Hel**tin Tele Finland!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
japa sanoi:
Niin näistähän teleoperaattorien toiminnasta on ennenkin ollut puhetta ja en vielläkään ymmärrä että miksi ihmiset haksahtaavat näihin Acn ja vastaaviin operaattoreihin.
Jos jossakin puhelinlaskussa säästetään 0,1snt/min niin sitä säästöä sitten ei tule enää kun sitten setvii ainaisesti noita laskutus tai jotain muuta pommia.
Halpaa ja hyvää kun ei ole olemassa....

Syy ACN:ään siirtymiseen oli siinä, että mikään ei ole halvempaa kuin puhua ilmaisia puheluja ;) Ikäväkseni kaverini, joka ensiksi houkutteli ACN:n asiakkaaksi ei sitten itse liittynytkään. Perhe kyllä liittyi ja sitten puhuttiin urakalla :)

Nää Telen yms. minuuttipakettiliittymät on tosi hyviä, koska sitten sillä ei ole väliä mihin soittelee. Liittymän minuuttitaksa on 3,4snt, joka on melkoisen edullinen ja hyöty moniin muihin liittymiin on huomattavan suuri, kun ottaa huomioon, että pulisen puhelimessa tuntitolkulla joka kuukausi.

Normaalisti puhelinlaskut on olleet jotain 60-70e ja nyt on ihan syytä olettaa, että summa laskee 40 euron pintaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
metalman sanoi:
jees itekkin vaihdoin tuon telefinlandin ja täytyypä sanoa että laskut on pienentyneet, perskele.. yhden asian tiimoilta piti soitella asiakaspalveluun enkä koskaan päässyt läpi.
Lopulta lähetin sitten emailin ja siihen vastattiin tosi nopeasti! Eli kannattaa kokeilla sitä mailia jos suinkin asian pystyy siten hoitamaan.

Mä olen odottanut jokaiseen mailiin vastausta ainakin pari päivää. Viimeisimpään jo viikon eikä vastausta ole vieläkään tullut.

J@rno sanoi:
Pitäis vaihtaa operaattoria ku akku ei kestä tätä Elisan liittymää...

Ja tuo esimerkki on ihan oikeasta elämästä

Voi pitää paikkansakkin. Jos ollaan suurin osa ajasta Elisan verkon reunamilla, puhelin syö enemmän akkua kuin että oltaisiin keskellä toisen operaattorin verkkoa. Puhelin kun kokoajan keskustelee tukiaseman kanssa ja säätää lähetystehoa kuuluvuuden mukaan. Ihan reunalla olo aiheuttaa sen, että puhelin keskustelee useamman tukiaseman kanssa yrittäen löytää parhaimman kuuluvuuden. Itellä oli Sonera ja Radiolinja mökillä. Ratinalinja söi akun nopeammin kuin Sonera.

Vaan voi olla myöskin samaa kastia kuin uuden tietokoneen osto jotta saisi myös polttavan cd-aseman.

Itse kuulun myös siihen ryhmään jonka mielestä halpa ja hyvä on about mahdoton yhtälö. Se on aivan varma asia, että jos tietyt operaattorit ovat "huomattavasti" halvempia niin ei se liittymän/palveluiden laatu ole samalla tasolla kuin kalliimmalla kilpailijalla.
Se pitää siis jokaisen itse miettiä, että haluaako säästää hieman rahaa ja tyytyä hieman vaatimattomampaan liittymään vaiko maksaa vähän enemmän ja saada sitten myös enemmän vastinetta rahalle.

Itselläni on ollut tasan kaksi liittymää käytössä (Suomessa), ensin oli muinainen Tele (siis se Soneran edeltäjä) ja sen jälkeen on ollut Radiolinja/Elisa.
Ei mitään pahaa sanottavaa kummastakaan. Tai no Elisasta on sen verran, että ne mainokset on todella syvältä.

training_day sanoi:
Itse kuulun myös siihen ryhmään jonka mielestä halpa ja hyvä on about mahdoton yhtälö. Se on aivan varma asia, että jos tietyt operaattorit ovat "huomattavasti" halvempia niin ei se liittymän/palveluiden laatu ole samalla tasolla kuin kalliimmalla kilpailijalla.
Se pitää siis jokaisen itse miettiä, että haluaako säästää hieman rahaa ja tyytyä hieman vaatimattomampaan liittymään vaiko maksaa vähän enemmän ja saada sitten myös enemmän vastinetta rahalle.

Minä taasen olen sitä mieltä, että jos jostain maksaa, sen täytyy toimia. Sen ymmärrän, että asiakaspalvelu voi olla huonoa, mutta kyllä liittymän pitää toimia, jos siitä maksaa.

Enää 12 minuuttia ja voin soittaa Kuluttajavirastoon :)

Ps. toimiiko kellään Telen kotisivu?

Hippa sanoi:
Minä taasen olen sitä mieltä, että jos jostain maksaa, sen täytyy toimia. Sen ymmärrän, että asiakaspalvelu voi olla huonoa, mutta kyllä liittymän pitää toimia, jos siitä maksaa.

Enää 12 minuuttia ja voin soittaa Kuluttajavirastoon :)

Tuokin on totta ja se on kyllä oikeasti perseestä, että jonotusajasta joutuu maksamaan. Ehkä ideana on pitää ihmisiä jonossa, kun niillä kuluilla saa mukavasti pidettyä "tavallisten" puheluiden hinnat alhaalla... :)

Kun en uutta trediä viitsi pykätä tästä niin avaudunpa tähän.

On hiukan naurattanut nuo Elisan väitteet asiakaspalvelunsa jonotusajoista. Jotain viittä minuuttiahan ne uskottelee. Tämän vuoden puolella on kaikki (laajakaista)laskut olleet väärin ja aina on joutunut soittelemaan perään. Alle puolentoista tunnin ei ole vielä onnistunut. Eka kerralla meni tuo about 90 minsaa. Toista laskua sai setviä kahdena päivänä; ensim vajaa tunti jonka jälkeen heivattiin jonosta pihalle, ja seuraavana päivänä noin sama aika jolloin viimein pääsi läpi.

newberry sanoi:
Kun en uutta trediä viitsi pykätä tästä niin avaudunpa tähän.

On hiukan naurattanut nuo Elisan väitteet asiakaspalvelunsa jonotusajoista. Jotain viittä minuuttiahan ne uskottelee. Tämän vuoden puolella on kaikki (laajakaista)laskut olleet väärin ja aina on joutunut soittelemaan perään. Alle puolentoista tunnin ei ole vielä onnistunut. Eka kerralla meni tuo about 90 minsaa. Toista laskua sai setviä kahdena päivänä; ensim vajaa tunti jonka jälkeen heivattiin jonosta pihalle, ja seuraavana päivänä noin sama aika jolloin viimein pääsi läpi.

Eikö olisikin hauskaa, jos puhelinlaskusta selviäisi, että kaikki tuo jonotus on maksanut.. (Vrt minun tilanteeseen).

Minä olen maaliskuussa ollut Telen jonoissa/asiakaspalvelussa 5 tuntia :eek:

Yksi sana: Saunalahti. Halpa ja toimiva. Miinuksina pitkät (tosin ilmaiset) asiakaspalvelujonot ja laskutusryhmien puuttuminen (eli ei voi toivoa laskulle tiettyä eräpäivää kuten Soneralla). Plussana helppo palvelunhallinta netissä.

No, Hippa, mitä ne sanoi?

Hippa sanoi:

Heh ne säästää nyt nettisivuissa :D

On tietenkin kaikilla oletus että jos jostain maksaa niin se sujuu mutta kun se ei ole aina niin yksinkertaista. Kun sitten herrat jossakin ylemmällä tasolla päättävät että tuosta asiasta tingitään ja säästetään ja sen pitää toimia säästöistä huolimatta niin siinä ei aina todellisuus ja teoria kohtaa. Käy vaan sääliksi niitä ihmisiä jotka ovat erehtyneet noiden halpojen yhtiöiden asiakaspalveluun töihin. Saattaa olla että heille tulee paskaa niskaan aikalailla.

Omat kokemukset:

Saunalahti: laskut tulee miten sattuu, taas mennyt usemapi kuukausi ilman yhtään laskua. Alkuvuonna sama juttu, 3:n kuukauden laskut saman viikon sisään. Lisäksi laskuissa ollut virheitä joita saa selvittää soittamalla laskutukseen.

Elisa: jonotusajat jotain aivan käsittämätöntä. Voit joutua jonottamaan tunteja ilman että saa ketään puhelin toiseen päähän. Virheitä laskuissa, suljettua liittymää laskutettiin monta kuukautta sen sulkumisen jälkeen.
Lähetin sähköpostia Elisaan kuten kehottavat nettisivuilla tehtävän jos ei pääse puh. läpi. Meni KUUKAUSI että siihen vastattiin.
Vastaus oli mielenkiintoinen: Toivottovasti olette saaneet asiaan jo vastauksen jne. jos ette ole niin lähettäkään sähköpostia osoitteeseen xxx (joka oli saman kuin mistä tämä vastaus oli ns. lähetetty) tai soittakaan numeroon xxx
Lisäksi tuon kuukauden aikana sieltä tuli perintäkirjeitä sun muuta paskaa.

Samanlaista paskaa ja vitutusta tuntuu aiheutavan kaikki operaattorit. Taidan ottaa prepaid liittymän. Itse asiassa taidan käydä samantien tänään hakemassa. Liian usein saa lukea ja itse kokea teleoperaattoreiden nimien yhteydessä näitä ongelmia.
Muutenkin vituttaa kun lehtimyyjät, finassineuvojat ja luontaistuotemyyjät soittelee lähes päivittäin vaikka numero on salainen ja on kielletty tuo paskamarkkinointi.

fish sanoi:
Yksi sana: Saunalahti. Halpa ja toimiva. Miinuksina pitkät (tosin ilmaiset) asiakaspalvelujonot ja laskutusryhmien puuttuminen (eli ei voi toivoa laskulle tiettyä eräpäivää kuten Soneralla). Plussana helppo palvelunhallinta netissä.

No, Hippa, mitä ne sanoi?

Puheluun vastasi ihminen, joka tuntui olevan vähän pihalla asioista, mutta sanoi, että jonotusaikatiedote ei kuulosta oikealta paikalta ilmoittaa palvelun maksullisuudesta ja jonotuksen maksullisuudesta täytyisi olla selkeä ilmoitus myöskin.

Pistän reklamaatiota kehiin. Vaadin koko noin 30 euroa hyvitettäväksi ja suosittelen jokaista Telen asiakasta toimimaan samoin, mikäli on asiakaspalveluun tuntitolkulla jonottanut.

Mikäli he eivät hyvitä, asia menee Kuluttajaviraston käsittelyyn.

Hippa sanoi:
Pistän reklamaatiota kehiin. Vaadin koko noin 30 euroa hyvitettäväksi ja suosittelen jokaista Telen asiakasta toimimaan samoin, mikäli on asiakaspalveluun tuntitolkulla jonottanut.

Mikäli he eivät hyvitä, asia menee Kuluttajaviraston käsittelyyn.
No voi herraisä, mikä tässä on nyt sinulle epäselvää?
Kyluttajavirasto sanoi:
PUHELUMAKSU JONOTUSAJALTA

Onko oikein, että asiakas joutuu maksamaan puhelumaksun odotusajalta soittaessaan yrityksen asiakasnumeroon?

Puhelumaksun periminen jonotusajalta on sallittua. On yleisesti tunnettua, että soittaminen maksaa normaalin paikallis- tai kaukopuhelumaksun verran siitä lähtien, kun numerossa vastataan. Odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa.

Heinäkuusta 2003 lähtien maksullisen puhelinpalvelun tarjoajan ei ole tarvinnut myöskään kertoa puhelun alussa, mitä palvelu ja sen jonottaminen maksavat. Riittää, jos hintatiedot ovat esillä netissä, puhelinluettelossa tai mainonnan yhteydessä.
Tele Finland www-sivut sanoi:
Jonotusaikatiedote

Asiakaspalvelun vastausajat

Tele Finlandin asiakaspalvelu palvelee asiakkaitamme numerossa 0404 123 123, arkisin klo. 09-18 ja lauantaisin klo. 10-15 Jos puhelimesi on kadonnut, vastaanotamme matkapuhelinliittymän sulkemispyyntöjä samassa numerossa ympäri vuorokauden. Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon.

Keskimääräinen jonotusaika numeroon 0404 123 123 ajalle 01.01. - 31.03.2005 oli 3 min. 57s, joista 20 sekunnin sisällä vastattiin 3% puheluista.
Mutta ei, ei kun Hipan on rasitettava virastoa päivänselvällä asialla... :david:

Jortsu sanoi:
No voi herraisä, mikä tässä on nyt sinulle epäselvää? Mutta ei, ei kun Hipan on rasitettava virastoa päivänselvällä asialla... :david:

:wanha:

Voi herraisä, kannatasko lukea threadit eka läpi ennen ku vastaa :david:

Mä vaihdoin kuun alussa Tele Finlandiin Saunalahdesta, johon kyrsiinnyin noiden laskutusten kanssa, maksoin maaliskuussa erääntyviä laskuja 5kpl Saunalahdelle: 3 kännykkä- ja 2 Laajakaistalaskua, kaikissa on kuitenkin kuukauden laskutusväli, eli IMO aika mahdoton kuvio, eikö??

Tele F: llä ei toistaseks vituta muu kuin se että siellä asiakaspalvelussa ei ole tarpeeksi ammattitaitoista väkeä töissä vaan jotain opiskelijatyttöjä tms.
Taistelin kolme päivää MMS-asetusten kanssa operaattorinvaihdon yhteydessä, kolme puhelua ko. firmaan ja kahdella ekalla kerralla kaiken vakuutettiin olevan operaattorin puolelta kunnossa, vian kerrottiin olevan täällä päässä, joko
puhelimessa tai sen käyttäjässä.
Kolmas soitto ERITTÄIN vittuuntuneena sit toikin ratkaisun ongelmaani, kun noiden asetusten käyttöönotto olikin jäänyt kytkemättä operaattorilta :curs: :curs: .

Pyytelivät tietenkin nöyrinä anteeksi, mutta tuskinpa noita puheluita siihen suuntaan mitenkään hyvittävät.

joopa

Itse yritin soittaa Welholle laajakaistan vaihdoksesta laskussa
mainittuun asiakaspalvelunumeroon ennen vuoden vaihdetta.
Laskussa ei luonnollisestikaan mainittu puhelun ja jonotuksen
maksullisuudesta mitään. Nettisivuilta selvisi että hinta oli n. 30 senttiä
minuutti. Vitutti ja lähetinkin tulikivenkatkuisen s-postin noille
vampyyreille. Toi on jo periaatteesta niin perseestä, ettei syvemmältä
voi edes kaivaa.

Sano sitte HIPPA hyvittikö ne? Itsellä TeleFinland ja hyvä tietää etten soita sinne prkle asiakaspalveluun. Pitäis vissiin vaihtaa takas saunalahteen.

Ps.Tomi: Kuinka joku voi keritä lähettää n.26txt viestiä päiväs? Ja kelle ? :hyper:

Jortsu sanoi:
No väännä nyt minulle rautalangasta millä perusteella luulet saavasi takaisin "jonotusrahat".

Jonotuksen maksullisuudesta täytyy olla maininta. Telen sivuilla ei jonotuksen maksullisuudesta sanota mitään.

En maksa myöskään siitä, jos soitan kaverille ja jonotan, kun se puhuu toista puhelua.

Tämä Telen sivuilta löytynyt kommentti antaa ihan selkeän vihjeen siitä, että sinne soitettaessa kyse on ihan normaalista puhelusta mihin tahansa Telen numeroon: "Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon."

EDIT: tarkemmin ajatellen tuo on jo aika röyhkeetä, koska silloinhan asiakaspalveluun soittaminen maksaa eri verran eri liittymistä..

Suositut

Back
Ylös Bottom