Originally posted by AKV
Mikäs siinä 170 -senttisenä on kasvatellessa käsivarsia ja jalkoja
Ja kun on vielä siunattu perimän puolelta kapeilla hartioilla ja leveällä lantiolla
No, eipä se herkkua ole n. 170 senttiselläkään, kun on siunattu lantiota kapeammilla hartioilla. :( Töitä joutuu tosiaan tekemään ihan perkeleesti, että näyttäisi edes sellaiselta, kuin moni jo aloittaessaan. (eli hartiat edes hiukan lantiota ja vyötäröä leveämmät)
Jonkun oikeasti kunnossa olevan voi olla vaikea ymmärtää, kuinka joku meikäläinen voi edes hetkittäin olla tyytyväinen kuntoonsa, mutta niin se vain on silloin kun muistaa mistä sitä on tullut lähdettyä. Tottakai hommia on edessä vaikka kuinka pirusti vielä, mutta onneksi edes silloin tulee hyvä mieli, kun muistaa verrata nykykuntoa lähtötilanteeseen...
Huonoja puolia mulla:
1. Äärimmäinen loukkaantumisherkkyys, vaikka tekisi lämmittelyt sun muut huolellisesti, eikä revi treenissä ylisuurilla...
2. Kapeat hartiat suhteessa vyötäröön
3. Uskomaton heikkous, lihasten voimantuotto jostain syystä todella surkeaa
4. Ranteet ja olkapäät, jotka eivät kestä mitään. Juuri lopettelin rintatreenin, jonka tein pienemmillä painoilla kuin millä 95% palstalaisista varmaan lämmittelee ja silti ranteet aivan paskana. On vaikea yrittää korjata kohtaa 3, kun ei pysty hermotusta oikein parantamaan isommilla painoilla ja sitä kautta hakemaan voimaa, kun ei oikein voi niitä isompia käyttää...
Eli treenit menee suurinpiirtein näin: joka toinen kerta toistot 10-12, joka toinen 15-20. Painoja nostetaan pikkuhiljaa, mutta yleensä treeniä yritetään saada rankemmaksi toistoja nostaen, ettei tarvitsisi niin usein noita treenipainoja nostaa, ettei tulisi ranne ja olkapääongelmia...
5. Massa tarttuu huonosti. Tosin nyt kun ikää on tullut hieman lisää, olen huomannut sen tarttuvan hitusen paremmin, mutta sekään vähä ei tahdo tulla oikeanlaisena tavarana...
Olen aika
Edittiä: Meinas unohtua, kohta 6. Hauiksen kiinnityskohdat ovat sellaiset, että habat ovat mallia "lyhyt". Eli vaikea saada sellaisia todella näyttäviä Swarska-tyyppisiä haboja. Sama homma ojentajissa, niiden luonnollinen muoto on sellainen lyhyt, näyttävyydestä ei toivoakaan. Kaikki massa tulee tuonne yläpäähän, alapäähän ei tule mitään...