Hartiat levenemään?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
41
Joku 2.5 vuotta tahkottu ja vuosi vähän vähemmin ja nyt kovemmin, mutta hartiat on samat kapeat mitkä pysyy eli vinkkejä että sais hartiaosastoa leveämmäksi? Samat paidat menee muuten päälle muttei käsistä joten hartioihin ei oo mitään muuta tullu paitsi nyt epäkkäät kasvanu muttei leventyny, missä vika vai onko tääkin geenipohjaista?

Geeneistä kiinni, mutta vähän voit avittaa.

Olkapäät isoiksi, siis erityisesti taka ja sivu, etulohko harvemmin jälessä. vipareita ja pystysoutua
Selkä leviäksi, eli leukoja ylätaljaa ja kulmasoutua.
Ryhti kuntoon eli rinta taakse, ei matomaisuutta.
Uiminen voisi olla hyvä aerobisen muoto, irrottaa hyvin paikkoja, ja on kivaa.

Siinä mun ohjeet, mitään taikatemppuja ei ole kellään antaa, mutta itsekin otan vinkit vastaan.

RRKalle sanoi:

Olkapäät isoiksi, siis erityisesti taka ja sivu, etulohko harvemmin jälessä. vipareita ja pystysoutua
Uiminen voisi olla hyvä aerobisen muoto, irrottaa hyvin paikkoja, ja on kivaa.

Siinä mun ohjeet, mitään taikatemppuja ei ole kellään antaa, mutta itsekin otan vinkit vastaan.

Itse ole ns. "matomainen" eli olkapäät on rentona tuossa eessä..
Mitenkäs tämmönen saahaan kuntoon? :hyper:

Tortilla90 sanoi:
Itse ole ns. "matomainen" eli olkapäät on rentona tuossa eessä..
Mitenkäs tämmönen saahaan kuntoon? :hyper:
Venyttele rintalihaksia ja latseja, treenaa selkää (trapeziuksen/epäkkäiden keskiosaa, vetää lapaluita yhteen) ja takaolkapäitä. Venytä myös olkapään takakapselia ja treenaa ulkokiertäjiä. Se huono ryhti saattaa lähteä jo lonkanalueeta kun on kireät lonkankoukistajat ja heikot pakarat & alaselkä. Venyttele lonkankoukistajia & treenaa heikkoja lihaksia.

Lapo sanoi:
Venyttele rintalihaksia, treenaa selkää (trapeziuksen/epäkkäiden keskiosaa, vetää lapaluita yhteen) ja takaolkapäitä. Venytä myös olkapään takakapselia ja treenaa ulkokiertäjiä. Se huono ryhti saattaa lähteä jo lonkanalueeta kun on kireät lonkankoukistajat ja heikot pakarat & alaselkä. Venyttele lonkankoukistajia & treenaa heikkoja lihaksia.

Tästä siis lähdetään! Kiitos!

Opettele tekemään viparit kunnolla sivuille ja taakse, niin varmasti saat lisää hartialeveyttä. ja selkä tietysti vaikuttaa. ja SYÖ, jotta ne lihakset kasvaa

Ei se ruuasta kiinni voi olla enää ainakaan.:) Olkapääreenissä mulla on juuri viparit taakse,viparit sivuille kp/talja,pystypunnerrus kp/tanko, täytyy tota pystysoutua tehdä vaikka pystypunnerruksen tilalta. Mulla on kyllä kireä rintaranka joka vois vaikuttaa? Yritän kuiteski venytellä.

vaikka sulla olis superit taakse, niin ei pakolla kasva hartiat, ellei niitä treenaa oikein. itellä ainakin tuntuu, että nyt kun opetteli tekee ton viparin kunnolla, niin kasvo lihakset. että kannattaa katsoa tekniikka, kun se on kohdallaan niin pitäis kasvaa.

Tuli tossa mieleen, että eikös aika moni ainakin back in a days noista bodareista harrastaneet aika paljon pelkkää riippumista leveillä käsiotteilla.

Joku vanhoista parroista joskus sanoi, et ne venyttää silleen hartialinjaa leveämmäksi... oisko perää.. Mut ryhtiin roikkuminen on hyvä lääke ja sinänsä varmaan paikkaansapitävä.

RRKalle sanoi:

Tämän parempia ohjeita ei voi mun mielestä antaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
HarryG sanoi:
Tuli tossa mieleen, että eikös aika moni ainakin back in a days noista bodareista harrastaneet aika paljon pelkkää riippumista leveillä käsiotteilla.

Joku vanhoista parroista joskus sanoi, et ne venyttää silleen hartialinjaa leveämmäksi... oisko perää.. Mut ryhtiin roikkuminen on hyvä lääke ja sinänsä varmaan paikkaansapitävä.
Aika mielenkiintoinen teoria. Tästä olis kiva kuulla lisää joltain vaikka omakohtaista tietoa tai linkkejä johonkin tutkimuksiin tai yms.
Jos tuo riippuminen hartioista tekee leveämmät niin täytyy ruveta sitä tekemään, kun mulla on luonnostaan ainakin helvetin kapeet hartiat.
Edit: No, tuskinpa tuosta mitään tutkimuksia on, mutta jostain luotettavalta taholta jotain tekstiä. :D

HarryG sanoi:

Jep, roikkumisen pitäisi leventää hartialinjaa... Tankoon vaan roikkumaan remmien avulla.

Mulla on yks kaveri joka painaa 60kg ja on 183cm pitkä. Salia se ei ole nähnytkään, mutta hartoiden leveys on aivan uskomaton, se on jo aika koomisen näköstä ku ne on niin leveet ja on muuten laiha, mutta varmaa ois jäbällä hyvät lähtökohdat bodaukseen.

HXR sanoi:
Jep, roikkumisen pitäisi leventää hartialinjaa... Tankoon vaan roikkumaan remmien avulla.

Mitään remmejä tarvi, kovat miehet jaksaa roikkua ilmanki, ja samalla puristusvoima paranee.

Tsekkaapa ensi kerralla olkapäätreenissä miten teet viparit. Todella monet tekee ne nimittäin niin, että epäkkäät jännittyy joka toistolla ja kuormitus sivuolkapäälle jää ihan minimaaliseksi. Hyvä keino millä tuon saa eliminoitua on se, että jännittää olkapään ennen liikkeen aloittamista, samaan tapaan kuin anatomista asentoa tehdessä. Siitä sitten viparia sivulle. On huomattavasti raskaampi ja tulee ihan julmettu pumppi nimenomaan sinne olkapäähän. Sen eron näkee ihan silminnähden, kun se aiemmin pystyssä törröttänyt epäkäs onkin rento ja olkapää tekee oikeasti töitä.

Mulla on just toi ku teen sivareita taljassa, niin kaikki polte tuntuu epäkkäässä:lol2: No tuleepahan ainaki kunnon sikaniska:hyper: :D

Mulla kans takkuaa noi viparit, ainakin takavipareissa tuntuu tekniikka olevan pielessä. :wall: BTW.. Mihin olkapään osaan pystysoutu vaikuttaa eniten..? En oo tehny kyseistä liikettä maailmanaikoihin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom