Hermotus ja pumppi puuttuu, en saa lihasta kipeäksi - Ei kasvua, ei nautintoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jerkuu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itehän siis teen hauiksille pelkästään leuanvetoa ja kp-kääntöä 3 sarjaa. Ennen tein kaikkia ihme vemputuksia mutta nyt oon jättäny ne pois. Täytyy kyl sanoa ettei mullakaan ihan hevillä nouse noi sarjapainot. Kantsii vaan maltilla ottaa, tää on aika pitkäpiimästä hommaa monesti :) Ei hauispainojen kuulukaan kasvaa samalla tavalla kuin esim. penkki- tai kyykkyrautojen. Liike on ihan erilainen ja lihas paljon pienempi.

Ei ole mullakaan suoraa hauistreeniä kun 2x vko leuat ja 1x3xkp +epäsuorana selkäpäivistä, tuntuu vaan käsittämättömältä kun kuitenkin vastavaikuttajalihas voimistuu SELVÄSTI.

Jos aloittelijana pystyy hauista treenaamaan esim. 10kg käsipainoilla ja koko treeniuransa aikana keskivertogeeneillä voi toivoa hauiskääntöpainojen kehittyvän esim. 30kg käsipainoihin (tämän isommilla harvoin näkee kovinkaan puhdasta liikesuoritusta), niin tuossa on kehitystä vain 20kg/käsi tai 40kg yhteensä. Ja tämä siis koko treeniuran aikana, joka voi olla vaikka 10-15 vuotta nousujohteista ja sen jälkeen lähinnä ylläpitoa :) Se tekee 3-4kg / vuosi niin onko mikään ihme jos sarjapainot ei kasvakaan 2kg/kk ???

Ihan hyvä suhdehan sulla on ranskis/ hauis kp painoissa ja ite vedän 10kg isommilla ranskista ja siltikin vedän pienemmillä käppäreillä haukkaa, enkä jaksa ees stressaa siittä. Pääasia et käsi kasvaa vaikkei nyt hauis painot mitkään suuret olekaan ja ennen tein btw isommilla painoilla hauista.

Itsellä meni hauiskääntöjen treenipainot muistaakseni niin, että ensimmäisen vuoden jälkeen tein jo jollain 17.5kg käppäreillä samoja sarjoja. Nykyään teen pari kiloa isommilla paremmalla tekniikalla. Kokoa on kuitenkin käteen tullut huomattavasti tuosta 17.5kg-ajoista, vaikka treenipainot hauiskäännöissä eivät ole kasvaneet juurikaan. Eli ei ressiä.

Toinen olkapäätreeni oli tänään jossa toinen (sivu)olkapää ei tule läheskään yhtä pumppiin kun toinen. En ole aiemmin tälläistä huomannu minkään muiden lihasten kanssa. Putkirullailtua tulee viikottain, mutta on joo vähä hankala sivuolkapäätä rullailla.

Ensimmäisen treenin jälkeen oon venytellyt kiertäjäkalvosinta maaten muutamana päivänä, ennen tämän päivän treeniä, mutta tuntuu, että yhtä huono pumppi vieläkin. Mitä avuksi?

Onko muut huomannu että kun tekee hauista ja ojentajaa mahdollisimman vähän nii johan tulee kipeäksi joka ikinen kerta ja kestää 3-4 päivää. Viimeksikkin tein ojentajille ranskalaista 2x8+8 pudotuksella ja niskan takaa kp yhellä kädellä 3x12 toistoa. Hauiksille käsipainoilla 3x15 seisten ja scotissa kp yhdellä kädellä 3x12 ja on vieläkin kipeenä vaikka tein nämä tiistaina

Huomasin kanssa ett kun suoristan käden ihan maksimiin ja jännitän ojentajan hauis on ihan löysänä. Pitää toistaminuuttia pitää venytyksessä että alkaa venytys tuntumaan ja hauis jännittyy. Kireet kalvot/hauiksen kiinnitys kohdat?

Itteä taas harmittaa, kun en nimenomaan saa tota ojentajaa kipeäksi :S ehkä tasan kerran ollut kipeä koko salireenailun aikana (olen tosin aloittelija vielä). Ja nykyään menee 4 liiketta ja ihan kunnon yleensä 4x8-12 esim. Ranskista, ojentaja punnerrusta taljassa, ojenta punnerrus kp niskantakaa, ja se liike missä on selkä 90 asteen kulmassa ja ojentaa käden suoraksi(en tiedä nimeä). Pumppi ja polte tulee aina, mutta vain hetkeksi.. Ja siis tiedän että se ei meinaa paljoa jos lihas ei tule kipeäksi, mutta silti ei ole ollut yhtään sellaista että esim seuraavana päivänä olisi tuntunut eilisen ojentajareeni.

Itteä taas harmittaa, kun en nimenomaan saa tota ojentajaa kipeäksi :S ehkä tasan kerran ollut kipeä koko salireenailun aikana (olen tosin aloittelija vielä). Ja nykyään menee 4 liiketta ja ihan kunnon yleensä 4x8-12 esim. Ranskista, ojentaja punnerrusta taljassa, ojenta punnerrus kp niskantakaa, ja se liike missä on selkä 90 asteen kulmassa ja ojentaa käden suoraksi(en tiedä nimeä). Pumppi ja polte tulee aina, mutta vain hetkeksi.. Ja siis tiedän että se ei meinaa paljoa jos lihas ei tule kipeäksi, mutta silti ei ole ollut yhtään sellaista että esim seuraavana päivänä olisi tuntunut eilisen ojentajareeni.

Itellä sama homma että pumppi tulee mutta lähtee hyvin nopeesti kai sielä kalvot on nii jumissa? Oon tehny nyt nuita pelkkiä venyttäviä ja alkanu tulemaan kipeeksi [emoji4]

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeilkaa ottaa reilusti suolaa ja hiilareita koneeseen jos alkais pumppia tulemaan. Kreakolaa perään. Kaikki nämä kerää nestettä lihaksiin. Jos ei auta, niin hierottamaan lihaskalvoja auki hierojalle, joko käsin tai sitten LPG-koneella imee ne kalvot irti lihaksista. Mulla oli reisien ulkosivut kosketusarat joskus, lihaskalvot melko kireällä, hieronta + lpg auttoi, muutaman käsittelykerran se vaati.

Itellä sama homma että pumppi tulee mutta lähtee hyvin nopeesti kai sielä kalvot on nii jumissa? Oon tehny nyt nuita pelkkiä venyttäviä ja alkanu tulemaan kipeeksi [emoji4]
Varmaankin johtuu siitä :/. Dippi varmaan tuntuisi ja saisi kipeeksi kun tekisi noitten päälle, mutta viimeiset 2 kertaa kun oon dippejä tehny niin tullut niin älytön fasettilukko rintarankaan ettei pystynyt viikkoon liikkua ilman kipua.. Millaisia liikkeitä muuten meinaat noilla enemmän venyttävillä? Pakko kokeilla itsekkin :D

Kokeilkaa ottaa reilusti suolaa ja hiilareita koneeseen jos alkais pumppia tulemaan. Kreakolaa perään. Kaikki nämä kerää nestettä lihaksiin. Jos ei auta, niin hierottamaan lihaskalvoja auki hierojalle, joko käsin tai sitten LPG-koneella imee ne kalvot irti lihaksista. Mulla oli reisien ulkosivut kosketusarat joskus, lihaskalvot melko kireällä, hieronta + lpg auttoi, muutaman käsittelykerran se vaati.
Juu siis mulla menee itsellä tyyliin 10g suolaa päivittäin :D kova pumppi tulee sekä suonet näkyy, mutta se on sellainen 10 minuutin pumppi esim. Rinta kun menee pumppiin nii sen huomaa vielä hyvin puolen tunninki päästä mutta ojentaja vain 10 - 15min tops

Juu siis mulla menee itsellä tyyliin 10g suolaa päivittäin :D kova pumppi tulee sekä suonet näkyy, mutta se on sellainen 10 minuutin pumppi esim. Rinta kun menee pumppiin nii sen huomaa vielä hyvin puolen tunninki päästä mutta ojentaja vain 10 - 15min tops

No kyllä toi kuulostaa mun mielestä ihan normaalilta. Joskus pumppasin haukkarin ja ojentajan tarkoituksella niin turvoksiin kuin pystyy ja mittasin sitten olkavarren ympäryksen. 10-15 minuutin päästä, en muista tarkkaan, 1 cm oli lähtenyt vaikka tuntui että pumppia olisi vielä jäljellä. Onhan ne isommat lihakset, rintalihakset kuin ojentajat, tuntuu ihan järkeenkäyvältä että pumppi kestää reisien ojentajalihaksessa kauemmin kuin pikkurillin koukistajassa.

Viimeksi muokattu:
Varmaankin johtuu siitä :/. Dippi varmaan tuntuisi ja saisi kipeeksi kun tekisi noitten päälle, mutta viimeiset 2 kertaa kun oon dippejä tehny niin tullut niin älytön fasettilukko rintarankaan ettei pystynyt viikkoon liikkua ilman kipua.. Millaisia liikkeitä muuten meinaat noilla enemmän venyttävillä? Pakko kokeilla itsekkin :D

Ranskalainen ja kp niskan takaa yhdellä kädellä niin ett hauis jännittyy joka toistolla on parhaat ohentajalle. Hauikselle scotissa kp nii että istut nii alhaalla ku pystyy että saat venytettyä ja käsipainoilla vinopenkissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom