Hel**tin Tele Finland!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Hippa sanoi:
Ottaa ihan sikana päähän! Huomenna soitan Kuluttajavirastoon ja avaudun niille :curs:

Kannattaa sitten soittaa ihan oikeasti. Tälläisissä asioissa ei pidä antaa penniäkään periksi. Itse soitin Dna-aikoinani kuluttaja-asiamiehelle joka neuvoi mitä tehdä, tein sitten valituskirjelmän ja lähetin sen Dna:lle ja sain yhteensä noin 1000 eurolla puhelinlaskuja anteeksi. Kertakaikkiaan kieltäydyin maksamasta. Ja todellakin kannatti! :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
L0b0 sanoi:
Kaikki edellämainitut kuuluu halpaoperaattorien brandiin, joten kestäkää ;)

"Halpa on hyvää", Jeah, right :)

Niin näistähän teleoperaattorien toiminnasta on ennenkin ollut puhetta ja en vielläkään ymmärrä että miksi ihmiset haksahtaavat näihin Acn ja vastaaviin operaattoreihin.
Jos jossakin puhelinlaskussa säästetään 0,1snt/min niin sitä säästöä sitten ei tule enää kun sitten setvii ainaisesti noita laskutus tai jotain muuta pommia.
Halpaa ja hyvää kun ei ole olemassa....

jees itekkin vaihdoin tuon telefinlandin ja täytyypä sanoa että laskut on pienentyneet, perskele.. yhden asian tiimoilta piti soitella asiakaspalveluun enkä koskaan päässyt läpi.
Lopulta lähetin sitten emailin ja siihen vastattiin tosi nopeasti! Eli kannattaa kokeilla sitä mailia jos suinkin asian pystyy siten hoitamaan.

Olen mietinyt, että miten jollain operaattorilla voi olla varaa mainostaa niin agressiivisesti...no nyt sen ymmärrän. Ihmiset näemmä vaihtavat liittymää vaikka todellista hyötyä ei mainittavavasti kuukaudessa olisikaan. Loppujen lopuksi laskuun vaikuttaa kriittisesti puhuuko kaverin kanssa 10 vai 20 minuuttia. Ei ne laskut sen suuremmasta ole kiinni.

Sama verkko kuin Soneralla ja samat peering sopparit joten samalla lailla toimii. Samoin Saunalahdella käytössä Soneran verkko ja samat sopparit, mutta myös mahdollisuus valita Elisan verkko(Saunalahti ainut operaattori maailmassa joka tarjoaa edellä mainitun mahdollisuuden)

Elisan toimivuus ok, jossain paikoissa kuuluvuudessa häikkää, Lappi ja Ahvenanmaa.

DNA huonolaatuinen, en ole yhdenkään ihmisen kuullut kehuvan DNA:n kuuluvuutta mutta hintoja kylläkin.

Edit: Saunalahden asiakaspalveluun on jatkuva rekrytointi päällä, joten hyvä-ääniset opiskelijat HUOM!!

Jakob sanoi:
:offtopic:

Mites Hippa + kumppanit tuo liittymä on toiminut? Mä on parin viikon päästä muuttamassa ulkomaille, mutta Suomessa tulee kuitenkin sen verran vierailtua, että joku Suomalainen liittymä varmaan pitää säilyttää. Meinasin tuota Tele Finlandia, koska siinä on tuo kuukausimaksu niin pieni ja, jos oikein ymmärsin niin ulkomaanpuhelut (lähinnä vastaanottomaksu) on sama kuin soneralla.

edit:

"Asiakaspalvelun vastausajat

Tele Finlandin asiakaspalvelu palvelee asiakkaitamme numerossa 0404 123 123, arkisin klo. 09-18 ja lauantaisin klo. 10-15 Jos puhelimesi on kadonnut, vastaanotamme matkapuhelinliittymän sulkemispyyntöjä samassa numerossa ympäri vuorokauden. Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon.

Keskimääräinen jonotusaika numeroon 0404 123 123 ajalle 01.01. - 31.03.2005 oli 3 min. 57s, joista 20 sekunnin sisällä vastattiin 3% puheluista."

Lähteenä ylläoleva linkki

Meikäläinen on ainakin heölvetin tyytyväinen Tele Finlandiin. Saunalahden samanhintaisella(0.69/mintjsp.) liittymällä laskut olivat 5-15 euroa korkeammat AINA, kuin mitä nyt Tele Finlandilla, enkä ole muuttanut millääntavalla puhetapojani. Epäilen siis vahvasti Saunalahden kusettavan(tai kämmäävän) laskuissaan.

sss sanoi:
Sama verkko kuin Soneralla ja samat peering sopparit joten samalla lailla toimii. Samoin Saunalahdella käytössä Soneran verkko ja samat sopparit, mutta myös mahdollisuus valita Elisan verkko(Saunalahti ainut operaattori maailmassa joka tarjoaa edellä mainitun mahdollisuuden)

Elisan toimivuus ok, jossain paikoissa kuuluvuudessa häikkää, Lappi ja Ahvenanmaa.

Saunalahti käyttää kyllä Soneran/Elisan verkkoa, mutta ei täydellä teholla. Eli kuuluvuus on huonompi kuin noilla verkonomistajilla. Tele Finland ja Kolumbus taas käyttävät emo yhtiöittensä verkkoja täydellä teholla, joten myös näillä parempi kuuluvuus verrattuna Saunalahteen.

sss sanoi:
DNA huonolaatuinen, en ole yhdenkään ihmisen kuullut kehuvan DNA:n kuuluvuutta mutta hintoja kylläkin.

No nyt kuulet. Ikinä ei ole ollut mitään häikkää DNA:n kuuluvuudessa. Kuuluu täälläpäin vähintään yhtä hyvin kuin Sonera tai Elisa . Ei oo itsellä tainnut tulla vielä sellaista paikkaa vastaan missä ei olisi kuulunut. :thumbs:

jos nyt ottaa pulinaliittymän niin saa 12kk ilman kuukausimaksua. puhelut 0,069min ja tekstarit 0,069kpl. mulla pieneni yli puolella lasku ja muutenkin liittymä toiminut hyvin.

Noissa laskutuksissa on jossain liittymissä sellaisia pikkujuttuja että puhelut laskutetaan minuuttitaksalla, eli vaikka soitat 10 sekuntin puhelun niin maksat minuutista, tollain on ollut ainakin jossain prepaid liittymissä.

Saunalahden Tekstari-liittymä rokkaa. 1000 viestiä 9,90 euron kk-maksulla, ja puhelutkin ihan normaalihintaisia. Viime kuussa 782 tekstaria, joten tuo liittymä palvelee mua enemmän kuin hyvin.

Tomi sanoi:
Saunalahden Tekstari-liittymä rokkaa. 1000 viestiä 9,90 euron kk-maksulla, ja puhelutkin ihan normaalihintaisia. Viime kuussa 782 tekstaria, joten tuo liittymä palvelee mua enemmän kuin hyvin.

Tele Finlandilla on 900 viestiä 8,10€ mutta eipä tuo iso ero ole.

Tomi sanoi:

Dietka sanoi:
Tele Finlandilla on 900 viestiä 8,10€ mutta eipä tuo iso ero ole.

Kolumbus 800 viestiä 7,95, puhelut 9,9snt (sama mikä Saunalahdella, TF 12,9)+150€ puheaikaa

sss sanoi:

....

Mä oon itse myynyt pari vuotta Dna:ta parissakin eri jälleenmyyntifirmassa. Siellä tulee vastaan päivittäin jengiä, joil on ties mitä ongelmia. Välistä joku haluu vaihtaa Sonerasta pois kun ei ole kuuluvuutta, välistä Elisasta ja sama syy. Sit on jouduttu odotteleen asiakaspalvelussa jne. Henkilökohtaisesti olen käyttänyt vuonna miekka ja kivi Radiolinjaa, Teliaa ja viimeiset kolme vuotta Dna:ta -Yhdestäkään operaattorista ei ole itsellä kuluttajana ikävää sanottavaa. Alalla pyörii varmaan useampi kuin yksi yritys, joilla ei ole kaikki valmiudet ajantasalla ja jälleenmyyntifirmoista vasta säätäjiä löytyykin. Kaikkein helpoin kuitenkin on tunnistaa asiakas, joka saa ongelmia aikaan. Tällä en tarkoita esim. tämän threadin aloittajaa tai vastaaviin tilanteisiin joutuneita. Kyllä palvelua saa vaatia, mutta sitten on niitä, jotka keksivät ongelmia ihan mistä vaan.

:offtopic:

Jakob sanoi:
Jännittää jonkun verran. Saatanan saatana. Työhaastattelu olis tossa parin tunnin päästä ja vielä amerikaksi. Ei edes tämä paikka kiinnosta, mutta otetaan nyt kokemuksena. Toisaalta voishan tuon hätätapauksessa ottaa vastaan, jos ei muuta ilmaannu. Saattaapi olla vaan, että huomaavat sen, että en ole järin innoissani ko. työpaikasta. Tässä tapauksessa menee kyllä paikka 100% varmasti ohi.

Jakob sanoi:
Mä on parin viikon päästä muuttamassa ulkomaille

Taisi mennä haastattelu putkeen ;)

J@rno sanoi:
Saunalahti käyttää kyllä Soneran/Elisan verkkoa, mutta ei täydellä teholla. Eli kuuluvuus on huonompi kuin noilla verkonomistajilla. Tele Finland ja Kolumbus taas käyttävät emo yhtiöittensä verkkoja täydellä teholla, joten myös näillä parempi kuuluvuus verrattuna Saunalahteen.
Ei pidä paikkaansa. Saunalahden kuuluvuus on tasan sama kuin Soneralla tai Elisalla, kumman verkkoa sitten käyttääkin. Sitkeästi tämäkin huhu on kyllä elänyt.

Kostaja X sanoi:
Mä oon itse myynyt pari vuotta Dna:ta parissakin eri jälleenmyyntifirmassa. Siellä tulee vastaan päivittäin jengiä, joil on ties mitä ongelmia. Välistä joku haluu vaihtaa Sonerasta pois kun ei ole kuuluvuutta, välistä Elisasta ja sama syy. Sit on jouduttu odotteleen asiakaspalvelussa jne.

Pitäis vaihtaa operaattoria ku akku ei kestä tätä Elisan liittymää...

Ja tuo esimerkki on ihan oikeasta elämästä

Tomi sanoi:

Mjaah...puhelut yli 40 % kalliimpia kuin muutaman tarjoajan "perusliittymässä" (esim saunalahdella). Mutta onhan toi ihan jees jos noita tekstareita tulee näpyteltyä.

26 tekstaria päivässä :eek:

:anssi: :anssi:

Tuossa joku jo kuittasikin asian. Verkon vuokraaja ei voi myydä "huonompaa" verkkoa kilpailijalleen...vaikka kuinka tekisi mieli :D

Voin sanoa jotain tietäväni asiasta... :jahas:

J@rno sanoi:

No nyt kuulet. Ikinä ei ole ollut mitään häikkää DNA:n kuuluvuudessa. Kuuluu täälläpäin vähintään yhtä hyvin kuin Sonera tai Elisa . Ei oo itsellä tainnut tulla vielä sellaista paikkaa vastaan missä ei olisi kuulunut. :thumbs:

sss sanoi:
Nytpä kuulet. Nimittäin vanhempieni luona, talossa sisällä, ei kuulu Elisan liittymällä kuin ihan parissa tietyssä pisteessä niin, että puhuminen ei olisi hankalaa. DNA:lla taas kuuluu siellä aivan loistavasti paikasta riippumatta. Enkä ole vielä muuallakaan törmännyt tilanteisiin, joissa Elisalla olisi kuulunut paremmin, kuin nykyisellä DNA:llani. Eli itselläni ei ainakaan vielä ole mitään valittamista kuuluvuuden suhteen ja hinnat ovat tosiaan aika kilpailukykyiset DNA:lla.

MissEvilEve sanoi:
Kannattaa sitten soittaa ihan oikeasti. Tälläisissä asioissa ei pidä antaa penniäkään periksi. Itse soitin Dna-aikoinani kuluttaja-asiamiehelle joka neuvoi mitä tehdä, tein sitten valituskirjelmän ja lähetin sen Dna:lle ja sain yhteensä noin 1000 eurolla puhelinlaskuja anteeksi. Kertakaikkiaan kieltäydyin maksamasta. Ja todellakin kannatti! :thumbs:

Todellakin soitan. Olen siellä melkeen tuttu asiakas ;) En koskaan jätä asioita sikseen ja hyvitystä on tullut vähän sieltä sun täältä vuosien mittaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom