Haittaako jalkojen treenaamatta jättäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BKT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse rullalautailijana voisin väittää, että en haluaisi jalkoja treenata. Temppujen tekeminen on niinsanotusti "lihasmuistista" kiinni. Vaikea selittää. Eikä jalatkaan näytä tikuilta verrattuna yläkehoon mulla ainakaan vähään aikaan.

Porukka alkaa heti v*ttuilemaan kun joku K4SSE sanoo jotain "väärää" mikä voi kuulostaa ulkopuolisesta huvittavalta.
Jos kaveri on laudallaan rullaillu 9 vuotta nii eiköhän se nyt ite tiedä parhaiten miten jalkatreeni siihen vaikuttaa.
Epäilen, että kovin moni täällä skeittausta harrastaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Porukka alkaa heti v*ttuilemaan kun joku K4SSE sanoo jotain "väärää" mikä voi kuulostaa ulkopuolisesta huvittavalta.
Jos kaveri on laudallaan rullaillu 9 vuotta nii eiköhän se nyt ite tiedä parhaiten miten jalkatreeni siihen vaikuttaa.
Epäilen, että kovin moni täällä skeittausta harrastaa.
No ihan sama vaikka olisi skeitannut 30 vuotta, jos kyykkää kolme viikkoa niin ei siitä voi mitään päätellä. Varmaan huonommin ekaksi sujuu skeittaus, kun jalat voi olla romuna saliteeenistä.
Pienellä googletuksella ei kyllä löytynyt _mitään_ siihen viittaavaa, että kuntosaliharjoitukset tekisivät hallaa skeittauksella. Itseasiassa löytyy monta sivua jotka suosittelevat joitain kuntosaliharjoituksia lisäämään räjähtävyttää ja voimaa jalkoihin skeittausta varten.
Pari linkkiä:
http://nolla.net/forum/read-num-5-id-234936-loc-0-thread-234936.html
Tuolla skeittausfoorumilla ei kyllä ainakaan käynyt ilmi, että kukaan pelkäisi menettävänsä jotain tekemällä jalkatreeniä.

http://uk.askmen.com/sports/bodybuilding_100/100_fitness_tip.html
Tällä sivulla suositellaan jalkaharjoituksia skeittaajille jotka lisäätävät räjähtävyyttä ja voimaa.

Joku puhuu paskaa, ja se taitaa olla K4SSE.

No ihan sama vaikka olisi skeitannut 30 vuotta, jos kyykkää kolme viikkoa niin ei siitä voi mitään päätellä. Varmaan huonommin ekaksi sujuu skeittaus, kun jalat voi olla romuna saliteeenistä.
Pienellä googletuksella ei kyllä löytynyt _mitään_ siihen viittaavaa, että kuntosaliharjoitukset tekisivät hallaa skeittauksella. Itseasiassa löytyy monta sivua jotka suosittelevat joitain kuntosaliharjoituksia lisäämään räjähtävyttää ja voimaa jalkoihin skeittausta varten.
Pari linkkiä:
http://nolla.net/forum/read-num-5-id-234936-loc-0-thread-234936.html
Tuolla skeittausfoorumilla ei kyllä ainakaan käynyt ilmi, että kukaan pelkäisi menettävänsä jotain tekemällä jalkatreeniä.
Tiivistettynä: En ole skeitannut pitkään aikaan ja ponnistusvoimat hukassa. Solution: Treenaamalla poppi tulee takaisin. Kukaan ei edes maininnut salilla käymisestä mitään.

http://uk.askmen.com/sports/bodybuilding_100/100_fitness_tip.html
Tällä sivulla suositellaan jalkaharjoituksia skeittaajille jotka lisäätävät räjähtävyyttä ja voimaa.

Joku puhuu paskaa, ja se taitaa olla K4SSE.

"When you watch a skateboarder, you'll notice that he is basically trying to hold his body rigid in space against opposing centrifugal force and momentum. The muscles he uses don't work through a full range of motion during riding. Instead, his muscles need to be as strong as possible in a very specific part of their range. Therefore, Static Contraction Training works well for this particular sport.

Eli jos ymmärsin oikein, lihaksen kokonaisvahvuus ei ole se juttu vaan, että lihas olisi mahdollisimman vahva tietyssä kohtaa "ponnistusta" tietyssä lihaksessa?
Skeittaamallakin saa samat lihakset "kuntoon" jos alusta alkaen joutuu aloittamaan harrastuksen?

Kuva: http://farm5.static.flickr.com/4138/4882648616_05e207ce53.jpg - En kuitenkaan läheskään tuommoiseen pyri, mutta nuo aijemmat kuvat mitä tänne on postailtu niin eikö ne ole aika ylimeneviä? Sama kuin vertaisi normaalin ihmisen finnejä googlen huvahausta löytyviin jättifinneihin?

K4SSE, en tahdo yleistää, mutta uskoisin, että sinulla on skeittaajana melko tikut jalat? Pitää sitten muistaa, että ne eivät siitä mihinkään kasva hauista ja penkkiä runkkaamalla. Jos tahdot olla RHP, niin ole. Mutta onko mitään järkeä käydä vuosia salilla ja nähdä niin helvetisti vaivaa sen eteen, että yläkroppa kasvaa ja näytät päivä päivältä urpommalta (IMO)? Mun mielestä kannattaisi tehdä päätös skeittaamisen ja salin välillä, jos tilanne tosiaankin on niin kuin väität, mikä taas itseni mielestä kuullostaa typerältä tekosyyltä. Ja lopulta niitä jalkoja on melkeinpä pakko treenata, sillä luuletko tosissasi jalkojesi kestävän ja jaksavan ne kaikki hyppimiset ja pomppimiset, kun yläkroppa alkaa olemaan massiivinen (ainakin jalkoihin verrattuna)?

Jos tottapuhutaan niin kädet on tikut ja jalat ei. Pyrin nyt vähän tasapainoon. Ja kuka helvetti on sulle sanonut, että aijon käydä vuosia salilla? Okei, never say never vai miten se meni, mutta musta ei ikinä ole tulossa mitään puntti-peteä. Mun tarkoitus ei ole kasvattaa mun maximi tuloksia vuosia, vaan ennemminkin kiinteyttää yläkroppaa ja ehkä hiukan saada lihasta ja absit esiin.

Kai mä sitten näytän päivä päivältä urpommalta ja oon "RHP". Taidanpa vieläkin pitää itseni skeittauksessa ja salin toisena pienenä sivuharrastuksena. Se, että sun pääharrastus on salilla käynti, onko kaikilla muillakin sitten oltava niin, etteivät olisi täysiä pellejä tai whatever.

Hah, massiivinen yläkroppa. http://edge.ebaumsworld.com/picture/X292Firefighter/NiggaPlease.png Ehei en pyri mihinkään massiiviseen yläkroppaan. Voisitko ymmärtää?

Se, etten treenaisi jalkoja ainakaan nyt talveen asti, mikä ongelma se on muille? Pitäkää hauskaa laitteissanne, kun ne ovat sitten enemmän vapaat? Tämä ei ole mulle mikään elämä, toisinkuin joillekin näyttäisi olevan. Huhhuh.

Ajattele jalkojen treenaamista sillain että erittyy kasvuhormooneita paljon jotka sitten vaikuttaa positiivisesti yläkropan kasvuun.
Pikkasen höpöhöpöltä tuntuu kyllä että se radikaalisti vaikuttaisi skeittaamiseen. On aika paljon taitolajeja missä treenataan voimaa..ja siitä on lopulta hyötyä. Mitä enemmän voimaa on, sen vähemmän prosentuaalisesti täytyy käyttää voimaa suoriutumaan jostain jutusta. Esimerkiksi jos heität palloa ja pystyt heittämään 20 metriä, niin sulle on äärimmäisen kevyttä heittää 10 metriä eikö niin? Jos pystyt heittämään vain sen 10 metriä niin jokainen heitto on kovin repäsevä ja epätarkka.Ei välttämättä kannata pistää sitä suoraan sen punttitreenin syyksi jos meni temput vähän pieleen..

Jos totta puhutaan niin skeittaus ei ole voimalaji vaan ennemminkin kestävyys. Ei se radikaalisti vaikutakaan, mutta se että rullailen melkeinpä jokainen päivä niin ei jalat varmaankaan ehdi palautua. Ja jos temput alkaa menemään pieleen niin itseluottamus kärsii ja lopuksi menee hermot.

Se, etten treenaisi jalkoja ainakaan nyt talveen asti, mikä ongelma se on muille? Pitäkää hauskaa laitteissanne, kun ne ovat sitten enemmän vapaat? Tämä ei ole mulle mikään elämä, toisinkuin joillekin näyttäisi olevan. Huhhuh.

No kovasti jaksat väitellä tätä vastaan ainakin. Jos kerran skeittaus on sulle pääharrastus niin miksi treenaat edes salilla ollenkaan, luulis että siitä ylimääräisestä yläkropan painosta olisi vain haittaa varsinkin kun jaloissa se voima ei kasva lisääntyneen painon tahdissa. Ainoa asia mitä olen nähnyt näiden lumilautailijoiden ja skeittaajien yleensä tekevän salilla on aika vahvasti keskivartalo ja jalkapainotteista.

Joten jos haluat ajatella sun harrastusta niin ei yläkropan treenaamisesta yksinään ainakaan hyötyä ole.

Jos tottapuhutaan niin kädet on tikut ja jalat ei. Pyrin nyt vähän tasapainoon. Ja kuka helvetti on sulle sanonut, että aijon käydä vuosia salilla? Okei, never say never vai miten se meni, mutta musta ei ikinä ole tulossa mitään puntti-peteä. Mun tarkoitus ei ole kasvattaa mun maximi tuloksia vuosia, vaan ennemminkin kiinteyttää yläkroppaa ja ehkä hiukan saada lihasta ja absit esiin.

Kai mä sitten näytän päivä päivältä urpommalta ja oon "RHP". Taidanpa vieläkin pitää itseni skeittauksessa ja salin toisena pienenä sivuharrastuksena. Se, että sun pääharrastus on salilla käynti, onko kaikilla muillakin sitten oltava niin, etteivät olisi täysiä pellejä tai whatever.

Hah, massiivinen yläkroppa. http://edge.ebaumsworld.com/picture/X292Firefighter/NiggaPlease.png Ehei en pyri mihinkään massiiviseen yläkroppaan. Voisitko ymmärtää?

Se, etten treenaisi jalkoja ainakaan nyt talveen asti, mikä ongelma se on muille? Pitäkää hauskaa laitteissanne, kun ne ovat sitten enemmän vapaat? Tämä ei ole mulle mikään elämä, toisinkuin joillekin näyttäisi olevan. Huhhuh.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä tulet tänne vääntämään ja vänkäämään, jos tarkoituksena vain 'vähän' kasvaa ja kiinteytyä. Monet eivät varmaan ole ymmärtäneet tavoitteitasi täysin, vaan olettavat sinun haluavan suhteessa jalkoihin suuren yläkropan, mistä tämä kaikki väittely varmaankin johtuu. Tietenkin se on ihan ok, jos haluaa ministi sitä lihaa myös yläkroppaan. Mielestäni sillä ei ole kauheasti sitten väliä, jos aiot vain hetken treenata pelkkää yläkroppaa, tasapainoittaen jalkojen ja yläkropan kokoa. Ja jos nyt niitä jalkoja sittenkin haluaisit treenata, niin ota vaikka muu kuin 1-jakoinen ohjelma, jolloin se ei haittaa skeittaamista niin paljon (jalat ehtivät palautua). Ja ihan btw, niin en tarkoittanut, että kaikki ovat pellejä, joilla treenaus ei ole SE juttu..

No kovasti jaksat väitellä tätä vastaan ainakin. Jos kerran skeittaus on sulle pääharrastus niin miksi treenaat edes salilla ollenkaan, luulis että siitä ylimääräisestä yläkropan painosta olisi vain haittaa varsinkin kun jaloissa se voima ei kasva lisääntyneen painon tahdissa. Ainoa asia mitä olen nähnyt näiden lumilautailijoiden ja skeittaajien yleensä tekevän salilla on aika vahvasti keskivartalo ja jalkapainotteista.

Joten jos haluat ajatella sun harrastusta niin ei yläkropan treenaamisesta yksinään ainakaan hyötyä ole.

No enpä haekaan harrastukseni parantamiseksi mitään vaan pelkästään ulkonäön. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tiedät, että kuka on lumilautari/skeittari salilla?

Miksi ihmeessä tulet tänne vääntämään ja vänkäämään, jos tarkoituksena vain 'vähän' kasvaa ja kiinteytyä. Monet eivät varmaan ole ymmärtäneet tavoitteitasi täysin, vaan olettavat sinun haluavan suhteessa jalkoihin suuren yläkropan, mistä tämä kaikki väittely varmaankin johtuu. Tietenkin se on ihan ok, jos haluaa ministi sitä lihaa myös yläkroppaan. Mielestäni sillä ei ole kauheasti sitten väliä, jos aiot vain hetken treenata pelkkää yläkroppaa, tasapainoittaen jalkojen ja yläkropan kokoa. Ja jos nyt niitä jalkoja sittenkin haluaisit treenata, niin ota vaikka muu kuin 1-jakoinen ohjelma, jolloin se ei haittaa skeittaamista niin paljon (jalat ehtivät palautua). Ja ihan btw, niin en tarkoittanut, että kaikki ovat pellejä, joilla treenaus ei ole SE juttu..

Paskamyrskyn aiheutin näköjään joo, mutta vittuilua en ota. Pointtini selväksi halusin tehdä. Jos joku minut salilla tuomitsee RHP:ksi niin sitten tuomitsee. Peace.

No enpä haekaan harrastukseni parantamiseksi mitään vaan pelkästään ulkonäön. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten tiedät, että kuka on lumilautari/skeittari salilla?

No sanotaanko että ne kaverit on tehny vähän muutakin kuin oman kylän skeittirampeilla aikaa viettänyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmaankin jos treenitreenistä puhutaan, mutta aikani ei salli jalkojen treenaamista aikaisemmin mainitusta syystä.

Enpä löytänyt paljoa tietoa aiheesta. Puhutaanko nyt taas jos minusta tulisikin puntti-pete?

Zone-sarja -42%
Mikä v*tun puntti-pete? Toi kuulostaa jotenkin nöyryyttävältä ja tulee mieleen joku tietämätön RHP tosta sun nimityksestä joten taidat jo olla puntti-pete...

Näin joskus jossain tekstin että "Vain homot ei treenaa jalkoja"

Se on jääny kyllä mieleen :D

Suositut

Back
Ylös Bottom