Haittaako jalkojen treenaamatta jättäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BKT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aiheeseen sopivaa ;)
hehetymen.webp

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
3oo1xh.jpg

Tämän takia kannattaa treenata niitä jalkoja, ei tarvitse enää liikkua seuraavina päivinä minnekkään ja saa hyvän tekosyyn vaan löhöillä jossain.

Harmi ettei tullut otettua kuvaa, sillä näin Barcelonan biitsillä räikeimmän version tästä yläkroppa-jalat kombosta.
Kaverin yläkropalla oltais kisattu helposti 80:ssä massan puolesta, mutta jalat oli kuin maratoonarilla.
Jotain niin järkyttävän näköistä, ettei voinut olla ääneen nauramatta :D

Ehdottomasti jalat mukaan. Itse jätin alussa paitsioon ja sitä saikin sitten jälkeenpäin harmitella. Tytötkin tykkää vahvoista reisistä ja kunnon pepusta ;)

Tämän takia kannattaa treenata niitä jalkoja, ei tarvitse enää liikkua seuraavina päivinä minnekkään ja saa hyvän tekosyyn vaan löhöillä jossain.

Tai sitten voi mennä salille domseista huolimatta treenaamaan selän ja olkapäät. ;) Paitsi että säähän treenaat rinnan ja kädet sillon. Mut eipä sitä ainakaan jalkatreenin kanssa samana päivänä paljoa huvita minnekkään lähteä enää. Seuraavina päivinä täytyy vaan kärsiä ne kivut ja olla tyytyväinen. Odotan jo huomista jalkatreeniä innolla. Askelkyykky + jalkaprässi -super jätti viimeks sen verran hyvän kuvan ko. yhdistelmästä, että pakko tehdä se huomennakin jalkatreenin loppuun. Sen jälkeen on kiva mennä salin sohvalle nauttimaan palkkaria ja ehkä selaamaan jotain lehteä, jos siinä pöydällä on.

Zone-sarja -42%
^PHAT for the win! Ja toi askelkyykky on ehkä mulle henkilökohtaisesti ehkä kaikkein v-mäisin liike. Ainakin jos tehdään vielä kävellen. En tiedä mikä siinä on, mutta tuntuu tuplasti yhtä kuolettavalta kuin joku prässi tai muut kyykyt... Viha rakkaussuhde siihen.

Tietääkseni pituuskasvu ei ole sellainen kehon hällä-väliä -sivuprojekti, että "jos nyt jaksaa ni kasvetaan sitte pitemmäks", vaan se on niin vahvasti geenien ohjaamaa että keho yrittää lähes väkisin kasvaa siihen mittaan kun se geeneissä "lukee". Toi että just salireeni aiheuttas pituuskasvun hidastumista on just sellasta perinteisä koulun-terkkari-sano-kasiluokan-kivestarkastuksessa -propagandaa jolle ei oikein liene edes mitään järkevää pohjaa.
Ite alotin treenaan jalkoja ihan liian myöhään ku kuvittelin aikanaan ettei se oo olennaista (ja etten opi treenaa jalkoja) ja se harmittaa nyttemmin.

Jalka reenit on kovia ja vaatii enemmän henkistä vahvuutta kuin esim. hauis reeni, sen takia ihmiset keksii tekosyitä olla reenaamatta jalkoja, ei heistä vaan ole siihen. Itekkin välillä vituttaa kun tulee jalka reenien vuoro, mut aina meen sinne ja vedän niin kovaa kun voin, viime tiistaina jalka reenien jälkeen oksennettiin mut ei sillä ole mitään vitun väliä tuleeko paha olo tai kauheat domsit kun omistaudutaan siihe reenaamiseen ja halutaan sellainen fiilis, et kun salilta lähtee niin ei tule mitään mieleen mikä olisi voinut mennä paremmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs jos kaikki ei halua omistautua sille tai ei tahdo sitä fiilistä?

Six Reasons Everyone Should Do Squats
6) Start Doing Squats at a Young Age For Better Health and Performance—Squats are Safe for Everyone!

Tulipa vaan vastaan tällainen.
Oon varma, että jos nuori kasvuikäinen treenaaja syö ja nukkuu hyvin ja treenaa aina hyvällä tekniikalla, ei se haittaa kasvua tai mitään muutakaan ollenkaan. Haasteeksi muodostuu se, että tekee oikeasti kaiken oikein eikä pelkästään luule tekevänsä oikein ja se, että malttaa olla nostamatta aivan äärimmäisiä maksimeja.

musta ajatus siitä että pitää ylipäätään keksiä jotain tekosyitä olla treenaamatta jalkoja on ihan täysin absurdi :D miksi, oi miksi joku EI haluaisi treenata jalkoja, ei mene jakeluun

Itse rullalautailijana voisin väittää, että en haluaisi jalkoja treenata. Temppujen tekeminen on niinsanotusti "lihasmuistista" kiinni. Vaikea selittää. Eikä jalatkaan näytä tikuilta verrattuna yläkehoon mulla ainakaan vähään aikaan.

Itse rullalautailijana voisin väittää, että en haluaisi jalkoja treenata. Temppujen tekeminen on niinsanotusti "lihasmuistista" kiinni. Vaikea selittää. Eikä jalatkaan näytä tikuilta verrattuna yläkehoon mulla ainakaan vähään aikaan.

Liikkeiden "refleksinomaisuus" katoaa siis mielestäsi lihojen kasvun myötä.. Tsori offtopic, mutta oli pakko.

Jos jostain syystä ei voi tai uskalla tehdä raskasta kyykkytreeniä, niin sitten kannattaa tehdä sarjat kevyemmillä painoilla.Jalkojen harjoittelu on niin keskeinen osa kjoko vartalon voiman ja lihasmassan kasvattamiselle, että sitä ei pidä laiminlyödä.

Pohkeitakin kannaattaa treenata välillä, niin pysyy nilkat paremmassa kaunnossa.

Niin siis mitä se jalkojen treenaus sitten haittaa? "Vaikea selittää", yritäpä selittää kun ei oikein hiffata.

Jää sitten se rullalautailukin kokonaan pois pahimmassa tapauksessa selkäkipujen takia kun lihasepätasapainoa on tarpeeksi.
Nimimerkillä lantio kipannut.

Eli kuinka kovaa potkaiset lautaa ja millä tavalla. Liikaa voimaa, helposti temput mönkään.

Mitä helvettiä? :D Ai sitä voimaa ei voi säädellä mitenkään, aina tehdään maksimilla?

Back
Ylös Bottom