Heikkoudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rad
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rad

Ikä
52
Kärsiikö muut koomisesta genetiikasta?

Kuten:

1. Pitkät ja ohuet (heikot) pulkannarut käsien paikalla. Poislukien kyynärvarret jotka on kuin Kippari-Kallella.
2. Kasvusuunnat. Itse kasvan mieluusti eteen- ja taaksepäin mutta leveyttä ei tahdo syntyä. Hyvä asia tietysti perseen kannalta mutta muuten ärsyttävää.
3. Jalat (treenaamatta) n. 17 vuotta edellä ylävartaloa. Johtuneeko teinivuosien naisten perässä fillaroinnista? Mopo aina mäsänä.

:lol2:

kynäranne

Kyllähän se vituttaa kun ei ole minkäänlaista talenttia tähän punttistouhuun. Työtä pitää tehdä niin helvetisti että saa edes jotain näkyvää aikaan. Ja vaikka kuinka salilla kävisi niin kellon ranneke saa olla aina se 17 cm.

Talenttia ja talenttia! iho umpeen ja salille! :rolleyes:

Originally posted by vilho_kanuuna
Työtä pitää tehdä niin helvetisti että saa edes jotain näkyvää aikaan.

Me kaikki muut herättiin kerran kauniina kesäpäivänä nokosilta ja huomattiin että kappas helvettiä, mä oon saanu lihakset! :rolleyes:

No kyllä se kellon ranneke lähinnä sen kokosena pysyykin, eipä tossa kellon kohdalla ranteessa lihaksia ole tahi tule.

Re: kynäranne

Työtä pitää tehdä niin helvetisti että saa edes jotain näkyvää aikaan. Ja vaikka kuinka salilla kävisi niin kellon ranneke saa olla aina se 17 cm.
Ohut ranne saa kyynärvarren näyttämään paksulta. Sama koskee myös muita lihaksia.

Mulla on "talenttia" kasvattaa niitä lihoja jotka on suhteellisen isoja ennestäänkin, eli reidet+pohkeet paisuu jalkatreenin ajattelustakin. Kun ne muut lihasryhmät taas...

Hienoa on myös se, että kun pitää pidemmän treenitauon, ekana lähtee ne lihat joiden hommaaminen on ollut vaikeinta. Ja jalat pysyy.

Eikä tartte vastata: "Älä pidä treenitaukoja".

Mikäs siinä 170 -senttisenä on kasvatellessa käsivarsia ja jalkoja, mutta annas olla kun vartta on pari metriä. 45 cm hanska tai 70 cm reidet ei näytä vielä yhtään miltään, siinä missä 30 senttiä lyhemmällä kaverilla näyttää. Ja kun on vielä siunattu perimän puolelta kapeilla hartioilla ja leveällä lantiolla niin avot. Töitä on tehtävänä helvetin paljon ennenkuin kroppa alkaa näyttää joltakin. Onneksi mulla ei ole mikään hoppu.

Jos jotain positiivista pitää keksiä, niin mun rintakehän rakenne (sellainen kiilamainen, ei litteä kuten normaalisti) saa rinnan näyttämään isommalta kuin se todellisuudessa onkaan.

Juu, ei se auta kuin hyväksyä itsensä sellaisenaan.

Enkä edes hirveän suureksi odotakaan kasvavani. Tuntuu että entinen elämä budokuvioissa muokkasi kropan niin että hullua kasvua ei natuna saa. Mutta itse olen itseeni tyytyväinen ja se riittää.

Vaimon veli sanoi karun totuuden salilla.

"Treenipainojen määrällä ei ole mitään merkitystä kunhan kroppa näyttää siltä että saa pillua"

Originally posted by Rad

1. Pitkät ja ohuet (heikot) pulkannarut käsien paikalla. Poislukien kyynärvarret jotka on kuin Kippari-Kallella.

Hehe onpas sattumaa, aivan samanlainen ruumiinrakenne mullakin. Forkut on ihan kohtuulliset, mutta tumppu sitten on naurettavaa kaliiperia. Ojentaja vielä on kohtuullinen, mutta hauberi aivan naurettava.

2. Kasvusuunnat. Itse kasvan mieluusti eteen- ja taaksepäin mutta leveyttä ei tahdo syntyä. Hyvä asia tietysti perseen kannalta mutta muuten ärsyttävää.

Heh niinpä minäkin. Paitsi, että rintaan ei oikein tunnu tulevan stuffia. Johtuu osittain siitä, että olkapäät on suhteessa paljon paremmat, ja rinnat jää niiden varjoon joka tapauksessa.

Selästä se (olematon) paksuus pääasiassa tuleekin (pitkät selkälihakset, trapezoidit ja rear deltoidit), mutta leveys on surkea (latsit). Näytän sellaselta pelleltä kyttyräselältä, etenkin kun tekee kyykkyä tms.

Heh itse asiassa salilla yks kaveri totes, että "hyi vittu, sä näytät aivan hormoniapinalta", kun otin tankoa selkään kyykyssä.

Leveyteen ei hirveästi treeni vaikutakaan. Jos sulla on kapeat hartiat, niin sulla on kapeat hartiat. Ois pitäny rerollata statsit pari kertaa useammin ennen syntymää.

3. Jalat (treenaamatta) n. 17 vuotta edellä ylävartaloa. Johtuneeko teinivuosien naisten perässä fillaroinnista? Mopo aina mäsänä.

No tää ei oikein muhun sovi. Mun vahvuus on lähinnä forkut, ja selkä siltä osin, mitä tarvii vetoon. Reidet on keskitasoa, mutta pohkeet taas aivan pillit suhteessa.

Originally posted by AKV
Mikäs siinä 170 -senttisenä on kasvatellessa käsivarsia ja jalkoja

Ja kun on vielä siunattu perimän puolelta kapeilla hartioilla ja leveällä lantiolla

No, eipä se herkkua ole n. 170 senttiselläkään, kun on siunattu lantiota kapeammilla hartioilla. :( Töitä joutuu tosiaan tekemään ihan perkeleesti, että näyttäisi edes sellaiselta, kuin moni jo aloittaessaan. (eli hartiat edes hiukan lantiota ja vyötäröä leveämmät)

Jonkun oikeasti kunnossa olevan voi olla vaikea ymmärtää, kuinka joku meikäläinen voi edes hetkittäin olla tyytyväinen kuntoonsa, mutta niin se vain on silloin kun muistaa mistä sitä on tullut lähdettyä. Tottakai hommia on edessä vaikka kuinka pirusti vielä, mutta onneksi edes silloin tulee hyvä mieli, kun muistaa verrata nykykuntoa lähtötilanteeseen... :)

Huonoja puolia mulla:

1. Äärimmäinen loukkaantumisherkkyys, vaikka tekisi lämmittelyt sun muut huolellisesti, eikä revi treenissä ylisuurilla...

2. Kapeat hartiat suhteessa vyötäröön

3. Uskomaton heikkous, lihasten voimantuotto jostain syystä todella surkeaa

4. Ranteet ja olkapäät, jotka eivät kestä mitään. Juuri lopettelin rintatreenin, jonka tein pienemmillä painoilla kuin millä 95% palstalaisista varmaan lämmittelee ja silti ranteet aivan paskana. On vaikea yrittää korjata kohtaa 3, kun ei pysty hermotusta oikein parantamaan isommilla painoilla ja sitä kautta hakemaan voimaa, kun ei oikein voi niitä isompia käyttää...

Eli treenit menee suurinpiirtein näin: joka toinen kerta toistot 10-12, joka toinen 15-20. Painoja nostetaan pikkuhiljaa, mutta yleensä treeniä yritetään saada rankemmaksi toistoja nostaen, ettei tarvitsisi niin usein noita treenipainoja nostaa, ettei tulisi ranne ja olkapääongelmia...

5. Massa tarttuu huonosti. Tosin nyt kun ikää on tullut hieman lisää, olen huomannut sen tarttuvan hitusen paremmin, mutta sekään vähä ei tahdo tulla oikeanlaisena tavarana...

Olen aika :david:

Edittiä: Meinas unohtua, kohta 6. Hauiksen kiinnityskohdat ovat sellaiset, että habat ovat mallia "lyhyt". Eli vaikea saada sellaisia todella näyttäviä Swarska-tyyppisiä haboja. Sama homma ojentajissa, niiden luonnollinen muoto on sellainen lyhyt, näyttävyydestä ei toivoakaan. Kaikki massa tulee tuonne yläpäähän, alapäähän ei tule mitään...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Rad
Kärsiikö muut koomisesta genetiikasta?

:
Ylöspäin tuottaa vähän onkelmia, muuten täs menee ihan hyvin;)

Jos heikkouksia omasta rakenteesta pitää listata niin paljon kertoo jo se että keho on tyypillinen aliravitun kasvupyrähdyksen jäljiltä sillon puberteetin alkuvuosina ala- / yläasteella, luuta ja nahkaa niin että hirvittää ja hontelo olemus...

Vaan kehitys alkupisteeseen nähden 2 vuotta sitten (186/57) on järkyttävä (186/85), sen sijaan jos vertaa keskivertojannuihin niin todella moni omistaa pelkällä sohvalla makaamisella ja karjalalla isommat lihakset kuin minä, mutta sellaistahan se vain on - lisää haastetta, hampaat irvessä rautaa ilmaan!! :evil:

Silmäänpistävimmät heikkoudet:

1. Kaposet hartiat pitkällä jätkällä, vaatii armottomat sivuolkapäät että tästä rupeaa joltain näyttämään

2. Pitkä niska, isot trapsit, kiitos.

3. Älyttömän tikut pohkeet, kaipaavat kilokaupalla lihaa nahan alle, reidet jo aika asialliset.

4. Vatsalihakset kasvaa kokoa ja niillä pientä taipumusta ronnie coleman suuntaan, litteää pyykkilautavatsaa lienee turha toivoa.

5. Samaa vikaa kuin Tonzalla, ei ole lihakset sieltä vahvimmasta päästä. Vaikka kokoa olisi enemmän kuin jollain muulla, voimaa tuskin. "Uran" alussa rimpuiltiin 35kg penkkimaksimeilla ja hyvä kun kyykkyyn pääsi ilman painojakaan, se on jo jotain... :lol2: Nykyäänkin sarjapainot sitä luokkaa mistä moni mun ikäinen / kokoinen lähtee liikkeelle kun menee ekaa kertaa salille. So what. :)

Kunhan on asenne kohdallaan niin kyllä tässä vielä joskus isoksi tullaan. Tyytyväinen voi olla siihen että esimerkiksi selän ja käsien rakenne on pirun hyvä, ja noin yleisesti kehitystä on tullut ja tulee tasaiseen tahtiin.

Tsemppiä!

Re: kynäranne

Ja vaikka kuinka salilla kävisi niin kellon ranneke saa olla aina se 17 cm.

Voitinpas. :D Mulla on ranne 16cm, mutta sen ansiosta hintelä forkkuni näyttää melkein normaalilta. :)

Huonot selännikamat, sekä harjoitukseen huonosti reakoivat jalat ja selkä, voimaa ei tule, eikä kokoakaan. Pohkeet pysyvät lisäksi ohuina tikkuina aina. No ei tossa yläruumissakaan kovin kehuttavaa ole. :thumbs:

Originally posted by turre101
5. Samaa vikaa kuin Tonzalla, ei ole lihakset sieltä vahvimmasta päästä. Vaikka kokoa olisi enemmän kuin jollain muulla, voimaa tuskin. "Uran" alussa rimpuiltiin 35kg penkkimaksimeilla ja hyvä kun kyykkyyn pääsi ilman painojakaan, se on jo jotain... :lol2: Nykyäänkin sarjapainot sitä luokkaa mistä moni mun ikäinen / kokoinen lähtee liikkeelle kun menee ekaa kertaa salille. So what. :)

Mä kuulun kanssa tähän porukkaan. Voimaa ei oo niinku yhtään. Rautaa nousee just sen verran, kun normaali-ihmisillä ekalla salikäynnillä.

Omaan rakenteeseeni oon suhteellisen tyytyväinen. Oon melko lyhyt (177cm) ja lantio on kapea. Vyötärö ei tosin ole, koska läskiä on aivan liikaa. Heikoimmat lihasryhmät ovat rinta ja pohkeet, molemmat täysin säälittäviä. Omasta mielestä parhaassa kunnossa on olkapäät. Ei tässä muu auta kun koittaa reenata kovaa, syödä hyvin ja levätä kunnolla. Kyllä sitä kehitystä tulee, vaikkakin hitaasti.

Re: Re: kynäranne

Originally posted by Kuul
Voitinpas. :D Mulla on ranne 16cm, mutta sen ansiosta hintelä forkkuni näyttää melkein normaalilta. :)

Buahahhaa!!11yks11!!! Ensimmäinen pisimmälle kuseskelukisa (tässä tapauksessa tosin käänteinen), jonka voitin: ranne 15cm.

Laitetaan sit ne muutkin heikkoudet (ja vahvuudet myös):

Pieni luusto: Vaikee saada lihaa ympärille, mutta toisaalta pienempikin määrä näyttää ihan kohtalaiselta (tosin vain ilman vaatteita... vaatteet päällä näyttää aina vaan hoikalta).

Voima: Voiman hankkimisesta on luovuttu. Kun ei tartu voima, niin ei tartu. Oikeenlaisella treenillä massaa tosin tulee, vaikka sarjapainot ei hirveesti nousiskaan ja sehän riittää. :D Poikkeuksena selkä! Voimassa edellä muuta kroppaa ihan 6-0.

Palautuminen: Suurin osa kropasta palautuu helvetin hyvin ja kerran viikossa treeniä ei riitä - muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Symmetrisyys: Mitään semmosta lihasryhmää en oo vielä havainnut, joka ei oikenlaisella treenillä suostuis kasvamaan.

Hauis: PRKL! :curs: Pitkä lihas, ei huippua... Katsoo kateellisena Tompan avataria. :itku:

Oon aina ollut huono tekemään penkkiä, ei vastaa mun mielestä ollenkaan mun voimatasoja. Kaveri tekee penkissä 35 kg isommalla painolla maksimin vaikka treenipainot ovat muuten suht samat . Kaverillani on kyllä oma painokin 55kg enemmän ku mulla (140kg).
En tiedä onko se heikkous että mulla on vähän koukku kädet...ei siis mee suoraksi. Johtuiskohan lyhyestä hauislihaksesta... Eli tämä voi olla myös syynä siihen että mulla on olkavarret suht paksut verrattuna muuhun kroppaan.

Heikkoudeksi olen joskus ajatellut ohuet ranteet, mutta nyt kun jälkeen päin miettii niin ohuet nivelet saa lihakset näyttämään isommilta...tosin voimatasot voi kärsiä tämmösestä rakenteesta.. Hmmm... Vaikea sanoa heikkouksia, kun kolikolla on aina kääntöpuoli.

Heikkouksia - heh, mistähän aloittais...

Boditouhua haittaa pikkutenavana hankittu iso määrä rasvasoluja - vatsapalikat voi vähän hahmottaa kun rp putoaa alle viiden prosentin. Etenkin kun ikää on tullut lisää niin tuntuu että jos pitää bileet ja syö aamulla puol desiä puuroa extraa niin sinne katos lihat. Hiilaritoleranssi on myös tosi surkea, olen alistunut siihen että loppuelämän dieetti on 50g hiilareita per päivä tai alle. Sitten nää normaalit rakennepuolen jutut: pitkät kädet, iso perse, kapeat hartiat, piraijapohkeet, leveä vyötärö.

Voimapuolella tosi pitkä selkä tappaa kyykyn ja pitkät kädet penkin. Vetoon rakenne sopii ihan kohtuullisesti.

Mutta jos funtsin lähtötilannetta ja nykykuntoa niin en olis ikinä uskonut että kroppansa voi näin täydellisesti muuttaa. 15 vuotta treeniä takana ja elinikä jäljellä.

kerroppas dopey lisää... jos pikkupoikana on ollut lihava niin vaikuttaako se vieläkin jotenki? minullakin kun vatsassa tuntuu aina olevan fläsää, mitä ikinä tekeekin. muuten on kyllä vartalo rotevassa ja sopusuhtasessa kunnossa, eli tyytyväinen olen :)

penkki on mun heikkous. ei vaan ota onnistuakseen, jokin henkinen kynnys siinä kai on. muuten kyllä oon tyytyväinen liikuttamiini rautamääriin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom