Hel**tin Tele Finland!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Hivenen :offtopic: , mutta mun mielestä on yleensäkkin perseestä, että aspaan soittaminen maksaa, jos soitat ko operaattorin liittymästä. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
BadHair sanoi:
Hivenen :offtopic: , mutta mun mielestä on yleensäkkin perseestä, että aspaan soittaminen maksaa, jos soitat ko operaattorin liittymästä. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Tämä on markkinataloutta. Koska puheluista ei haluta maksaa kuin minimihinta, niin kaikki tukipalvelut on sitten maksullisia. Tai hitto ainahan ne maksaa, joko sen maksaa siinä normaalipuhelunhinnassa. Tai sitten aspalla on erillinen hinnasto, niinkuin nykyään on tapana.

Delmonte sanoi:
Tämä on markkinataloutta. Koska puheluista ei haluta maksaa kuin minimihinta, niin kaikki tukipalvelut on sitten maksullisia. Tai hitto ainahan ne maksaa, joko sen maksaa siinä normaalipuhelunhinnassa. Tai sitten aspalla on erillinen hinnasto, niinkuin nykyään on tapana.

Ei se nyt ihan niinkään mene. Ehkä noilla "halppis"-operaattoreilla joo, mutta Sonera, Elisa ja dna on ainakin ilmaisia, kun soittaa omasta operaattorista ja taitaa Saunalahtikin olla.
Ja ainakaan dna ei häviä muissa hinnoissa yhtään esim. TeleFinlandille.

Delmonte sanoi:
Viestintävirasto kertoo seuraavaa:

Eli vastaus kysymykseen kuuluu, kyllä. 040 on soneran matkaviestinverkon(ja matkaviestinverkon palveluiden)suuntanumero. Kuten kuluttajavirasto sanoi maksullisia palvelunumeroita voi olla muitakin kuin 010 020 030.

Viestintävirastossa on myös tällainen lista:

Palvelunumerot
Palvelunumerot voivat olla valtakunnallisia, telealuekohtaisia tai teleyrityskohtaisia. Soitot lisämaksullisiin palvelunumeroihin on mahdollista estää soitonestojen avulla.

Valtakunnallisia palvelunumeroita ovat muun muassa 0600-, 0700- ja 0800-alkuiset numerot:

0600-alkuiset numerot on varattu asiointipalveluille,
0700-alkuiset numerot on varattu ajanviete- ja aikuisviihdepalveluille,
0800-alkuiset numerot on varattu ilmaispalveluille.
Tarkempi palveluryhmittely on esitetty määräyksessä Viestintävirasto 35 H/2003 M teleliikenteen estoluokista.

Valtakunnalliset yritys- ja erityispalvelunumerot ovat 010-, 020-, 030-, 075- ja 076-alkuisia numeroita.

Valtakunnallisten palvelunumeroiden palveluntuottajista saa tietoja numeroista 0800 188 188 (Soneralle myönnetyt numeroalueet), 0800 9 5050 (Elisalle myönnetyt numeroalueet). Myös yleisistä numeropalvelunumeroista (118, 0100 100, 02 0202) voi saada rajoitetusti palvelutuottajatietoja.

Valtakunnalliseen numeroon soitetaan aina valitsemalla numero täydellisenä (alkunollan kanssa). Mitään erillistä suuntanumeroa tai operaattoritunnusta ei käytetä. Soitettaessa valtakunnalliseen numeroon ulkomailta, jätetään numerosta ensimmäinen nolla (0) pois aivan kuten suuntanumerostakin, esimerkiksi + 358 10 234 5678.

Telealuekohtaiset palvelunumerot ovat 106- ja 107-alkuisia numeroita. Teleyrityskohtaiset palvelunumerot ovat 100-alkuisia numeroita.

Viestintävirasto on myöntänyt teleyritysten käyttöön seuraavat palvelunumerosarjat:
[Tästä löytyy alueellinen hakupalvelu]

(http://www.ficora.fi/suomi/tele/palvelunumerot.htm)

Olen ottamassa sinnepäin yhteyttä kysyäkseni onko tuossa listassa kaikki vaihtoehdot vai onko niitä muitakin. Ja muutenkin tarkennusta.

Jortsu sanoi:
Vaikkei lukisikaan niin

Kuluttajavirasto sanoi:
...Odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa.
Luovuta. Anna olla. Maksa. Kyllä se siitä.

Enkä luovuta, koska siellä lukee myös muuta, varmuuden vuoksi kirjoitan punaisella ja laitan alleviivauksen, jotta näet sen :)

"Heinäkuusta 2003 lähtien maksullisen puhelinpalvelun tarjoajan ei ole tarvinnut myöskään kertoa puhelun alussa, mitä palvelu ja sen jonottaminen maksavat. Riittää, jos hintatiedot ovat esillä netissä, puhelinluettelossa tai mainonnan yhteydessä."

Nyt mua mietityttää se lasketaanko tuo matkapuhelinnumeroksi vai maksulliseksi palvelunumeroksi. Ja se, milloin puhelun voi katsoa alkaneeksi.

Hippa sanoi:
Nyt mua mietityttää se lasketaanko tuo matkapuhelinnumeroksi vai maksulliseksi palvelunumeroksi. Ja se, milloin puhelun voi katsoa alkaneeksi.

Soita sinne kuluttajavirastoon, niin saadaan piste tälle tällekin väittelylle.

Hippa sanoi:
Viestintävirasto ---blaa blaa blaa---

Olen ottamassa sinnepäin yhteyttä kysyäkseni onko tuossa listassa kaikki vaihtoehdot vai onko niitä muitakin. Ja muutenkin tarkennusta.
Miten olisi vielä vaikka Euroopan ihmisoikeustuomio-istuin? Kerrot miten epäinhimillisesti Tele Finland sinua kohtelee.

Ei helvetti miten tällaisesta asiasta jaksetaan itkeä näin kauan! Kyllähän sen nyt jokainen tajuaa, että jos palveluun soittaminen maksaa yhtä paljon kuin mihin tahansa telefinlandin liittymään soittaminen niin silloin se kanssa maksaa niin paljon. Ja jokainen luulisi ymmärtävän sen, että puheluun on vastattu silloin, kun siellä sanotaan, että olette jonossa. Ja jos liittymätyypeillä on erilaiset hinnoittelut soitettaessa telefinlandin liittymään, niin eihän silloin voida määritellä mitään standardihintaa. Jokaisen itse pitää tietää, mitä toiseen telefinlandiin soittaminen maksaa. Näin tämä asia minun mielestäni menee aivan normaalilla "maalaisjärjellä" ajateltuna. Tämä on mun mielestä mennyt aivan järjettömäksi pilkunnussimiseksi!

Jortsu sanoi:
Miten olisi vielä vaikka Euroopan ihmisoikeustuomioistuin? Kerrot miten epäinhimillisesti Tele Finland sinua kohtelee.

Mä en käsitä miten sua voi niin paljon ärsyttää mun touhut. Luulisi olevan sulle ihan sama, mitä mä omalla ajallani teen.

Jos itse haen selkeitä sääntöjä ja selkeää ohjeistusta ja haluan muutenkin selvittää tämän asian (vaikka lopputulos osoittaisi minun olevan väärässä), en ymmärrä miksi se sua niin kovasti tuntuu häiritsevän.

Tiedät vallan hyvin itsekin, ettei tässä ole kyse ihmisoikeuksista tai siitä, että koen jotain henkilökohtaista vääryyttä. Minua vaivaa yksinomaan se, että nuo tekstit ei ole selkeitä ja ne on helppo ymmärtää väärin. Totuus ei ole selvillä vieläkään. Onko väärin, että haluan selvittää asian todellisen laidan?

Svendis sanoi:
Soita sinne kuluttajavirastoon, niin saadaan piste tälle tällekin väittelylle.

Yritänkin soittaa, mutta selvisi, että siinä on joku vika.. Katsotaan miten asia etenee.

Hippa sanoi:
Puhelu alkaa silloin kun siihen vastataan ja vastaukseksi riittää automaatti joka sanoo "olette jonossa". Tekniseltä kannalta asia on noin. Toki asiaakkaalle asia tuntuu siltä, että vasta kuin asiakasarvuuttelija vastaa niin puheluun on vastattu.

Ja kuten ficora sanoo 040 alkuiset numerot on soneran matkapuhelinverkonnumeroita tai matkaviestinverkonpalvelunumeroita, jollainen puhelinoperaattorin asiakaspalvelu selkeästi on.

Mutta soita toki, sittenhän saat virallisen kannan asiaan.

Luultavasti matkapuhelinnumeroksi, koska hinnoittelu vastaa sitä ja suuntanumero on sama (0404), vaikka en tiedä onko määrittelyllä väliä. Hinnat on kuitenki ilmoitettu.

Jos et halua jonotuksesta maksaa siitä määriteltyä hintaa, niin vaihda liittymä sellaiselle operaattorille, jolla aspa on ilmainen.

Sanottakoon vielä, että tollanen hinnoittelun ilmoitustapa on hanurista, mutta sellaista se on. Ei se mun mielestä harhauttavaa ole.

Hippa sanoi:
Mä en käsitä miten sua voi niin paljon ärsyttää mun touhut. Luulisi olevan sulle ihan sama, mitä mä omalla ajallani teen.
Ihmisillä noissa virastoissa on varmasti muutakin tekemistä kuin vääntää rautalangasta päivänselviä sääntöjä kaiken maailman kukkahattutädeille.

Jortsu sanoi:
Ihmisillä noissa virastoissa on varmasti muutakin tekemistä kuin vääntää rautalangasta päivänselviä sääntöjä kaiken maailman kukkahattutädeille.

Mä kun luulin, että ne on siellä töissä myös sen takia, että asia on kuluttajallekin mahdollisimman selvä.

BadHair sanoi:
Ei se nyt ihan niinkään mene. Ehkä noilla "halppis"-operaattoreilla joo, mutta Sonera, Elisa ja dna on ainakin ilmaisia, kun soittaa omasta operaattorista ja taitaa Saunalahtikin olla.
Ja ainakaan dna ei häviä muissa hinnoissa yhtään esim. TeleFinlandille.
:offtopic:
Kyllä se menee, asiakas maksaa aina tavalla tai toisella. Jos asiakaspalvelu on omanverkon sisältä ilmainen, niin se tarkoittaa vain sitä, että sen palvelun kustannukset maksetaan niissä normaaleiden puheluiden hinnoissa ja kuukausimaksuissa. Toki se tuntuu siltä, että palvelu on ilmainen kun ei "erikseen" tarvitse maksaa, mutta ei se sitä tosiseikkaa poista kuka todellinen maksaja on.

Hippa sanoi:
Mä kun luulin, että ne on siellä töissä myös sen takia, että asia on kuluttajallekin mahdollisimman selvä.
Niin, mitä sitä käyttämään omaa järkeä kun meillä on näitä virastoja.

Hippa sanoi:
Mua ärsyttää jenkkimentaliteetti, että jos jotain ei väännetä rautalangasta, niin se avaa portit korvauksiin. Sit tulee niihin moottorisahojen ohjekirjoihin neuvoja, että älä pysäytä terää haarovälillä. :thumbs:

"Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon." Tää on mulle ainakin ihan riittävän selkeää. Lisäksi se, että puhelu yhdistyy, kun sieltä joku (äänite/ihminen) vastaa, on myös varsin loogista.

Jortsu sanoi:

Onko tämä päivänselvä asia jos siitä syntyy 5 sivua keskustelua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom