Hel**tin Tele Finland!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Lukekaa nyt tuo Delmonten linkin sisältö tredin toiselta sivulta. Eikö asia ole sen perusteella ihan selvää pässinlihaa? Tiedote on olemassa joko netissä tai mainonnassa koska sen sisältöä on tännekin pastettu, ja itse tiedotteen sisältö on ihan selvää suomea. Soittaminen maksaa, piste. Sehän on ihan "kun sataa voi kastua" tasoista tietoa että maksu alkaa juosta siinä vaiheessa kun puhelu yhdistyy, ja jos kuulet tiedotteen siitä että olet jonossa niin eiköhän se ole yhdistynyt.

Ymmärrän että harmittaa mutta tässä tilanteessa ei taida olla mitään "korjattavaa", tsemppiä vaan reklamointiin (mielestäni turhaan sellaiseen. Halpisliittymät ovat mitä ovat, itse olen aina ollut ja aion pysyäkin Soneran asiakkaana.

Olen täällä kotosuomessa törmännyt viimeaikoina harmittavan usein sellaiseen jenkkityyliseen "minulla on oikeus!" ajattelutapaan jossa lähdetään välittömästi hakemaan korvausta siitä kun juostiin lasin läpi ja se perkule satutti vaikka siinä ei ollut varoitustarraa. Ei mennä siihen, eihän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hippa sanoi:
Jonotuksen maksullisuudesta täytyy olla maininta.

Eikös tämä nyt ollut juuri virheelinen käsitys? Tuollahan on asiasta mustaa valkoisella.
(totesit itsekin, että kuluttajavirastosta puheluun vastannut henkilö oli "pihalla asioista")

Yussi sanoi:
Kolmas soitto ERITTÄIN vittuuntuneena sit toikin ratkaisun ongelmaani, kun noiden asetusten käyttöönotto olikin jäänyt kytkemättä operaattorilta :curs: :curs: .

Heh, itse jouduin soittamaan samasta asiasta Saunalahden asiakaspalveluun varmasti 10 kertaa ennen kuin vika löytyi. Saunalahti oli kytkenyt palvelun päälle mutta verkontarjoaja ei. Onneksi soittelin työajalla ja numerohan on maksuton, mutta silti otti päähän kun joka ainut kerta asiani selvitettyä (asetukset oikein, kaverin sauniskortti toimii minun puhelimessa mutta minun kortti ei hänen puhelimessa, sama malli -> vika oltava toisessa päässä) minua pyydettiin sulkemaan puhelin ja kokeilemaan uudelleen! Ja aina sama tarina, palvelu on kytketty päälle, sinulla on asetukset pielessä.

Elisassa ärsyttää se että illalla asiakaspalveluun soitetut puhelut menevät Viroon. Karhusivat minulta vanhaa laskua yli vuotta aiemmin suljetusta liittymästä. Eihän siinä mitään, vahingossa saattanut jäädä maksamatta. Maksoin ja sain viikon päästä uuden laskun, 5e kuluja siitä karhulaskusta. Nyt odottelen uutta käsittelykululaskua tuosta viimeisimmästä laskusta :rolleyes:

dogi sanoi:
Halpisliittymät ovat mitä ovat, itse olen aina ollut ja aion pysyäkin Soneran asiakkaana.

En huomannut koskaan mitään etua soneran liittymässä verrattuna nykyiseen palveluntarjoajaan. Ainoastaan entisen 5-8 euron laskun sijaan nyt lasku 1-3 euroa/kk (olen todellinen suurkuluttaja...) Liittymän vaihto kävi viidessä minuutissa netitse, numerokin pysyi samana, joten kyllä mielestäni kannatti vaihtaa. Eikä perkele tuntunut soneran liittymästä soittaessa siltä, kuin olisi mersulla ajellut.

Hippa sanoi:
En maksa myöskään siitä, jos soitan kaverille ja jonotan, kun se puhuu toista puhelua.

Taidat sekoittaa nyt kaksi asiaa keskenään, silloin kun soitat kaverillesi ja "jonotat", hänellä on koputuspalvelu päällä. Puhelu ei ole yhdistynyt kaverillesi.

Jos hän vastaa ja pistää sinut odottamaan, aivan taatusti maksat normaalin puhelun verran ajasta. Jos soitat yrityksen numeroon ja jonotat, puhelu on jo yhdistynyt, kukaan vaan ei puhu kanssasi. Miksi jonotuksen pitäisi olla ilmaista by default? Jokuhan se maksaa, jos et sinä niin yritys.

Mege sanoi:
Eikös tämä nyt ollut juuri virheelinen käsitys? Tuollahan on asiasta mustaa valkoisella.
(totesit itsekin, että kuluttajavirastosta puheluun vastannut henkilö oli "pihalla asioista")

Ei ollut virheellinen käsitys. Jonotuksen maksullisuudesta täytyy olla maininta.

Telen sivuilla mainintaa ei ole.

Se on sitten eri tarina, mikä määritellään puheluun vastaamiseksi, mutta arkikäsityksen mukaan se on sitä, että linjalla on toinen ihminen.

Hippa sanoi:
Jonotuksen maksullisuudesta täytyy olla maininta. Telen sivuilla ei jonotuksen maksullisuudesta sanota mitään.

En maksa myöskään siitä, jos soitan kaverille ja jonotan, kun se puhuu toista puhelua.

Tämä Telen sivuilta löytynyt kommentti antaa ihan selkeän vihjeen siitä, että sinne soitettaessa kyse on ihan normaalista puhelusta mihin tahansa Telen numeroon: "Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon."

EDIT: tarkemmin ajatellen tuo on jo aika röyhkeetä, koska silloinhan asiakaspalveluun soittaminen maksaa eri verran eri liittymistä..
Mitä röyhkeää siinä on ? Operaattorilla on oikeus hinnoitella liittymänsä ihan miten he itse haluavat. Asiaakas voi sitten valita, mistä haluaa maksaa.

Kuluttajavirasto sanoi:
PUHELUMAKSU JONOTUSAJALTA

Onko oikein, että asiakas joutuu maksamaan puhelumaksun odotusajalta soittaessaan yrityksen asiakasnumeroon?

Puhelumaksun periminen jonotusajalta on sallittua. On yleisesti tunnettua, että soittaminen maksaa normaalin paikallis- tai kaukopuhelumaksun verran siitä lähtien, kun numerossa vastataan. Odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa.

Laskutuksen kannalta numeroon on vastattu siinä vaiheessa, kun tulee se tiedota tyyliin"olette soittaneet tänne, jonoa, odottakaa hetkinen. pimpompimpom" Vai olenko ymmärtänyt asiat tähän asti aivan väärin?

kuluttajavirasto sanoi:
Heinäkuusta 2003 lähtien maksullisen puhelinpalvelun tarjoajan ei ole tarvinnut myöskään kertoa puhelun alussa, mitä palvelu ja sen jonottaminen maksavat. Riittää, jos hintatiedot ovat esillä netissä, puhelinluettelossa tai mainonnan yhteydessä.

kuluttajavirasto sanoi:
0800 - Kokonaan maksuton puhelinpalvelu
0600-0700 - Maksullinen palvelunumero, jonka jonotusajalta peritään normaali puhelinmaksu
010, 020, 030 (voi olla myös muita numeroita) - Maksullinen palvelunumero, jonka jonotus- ja puheluajalta peritään sama maksu. Jokainen operaattori hinnoittelee puhelinpalvelut itse. Erityisesti matkapuhelimesta soitettaessa hinta saattaa olla huomattavasti lankapuhelimesta soitettua puhelua kalliimpi.
Tuo Telef puhelinpalvelu taitaa ollla 0404 alkuinen, joten se menee tuohon samaan luokkaa. Mä en ymmärrä nyt mikä tässä niin vaikeaa on, operaattorilla on ihan lain mukaan selkeä oikes laskuttaa myös siitä ajasta joka asiakaspalveluun on jonotettu.

Toinen ja täysin eri kysymys sitten on, onko mitään järkeä siinä, että puhelinpalveluun joutuu jonottamaan tuntitolkulla.

miisa sanoi:
Taidat sekoittaa nyt kaksi asiaa keskenään, silloin kun soitat kaverillesi ja "jonotat", hänellä on koputuspalvelu päällä. Puhelu ei ole yhdistynyt kaverillesi.

Jos hän vastaa ja pistää sinut odottamaan, aivan taatusti maksat normaalin puhelun verran ajasta. Jos soitat yrityksen numeroon ja jonotat, puhelu on jo yhdistynyt, kukaan vaan ei puhu kanssasi. Miksi jonotuksen pitäisi olla ilmaista by default? Jokuhan se maksaa, jos et sinä niin yritys.

Minä en ole määritellyt sitä, että jonotuksen pitää olla ilmaista defaulttina. Enkä tiedä onko se missään määritelty erikseen.

Jos olisin tiennyt, että jonotus maksaa, olisin maltilla odotellut niitä sähköpostiastauksia enkä jonottanut tuntukausia.

EDIT: sekoilusta vielä sen verran, että mä en katso, että puheluun on vastattu, jos sieltä kuuluu jotain taustamusaa.

kuluttajavirasto sanoi:
Heinäkuusta 2003 lähtien maksullisen puhelinpalvelun tarjoajan ei ole tarvinnut myöskään kertoa puhelun alussa, mitä palvelu ja sen jonottaminen maksavat. Riittää, jos hintatiedot ovat esillä netissä, puhelinluettelossa tai mainonnan yhteydessä.

Delmonte sanoi:
Laskutuksen kannalta numeroon on vastattu siinä vaiheessa, kun tulee se tiedota tyyliin"olette soittaneet tänne, jonoa, odottakaa hetkinen. pimpompimpom" Vai olenko ymmärtänyt asiat tähän asti aivan väärin?

En ole eri mieltä siitä lasketaanko Telen numero tuohon 010 020 ja 030 -alkuisiin palvelunumerosarjaan.

Olen ainoastaan närkästynyt siitä, että Telen sivuilla ei ole hintatietoa siitä, että jonottaminen maksaa.

Kuluttajaviraston ihminen oli epävarma ainoastaan siinä, mitä minun tulee seuraavaksi tehdä, ei siinä onko Tele ilmoittanut asioista oikein.

dogi sanoi:
Lukekaa nyt tuo Delmonten linkin sisältö tredin toiselta sivulta. Eikö asia ole sen perusteella ihan selvää pässinlihaa? Tiedote on olemassa joko netissä tai mainonnassa koska sen sisältöä on tännekin pastettu, ja itse tiedotteen sisältö on ihan selvää suomea.

Ei ole kovin selvää suomea, jos sen pystyy ymmärtää monella eri tavalla :) Näin sekä tuon Kuluttajaviraston viestin että Telen maininnan kanssa.

Hippa sanoi:
Ei ole kovin selvää suomea, jos sen pystyy ymmärtää monella eri tavalla :) Näin sekä tuon Kuluttajaviraston viestin että Telen maininnan kanssa.

No, eikö tämä kuitenkin ole selvää. :D

Kuluttajavirasto sanoi:
Odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa.
[...]

Eli odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa, mutta yleiset hintatiedot on oltava esim. netissä, kuten tässä tapauksessa on ollut. Näin minä tuon tulkitsisin.

Agony sanoi:
No, eikö tämä kuitenkin ole selvää. :D

Kuluttajavirasto sanoi:
Odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa.
[...]

Eli odotusajan maksullisuudesta ei tarvitse erikseen ilmoittaa jonotuksen maksullisuudesta, mutta yleiset hintatiedot on oltava esim. netissä, kuten tässä tapauksessa on ollut. Näin minä tuon tulkitsisin.

Ei ole yhtään selvää :)

Mä ymmärrän tuon niin, että puhelun alussa ei tarvitse erikseen ilmoittaa jonotuksen maksullisuudesta, kunhan ilmoitus siitä löytyy (hintatietoineen) netissä, puhelinluettelossa tai mainonnan yhteydessä.

Hippa sanoi:
Olen ainoastaan närkästynyt siitä, että Telen sivuilla ei ole hintatietoa siitä, että jonottaminen maksaa.

Kenen sivut nämä ovat: http://www.tele.fi/asiakaspalvelu_jonoaikatiedote.php

Kenen sivut nämä ovat: http://www.tele.fi/tietoaliittymasta_hinnat.php

Mun nähdäkseni teknisesti lakia ei rikota. Tosin tää on jälleen yksi hauska esimerkki tästä TeleF:n mainoslauseesta "Taistelussa epämääräistä hinnoittelua vastaan".

edit.
Hippa sanoi:
sekoilusta vielä sen verran, että mä en katso, että puheluun on vastattu, jos sieltä kuuluu jotain taustamusaa.

hehe, taistelussa tuulimyllyjä vastaan?
- "Mun mielest ei oo."
- "No, niin se vaan nyt on."
- "Mun mielest ei varppina oo."

Jos vielä tarkemmin tuota Kuluttajaviraston sivun viestiä lukee, siinä puhutaan 010, 020, 030 -alkuisista maksullisista palvelunumeroista. (Joita voi myös olla muut numerot.)

Telen 0404 -alkuinen numero viittaa Telen matkapuhelinnumeroon, joka ei kuulu kategorialtaan maksullisiin palvelunumeroihin, vaan matkapuhelinnumeroihin. Myös Telen sivuilla asiakaspalvelunumeroon viitataan tavallisena matkapuhelinnumerona.

Voiko se sitten olla samaan aikaan maksullinen palvelunumero?

Taidan soittaa uuden puhelun kuluttajavirastoon :)

Hippa sanoi:
En ole eri mieltä siitä lasketaanko Telen numero tuohon 010 020 ja 030 -alkuisiin palvelunumerosarjaan.

Kuluttajaviraston ihminen oli epävarma ainoastaan siinä, mitä minun tulee seuraavaksi tehdä, ei siinä onko Tele ilmoittanut asioista oikein.

kuluttajavirasto sanoi:
010, 020, 030 (voi olla myös muita numeroita) - Maksullinen palvelunumero, jonka jonotus- ja puheluajalta peritään sama maksu.
telef sanoi:
Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon.

Mun mielestä tapaus on aika selvä.

Tosin munkin mielestä se, että tieto puhelinpalvelun maksullisuudesta on sijoitettu kohtaan jonotusaikatiedote,on aika heikkoa palvelua. Se kuitenkin riittää täyttämään vaatimuksen, että tieto loytyy netistä. Ja kuten sanoin aikaisemmin, niin siinä vaiheessa kun tulee tiedote "olette jonossa" niin puheluun on vastattu.

Hippa sanoi:
Kerrotko mulle missä tuolla lukee, että jonotus maksaa? Mä en ihan oikeasti ole sitä tietoa sieltä löytänyt.

"Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon. "

"Pulina
Puhelut - 0,069 €
Tekstiviestit - 0,069 €
Kuukausimaksu - 0,66 €"

edit. Yleistietoa: puheluun vastataan, kun siihen vastataan.

texwiller sanoi:
"Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon. "

"Pulina
Puhelut - 0,069 €
Tekstiviestit - 0,069 €
Kuukausimaksu - 0,66 €"

edit. Yleistietoa: puheluun vastataan, kun siihen vastataan.

Missä tossa lukee, että jonottaminen maksaa?

Puheluun vastaamisen määrittelystä esitin pohdintaa aikaisemmin.

Hippa sanoi:
Missä tossa lukee, että jonottaminen maksaa?

Puheluun vastaamisen määrittelystä esitin pohdintaa aikaisemmin.

Onks tää nyt sitä, että näytellään tahallaan yksikertaista. Eikö sulle ole todellakaan koskaan käynyt mielessä, että puhelu yhdistyy johonkin siinä vaiheessa, kun sieltä sanotaan: "Soitit TeleFinlandin asiakaspalveluun"? Ja eikö sulla oo koskaan todellakaan käynyt mielessä, että puhelun yhdistyessä laskutus alkaa juoksemaan?

edit. Ja ai niin, sitä kissaa ei sit voi kuivata mikrossa :rolleyes:

hilppa sanoi:
Telen 0404 -alkuinen numero viittaa Telen matkapuhelinnumeroon, joka ei kuulu kategorialtaan maksullisiin palvelunumeroihin, vaan matkapuhelinnumeroihin. Myös Telen sivuilla asiakaspalvelunumeroon viitataan tavallisena matkapuhelinnumerona.

Voiko se sitten olla samaan aikaan maksullinen palvelunumero?

Viestintävirasto kertoo seuraavaa:
ficora sanoi:
Matkaviestinverkot ja -palvelut numeroidaan 04- ja 050-alkuisilla numeroilla. Viestintävirasto myöntää teleyritysten käyttöön matkaviestinverkkojen suuntanumeroita, jotka ovat 3-5 numeron pituisia.

Eli vastaus kysymykseen kuuluu, kyllä. 040 on soneran matkaviestinverkon(ja matkaviestinverkon palveluiden)suuntanumero. Kuten kuluttajavirasto sanoi maksullisia palvelunumeroita voi olla muitakin kuin 010 020 030.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom