Fillareista

Nyt olisi tarkotus hankkia jokin kirja polkupyörien huollosta, ettei tarvitse viedä aina kalliiseen huoltoon. Perus huollot nyt onnistuu, mutta esim vaihteiston säädöstä ei ole mitään hajua. Onko ehdotuksia hyvästä kirjasta?
Jos englanti sujuu, niin netistäkin löytää hyviä korjausvinkkejä. Esim. tuolla on ainakin takavaihtajan säätöön ohjeet. Ja Youtubestakin löytyy videoita aiheesta, jos tekstistä tai kuvista ei saa selkoa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
youtubesta löytyy hyviä opetusvideoita pyörän huollosta. Kokeile vaikka hakusanoja bicycle gear adjustment.
 
Mikä olisi semmoinen hyvä perussetti työkaluja oman fillarin säätelyihin ja pikkukorjauksiin? Ja en halua mitään hifistelyjuttuja, vaan esim. Biltemasta tai Motonetistä ostettu perussetti vaan, jolla kumminkin kohtalaisesti pärjää.
 
Mikä olisi semmoinen hyvä perussetti työkaluja oman fillarin säätelyihin ja pikkukorjauksiin? Ja en halua mitään hifistelyjuttuja, vaan esim. Biltemasta tai Motonetistä ostettu perussetti vaan, jolla kumminkin kohtalaisesti pärjää.

Viimevuonna Clas Ohlssonilla oli joku aika kattava työkalusetti kohtuu hintaan. Itse jahkailin niin kauan, että se loppui. Tosin se oli siis muistaakseni hyvinkin kattava ja varmaan jotain 30-40e luokkaa eli ainakin työkalujen käyttötarkoitus olisi mennyt hieman perusasioita pidemmälle (rataspakan irroitusta yms.). Laatu on sitten eri kysymys.

Harmittaa edelleen etää missasin sen. Toivottavasti tänä keväänä uudestaan tarjolla.
 
Mikä olisi semmoinen hyvä perussetti työkaluja oman fillarin säätelyihin ja pikkukorjauksiin? Ja en halua mitään hifistelyjuttuja, vaan esim. Biltemasta tai Motonetistä ostettu perussetti vaan, jolla kumminkin kohtalaisesti pärjää.

En osaa suoraan sanoa mistään setistä, mutta varoitan vain Bilteman ketjunkatkaisijasta. Se on kyllä aivan hirveetä kuraa. Tai sitten minun kohdalle sattui joku maanantaikappale aikoinaan.
 
Kiertelin taas urheiluliikkeissä. Mites tämä malli http://www.nishiki.fi/mallisto/hybrid/hybrid405/

Ton sais 600e.

Nyt ollaan menossa vähän niinkun perse edellä puuhun. Ennenkun heittelet omia löydöksiä sen enempää niin kerrotko ensin, millä budjetilla ja mitä käyttötarkoitusta varten olet ostamassa pyörää? En mielestäni nähnyt tällaista informaatiota aiemmissa postauksissa.
 
Kiertelin taas urheiluliikkeissä. Mites tämä malli http://www.nishiki.fi/mallisto/hybrid/hybrid405/

Ton sais 600e.

Ensimmäisenä pistää silmään toi joustokeula. Tuon hintaluokan pyörään en joustokeulaa ottaisi koskaan. Vaikka on lukittava haarukka niin silti, tuo lisää painoa, lisää huollon tarvetta, lisää ongelmia. Ei hyvä.

Jäykällä keulalla jotain vastaavan tyylistä pyörää etsisin.
 
Nyt ollaan menossa vähän niinkun perse edellä puuhun. Ennenkun heittelet omia löydöksiä sen enempää niin kerrotko ensin, millä budjetilla ja mitä käyttötarkoitusta varten olet ostamassa pyörää? En mielestäni nähnyt tällaista informaatiota aiemmissa postauksissa.

Budjetti ei ole mitenkään kiinteä, mutta toki halvempi on parempi. 600e vielä menee.

Pääasiassa hupiajelua, mutta myös hieman urheilumielessä ajattelin kesällä polkea. Talvella tuskin ajan ollenkaan. Oikeastaan ainoastaan asvaltilla.
 
Kiertelin taas urheiluliikkeissä. Mites tämä malli http://www.nishiki.fi/mallisto/hybrid/hybrid405/

Ton sais 600e.

Kyllä tollasella pärjää ihan hyvin vaikka monen mielestä se on ihan paska. Riippuu tietenkin tuleeko se ammattiurheiluun vai työmatka yms ajeluun. Itse ajelin viimeset pari vuotta Crescentin halvimmalla hybridillä ja hyvin sillä pärjäs vaikkei ollutkaan takavaihtajana lx vaan acera.

Pääasiassa hupiajelua, mutta myös hieman urheilumielessä ajattelin kesällä polkea. Talvella tuskin ajan ollenkaan. Oikeastaan ainoastaan asvaltilla.

No ihan hyvin tolla nishikillä tollaset ajot menee. Jos vaan tuntuu hyvältä ajaa niin osta pois.
 
Onko kellään kokemuksia fitness-fillareista? Tällainen Nishikin Hyprid Pro SLD houkuttelisi aika paljon. Tämän vuoden mallissa on jo ymmärretty laittaa tuo takajarrujutskakin tuohon taaemman vinoputken etupuolelle, joten tarakankin saisi mukavasti asennettua. Oletan. (Fitness-fillariin tarakka?? No juu, mutta työmatkoilla kiva kun saa siihen kaikki kamat eikä tarvi reppua)

Viimekeväänä tuollaista testasin, mutta jostain syystä silloin jäi ostamatta. Nyt vois laittaa eurot riviin ja hakea poika kotiin....Vai onko jollain huonoja kokemuksia tuollaisesta?
 
Ainakin vanhemmissa Nishikin hybrideissä etuhaarukka oli varsin epämukava. Tuokin näyttää aika jäykältä suorine paksuine alu-putkineen. Voipi olla, että kapeat renkaat ja tuollainen haarukka täryyttävät melkoisesti ranteille.
 
Minulla on nyt vuoden ajan ollut Nishiki Hybrid 501 käytössä. Ajot 99% asfaltilla, työmatkoja ja huviajelua + satunnaisia kovempia lenkkejä.
Syksyllä meni vapaaratas jumiin ja se vaihdettiin takuuseen. Taakse sain myös uuden renkaan kun sisuskumi tuli vanhasta läpi. Muuten ei mitään valittamista, ehkä renkaat voisi vaihtaa vähän kapeampiin.
 
Ainakin vanhemmissa Nishikin hybrideissä etuhaarukka oli varsin epämukava. Tuokin näyttää aika jäykältä suorine paksuine alu-putkineen. Voipi olla, että kapeat renkaat ja tuollainen haarukka täryyttävät melkoisesti ranteille.

Joo tuosta etuhaarukan jäykkyydestä tuon tapaisissa pyörissä on saanut lukea paljon monesta eri paikasta...pitäisi päästä testaamaan hieman pitemmällä koeajolla kuin vaan jossain parkkipaikalla hätäisesti. Näkisi(tuntisi) miltä se alkaa tuntua.
 
Joo tuosta etuhaarukan jäykkyydestä tuon tapaisissa pyörissä on saanut lukea paljon monesta eri paikasta...pitäisi päästä testaamaan hieman pitemmällä koeajolla kuin vaan jossain parkkipaikalla hätäisesti. Näkisi(tuntisi) miltä se alkaa tuntua.
Itsellä on edellisen mallin pro sld ja en ole huomanunnut mitään ongelmia etuhaarukan kanssa. En kylläkään ole mikään maratonpyöräilijä, joten lenkit jää alle 50 kilometrin pituisiksi.

Osta pois vaan, tuskin tulet pettymään.
 
Itsellä on edellisen mallin pro sld ja en ole huomanunnut mitään ongelmia etuhaarukan kanssa. En kylläkään ole mikään maratonpyöräilijä, joten lenkit jää alle 50 kilometrin pituisiksi.

Osta pois vaan, tuskin tulet pettymään.

Jep, niin vähän oon ajatellutkin, että ei kait se sentään ihan ajokelvoton ole. Melko varmasti käyn tuon hakemassa tässä ennen juhannusta...
 
Nyt alla tämmösiä:

Runko: Kona Clump Butted Aluminium
Etuhaarukka: Marzocchi Dirt Jam Pro 100mm
Etuvaihtaja: Shimano XT
Takavaihtaja: Shimano XT
Jarrut: Hayes Hydraulic HFX-9 XC
Navat: Timeless EXT-500
Kiekot: Alexrims DX-32

Ja hyvät säätkin on! ahh :haart:

Seuraavaan fillariin joutuu kyllä ostaan kunnon kiekot heti alkuun ja vaihtajiksi vähintään XT:t ellei XTR:ät. Lukittava keula ois kans bueno ja sitte joku kelpo keskiö. Tehdäänkös sitä nykyään enää hyviä pyöriä tehdasvalmisteisina, vai pitääkö ostaa customi jos haluu laatua?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom