- Ikä
- 41
Se riippuu aika paljon siitä, että minkälaisella rullalla on eniten treenannut. Itsellä ei tosin ole merkittävää eroa toistomaksimissa tai lisäpainoilla tehtävässä ykkösessä leveän ja kapean voimapyörän välillä, vaikka leveällä rullalla tulee tehtyä selvästi enemmän, koska meidän salilta sellainen löytyy. Lisäpainoennätykseni voimapyörässä olen kuitenkin tehnyt kapealla rullalla eräässä toisessa treenipaikassa. Silloin meni ykkönen 25 kg lisäpainoliivillä ja olin tuolloin 15 toiston toistomaksimikunnossa. Pitäisikin viimeistään syksyllä testata ykkösmaksimi voimapyörässä, kun toistomaksimi on kuitenkin parantunut 6 toistoa lisäpainoennätyksen tekoajoista. Olen tosiaan leuanvetäjä ja voimapyörä on itselle oheisharjoittelua, kuten muukin yleisvoimailu. Viime aikoina olen treenannut vatsoja erikseen vain kerran viikossa ja useimmilla harjoitusjaksoilla voimapyörä on muodossa tai toisessa ollut osa keskivartalotreeniä. Voimapyörä polvilta lisäpainoilla on lostava apuväline kehittämään voimia ensimmäiseen seisaalta onnistuvaan voimapyörätoistoon. Itse tein tuota liikettä aika paljon vuonna 2010 ennen kuin sain ensimmäisen voimapyöräni seisaaltaan. Fysiikkavalmennushommia eri lajein urheilijoiden kanssa tehneenä voin sanoa, että keskivartalon voimatasot ovat jo ihan kohtuullisella tasolla, kun ensimmäinen kokonainen voimapyörätoisto seisaaltaan onnistuu. Liike ei ole kuitenkaan helpoimmasta päästä...
Mä en tituleeraa itseäni miksikään muuksi ku lähinnä herkuttelijaksi mutta kovimmat tulokset oon tosiaan tehnyt itsekin (voima)leuanvedossa ja uskoisin keskivartalon myös olevan vahvempi kuin naisilla keskimäärin. Siin määrin asiat liittyvät itselläni toisiinsa, että käytän keskivartaloa paljon leuanvedossa. Eniten tulee keskivartaloa treenattua nimenomaan isoilla koko kehon liikkeillä eli seiväshyppääjillä, lohikäärmelipuilla ja voimapyörällä, joskin suosien kahta ensin mainittua. Pilatesliikkeitä päälle sitten.
En oo varma saanko nokkaa koskemaan maata mutta huomenna olisi salilla tarkoitus kokeilla toistomaksimia joka tapauksessa. Jos ei suju, niin riittäähän tässä kesää tehdä se oma huipputulos.
Kovat tulokset tosiaan leuanvetäjällä kaikin puolin.