Parasta olisi kun tulokset nousisi ja lihakset eivät olisi seuraavana päivänä kipeät.
Juuri näin ei ainakaan kipeät lihakset häiritsisi seuraavissa treeneissä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Parasta olisi kun tulokset nousisi ja lihakset eivät olisi seuraavana päivänä kipeät.
mulla ainakin hyviä mittareita on, et kuinka huono olo mulla on kokonaisuudessaan treenin jälkeen ja täriseekö kädet. Jos kummatkin, niin tiedän että treeni mennyt perille.
Ihmeellisiä harhaluuloja kyllä.
1. Pumppi: Ihan kiva noin visuaalisessa mielessä, muuten aika turhaa.
2. DOMSit: Riippuen harjoitustaustasta, yksilöstä ja treenirytmistä lähinnä ikävä sivutuote. Ei takaa tulosta, ei kerro palautumisesta vittuakaan.
3. Tärinä ja huono olo treenin jälkeen: Tätäkin toisinaan esiintyy ennenkuin palkkari alkaa potkimaan. Taaskin, ei mitään tekemistä kehityksen kanssa.
4. Edistystä sarja-/toistomäärissä tai sarjapainoissa: Hurraa, olet kehittynyt. Yleensä osittain hermotuksen ja osittain lihasmassan ansiosta.
Oranki kertoikin tuossa jo lähes kaiken oleellisen... Muistuttasin niistä kevennyksistäkin vielä kun ei tuossa mainittu, ne ON tärkeitä myös!!
Tuo Archeyn mainitsema reeni voipi olla ihan "kiva" erilaisen ärsykkeen saamiseks mutta muuten tuollainen ylenmääränen vatkaaminen aika turhaa imo.
Aivan käsittämätöntä provoa... Sanoin, että olen treenannut jalkoja 10 vuotiaasta. Perseeni ei suinkaan ole leveämpi kuin hartiani, annoin vaan nkökantani siihen. Mulla on suhteessa jaloissa lihasmassaa enemmän, kuin yläkropassa ja näin se on joka ikisellä lätkänpelaajalla. Ei siitä sen enempää. Turhia kommentteja siinä määrin, että johan sanoin tietäväni, että niitkin pitäis treenata, mun pointti tällä hetkellä on saada tasapainoa aikaan.
Ok, olette sitä mieltä, että leukoja pitäisi vetää, miksei sitä asiaa voi esittää niin, ilma tollasta saatanan naamanvääntöä? Jusbakin jos painuisit salille purkamaan energias ja keskittäisit sen oleelliseen, kommenttis ei edistä mun alkup. kysymystä millään lailla...
Elä hermostu Täällä saa vaan viikosta toiseen lukea viestejä missä tyypit kyselee ohjeita isoihin haboihin ni porukka suhtautuu ehkä vähä kriittisesti tämmösiin..
Mä sanoisin et treenaa jalkoja vaikka mielummin ylläpitävään tyyliin sen aikaa kun haluat keskittyä käsiin. Mut iteppä sä sen päätät. Mun makuun tossa sun tekemässä ohjelmassa on kyllä hitosti työtä käsille.. Jos tommosen setin tekee kahesti viikkoon usean kuukauden ajan, siinä on kyllä tavalliselle tallaajalle ihan liikaa.
Kokeile eri ohjelmia ja tapoja treenata käsiä. Se on nyt ilmeisen selvää että tämä nykyinen systeemi ei toimi enää, joten ite ainaki siirtyisin jo kovaa kyytiä johonki toiseen ohjelmaan. Kokeilemalla ja tekemällä virheitä löytää ne itelle toimivimmat tavat. Pelkillä raskailla dipeillä ja leuanvedoilla saa jo ihmeitä aikaan, eli joskus vähemmän on enemmän ;) Voisin myös suositella kokeilemaan EDT:tä. Siinä on rankka ohjelma joka ainaki itelle toimi http://www.pakkotoisto.com/treeni/110920-kaesiin-lisaeae-kokoa/
Olisko sun mielestä esim. hyvä, jos jättäis tähän väliin yhen viikon, ettei tekis käsiä ollenkaan? Jos antais palautua kunnolla, pistän muijan runnomaan niitä auki hieromalla ja katson 1.5vko päästä uudelleen niin, että lähtisin käsien kanssa niin, että jokaseen käsipäivään 3x leuat aina maksimi, jotta sinne saadaan kunnon kehitys, mutta muuten, 3vkon syklillä niin että 1vko 12-15toistoa / sarja 2vko 10-12 toistoa ja 3vko 6-8 toistoa per sarja? Ja voishan käsipainoillakin kokeilla välillä esim pystyotteella..? Siitä vielä kysyisin, että nyt kun oon tehny 6 toiston sarjaa, niin onko tärkeempää voiman kannalta se, että saa kohtalaisella tekniikalla just revittyä 6 kertaa, vai se, että saa kunnon poltteen täydellisesti teknisesti, muttei välttämättä taas ole se ''maksimi'' paino, joskin tuolla tekniikalla olisi?
Siis puhuin kevyistä viikoista/ kevennyksistä osana säännöllistä reenausta ja mitään totaalitaukoo en siis lähtis tekeen. Noi leuat on kyllä hyvä liike ja jos mahollista niin lisäpainot mukaan. Mitään tarkkoja sarjamääriä ja/tai toistomääriä ei tarvi noin tarkaan tietää, kunhan se progressio toteutuu siinä liikkeessä; eli eka lisää sarjoja ,toistoja ja sitte lisää painoa. Näinhä se yleesä menee. Se on aika sama mitä jossain muutamassa viikossa teet ku noita asioita pitää tarkastella pidemmällä aikavälillä jotta siitä voipi jotaki johtopäätöksiä vetää. Ei muutaku reenaamaan!
Terve! Ongelmani on hyvin yksilöllinen ja pitkän tutkiskelun jälkeen päätin kuitenkin kirjoittaa, jospa en itse huomaa jotain - Enkä tästä syystä osaisi lukea opiksi muilta. Yritetty on.
Ongelma kiteytyy itse treenaamiseen. Mulla on korkea motivaatio ja vaikka yleisväsymystä on hiukan havaittavissa, ylikuntoon en usko. Vedän latarin ennen treeniä ja hyvin jaksaa, sen puolesta kunnon kanssa ei ole ongelmaa. Mutta, en saa lihasta kipeäksi. Oikeastaan tämä kiteytyy ojentajaan ja hauksieen. Vaikka kuinka treenaan, hermotan eritavoin, vaihtelen sarjojen pituutta ja yritän puuduttaa superilla en saa käsiä kipeäksi. Olen jättänyt kokeilun vuoksi (kohta jo kk) palautusjuoman pois, käyttäen pelkkää lataria, mutta ei.
Esim. eilinen treeni tekojärjestyksessä, koko harjoitus siirtymäpalautuksilla, sarjojen välissä 45sek:
Penkki kapealla, 12x60kg -> 10x70kg -> 8x70kg >
Hauiskääntö käsipainoilla scotissa 3x 8x15kg >
Penkki kapealla, 6x70kg -> 15x60kg
Hauis scotissa 3x6 joka sarjan välissä vaihto dippiin 3x12 >
Ojentaja taljassa, narulla 6x12 supersarja, hauis alataljasta 6x12 supersarja Ilman palautuksia aina joka toinen kerta 5kg pois. Ojentajan lähtö 50kg hauksen 35kg.
Tämän jälkeen totesin, että käden ollessa rentona, ojentaja on kivi. Iho oli niin pinkeänä kuin sen vain saan, ei mitään asiaa ottaa paitaa pois päältä.
Ranteet penkkiä vasten 20kg tangolla superina 3x sarjaa x maks toistot -> Runkut 5kg levypainoilla rystynostoilla kyynärvarsi paikallaan.
Siinä mun käsitreeni. Missään vaiheessa, en saa hauikseen hermotusta ja olo on, kuin ei jaksaisi vääntää. En saa mitään pumppia. Mulla tunne, että ojentajat on selvästi hauista vahvempia ja yleisesti olen treenannut käsipainotteisesti muuhun kroppaan, joka kipeytyy helpommin. Ojentajaan saa turvotuksen, mutta kipeäksi se toki ei tule.
Vaihtelen käsitreenissä pitkälti päivästä riippuen sarja pituutta, pohja pysyy kutakuinkin tuollaisena. Käsipäiviä viikkoon mahtuu 2. Salilla käyn 4-5vko.
:(
Aivan käsittämätöntä provoa... Sanoin, että olen treenannut jalkoja 10 vuotiaasta. Perseeni ei suinkaan ole leveämpi kuin hartiani, annoin vaan nkökantani siihen. Mulla on suhteessa jaloissa lihasmassaa enemmän, kuin yläkropassa ja näin se on joka ikisellä lätkänpelaajalla. Ei siitä sen enempää. Turhia kommentteja siinä määrin, että johan sanoin tietäväni, että niitkin pitäis treenata, mun pointti tällä hetkellä on saada tasapainoa aikaan.
Ok, olette sitä mieltä, että leukoja pitäisi vetää, miksei sitä asiaa voi esittää niin, ilma tollasta saatanan naamanvääntöä? Jusbakin jos painuisit salille purkamaan energias ja keskittäisit sen oleelliseen, kommenttis ei edistä mun alkup. kysymystä millään lailla...
Vedä nyt ensin se aikaisemmin ehdotettu sadan toiston juttu, haluaisin kuulla mitä kävi..
Maanantaina koitetaan, tiistaina kärsitään. Toivottavasti ;)
Maanantaina koitetaan, tiistaina kärsitään. Toivottavasti ;)