Dawg sanoi:Ei toi kamerakännykkäväsäily nyt mitenkään hirveästi eroa muista kilpailuteoksista, mutta mielestäni kun taiteessa joudutaan selittämään teoksen tarkoitusta, niin silloin ollaan kusessa. Varsinkin valokuvan pitäisi kertoa tarinansa itse - sehän on kuvan tarkoitus.
Juuri näin minunkinmielestäni.
Nykyään on muodissa se, että taiteen pitää kertoa jotain jostakin. Niinkuin nyt täysin keskittyneistä ihmisten ilmeistä.
Ensinnäkin minun mielestäni tossa oli jotenkin käännetty ylösalaisin niin yksinkertainen asia kuin keskittynyt ihminen. Samanlainen ilme on Rovanperällä kun hän ajaa soraränniä 200 km/h, tennispelaajalla kun hän keskittyy syöttöön, kapelimestarill.. Yleensä mitä tulee tietokoneisiin, peleihin, internettiin, niin asia käännetään jotenkin negatiiviseksi.
Lisäksi minun mielestä taiteessa pitää olla luovuutta. Ei minun mielestäni pelkkä simppeli kuva ole luovuutta, vaikka se kuinka kertoisi ilmeistä tai mistä hyvään. Uutiskuvat yms on erikeen. Nyt noi kasvokuvat ovat kuin jostakin tieteellisestä testistä tms.