainoilla teen hauista, olettaisin jalkojen olevan kovemmassa kunnossa kuin yläkroppa.

MUTTA, olenhan jo sanonut tietäväni, että niitä pitää treenata. Kyse on siitä, ettei mulla ole ollut motivaatiota niille, koska koen että tällähetkellä niissä on vähemmän kehitettävää verattuna heikompiin lihasryhmiin. Balanssin hakeminen koko vartaloon on mun tarkotus, voisin lähteä vaikka 1/10päivän rytmill jalkojen kanssa liikkeelle ja lisät vuodenvaihteen jälkeen pysyvästi yhden kunnon pelkän jalkapäivän viikko-ohjelmaan.

''Tuntuuko mitään, jos venyttää?''
Tottakai tuntuu, jos vedän ranteen nurinpäin pöydälle, jänteestä joka kiinnittyy hauikseen, venyy. Normaalia. Mutta tietänet tunteet, kun nostat käden ylös ja keskität jännityksen hauikseen ja puristat sitä niin syvään kuin saat ja se alkaa polttaa, krampata tai vetää, jolloin ite tiedän, että se on saanut kunnolla vääntöä :)

jos ainoo kriteeri treenille on se, että se "tuntuu rankalta", on treenien suunnittelu äärimmäisen helppoa. kulmahiomakoneella haukkariin vaan ja päälle suolaa ja tulta ja tulikivee... noin niinkuin lempeen sarkasmin kautta kommentoiden. mä voin vallan hyvin suunnitella treenejä, joissa joka ainoo kerta lentää laatta ja sä itket syntymääs, mutta ei se tarkota mitään urheilullisen kehittymisen saralla.

toki... mulla on ollut pari tollasta asiakasta aikanaan. käytiin läpi tavoitteita ja pääasiaksi aina tuntu kääntyvän, et treenit ois psyykkisestikin äärimmäisen haastavia ja treenit nimenomaan tuntuis todella kovilta. se tuloskehityskin jäi tollasten tavoitteiden taakse. hieman pitkin hampain tän hyväksyin, koska tollanen ei mulle merkkaa laadukasta valmentamista. voin kuitenkin kertoa, että saamansa piti...

jos taas haluaa kehitystä aikaan voimissa ja koossa, on asiaa katseltava toiselta kantilta. se ei kuitenkaan tarkota, että sellanen treeni ois helppoa tai kevyttä. pumppi ei oo mikään tarve lihaskasvulle sekään. eikä myöskään ne treenikivut (DOMS).

jos ainoo kriteeri treenille on se, että se "tuntuu rankalta", on treenien suunnittelu äärimmäisen helppoa. kulmahiomakoneella haukkariin vaan ja päälle suolaa ja tulta ja tulikivee... noin niinkuin lempeen sarkasmin kautta kommentoiden. mä voin vallan hyvin suunnitella treenejä, joissa joka ainoo kerta lentää laatta ja sä itket syntymääs, mutta ei se tarkota mitään urheilullisen kehittymisen saralla.

toki... mulla on ollut pari tollasta asiakasta aikanaan. käytiin läpi tavoitteita ja pääasiaksi aina tuntu kääntyvän, et treenit ois psyykkisestikin äärimmäisen haastavia ja treenit nimenomaan tuntuis todella kovilta. se tuloskehityskin jäi tollasten tavoitteiden taakse. hieman pitkin hampain tän hyväksyin, koska tollanen ei mulle merkkaa laadukasta valmentamista. voin kuitenkin kertoa, että saamansa piti...

jos taas haluaa kehitystä aikaan voimissa ja koossa, on asiaa katseltava toiselta kantilta. se ei kuitenkaan tarkota, että sellanen treeni ois helppoa tai kevyttä. pumppi ei oo mikään tarve lihaskasvulle sekään. eikä myöskään ne treenikivut (DOMS).

Luitko koko ketjun? Jos, niin huomasit varmaan, johan olen monesti kertonut, että tämä on kokeilu, ei elämäntapa, ei tuleva tapa treenata, eikä omasta mielestä kasvullisesti ihanteellisin tapa. Ihmiset on erinlaisia, jotkut tarttee jonkun kokemuksen jonka jälkeen voi taas keskittyä olennaiseen. Vittu, musta tuntu että kädet on veltto muna kertaa kans, jos mä haluan, että mun hauis tulee kipeeks, että tiiän, että se on siellä, jotta mun on helpompi jatkaa järkevää harjottelua ja uskoa, että se sieltä tulee, niin sillon mä teen näin. Nyt se on tehty. :D

Jos sulla on leveempi perse kun hartiat niin sulla on joko helvetin pienet hartiat tai läski perse. Veikkaan ainakin 4 leuan perusteella pieniä hartioita.

Miten 4 toiston leuanvetomaksimi on peruste epäillä hartioiden pienuutta? En ymmärrä miten leuanvedolla saisi aikaiseksi massiivisemman hartialinjan ellei sitten vedä leukoja jotenkin ylösalaisin niin, että jalat sojottavat kohti kattoa jolloin liike muistuttaisi jonkinlaista akrobaattista kehonpainolla suoritettavaa pystysoutua?

Toki isoilla latseillakin on osansa leveän perseen ulkonäöllisessä kompensoinnissa mutta melonit kainaloissa ei imo ole sama asia kuin leveät hartiat?

Mitä itse aiheeseen tulee niin komppailen vahvasti Orankia; (kohtuuden rajoissa pysyvässä) masokismissa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta afaik liikunnan aiheuttama lihaskipu ei itsessään ole todiste muusta kuin liikunnan aiheuttamasta lihaskivusta sen enempää kuin kasvukivut kasvuikäisellä lapsella ovat todiste mistään anomaliasta.

jerkuu: en lukenu, irrallinen kommentti eikä suoraan ees sulle osotettu. elämäntapa se "kova harjottelu" noille parille tyypillekin oli. mistä kukin nyt tykkää, oli sillä urheilun kanssa tekemistä tai ei.

jerkuu sanoi:
Noniin! En malttanut odottaa huomiseen, eilen oli lepoo, joten n. 30min sitten vedin ''Satasen''... Aivan sairasta. Mimmit kilisteli pienillä käsipainoilla, joten otin taljalla

Vinopenkki ihan taljan juureen, vähän vinoon, aika pystyyn, jotta sain mahdollisimman lähelle kohtisuoraa alas vipua. Alotin 12,5kg, jolla jaksoin vääntää 35... Eli ei aivan päästy siihen 40, mutta, uskon että se kompensoi, kun tein tukea vasten, eli ei päässy heijaria tapahtumaan ja todellakin sain keskitettyä koko käännön itse habaan. Täytyy sanoa, että poltti niin vitusti jänteestä, ettei järkeä. Naama norsun vitulla väänsin, mutta sain kyllä kaiken irti. Tein 35 kummallakin kädellä jonka jälkeen löin 10kiloon, ilman palautuksia, koska vinkki oli minuutin palautuksella ja sen verran noin. siitä tuli, kun vuorokäsin tekee. Kympillä tein 25 toistoa käteen, jonka jälkeen polte oli aika sietämätön. Heitin 7,5kiloon jolla tein 2 sarjaa vaihtopalautuksilla x20 vikassa sarjassa viimiset 5 vasurilla oli sellasia ''hajoan'' vääntöjä.

Ei tuo 100 toistoa nyt ihan putkeen mennyt, koska se pitää tehdä koko ajan samalla painolla, ei pudotussarjoilla, mutta saatat silti päästä tavoitteeseesi eli tulehtuneisiin hauislihaksiin.

Jos teit homman kunnolla et neljään päivään pysty niillä haukkareilla mitään tekemään ja saatat jopa oppia jotain. ;)

Jto Tuo 100 toiston sarjani ammattikehonrakentajille, tarkoitus oli vain opettaa miten mennään perse edellä puuhun, mokista kun oppii parhaiten...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tuo 100 toistoa nyt ihan putkeen mennyt, koska se pitää tehdä koko ajan samalla painolla, ei pudotussarjoilla, mutta saatat silti päästä tavoitteeseesi eli tulehtuneisiin hauislihaksiin.

Jos teit homman kunnolla et neljään päivään pysty niillä haukkareilla mitään tekemään ja saatat jopa oppia jotain. ;)

Jto Tuo 100 toiston sarjani ammattikehonrakentajille, tarkoitus oli vain opettaa miten mennään perse edellä puuhun, mokista kun oppii parhaiten...

Mutta jos paino piti pitää samana, ei toi olis tuntunu yhtä hyvältä ''pahalta?''

Jos olisin tehny vaikka kympillä koko setin, en olis saanu noin puuduksiin. Miten tämä silloin oli siis huonompi? 0.o Menikö multa jotain ohi? :D

Mutta jos paino piti pitää samana, ei toi olis tuntunu yhtä hyvältä ''pahalta?''

Jos olisin tehny vaikka kympillä koko setin, en olis saanu noin puuduksiin. Miten tämä silloin oli siis huonompi? 0.o Menikö multa jotain ohi? :D
Sulta tais mennä ohi se, että Archey vittuillen tarjos sulle jotain "ammattikehonrakentajien 100 toiston" -ohjelmaa, jolla tulee nimenomaan niitä kivun tuntemuksia hauikseen, koska tuolla tavalla se hauis aika varmasti tulehtuu. Ja tulehtunut lihas on vitun kipeä, ja sitähän sinä halusit?

Sulta tais mennä ohi se, että Archey vittuillen tarjos sulle jotain "ammattikehonrakentajien 100 toiston" -ohjelmaa, jolla tulee nimenomaan niitä kivun tuntemuksia hauikseen, koska tuolla tavalla se hauis aika varmasti tulehtuu. Ja tulehtunut lihas on vitun kipeä, ja sitähän sinä halusit?

Loistavaa! Sen sijaan, että joku jaksaisi keskittyä asiaan, vaivautuu tuhlaamaan elämästään aikaa paskanjauhamiseen foorumilla? :D Noh, tulehtunutta hauista en tuolla aikaan saa. Vaikka olen kuinka pumpannut, niin itse hauista en kipeäksi saa. Ammattilaisilla on bauttiarallaa 10 kertaa isompi hauis, kun mulla, kerää se samassa suhteessa kuonaa enemmän, on se sillon isompi kipukin, joten tais tulla vaan tavallinen treeni, erillaisella ärsykkeellä. Voiko hauislihaksen erityisen hyvä palautuminen johtua huomattavasti vahvemmasta ojentajasta?

Loistavaa! Sen sijaan, että joku jaksaisi keskittyä asiaan, vaivautuu tuhlaamaan elämästään aikaa paskanjauhamiseen foorumilla? :D Noh, tulehtunutta hauista en tuolla aikaan saa. Vaikka olen kuinka pumpannut, niin itse hauista en kipeäksi saa. Ammattilaisilla on bauttiarallaa 10 kertaa isompi hauis, kun mulla, kerää se samassa suhteessa kuonaa enemmän, on se sillon isompi kipukin, joten tais tulla vaan tavallinen treeni, erillaisella ärsykkeellä. Voiko hauislihaksen erityisen hyvä palautuminen johtua huomattavasti vahvemmasta ojentajasta?

Älä hermostu, olen tuota itsekkin aikoinaan kokeillut ja saanut kunnon tulehduksen haukkareihin, jos sellaista ei tuosta seuraa, et vaan saa vielä irti tarpeeksi treeneistäsi, vaan annat periksi ennen kuin ne hauikset ovat todella saaneet kuritusta.

Jos taas parin päivän sisälle ne ovat kivikovat jäykät ja arat olet päässyt tavoitteeseesi ja ehkä löydät sen kultaisen keskitien, eli tavan treenata niitä sopivalla intentiseetillä.

Älä hermostu, olen tuota itsekkin aikoinaan kokeillut ja saanut kunnon tulehduksen haukkareihin, jos sellaista ei tuosta seuraa, et vaan saa vielä irti tarpeeksi treeneistäsi, vaan annat periksi ennen kuin ne hauikset ovat todella saaneet kuritusta.

Jos taas parin päivän sisälle ne ovat kivikovat jäykät ja arat olet päässyt tavoitteeseesi ja ehkä löydät sen kultaisen keskitien, eli tavan treenata niitä sopivalla intentiseetillä.

En tiedä sitten, tossakin treenissä, ei vaan kertakaikkiaan käsi noussut enää :O ja senkin jälkeen vielä 3 kertaa.. :D

Pelaa sitä lätkää vaa! Siin saat sellaset pumpit ku laittaa kaverii kylmäks laidas et huh huh ! =)
Nojuu mul on sama homma isot jalat pienet kädet. Mut "pidä kiinni vahvuuksista paranna heikkouksia" eli tee niitä jalkoja myös =) kyl ne kädetki siit kasvaa!

Mitäs aloittajan latausjuoma pitää sisällään? Siinähän olisi mainio tilaisuus testata näitä kaiken maailman "pumppia lisääviä" valmisteita, jos sellaista jo ei ole messissä :D

Mutta teetkö pelkästään scott-penkillä hauista? Ei ihme jos tuntuu että ärtyy muttei tule pumppia, scottissa liike kohdistuu hieman eri tavalla. Hauiksellekin löytyy noin miljoona erilaista harjoitusta, ei muuta ku kokeilemaan eri variaatioita mikä menee perille - ihan ekaksi vaikka ilman tukea.

Samoin ku ihmettelet että miten rinta ja ojentajat ottaa rääkkiä hyvin vastaan, mutta hauis ei sano mitään, niin kun katsoo ohjelmaa ni löytyy penkki raskaana liikkeenä rinnalle ja ojentajille. Eli se leuanveto tai vaikka ylätalja kapeana samana päivänä voisi tehdä gudaa - yleinen syy tehdä ojentajat rintapäivänä ja habat selkäpäivänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom