Hel**tin Tele Finland!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
keijo s sanoi:
Kyllä se halvin on paras vaihtoehto jos osaa hoitaa omat juttunsa niin ettei tarvi turhaan jonotella; maksaa vaan laskut ajallaan eikä härvää puhelimensa kanssa.

Aivan, kunpa se olisikin noin helppoa kaikilla.

Otetaan esimerkkinä ikäihmiset 55-v ja siitä ylöspäin. Hyvin usein puhelin on mallia 3210/3310, koska puhelin on perinteisesti puhumista (ja tekstiviestejä)varten. Mikä näistä halpisoperaattoreista vaikkapa kopioi yhteystiedot vanhalta liittymäkortilta uudelle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hejsan vaan.

Itselläni on ollu tele finlandin liittymä viime elokuusta asti eikä ole tullut mitään onglemia paitsi yksi: Maksoin laskun normaalisti solotunnuksilla ja vähän ajan päästä siitä tuli muistutuslasku. Tarkistin tilini ja rahat oli lähteny. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä pyydettiin faksaamaan kuitti. Koulusta sitten faksi ja selvitys asiasta ja se oli sillä selvä... mulla oli aikasemmin sonera ja laskut on pienempiä ku ennen.

On ihan kiva, että joku jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan ja kiinnittää huomiota epäkohtiin, mutta nyt kyllä Hippa on hakoteillä. Luin koko threadin ja mun mielestä on aika selvää, että Hipalla ei oo mitään oikeutta vaatia hyvitystä. TeleFinland on perseestä, mutta se tuskin oli mikään uutinen. Niinku Dr. Phil sanois: you've gotta pick your battles.

Muutama tuttava on töissä Telefinlandin asiakaspalvelussa.Niiden kertomusten perusteella epäkiitollisempaa/paskamaisempaa työtä saa hakea.

- kaikenlaiset homottelijat ja huorittelijat soittelevat ja luulevat idiootit vielä sen jälkeen saavansa asiallista palvelua.

-sitten on näitä joiden laskut on hämärästi kasvaneet 30%....10€ -> 13€..hohhoijaa ja taas kannatti soittaa.

-persaukiset tilailee halpaliittymiä siinä uskossa että niiltä luonnollisesti sais luxustason palvelua,niin tyypillistä vasenkätisten touhua...

-puhelinkohtaiset viat vyörytetään kaikki asiakaspalvelijan syyksi ja kivusta ja särystä vaaditaan 500€ (viisisataa euroa) korvausta kun "bisnekset" meni pieleen.

Minäkin voisin tässä vaiheessa kertoa tilannetiedotuksen. Asia on vielä käsiteltävänä.

Maksullinen puhelinpalvelu tarkoittaa sitä, että on palvelu, joka maksaa enemmän kuin tavallinen puhelinpalvelu. Tällaisissa tapauksissa jonotuksen maksullisuudesta ei tarvitse ilmoittaa puhelun alussa, vaan maininnan tulee löytyä puhelinluettelosta, mainonnasta tai nettisivuilta.

Normaalinumeroon soitettaessa jonotuksesta voi laskuttaa, mutta siitä ei tarvitse olla missään mainintaa. Tele Finlandin asiakaspalvelunumero on tällainen numero. Vaikuttaisi siltä, että homma jää tappiokseni.

Vielä on kuitenkin käsiteltävänä pari seikkaa. Se, missä pitäisi ilmoittaa siitä, että kyseessä ei ole ilmainen asiakaspalvelunumero, vaan soittaminen maksaa ja se, onko ACN:ltä Tele Finlandille siirtyneille asiakkaille annettu harhaanjohtavaa tietoa siitä, että kaikki palvelut pysyvät ennallaan (ACN:n asiakaspalvelunumero oli ilmainen).

Luultavasti en tule saamaan hyvitystä jonotusmaksuista. Kuluttajaviraston sivuilta löytyvä tieto palvelunumeroiden maksullisuudesta on myös osoittautunut varsin moniselitteiseksi, koska tässäkään keskustelussa ei kukaan tainnut kertoa oikeaa vastausta näihin asioihin.

Itse olen varsin tyytyväinen lopputulokseen, vaikka rahallinen menetys tuntuu yhä harmittavalta. Jos olisin tiennyt puheluiden maksavan noin paljon, en olisi sinne soittanut ollenkaan. Nyt tiedän mikä on homman nimi ja tiedän myös, miten se menee noin yleisesti ottaen.

:worship: Hyvää ja asiallista tekstiä Hippa! Jatka samaa rataa. :worship:

Oikea homma että joku ottaa selvää asioista perusteellisesti eikä vaan vaahtoa mututuntumalla tai yhden nettilinkin voimin. Ja hienoa, että vedit homman loppuun asti ja kerroit tuloksen, vaikka takkiin tulikin. Suostu kloonattavaksi, niin Karpokin pääsisi eläkkeelle. ;)

Itselläni on nimettynä 2 tf:n liittymää, joista toinen on toiminut moitteettomasti ja toinen ei alkuunkaan.

Ensinnäkin tämä toinen liittymä:
-ei tullut sovitulla numerolla,
-ei tullut liittymä ajoissa,
-ei tullut sovittuja yhteydenottoja

-tuli laskuja vääristä liittymistä
-tuli tuplamaksuja edellisiltä kuukausilta maksuja

Halpa on hyvä, YEAH! Pidän liittymää sen takia, että säästän joka kuukausi 30e vaikka palvelu onkin paskaa silloin kun sitä on ollenkaan...

Asia on Telen ja minun väliltä päättynyt seuraavasti.

Tele otti yhteyttä. Kerroin erehtyneeni maksullisten puheluiden suhteen, mutta en sen suhteen, että oletin asiakaspalvelun olevan ilmaista. Telehän mainosti ACN:n asiakkaille, että siirtyessään Telelle kaikki pysyy ennallaan. He eivät löytäneet hinnastoista eikä mainoksista mainintaa, että asiakaspalvelu muuttuu normaaliksi numeroksi (eli sellaiseksi, johon maksaa soittaa). Niin kuin aiemmin kerroin kyse ei ole maksullisesta palvelunumerosta, vaan tavallisesta numerosta.

Lopputulos on kuitenkin se, että Tele hyvittää mulle ne asiakaspalvelusoittojen hinnat.

Kun nyt tämä threadi on sitten ajankohtainen niin kysäisen että onko taas acn nousemassa Suomeen? Kun tuossa reilu viikko sitten pari sellaista liikemiesjuippia eräässä Kuopiolaisessa kahvilassa näkyi rektyroivan paria nuorta miestä johonkin hommaan. Juipeilla oli ACN paidat ja pöydällä näkyi olevan samalla logolla olevia kansioita.

japa sanoi:
Kun nyt tämä threadi on sitten ajankohtainen niin kysäisen että onko taas acn nousemassa Suomeen? Kun tuossa reilu viikko sitten pari sellaista liikemiesjuippia eräässä Kuopiolaisessa kahvilassa näkyi rektyroivan paria nuorta miestä johonkin hommaan. Juipeilla oli ACN paidat ja pöydällä näkyi olevan samalla logolla olevia kansioita.

Acn on lopettanut toimintansa ja sen asiakkaat saivat halutessaan siirtyä Tele finlandin asiakkaiksi. Ne liittymät jotka eivät siirtyneet, on suljettu ja acn pitäisi olla kokonaan pois suomen operaattorikartalta. Tuntuu oudolta että olisivat nyt jo tulossa takaisin. Ei kai porukka mene näin pian samaan retkuun.

Mitäs tästä sanotte, Tele Finlandiasta soitettiin avovaimolleni ja hän päätti ottaa liittymän. N. 3 viikon päästä kotiin tuli lasku 360€ jossa sanottiin että jos maksat tämän saat liittyän :eek: Aika paksua K-U-S-E-T-U-S-T-A.

SEAGRAM sanoi:
Mitäs tästä sanotte, Tele Finlandiasta soitettiin avovaimolleni ja hän päätti ottaa liittymän. N. 3 viikon päästä kotiin tuli lasku 360€ jossa sanottiin että jos maksat tämän saat liittyän :eek: Aika paksua K-U-S-E-T-U-S-T-A.

Olisiko kyseessä ollut vakuuspyyntö?

SEAGRAM sanoi:

Ilmeisesti tuo on vakiomenettely luottohäiriöisten asiakkaiden kohdalla TF:ssä, näin olen ainakin kuullut.

Volcano sanoi:
Acn on lopettanut toimintansa ja sen asiakkaat saivat halutessaan siirtyä Tele finlandin asiakkaiksi. Ne liittymät jotka eivät siirtyneet, on suljettu ja acn pitäisi olla kokonaan pois suomen operaattorikartalta. Tuntuu oudolta että olisivat nyt jo tulossa takaisin. Ei kai porukka mene näin pian samaan retkuun.

No voi olla että olen väärässäkin mutta kyllä ne kaverit jotain acn:nään liittyvää hommaa kehittelivät. Kun viellä pyytivät niiltä toisilta juipeilta listan tutuista ja heidän puh.nrot.

SEAGRAM sanoi:

tiny_tinman sanoi:
Ilmeisesti tuo on vakiomenettely luottohäiriöisten asiakkaiden kohdalla TF:ssä, näin olen ainakin kuullut.

Eikä pelkästään TF:lla, vaan myös kaikilla muillakin operaattoreilla on käytössä nuo vakuusmaksut, jos ei ole luottotiedot kunnossa. Hyvittävät sitä sitten laskuissa takaisin pikkuhiljaa. Ihan normaalia toimintaa.

"
Asiakaspalvelun vastausajat

Tele Finlandin asiakaspalvelu palvelee asiakkaitamme numerossa 0404 123 123, arkisin klo. 09-18 ja lauantaisin klo. 10-15 Jos puhelimesi on kadonnut, vastaanotamme matkapuhelinliittymän sulkemispyyntöjä samassa numerossa ympäri vuorokauden. Soittaminen asiakaspalveluun maksaa saman verran kuin soittaminen mihin tahansa Tele Finlandin matkapuhelinnumeroon.

Keskimääräinen jonotusaika numeroon 0404 123 123 ajalle 01.01. - 31.03.2005 oli 3 min. 57s, joista 20 sekunnin sisällä vastattiin 3% puheluista."

Mulla oli tele finland saatana viikon. yritin soittaa tohon palvelunumeroon. Puol perkelen tuntia jouduin jonottamaan eikä tullu palvelua ei. ARvatkaa menikö liittymä samantien vaihtoon. :curs:

Hippa sanoi:
Asia on Telen ja minun väliltä päättynyt seuraavasti.

Tele otti yhteyttä. Kerroin erehtyneeni maksullisten puheluiden suhteen, mutta en sen suhteen, että oletin asiakaspalvelun olevan ilmaista. Telehän mainosti ACN:n asiakkaille, että siirtyessään Telelle kaikki pysyy ennallaan. He eivät löytäneet hinnastoista eikä mainoksista mainintaa, että asiakaspalvelu muuttuu normaaliksi numeroksi (eli sellaiseksi, johon maksaa soittaa). Niin kuin aiemmin kerroin kyse ei ole maksullisesta palvelunumerosta, vaan tavallisesta numerosta.

Lopputulos on kuitenkin se, että Tele hyvittää mulle ne asiakaspalvelusoittojen hinnat.

Pikku tarkennus tähän väliin, kerroit siis soittaneesi 30-40 euron välistä asiakaspalveluun. Puheluhintojen ollessa 0.069 centtiä/minuutti, tämä tarkoittaa siis 435-580 minuuttia eli noin 7-10 tunnin puheluita asiakaspalveluun.. kaikenkaikkia siis olet puhut asiakaspalveluun NIIN SAATANASTI. ?? WTF :david:

tempe sanoi:
Pikku tarkennus tähän väliin, kerroit siis soittaneesi 30-40 euron välistä asiakaspalveluun. Puheluhintojen ollessa 0.069 centtiä/minuutti, tämä tarkoittaa siis 435-580 minuuttia eli noin 7-10 tunnin puheluita asiakaspalveluun.. kaikenkaikkia siis olet puhut asiakaspalveluun NIIN SAATANASTI. ?? WTF :david:

Et ole tainnut lukea mun viestejä :)

Mulla on minuuttirajainen liittymä, jossa minuuttirajan täytyttyä puhelut maksaa noin 10snt/min. Asiakaspalveluun soitin useita kertoja, joissa jonotusta oli ylivoimaisesti eniten. Koska Telen asiakaspalvelunumero ei ole ilmainen, jonotuksestakin joutuu maksamaan.

Hippa sanoi:
Et ole tainnut lukea mun viestejä :)

Mulla on minuuttirajainen liittymä, jossa minuuttirajan täytyttyä puhelut maksaa noin 10snt/min. Asiakaspalveluun soitin useita kertoja, joissa jonotusta oli ylivoimaisesti eniten. Koska Telen asiakaspalvelunumero ei ole ilmainen, jonotuksestakin joutuu maksamaan.

Voe helvetti, onko sellasiaki liittymiä.. :urjo:

Suositut

Back
Ylös Bottom