Haittaako jalkojen treenaamatta jättäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BKT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eli kuinka kovaa potkaiset lautaa ja millä tavalla. Liikaa voimaa, helposti temput mönkään.

Tai sit on vaa huono laudan käsittelijä. Mä siis en tiedä v*ttuakaan skeittauksesta tai mistään muustakaan urheilusta kuin punttauksesta, mut jos ei osaa nii sit ei voi olla vielä hyvä ja jos ei ole hyvä niin sitten vaa harjottelua.

Eli kuinka kovaa potkaiset lautaa ja millä tavalla. Liikaa voimaa, helposti temput mönkään.

Nyt alkaa olemaan jo hyvät tekosyyt. Itse olen suunnitellut saliharrastuksen lopettamista, koska mulla alkaa tulemaan liikaa voimaa. Kaikki vaan hajoaa, kun mihinkään koskee. Joopa joo.

Menkää sinne salille vasta sitte kun tiedätte miten reenata. Vittu mitä touhua.
Venyttäkää esinahkaanne sen aikaa vaikka, huomattavasti järkevämpää kun mennä salille tekee vaan yläkroppaa.

Kiree esinahka ei oo leikin asia.

Zone-sarja -42%
Itse aiemmin useita vuosia skeitanneena sanoisin että jalkavoimista on vain hyötyä.
Eikö ole mukavampi kun voi hypätä korkeammalle?
Niin sanottu "tatsin" katoaminen lautaan ja temppuihin on täysin paskapuhetta. Ennemminkin tuntuma lautaan ja temppuihin
paranee ajamyötä ja uusien ärsykkeiden kautta kuten voimanlisäys.

Ei ole ei. Se vaatii yleensä ympärileikkauksen. ja ei, tällä ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa.

Mutta yhdyn kuoroon. Treenatkaan niitä jalkoja. Ei niille tarvi tehdä mitään ultimaattisia happokyykkytreenejä, kunhan pitää vain järkevästi perusliikepainotteisesti mukana, kuten muunkrin kropan, niin homma toimii.

Itsellä on näin kesäsin vähän jalkatreenit vähissä, talvella sitten teen niitä enempi. Tähän syynä vain se, että en ehdi treenata säännöllisesti kesällä ja epäsäännöllinen koipitreeni tarkottaa niin törkeitä DOMSeja, että ei tule työstä, eikä raksahommista kotona mitään. Sitten niitä saakin talvella kiriä kiinni. Tai no, eipä juuri. Mulla jalat ja kädet vastaa treeniin parhaiten, eli eipä nuo jälkeen pääse jäämäään. Selkää, rintaa ja olkapäitä tulee eniten tehtyy kesäisin, ne on itsellä huonoimmat lihasryhmät.

Minäkin paskon aina kitarastani kielet koska aloin käymään puntilla enkä pysty hallitsemaan voimiani.
Kyse ei ole minkään rikkimenemisestä.

Tai sit on vaa huono laudan käsittelijä. Mä siis en tiedä v*ttuakaan skeittauksesta tai mistään muustakaan urheilusta kuin punttauksesta, mut jos ei osaa nii sit ei voi olla vielä hyvä ja jos ei ole hyvä niin sitten vaa harjottelua.

"Mä siis en tiedä v*ttuakaan skeittauksesta" Se on helvetin hyvä, joten kannattaisiko pitää sitten turpansa kiinni?

Nyt alkaa olemaan jo hyvät tekosyyt. Itse olen suunnitellut saliharrastuksen lopettamista, koska mulla alkaa tulemaan liikaa voimaa. Kaikki vaan hajoaa, kun mihinkään koskee. Joopa joo.

Lue ensimmäinen.

Menkää sinne salille vasta sitte kun tiedätte miten reenata. Vittu mitä touhua.
Venyttäkää esinahkaanne sen aikaa vaikka, huomattavasti järkevämpää kun mennä salille tekee vaan yläkroppaa.

Ei sattuis herralla oleen liian kireellä pari muutakin asiaa?

Itse aiemmin useita vuosia skeitanneena sanoisin että jalkavoimista on vain hyötyä.
Eikö ole mukavampi kun voi hypätä korkeammalle?
Niin sanottu "tatsin" katoaminen lautaan ja temppuihin on täysin paskapuhetta. Ennemminkin tuntuma lautaan ja temppuihin
paranee ajamyötä ja uusien ärsykkeiden kautta kuten voimanlisäys.
En aikoinaan mitään korkeuseroja huomannut suorituksissa, vaan lähinnä tatsi alkoi juuri katoilla. Paskapuhetta tai ei, mutta mulla vaikutti ikävällä tavalla. Tässä 9 vuotta rullaten menty niin ei ihan haluisi noita vuosia hukkaan heittää. Muutenkaan en ole treenaamassa mihinkään massakuntoon vaan vain vähän kohottaa lihaskuntoa.

K4SSE, mielenkiinnosta vaan kysyn että kauanko kokeilit jalkojen treenausta? Onko mahdollista että skeittasit väsyneillä jaloilla tai huonosti palautuneilla jaloilla? Ehkä se vain vaatisi erilaisen syklin?
Meinaan se on täysin ymmärrettävää, että skeittaus on erittäin tekniikkapainotteinen laji, mutta niin on moni muukin. Jos nyt esimerkkinä keihäänheitto, telinevoimistelu, pikajuoksu ja myös olympianostot. Onhan noissa tietysti vähän eri tehovaatimuksetkin, mutta tekniikan täytyy olla erittäin tarkka ja silti näillä on omat harjoituksensa salilla. Mun nähdäkseni perusvoimatreenin ei pitäisi vaikuttaa millään lailla tekniikkaan/taitoon, jos se tehdään oikein.

Enkä yritä saada sua treenaamaan jalkoja, vaan kunhan nyt pohdiskelen asiaa skeittaajan näkökulmasta.

K4SSE, mielenkiinnosta vaan kysyn että kauanko kokeilit jalkojen treenausta? Onko mahdollista että skeittasit väsyneillä jaloilla tai huonosti palautuneilla jaloilla? Ehkä se vain vaatisi erilaisen syklin?
Meinaan se on täysin ymmärrettävää, että skeittaus on erittäin tekniikkapainotteinen laji, mutta niin on moni muukin. Jos nyt esimerkkinä keihäänheitto, telinevoimistelu, pikajuoksu ja myös olympianostot. Onhan noissa tietysti vähän eri tehovaatimuksetkin, mutta tekniikan täytyy olla erittäin tarkka ja silti näillä on omat harjoituksensa salilla. Mun nähdäkseni perusvoimatreenin ei pitäisi vaikuttaa millään lailla tekniikkaan/taitoon, jos se tehdään oikein.

Enkä yritä saada sua treenaamaan jalkoja, vaan kunhan nyt pohdiskelen asiaa skeittaajan näkökulmasta.

~3viikkoa. Voi olla hyvinkin mahdollista, että on ollut väsyneet jalat. 1-2 päivän tauko oli yleensä treenin ja lautatreenin välissä. Ei kyllä jalat väsyneiltä tuntunut missään vaiheessa paitsi ensimmäiset päivät, kun aloitti.

Muutenkin, kun oma kesä koostuu pitkälti rullaamisesta, niin ei jää aikaa pitää vapaapäiviä siitä sen takia, että treenaisi jalkoja salilla. Sen verta tärkeämpi laji tuo rullaus kuin sali. Talvella, kyllä, ehkä joo jalkoja myös, kun tulee hallilla käytyä se 1 krt viikossa, mutta se pitää kattella sitten silloin. Sujuuko vai ei.

Ei tämä salilla käynti iso juttu minulle ole. En ymmärrä näitä herroja, jotka tulevat vaahtoamaan siitä, ettei vedä jalkoja? Onko elämässä jokin pielessä vai?

"Mitä helvettiä? Ai sitä voimaa ei voi säädellä mitenkään, aina tehdään maksimilla?"

Haluaisiko k4sse vastata tähän erittäin hyvään kysymykseen?
Se laudan heittäminen on niin pienestä kiinni. Rullalautailussa ei tehdä mitään maksimilla, ainakaan nyt ei tule juuri mieleen yhtään asiaa.

Koko hommaa on vaikea kuitenkin selittää niille, jotka ei tiedä lajista yhtään mitään. Voineen sanoa kuitenkin, että perustemppujen opettelussa menee n. 2-3vuotta jos aktiivisesti harrastaa. Eikö olekin aika kauan, että pääsee edes kunnolla alkuun? Se siitä haastavuudesta.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se näyttää tyhmältä ja lihasepätasapainot saattaa aiheuttaa esimerkiks lantiokorin virheasentoa.

Ja sekö ei onnistu muuten kun vetemällä siihen pisteeseen, että oksennus lentää yms.?

Kuhan nyt vaa kommentoin tohon patruushin juttuun kun jotenki huvittaa toi koko jalkareeneistä vouhotus. Höpötetää hcbb juttuja ja laitellaa hienoja kyykky avatareja ja kerrotaan voimailun pyhyydestä jne. Todellisuudessa kuitenkin iso osa näistä vouhottajista todellisuudessa haluaa isomman penkin ja kyykyt on säälittäviä pyllistyksiä. Tämän nyt perustan ihan vain siihen mitä tuolla salilla nään noilta 15-20v jumppareilta. Kaikkea kohtuudella ja sillain :)

Sai kyllä hymyn huulille tämä skeittaushommat. Tänks.
Kannattaa jalkoja treenata juuri jo mainittujen asioiden takia, ja kuten esimerkiksi omalla kohdallani on myöhemmin harmittanut ettei ihan alussa tehnyt jalkatreenejä, lähinnä sen takia ettei osannut.
Silti tympäsee nämä ihmiset, jotka ottavat toisten treenit tosi henkilökohtaisesti. Varsinkin kun yleensä kyseiset rhp-jätkät on näitä oman maailman kyykkykuninkaita isommassa ja paremmassa kondiksessa. Sitten kateellisena mennään kotia pakkikselle avautumaan, miten joku haukkarijätkät oli huonoja ja noloja treenaajia.

Kyykkäsit kolme viikkoa, ja jalat kasvoivat niin paljon, että "tatsi" skeittilautaan hävisi?:rolleyes:
Tämä on ehkä paras tekosyy olla kyykkäämättä heti sen rumpalijätkän jälkeen. ("Soitan rumpuja, siinä rulee jaloille jo ihan tarpeeksi treeniä")

Mitään liika kasvamisesta en ole puhunut. Veikkaisisin kuitenkin väsymystä suurimmaksi syypääksi. Varsinkin kun käyn melkein joka päivä lautailemassa. Se etten tee jalkatreeniä joka päivä, tekeekö se musta huonommab ihmisen?

Ja sekö ei onnistu muuten kun vetemällä siihen pisteeseen, että oksennus lentää yms.?

Totta kai onnistuu. Ei jalkatreenin oo pakko olla sellanen, mistä mä ja monet muutkin tykkää. Esimerkiks yksjakosella ohjelmalla ei todellakaan tule sellasia (jalka)treenejä, että oksennus lentää. Yksjakosessa jalkatreeniks riittää ihan hyvin neljä sarjaa kyykkyjä ja sen nyt kestää kuka vaan, ellei ihan nössö ole.

Joka tapauksessa jalkojen treenaamattomuuteen löytyy tuhansia toinen toistaan tyhmempiä tekosyitä. Sen sijaan jalkojen treenaamiseen löytyy myös erittäin runsain mitoin hyviä syitä, mutta ne ei ole tekosyitä. Mun mielestä, jos alkaa jotain harrastamaan, kannattaa tehdä se edes suunnilleen kunnolla vaikkei sitä ihan ammatikseen alkaiskaan tekemään. Tähän loppuun haluisin kirjottaa jonkun vertauksen, mut en mä keksi riittävän hyvää.

Jos jalkatreenit väsyttää liikaa, kannattaa yksinkertaisesti treenata kevyemmin. Mielellään ottaa vielä sellasen ohjelman käyttöön, missä ei jalkatreenejä ole ihan pelkiltään (esim. kaksjakonen vetävät ja työntävät, sillon jalat on jaettu kahteen eri treeniin eli ei oo läheskään yhtä raskasta). Kuitenkaan ei kannata jättää mitään pois, koska siitä voi oikeesti aiheutua haittaakin.

En ole kieltänyt missään kohti etteikö näyttäisi typerältä ja olisi muutenkin haitallista.
Se eka juttuni mihin vastasit oli kommentti siihen ylempään viestiin missä taas fiilisteltiin about, että kyykkyä pitää vetää verenmaku suussa tai muuten ollaan velliperseitä ja sitä rataa.

Menee meikeläisen mielessä ihan samaan kategoriaan jos vaahdotaan kuin kyykkyä pitää vetää oksennukseen asti kun sekin kuin tekee hyvää treenata vain penkkiä ja hauista. Käsitä näitä ihme ääripäitä ja se sitten tekee jostakusta hurjan kovan kun tekee sen pari sarjaa enemmän kyykkyä ku naapurin Teppo. Noh, ajatusmaailmoja on tietenkin erilaisia.

"en treenaa jalkoja koska mun voimat kasvais hallitsemattomiksi enkä pystyisi enää skeittaamaan"

tää on jo pahempi kun naisten pelko muuttua lihasmonsteriksi yhdessä yössä jos koskee levytankoon

Ainakin omien kokemuksien mukaan melko moni aloittaja jättää jalkatreenin vähemmälle, koska "jalkoja tulee treenattua muutenki, ku pelaan shakkia". Pitäs melkein tehdä ketju, jossa nykyiset kyykkykuninkaat kertoo tekosyitä menneisyydestään. Veikkaan, että vois löytyä aika hyviäkin tekosyitä. Nykyään tulee kyllä reenattua jalkoja kovasti, mutta kun salilla käynnin aloitin, niin ekat kuukaudet menivät ilman ainottakaan jalkatreeniä. Sehän olisi ollut täysin turhaa, koska pelasin sulkapalloa ja skeittasin, eli jalat oli muutenkin hyvässä kunnossa :). Kyllähän se sitten jälkikäteen vitutti, kun jalkatreeniä alkoi tekemään ja kyykyssä oli samat painot kuin penkissä...

K4SSE, en tahdo yleistää, mutta uskoisin, että sinulla on skeittaajana melko tikut jalat? Pitää sitten muistaa, että ne eivät siitä mihinkään kasva hauista ja penkkiä runkkaamalla. Jos tahdot olla RHP, niin ole. Mutta onko mitään järkeä käydä vuosia salilla ja nähdä niin helvetisti vaivaa sen eteen, että yläkroppa kasvaa ja näytät päivä päivältä urpommalta (IMO)? Mun mielestä kannattaisi tehdä päätös skeittaamisen ja salin välillä, jos tilanne tosiaankin on niin kuin väität, mikä taas itseni mielestä kuullostaa typerältä tekosyyltä. Ja lopulta niitä jalkoja on melkeinpä pakko treenata, sillä luuletko tosissasi jalkojesi kestävän ja jaksavan ne kaikki hyppimiset ja pomppimiset, kun yläkroppa alkaa olemaan massiivinen (ainakin jalkoihin verrattuna)?

Suositut

Back
Ylös Bottom