Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hieman kanssa lisäkommenttia kaipaisin tohon acera hommaan, itellä kanssa aceran takavaihtaja ja ei oo mitään ongelmaa ollu vaikka pyörällä on ajettu maastolenkkiä ja maantielenkkiä. Jos vaan muistaa säätöjä välillä tarkistaa, niin en tiiä miks acera olis niin huono, toki jos budjetti riittää niin kai xtr olis sit paras, mutta saako niistä tavallinen fillaristi mitään iloa... noi vaihtajat muutenkin on vaan muutaman kympin osia eli enemmän keskittyisin rungon laatuun (eli lähinnä painoon varauksella) ja vanteiden laatuun...
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/1389/Kaks pyöräehdotelmaa jo tyrmätty. Kysytääs sit näin päin: mikä fillari kannattaa ostaa? Hybridiä etsin hintaluokasta alle 500e.
Minä ainakin ostaisin tuon Crescentin ehdottomasti. Toi on hyvä peruspyörä ja kaiken lisäks siihen tulee lokaritkin niin uskaltaa vähän kovempaa ajaa sateella, vaikkei noin lyhyet kuraa hirveästi pitelekään. Ei tuossa mun silmiin mitään vikaa ole ainakaan. Arvon raadin mielestä käytetty on ainoa oikea vaihtoehto ja siinä se varmasti on oikeassa, mutta itse en näkisi tuossa fillarissa mitään estettä. Kunhan pysyy noin halvoissa pyörissä joustohaarukoista erossa niin säästää paljon painoa ja hermoja.Mites sit tää
http://www.duosport.fi/epages/duosp...ps/duosport/Products/331/SubProducts/331-0001
Toi olis paikallisessa kaupassa tarjouksessa 399e.
Mulla on Dew Deluxessa 58cm runko ja olen saman pituinen. Kokeilemalla se oma koko löytyy..Mites toi runkokoko? Ite olen 180cm pitkä.
Mulla on Dew Deluxessa 58cm runko ja olen saman pituinen. Kokeilemalla se oma koko löytyy..
Itsellä ollut yksi pyörä vähän paremmalla Alivio takavaihtajalla (edessä oli Acera). Jos ajaa huonolla kelillä niin niitä säätöjä tosiaan saa tarkastaa - vähän väliä. Muutaman vuoden päästä ei enää tarkastukset riitä, sillä ei vaan yksinkertaisesti löydy säätöjä, jolla kaikki rattaat löytyisi pidemmän aikaa kuin muutaman päivän täydellisestä puhdistuksesta huolimatta. Enkä edes aja maastossa vaan pahimmillaan hiekkatietä. Kun pyörässä on Aceran vaihteet, siinä todennäköisesti on myös Aceran takarattaat. Näidenkin kanssa jos erehtyy märälle hiekkatielle, niin pakan ja ketjujen vaihtoon voi varautua useamman kerran vuodessa, mikä fillariliikkeessä teetettynä maksaa helposti yhdessä vuodessa saman, minkä tuo pyöränpaska kustansi uutena. Itse tekemällä pääsee halvemmalla, mutta tuskin tulee laitettua sitten samoja paloja takaisin.Hieman kanssa lisäkommenttia kaipaisin tohon acera hommaan, itellä kanssa aceran takavaihtaja ja ei oo mitään ongelmaa ollu vaikka pyörällä on ajettu maastolenkkiä ja maantielenkkiä. Jos vaan muistaa säätöjä välillä tarkistaa, niin en tiiä miks acera olis niin huono,
Jos pyöräily on kuntoilua eikä pelkkää leppoisaa siirtymistä paikasta toiseen, niin kaupungissa tulee ympäri vuoden aika kovaa hittiä kun pompitaan reunakiveyksille ja niiltä alas. Itsellä on esim. ollut kolme U-lukkoa joista on runkokiinnikkeet katkenneet normaalissa kaupunkiajossa. Lisäksi jos ajaa talvella, niin ranteet tulee ilman jousitusta oikeasti kipeiksi jos vauhdilla päästää menemään koppuraisiksi jäätyneillä pyöräteillä (jäätyneitä jalanjälkiä, traktorinuria, tms.).Nyt on pakko hieman sohaista kepillä muurahaispesää ja ihmetellä, mikä helvetti tässä maastopyöräinnostuksessa on oikein takana.
Uskallan väittää, että suuri osa tämänkin ketjun kirjoittajista ajelee maastossa juuri sen verran kuin bissenhakureissulla joutuu lähiskutsin läpi oikaisemaan, ja matkakilometrejä tulee sen verran, että mukavalla yksivaihteisella hybridillä tai ihan rehellisellä ja mukavalla mummomallilla pärjäisi oikein hyvin. En halua kyseenalaistaa kenekään valintoja, mutta onko se etuhaarukan jousitus niin pirun tärkeää kun ajellaan ihan vaan kaupunkiolosuhteissa?
Itsellä ollut yksi pyörä vähän paremmalla Alivio takavaihtajalla (edessä oli Acera). Jos ajaa huonolla kelillä niin niitä säätöjä tosiaan saa tarkastaa - vähän väliä. Muutaman vuoden päästä ei enää tarkastukset riitä, sillä ei vaan yksinkertaisesti löydy säätöjä, jolla kaikki rattaat löytyisi pidemmän aikaa kuin muutaman päivän täydellisestä puhdistuksesta huolimatta. Enkä edes aja maastossa vaan pahimmillaan hiekkatietä. Kun pyörässä on Aceran vaihteet, siinä todennäköisesti on myös Aceran takarattaat. Näidenkin kanssa jos erehtyy märälle hiekkatielle, niin pakan ja ketjujen vaihtoon voi varautua useamman kerran vuodessa, mikä fillariliikkeessä teetettynä maksaa helposti yhdessä vuodessa saman, minkä tuo pyöränpaska kustansi uutena. Itse tekemällä pääsee halvemmalla, mutta tuskin tulee laitettua sitten samoja paloja takaisin.
Nykyisen fillarini ostin käytettynä 400e hintaan ja se tuli Deore komponenteilla (Shimanon maastopyöräpalikat menevät laatujärjestyksessä Acera -> Alivio -> Deore -> LX -> XT -> XTR). Elämänlaatu parani huomattavasti, kun vaihdoin takarattaat ja -vaihtajan Deoresta XT komponenteiksi - säädöt löytyvät helposti ja pysyvät pitkääääään.
Unohdit tuosta LX:n välistä. Itse vielä ajelen juuri LX:n takavaihtajalla, joka on ihan kivasti toiminut, ja onkin kokemukseni perusteella halvin mitä suosittelisin.
Saan tällä viikolla itselleni uuden fillarin, tosin hieman käytettynä. Runko vanha, muut osat kilometrin verran käytetty. Takuuta osilla jäljellä hyvin 3-6kk.
-Schwinn Homegrown Pro-runko (-00, hienossa kunnossa)
-Manitou-etuiskari
-Mavicin kiekot
-Schwalben kumit
-Shimano XTR-takavaihtaja
-Shimano XT-etuvaihtaja
-Shimano XT-kammet
-Shimano XT-levyjarrut
Shimanon lukkopolkimet saan myös, mutta vaihdan joihinkin piikkipedaaleihin. Katselin, että takapakkakin on XT-sarjaa..
Hinta laatuun nähden reilusti alakanttiin..
Tuli tänään haettua tuo inseran x-cross hybridi. Tm:n testin voitti että ei pitäisi ihan huono olla. Samalla pyöräilykengät ja kypärä tuli ostettua. Pitää huomenna heittää pieni testilenkki, niin näkee pyörän todellisen luonteen. Viimeiset vuodet pyöräily on ollut lähinnä mammapyörällä salille, joten hybridi voi tuntua hiukan kevyemmältä.
Tarkoitus olisi mennä työmatkat(10km suunta) pyörällä, kunhan kelit nyt vielä hiukan lämpenevät aamulla.
Kirjoittelen lisää kunhan hetken aikaa olen ajellut ja tullut sinuiksi pyörän kanssa.