Fillareista

Kiitti kaverit. Levyjarrullista oon hakemas ja tosiaan vasta alottelemassa, että mitään huippupyörää en etsi, mut ei ihan paskaakaan viittis. Sanoit Dopey, et 599€ ei halpa hinta tollasesta pyörästä. Mitä parempaa sillä sais? Ajatus on vähän ollu, et naisten malli se pitäs olla naistellisten mittojen vuoks ja kun kerta näyttävät hyvätkin merkit niitä tarjoovan. Tässäki viä yks vaihtoehto, mut pykälää kalliimmaks menee... http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000216&product=A003394
Voisko jompi kumpi gaf tai Dopey tai muu pyörätuntija arvostella viä senkin, pliis. Makee löytö oli ulkonäkönsä puolesta GT Avalanche 3.0. naisten pinkki pyörä, josta juttua fillarifoorumillakin, mut mä en muuten oo kyl pinkin perään. Helkama on jontikan väreissä :)

Mun vanhus-helkama on ollu uskollinen peruslenkeillä kovemmilla teillä. Mikään maantiepyöräilijä en sinänsä oo, mut sellasia 25-30km lenkkejä kesäaikaan 3-4xviikos. Kartat näiltä kulmilta vaan houkuttavat metsäteille ja kyllähän noilla pyörillä, jos ne on taas riittävän kevyitä, ajaa hyvin maanteilläkin, jos hankkii vaan toiset renkaat rinnalle. Kaikkien fillareiden tiedoissa ei aina muuten lue painoo. Toi Cube näytti olevan jotain 12,5 kg. Eiks se jo oo suht kevyt??
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitti kaverit. Levyjarrullista oon hakemas ja tosiaan vasta alottelemassa, että mitään huippupyörää en etsi, mut ei ihan paskaakaan viittis. Sanoit Dopey, et 599€ ei halpa hinta tollasesta pyörästä. Mitä parempaa sillä sais? Ajatus on vähän ollu, et naisten malli se pitäs olla naistellisten mittojen vuoks ja kun kerta näyttävät hyvätkin merkit niitä tarjoovan.
Ei tuohon hintaan nyt niin mahottoman paljon parempaa saa. Sen pari-kolme sataa kun laittaa lisää, niin alkaa olemaan jo aika reippaasti eroja.
Naisten malli tarkoittaa yleensä aavistuksen erilaista geometriaa rungossa, lyhkäsempää ohjainkannatinta, erilaista, ehkä naisen persaukselle paremmin sopivaa satulaa ja tietenkin tärkeimpänä, kivempaa väriä :D Erot on siis hyvinkin pieniä, eli kahden osan vaihdolla saat melkeinpä muutettua miesten mallista naisten mallin. Hyvin pitkälti kaikki, jotka ajaa vähänkin enempi tosissaan, ajaa miesten mallilla. Loppupeleissä onko naisten ja miesten mittasuhteissa paljonkin eroa? Itte oon ainakin koko lailla saman kokoinen mitoiltani kuin saman pituinen nainen.

Tässäki viä yks vaihtoehto, mut pykälää kalliimmaks menee... http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000216&product=A003394
Voisko jompi kumpi gaf tai Dopey tai muu pyörätuntija arvostella viä senkin, pliis. Makee löytö oli ulkonäkönsä puolesta GT Avalanche 3.0. naisten pinkki pyörä, josta juttua fillarifoorumillakin, mut mä en muuten oo kyl pinkin perään. Helkama on jontikan väreissä :)
Ei noita voi oikein arvostella muuten kuin sen osalta, miltä ne paperilla näyttää. Tuossa on hieman paremmat osat ja on sen myötä jonkin verran kevyempi kuin nuo pari aikaisempaa. Myös runko saattaa olla köykäsempi, vaikee noista on sanoa. Tuota Suntourin keulaa hieman vierastan, tosin kokemusta ei yhdestäkään ole, joten voihan se olla ihan toimivakin peli. Ton hintaseen pyörään ehkä kuitenkin jo vähän alakanttiin?

Mun vanhus-helkama on ollu uskollinen peruslenkeillä kovemmilla teillä. Mikään maantiepyöräilijä en sinänsä oo, mut sellasia 25-30km lenkkejä kesäaikaan 3-4xviikos. Kartat näiltä kulmilta vaan houkuttavat metsäteille ja kyllähän noilla pyörillä, jos ne on taas riittävän kevyitä, ajaa hyvin maanteilläkin, jos hankkii vaan toiset renkaat rinnalle. Kaikkien fillareiden tiedoissa ei aina muuten lue painoo. Toi Cube näytti olevan jotain 12,5 kg. Eiks se jo oo suht kevyt??

12,5kg on jo aika kohtuullinen paino edulliselle pyörälle. Jos meinaat selvitä ilman renkaanvaihtojumppaa, niin kannattaa hankkia kahdet kiekot (ja myös kahdet levyt). Toisiin voi sitten laittaa talvella vaikka nastarenkaat ja kesällä sliksit.
Tossa alkais olee jo ihan kohtuullinen http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&product=A001700 fillari, tosin väri on vaan varmasti liian tylsä eli musta. Tolla ajais jo kisaakin osien ja painon puolesta.

Mukavaa että löytyy seikkailunhaluisia ihmisiä, jotka lähtee vaikka kartan kanssa metsiköihin etsimään uusia reittejä :thumbs: Ittekin tuota on tullu harrastettua jo reilu 15 vuotta ja sehän on joka kerta yhtä mahtavaa, kun löytyy joku uus huippureitti! :)
 
Näyttävät olevan kovemmissa hinnoissa nuo naisten mallit - ymmärrettävää sinänsä kun kysyntää ei varmaan hirveästi ole. Hydraulijarrut on kyllä loistava keksintö joten noista ottaisin kyllä tuon Cuben. Sen saa muuten ketjureaktiosta vähän halvemmalla, jos 15" on oikea rungon koko.
 
Auttakee auttakee!

Tähän mennessä oon vääntäny Kulkurilla, ruottin armeijan maasturilla ynnä mummopyörillä.
Työmatka kasvaa ja tarttisin helpommin kulkevan fillarin alle. Hinnan tulisi pysyä alle 600€. Hybridi vois olla mun hevonen.

Mitä mieltä Konan Dew plus mallista? Tai Konan fs (vm2008, on tosin 690€ kauppa veljillä). Entäpä Cuben vastaavan hintasista esim. LTD cls pro tai sl cross comb tai hyde mallesta? Kumpaa yleensä merkkinä suosittelisitte Konaa vai Cubea? Muita hyviä vaihtoehtoja?
 
Ei noiden merkkien välillä ole isoja eroja. Kunhan ostat omiin mittoihisi sopivan kokoisen rungon tarpeeksi laadukkailla osilla, niin ihan yks ja hailee minkälainen tarra kyljessä on. Kiinnitä huomio seuraaviin asioihin:
- pyörän paino: mitä kevyempi sitä paremmista palikoista se on tehty
- jarrut: vanne / mekaaninen levy / hydraulinen - vannejarrut häviävät sateella / lumessa ja palat kuluvat nopeasti; mekaanisessa levyssä ei ole näitä ongelmia ja hydraulisilla on parempi tuntuma kuin mekaanisilla
- vaihtajat ja rattaat: käytännössä melkein kaikki käyttävät Shimanoa, palasarjat hybridiin hintajärjestyksessä Alivio -> Deore -> XT -> XTR halvimmasta kalliimpiin - kalleimmat kestävät ja pysyvät säädöissä parhaiten ja painavat kuitenkin vähiten

Jos ostat kalliin niin osta hyvä lukko (tähän se painoetu sitten meneekin :))
 
Kyl nyt alkaa olla niin kivat säät, että tekee mieli päästä polkeen. Jalat vipattaa! :D Kävin eilen ostamas uudet ketjut ja uuden kumin etee, kohta mennää! Keväthuolto pitää vaa ensiks tehä.
 
Noniin. Jos sitä pyörän ostoon..

Suht edullisesti olis tarkotus hankkia jonkunnäkönen fillari, millä pystyy ajamaan pitempiäkin matkoja ku bmx:llä. Suurin ajo tapahtuis kumminkin asfaltilla, mutta välillä tekee kumminki mieli poiketa hiekalle/mettään.

Pituutta olis 180cm.

Paikallisessa kaupassa on Trek 3900 puoleen hintaan ja se vähän kävi kuumottamaan. Rungon koko on 18, liian pieni?

Tiedän, ettei ihan muutamalla satasella kannata lähteä ostamaan fillaria, mutta jos löytys noita viime vuoden malleja, mitkä on alennuksissa, niin kelpaa vallan hyvin. Hinta max 400-500e. Mitäs hybridejä tuohon hintaan löytyis?

Ehdotelkaapa te viisaat fillaristit jotakin.

Tack.
 
Noniin. Jos sitä pyörän ostoon..

Suht edullisesti olis tarkotus hankkia jonkunnäkönen fillari, millä pystyy ajamaan pitempiäkin matkoja ku bmx:llä. Suurin ajo tapahtuis kumminkin asfaltilla, mutta välillä tekee kumminki mieli poiketa hiekalle/mettään.

Pituutta olis 180cm.

Paikallisessa kaupassa on Trek 3900 puoleen hintaan ja se vähän kävi kuumottamaan. Rungon koko on 18, liian pieni?

Tiedän, ettei ihan muutamalla satasella kannata lähteä ostamaan fillaria, mutta jos löytys noita viime vuoden malleja, mitkä on alennuksissa, niin kelpaa vallan hyvin. Hinta max 400-500e. Mitäs hybridejä tuohon hintaan löytyis?

Ehdotelkaapa te viisaat fillaristit jotakin.

Tack.

Konan fillareita kannattaa katsella jos vaikka viime vuoden malli vielä jostain löytyisi sopivaan hintaan..
 
Oon tässä guuglaillu ja ettiskelly sopivia pyöriä. Löysin tuommoset vaihtoehdot, mitkä miellyttäis edes jotenkin.

Kona Dew plus, 499e.

Ja sitten käytettynä olis myynnissä

TREK 7500 FX -06. 1600km ajettu. 550e pyytää. Voisin sen 500e tuosta maksaa.

Mitä mieltä tietävät ovat?
 
Olen tilaamassa uutta takavaihtajaa englannista ja siellä on tekstin perässä Long/Short niin mitä nuo tarkoittaa ja mistä tiedän mikä käy minun pyörään?
 
Olen tilaamassa uutta takavaihtajaa englannista ja siellä on tekstin perässä Long/Short niin mitä nuo tarkoittaa ja mistä tiedän mikä käy minun pyörään?
Eli pitkällä tai lyhyellä häkillä. Jos sulla on kolme eturatasta niin tarvitset pitkän häkin. Yhdelle eturattaalle lyhyt häkki.
 
Olen tilaamassa uutta takavaihtajaa englannista ja siellä on tekstin perässä Long/Short niin mitä nuo tarkoittaa ja mistä tiedän mikä käy minun pyörään?

Häkin pituus, kumpainenkin varmaan käy. Jos ajat paljon maastossa niin tuo pitkä voi olla huono, tosin saattaa sitten vaihtaa paremmin tietyllä ratastuksella. Ota medium :D
 
Eli pitkällä tai lyhyellä häkillä. Jos sulla on kolme eturatasta niin tarvitset pitkän häkin. Yhdelle eturattaalle lyhyt häkki.

Pitkä ei oo välttämätön kolmen rattaan kanssa. Miulla ei oo koskaan ollu maastopyörässä pitkää ja aina kolme eturatasta.
 
Tässä harkitsen josko päästäisi vanhan fillarin eläkkeelle ja hommaisi uuden.
Maastopyörän varmaankin ostan, vaikka asfaltilla ajankin suurimman osan matkasta. Kuitenkin tykkään käydä välillä metsän puolella ja talvella maasturi vois olla parempi. Vuodessa ajan noin 3000-4000km kelistä riippumatta. Mietin, että fillarin kannattaisi varmaan noilla kilometreillä olla jo melko laadukas. Vaatimuksia olisi etujousitus, levyjarrut, kestävät vaihtajat. Mitähän suosittelisitte?
Nyt on osunu silmään
Insera alpina
Insera zeous

Budjetti olis kyllä aikalailla maksimissaan se 700€ että saakohan sillä käypää:(
 
Tässä harkitsen josko päästäisi vanhan fillarin eläkkeelle ja hommaisi uuden.
Maastopyörän varmaankin ostan, vaikka asfaltilla ajankin suurimman osan matkasta. Kuitenkin tykkään käydä välillä metsän puolella ja talvella maasturi vois olla parempi. Vuodessa ajan noin 3000-4000km kelistä riippumatta. Mietin, että fillarin kannattaisi varmaan noilla kilometreillä olla jo melko laadukas. Vaatimuksia olisi etujousitus, levyjarrut, kestävät vaihtajat. Mitähän suosittelisitte?
Nyt on osunu silmään
Insera alpina
Insera zeous

Budjetti olis kyllä aikalailla maksimissaan se 700€ että saakohan sillä käypää:(
Jos oikeasti asfaltilla ajaa paljon niin maastopyörä on hyvä aiheuttamaan äärimmäistä vitutusta
 
Kyllä mä sileemmät renkaat hommaan kadulle. Tähän mennessä olen tolla vanhalla maastofillarilla ajanu jo samanlaista ajoo ja toi fillari on 6v vanha eikä vituta yhtään :D
 
Tässä harkitsen josko päästäisi vanhan fillarin eläkkeelle ja hommaisi uuden.
Maastopyörän varmaankin ostan, vaikka asfaltilla ajankin suurimman osan matkasta. Kuitenkin tykkään käydä välillä metsän puolella ja talvella maasturi vois olla parempi. Vuodessa ajan noin 3000-4000km kelistä riippumatta. Mietin, että fillarin kannattaisi varmaan noilla kilometreillä olla jo melko laadukas. Vaatimuksia olisi etujousitus, levyjarrut, kestävät vaihtajat. Mitähän suosittelisitte?
Nyt on osunu silmään
Insera alpina
Insera zeous

Budjetti olis kyllä aikalailla maksimissaan se 700€ että saakohan sillä käypää:(
Jos sä noin paljon vuodessa ajat, niin ehdottomasti sitten toi jälkimmäinen noista vaihtoehdoista. Kukaan ei jaksa kituuttaa itseään millään halvalla rimpulalla, jos noin paljon polkee ja hydrauliset levyjarrut on hieman eri planeetalta kuin mekaaniset.

Kannattaa myös kattoo 29" renkailla varustettuja Bigfooteja, koska niillä katueteneminenkin on hieman kevyemmän tuntuista ison rengaskoon ansiosta. Rotvallit ylittyy helpommin ja maastossakin tuollainen toimii ihan samalla tavalla kuin 26". Eihän ne tietenkään niin dirttipyöriä ole kuin nuo 26-tuumaiset, mutta tuskin tässä mitään wnb-dirttiä haetaankaan.

http://www.bikeplanet.fi/pdf/Nettipdf/Nishiki.pdf
Tuossa sivulla 8 on bigfootit, jotka osuu vielä hintakategoriaankin melko hyvin. Eikä kannata unohtaa kysyä alennuksia noista kalliista pyöristä, koska itse kysäisin Bike Planetin Jyväskylän myymälästä tarjouksen yhteen kalliimpaan Gary Fisheriin, koska halvempaa mallia ei ollut saatavilla, niin muistaakseni 1100e fillarista lähti joku 200e pois pelkällä kysymisellä. Kyseessä oli tosin viime syksy, joten keväällä voi olla enemmän myyjän markkinat.
 
Tässä harkitsen josko päästäisi vanhan fillarin eläkkeelle ja hommaisi uuden.
Maastopyörän varmaankin ostan, vaikka asfaltilla ajankin suurimman osan matkasta. Kuitenkin tykkään käydä välillä metsän puolella ja talvella maasturi vois olla parempi. Vuodessa ajan noin 3000-4000km kelistä riippumatta. Mietin, että fillarin kannattaisi varmaan noilla kilometreillä olla jo melko laadukas. Vaatimuksia olisi etujousitus, levyjarrut, kestävät vaihtajat. Mitähän suosittelisitte?
Nyt on osunu silmään
Insera alpina
Insera zeous

Budjetti olis kyllä aikalailla maksimissaan se 700€ että saakohan sillä käypää:(

tosta postista nr. 540 eteenpäin kyselin juurikin tosta inseran zeouksesta mielipiteitä, kannattaa lukaista mitä siellä on kerrottu, ihan hyviä pointteja tuli silloinkin. Ite olisin ton zeouksen saanu 500egeen mut en sillon ostanu.. Osta hyvä käytetty joltain sellaselta kuka on pitäny pyörästään huolta.. paljonko kuskilla olisi pituutta? mä voisin suositella yhtä hyvää käytettyä pakettia noin 600 eurolla.. Siinä olis valmiina kohtuullisen vähän ajetut xt-osat, lokarit, lukko ja viel sais varmaan nastarenkaatkin kaupan päälle.
 
Mitä maastopyöriä olis vaihtoehtoina kun kokoa löytyy 203cm ja 110kg, Nishiki Bigfoot TR29 kävin kokeilemassa 24" rungolla ja oli ihan ok, mitä muita olis tarjolla suht halvalla? Pyörä tulisi ihan normaaliin käyttöön lenkkipyöräksi vähän huonommille teille...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom