Haittaako jalkojen treenaamatta jättäminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BKT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos takakyykky ei suju niin kannattaa vaihtaa etukyykkyyn.
Itsekkään en aikasemmin jalkoja treenannut koska vitutti kun takakyykky ei onnistunut. Nykyään painelen etukyykyllä menemään ja olen tyytyväinen. ;)
Takareiskoille SJMV.

Vaikka ne jalat mallia kanankoivet näyttää tyhmältä ni miks joideki podipildereide pitää jeesustella täällä, että jalat ei voi olla vahvat / hyvässä kunnossa ellei ne oo mallia joku coleman tmv.

Henkilökohtasesti en ikinä tuu reenaamaan jalkoja niin paljon et ne reidet on ees lähellä tota isompaa ääripäätä. Koita ny siinä sit löytää jotain muitaki housui / shortsei ku gazoz xxxxxl "tyylikkäät" housut. Mieluummin tingin koosta ku liikkuvuudesta. Ja ennenku joku linkkaa tähän sen videon minkä tohon ihannefysiikkaketjuun, niin on aika pieni otanta kyseisestä genrestä.

Ja joo, tein tänää jalkoja, pitkästä aikaa. Ei vaan oo prioriteetti koska sit en jaksa juosta reeneis / lenkil. (lue: säbä)

Nyt saunaan ja bisse.

Mikäköhän muuten on kun pohkeet ei meinaa kasvaa ollenkaan, vaikka olen niitä aktiivisesti treenannut jalkapäivinä yleensä 4-5x20-25 sarjoilla.
Shortseissa näytän niin RHP:ltä noitten pirun pohkeitten takia. :D

Henkilökohtasesti en ikinä tuu reenaamaan jalkoja niin paljon et ne reidet on ees lähellä tota isompaa ääripäätä. Koita ny siinä sit löytää jotain muitaki housui / shortsei ku gazoz xxxxxl "tyylikkäät" housut.

Aivan sama mulle kuka mitenkin reenaa, mutta onhan nämä nyt vitun naurettavia selityksiä... Miksi edes pitää selittää?? Mulla on ihan helvetisti tosissaan reenaavia kavereita/tuttuja enkä ikinä oo kuullu että ei löydy farkkuja jalkaan kun on tullu niin paljo kyykättyä. Varmaan tosiaan tuolla ammattilaispuolella voi olla sitä ongelmaa ettei pillifarkut enää mahdu, mutta en jaksa uskoa että sulla tulis ongelmaa tuosta vaikka reenaisit reisiä ihan helvetisti.

Henkilökohtasesti en ikinä tuu reenaamaan jalkoja niin paljon et ne reidet on ees lähellä tota isompaa ääripäätä. Koita ny siinä sit löytää jotain muitaki housui / shortsei ku gazoz xxxxxl "tyylikkäät" housut.

Jaa, oletko joutunut yläkropan osalta sitten alkaa käyttää tämmöisiä vaatteita? Ei ne jalat kasva mihinkään colemanin mittoihin helpommin kun muutkaan lihakset.

Mikäköhän muuten on kun pohkeet ei meinaa kasvaa ollenkaan, vaikka olen niitä aktiivisesti treenannut jalkapäivinä yleensä 4-5x20-25 sarjoilla.

Vittu se on aivan vitun vitsaus pienelle ihmiselle tää pohkeiden treenaus. Meikä paukuttaa pohkeita kovilla negoilla, pitkillä sarjoilla, lyhyillä räjähtävillä, pumppaavilla ja venyttävillä, progressiivisesti ja astraalisesti ja vittu mitään ei vittu tapahu.

Vittu.

Vittu se on aivan vitun vitsaus pienelle ihmiselle tää pohkeiden treenaus. Meikä paukuttaa pohkeita kovilla negoilla, pitkillä sarjoilla, lyhyillä räjähtävillä, pumppaavilla ja venyttävillä, progressiivisesti ja astraalisesti ja vittu mitään ei vittu tapahu.

Vittu.

Mua on ruvennu kanssa tympimään se, että pohkeille ei kyllä tapahdu mitään. Kostoks en oo viimeaikoina enää hirveesti jaksanu niitä edes treenata :D

Jaa, oletko joutunut yläkropan osalta sitten alkaa käyttää tämmöisiä vaatteita? Ei ne jalat kasva mihinkään colemanin mittoihin helpommin kun muutkaan lihakset.

En oo joutunu.

Nii, miten kuvittelet, että jalkojen treenaaminen johtaisi siihen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perus L,XL,XXL paidat isuu ihan ookoo suht iso osa. Mutta tosiaan itsellänikin ollut huosujen ostaminen jo ties kuin kauan ongelmana. Reidet ei ole tosiaan ku colemanilla mutta kuuitenkin on vaikeaa. Pituutta kun on sopivan vähän ja kokoo nyt hieman maratoonaria enemmän siunaantunut reiteen niin soppa on valmis. Ne housut mitkä istuu kivasti perseestä ja jaloista, menee lähes kainaloon asti.

Eli vähän heikommilla mitoilla ei tarvi omasta kokemuksesta ainakaan olla mitkään hurjat massat edes niissä reisissä niin ettimiseks menee niiden pöksyjen kanssa.

thread-of-the-year.jpg

Vittu.

Ite olen vuoden sisällä yhdessä treenissä tehnyt suoria sarjoja. Muuten aina tripla- tai supersarjaa, rest-pausee, pudotuksia jne ja yleensä vielä samassa treenissä useampaa tehokeinoa. Tärkeetä on ettei ole liian suuret painot, että liikerata on suurin mahdollinen ja pystyy tekemään kunnon supistuksen. Treeni pohkeille pari kertaa viikkoon. Toimii :thumbs:

Perus L,XL,XXL paidat isuu ihan ookoo suht iso osa. Mutta tosiaan itsellänikin ollut huosujen ostaminen jo ties kuin kauan ongelmana. Reidet ei ole tosiaan ku colemanilla mutta kuuitenkin on vaikeaa. Pituutta kun on sopivan vähän ja kokoo nyt hieman maratoonaria enemmän siunaantunut reiteen niin soppa on valmis. Ne housut mitkä istuu kivasti perseestä ja jaloista, menee lähes kainaloon asti.

Eli vähän heikommilla mitoilla ei tarvi omasta kokemuksesta ainakaan olla mitkään hurjat massat edes niissä reisissä niin ettimiseks menee niiden pöksyjen kanssa.

Jos viittit katsella muitakin kuin perus paskoja jack&jonesin farkkuja niin kyllä löytyy eikä välttämättä tarvitse olla gazozin housuja. Tosin gazozilta löytyy sellasta perus farkkuakin. Itellä on parit thor steinarit esimerkiksi. Tosin halvalla ei löydy ikinä :D

Kokeile ottaa pohkeet seisten 8-12 rangella ja istuen 30-50 (runsaasti sarjoja ja pienet palautukset).Sitten myös silloin tällöin mukaan Rest pause sarjoja, pitkiä negatiivisia+positiivisia ja vaikka liikkeitä vaihdellen.

Pohkeitten treenaaminen on yleensä hankalampaa henkisesti, joskus kun on ihan jumalaton polte, niin saattaa saada vielä vaikka 10+ toistoa (etenkin kun tekee istuen).

Zone-sarja -42%
Jos viittit katsella muitakin kuin perus paskoja jack&jonesin farkkuja niin kyllä löytyy eikä välttämättä tarvitse olla gazozin housuja. Tosin gazozilta löytyy sellasta perus farkkuakin. Itellä on parit thor steinarit esimerkiksi. Tosin halvalla ei löydy ikinä :D

No juu ei siinä etteikö niitä löytyisi, huomattavasti vain vaikeampi löytää housuja kuin paitoja. Ja melkein poikkeuksetta lahkeisiin meinaa tulla liikaa pituutta.
Ja niinku sanoit niin halvalla usein ei meinaa housuja löytää. Voi tosiaan unohtaa noi J&J 20e pöksyt samantien. Paidoissa kun en ole moisiin ongelmiin törmänny poislukien kauluspaidat mitkä meinaa olla hihoista liian pitkät että ei selästä kiristäisi. Kai nämäkin jollain tavalla positiivisia ongelmia ovat :D

Kokeile ottaa pohkeet seisten 8-12 rangella ja istuen 30-50 (runsaasti sarjoja ja pienet palautukset).Sitten myös silloin tällöin mukaan Rest pause sarjoja, pitkiä negatiivisia+positiivisia ja vaikka liikkeitä vaihdellen.

Pohkeitten treenaaminen on yleensä hankalampaa henkisesti, joskus kun on ihan jumalaton polte, niin saattaa saada vielä vaikka 10+ toistoa (etenkin kun tekee istuen).

Ei nyt ehkä ihan aiheeseen liity, mut kiitos tosta ideasta, et seisten "lyhyillä" sarjoilla ja istuen tosi pitkillä sarjoilla. Taidankin heti seuraavassa pohjetreenissä kokeilla seisten ainoostaan kymmenellä toistolla vaikka laitteen koko painopakalla ja istuen sitten vaikka 50kg ja reilut 30 toistoa. Tähän mennessä oon tehny aina n. 16-20 toistoa kummassakin (pääosin 20 toistoa). Joskus välillä oon sitten tehny tosi hitailla toistoilla jotain kymmenen ja sillon TUT on ollu varmaankin pidempi, kun noissa 20 toiston sarjoissa.

Ei nyt ehkä ihan aiheeseen liity, mut kiitos tosta ideasta, et seisten "lyhyillä" sarjoilla ja istuen tosi pitkillä sarjoilla. Taidankin heti seuraavassa pohjetreenissä kokeilla seisten ainoostaan kymmenellä toistolla vaikka laitteen koko painopakalla ja istuen sitten vaikka 50kg ja reilut 30 toistoa. Tähän mennessä oon tehny aina n. 16-20 toistoa kummassakin (pääosin 20 toistoa). Joskus välillä oon sitten tehny tosi hitailla toistoilla jotain kymmenen ja sillon TUT on ollu varmaankin pidempi, kun noissa 20 toiston sarjoissa.

Gastronomeus(aktivoituu kun jalat suorassa) vastaa paremmin medium-pitkiin toistomääriin, kun taas soleus(aktivoituu kun jalat koukussa, mutta myös vähän kun on jalat suorassa) pitkiin toistomääriin.Kannattaa kuitenkin vaihdella niitä toistomääriä.

Gastronomeus(aktivoituu kun jalat suorassa) vastaa paremmin medium-pitkiin toistomääriin, kun taas soleus(aktivoituu kun jalat koukussa, mutta myös vähän kun on jalat suorassa) pitkiin toistomääriin.Kannattaa kuitenkin vaihdella niitä toistomääriä.

Tota en oo just tullukkaan ajatelleeks, että ne pohkeen lihakset ei välttämättä molemmat ookkaan enimmäkseen sitä samaa lihasnopeutta (oliko se nyt hidas, kun tarvii isommat toistomäärät?). Kuulostaa kyllä ihan kaikin puolin järkevältä, et gastrocnemius (jota tarvitaan esimerkiks vaikkapa hyppäämisessä) ois nopeempaa ku soleus (joka tasapainottaa seisomista vissiin aika paljon (tietenki gastrocnemiustakin tarvitaan seisomisessa), eli tarvitaan pitkiä aikoja kerralla).

Itsellä tulehtu polvi ja päästi nesteet polvesta takaa pohkeen lihaskalvoille. Toinen pohje jäi nyt sitten ainakin kolmas osan isommaksi. Tämä pohje on nyt sitten hyvänäkönen ja toinen pieni rääpäle. Tässä nyt oli pointtina, että pohkeet pumppiin ja kivuliaita venytyksiä. Lihas kalvojen venyminen ei siis ihan paskaa ole.

offtopic ehkäpä mutta laitetaan silti.. noin 7kk reenannu ja yleensä jalkapäivänä pitkälti kyykkyä ja/tai prässiä + pohkeita.. pitäiskö jotai alkaa ottamaan jo lisää ? teen tietysti joskus aina lopuksi näillä jalan koukistus ja suoristus laitteilla muutaman sarja..

Suositut

Back
Ylös Bottom