Fiksu nelijakoinen vol. 2

Tässä on nyt hetken tullut tätä fiksun nelijakoisen ajatusta pyöriteltyä ja tällaiseksi näyttäisi muodostuneen. Mielipiteitä?

Tuohon selkäpäivälle olen ajatellut reisikoneen sijaan jullea, mutta en tiedä tuleeko siitä jo liikaa rasitusta alaselälle, joka ei muutenkaan ole tällaisen istumatyöläisen paras paikka? Muuten on kyllä mukava ohjelma ollut.
Ihan hyvähän tämä on. Et sä voi reiden koukistusta jullella korvata koska sit sulla ei ole mitään polvea koukistavaa liikettä ja yksi takareiden tehtävä jää kokonaan pois treenistä. Mutta SJMV:n voit oikeastaan korvata jullella. Ne on hyvin samankaltaisia. Jos haluat (ei tosiaan mikään pakko) niin voit vaihtaa sit vielä jullen ja reiden koukistuksen päittäin, jos alaselkä kestää selkäpäivän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä mennee joidenkin lihasryhmien osalta melkein jo kaksijakoiseksi, mutta ihmetellään nyt kuitenkin ja kysellään mielipiteitä. Eli jako vaihtunu powerhousun alkuperäisestä siten, että punnertaa tarttis kyynärpäiden takia vain kerran viikossa (pushdownia ei tässä yhteydessä lasketa varsinaisesti punnertavaksi liikkeeksi). "VV" tarkoittaa vapaavalintainen, eli toistaiseksi vielä määrittämätön. Mitään ns. raskasta takareisivetoa ei ole, koska mun takakineettinen dominoi jalkoja ja mä saan sen todella hyvin treenattua koukistuksilla. Sarjamääriä en myöskään ole kirjoittanut kaikkien liikkeiden kohdalle, ne selviää sitten ajan myötä. Suht korkealla volyymillä mennään eniveis.

Rinta, (ojentaja + olkapäät)
1.Penkki
2. VV rintaliike GVT
3. VV rintaliike
4. Kapea penkki 2x8
5. Newmire-/ kuminauhaviparit 2x10
6. Pystypunnerrus istuen tangolla 2x8:

Jalat (+ leuat)
1. Koukistukset maaten/ istuen
2. Hack-kyykky
3. VV työntävä jalkaliike
4. VV jalkaliike (ei työntävä)
5. Leuat x3

Ojentajat, olkapäät (+ rinta)
1. Pushdown suoralla tangolla 4x10
2. Takaviparit 3x20
3. Face pull 3x8
4. Newmire-/ kuminauhaviparit 3x
5. Pystysoutu tangolla 3x10:
6. VV ojentajaliike 4x12-15
7. VV supistava rintaliike 3x

Selkä + hauis
1. T-kulmasoutu
2. L-Ylätalja 3x8:
3. VV selkäliike
4. Hauiskääntö suoralla tangolla 3x8
5. VV hauisliike
6. VV hauisliike (brachialis-painotteinen)

Noni, oli tän ketjun löydyttyä ja innoittamana pakko tehdä tunnukset tänne.

On varmaan tässä nyt sitte hyvä kokeneemmilta ottaa ohjeita tähän nelijakoiseen treeniin. Toki tuntuu, että jakotapoja on yhtäpaljo ku tekijöitäkin, mutta yksi asia omassa on mietityttäny ja siihenkin toki saannu niin monta tipsiä etten enää edes muista kaikkia.
Mutta tämän hetkinen jako menee kutakuinkin tähän malliin
Selkä/hauis
Rinta
Olkapäät
Jalat.

Olisko se nyt sitten siis optimimpi muuttaa tota jakoa esim niin, että otan selkärreeniin mukaan takareidet tuolta jalkatreenistä? Jos muuttais muotoon
Selkä/takareidet/hauis
Rinta
Olkapää
Etureidet/raskas jalat

Noihin täällä aijemmin mainittuihin epäsuoriin oli tarkotus ajatella dippejä/yläkroppareenit kun epäsuorien perään ilmeisen paljon positiivista löytyy.

Treenaan tällä hetkellä aika "kovaa" , ainaki mun mittarilla, enkä nyt koe, että juuri mikään ois ainakaan pahasti perässä. Hetki sitten ehkä vähän olkapäät laahasi perässä, ja nyt hetken tein olkapäät 2 krt/viikko ja hauista aika vähälle jota en muutenkaa mitenkään erikoisesti oo ikinä treenannu, max 2 kovaa sarjaa/viikko.

Eli onko powerhousu sun mielestä olennaista nyt tehdä jakoon toi em.muutos ja jos on niin miksi?
Tarkoitus siis kysymykselle on ymmärtää vähän enemmän.

Noni, oli tän ketjun löydyttyä ja innoittamana pakko tehdä tunnukset tänne.

On varmaan tässä nyt sitte hyvä kokeneemmilta ottaa ohjeita tähän nelijakoiseen treeniin. Toki tuntuu, että jakotapoja on yhtäpaljo ku tekijöitäkin, mutta yksi asia omassa on mietityttäny ja siihenkin toki saannu niin monta tipsiä etten enää edes muista kaikkia.
Mutta tämän hetkinen jako menee kutakuinkin tähän malliin
Selkä/hauis
Rinta
Olkapäät
Jalat.

Olisko se nyt sitten siis optimimpi muuttaa tota jakoa esim niin, että otan selkärreeniin mukaan takareidet tuolta jalkatreenistä? Jos muuttais muotoon
Selkä/takareidet/hauis
Rinta
Olkapää
Etureidet/raskas jalat

Noihin täällä aijemmin mainittuihin epäsuoriin oli tarkotus ajatella dippejä/yläkroppareenit kun epäsuorien perään ilmeisen paljon positiivista löytyy.

Treenaan tällä hetkellä aika "kovaa" , ainaki mun mittarilla, enkä nyt koe, että juuri mikään ois ainakaan pahasti perässä. Hetki sitten ehkä vähän olkapäät laahasi perässä, ja nyt hetken tein olkapäät 2 krt/viikko ja hauista aika vähälle jota en muutenkaa mitenkään erikoisesti oo ikinä treenannu, max 2 kovaa sarjaa/viikko.

Eli onko powerhousu sun mielestä olennaista nyt tehdä jakoon toi em.muutos ja jos on niin miksi?
Tarkoitus siis kysymykselle on ymmärtää vähän enemmän.
Onhan tuossa muutettavaa. Selkä ja hauis eri treeneihin. Muuten et saa kummallekaan oikein epäsuoraa järjestettyä. Missä treenissä on ojentajat? Mitkä on treenipäivät? Rinta ja olkapäät peräkkäisissä treeneissä ei ole ihan optimi ellei siinä ole ainakin kolme vuorokautta treenien välillä.

Et listannut liikkeitä niin on vähän vaikea arvioida miten pystyt järkkään epäsuoran rasituksen. Esimerkiksi jos et tee mavea selkäpäivänä niin vähän hankalaa on järjestää etureisille epäsuoraa. Suosittelen lukeen tuon ensimmäisen postin ajatuksella ja miettiin miten saat kaikki suorat ja epäsuorat mahtumaan treeniin ja vielä niin että ne on ripoteltu tasaisesti pitkin viikkoa. Ei ole ihan yksinkertainen homma, mutta löytyy siihen vaihtoehtoja.

Täytyy nyt kyllä kehaista tuota facepull liikettä kun otin sen mukaan..Mulla on ollut melko paljon ongelmia vasemman olkapään kanssa, on kipeytynyt aina penkkauksen jälkeen vaikka olen aina lämmitellyt kiertäjät hyvin ja venytellyt niitä treenin jälkeen. Nyt hetken aikaa oon tehnyt facepullia aina viimeisenä liikkeenä penkkipäivänä ja on pysynyt kivut poissa! Ja nimenomaan kämmenet vastatusten köydellä tehtynä ja supistus näyttää samalta kuin tuplat edestä pose, tulee mahdollisimman paljon ulkokiertoa. Suosittelen lämpimästi kaikille olkapääongelmien kanssa painiville..

Miten kannattais tehdä nyt?

Treenannut tällä loistavalta vaikuttaneella ohjelmalla nyt joulukuusta lähtien bulkilla. Mm. penkki-sarjat noussut 55kg:sta 78-80kg:n. Dieetin aloitin kuukausi sitten, ja 1.5viikkoa sitten asettaessani lehteä pöydälle kurottaen, loukkasin lievästi toisen olkapääni. Luulen, että se loukkaantuminen tuli sen takia, että olen aika ahkerasti käynyt salilla, (dieetistä lähtien 4-6x viikossa) ja varmaan jonkinlaisessa rasitus-tilassa ollut olkapäät, ja siten herkempi loukkaantumaan. Nyt oon levännyt tuon tapahtuneen takia yli viikon jo, (samalla potenut flunssaa) ajatus kohta käydä kokeileen miten tää olkapää kestää. Kannattaako suosiolla välttää penkkiä nyt pidemmänkin aikaa? Ehdin ennen tätä pientä taukoa ennen koittaa sillä lievästi loukkaantuneella olkapäällä penkkiä, ja 3 ekaa sarjaa ei oikein tuntunut missään, mutta vika sarja alkoi jollain lailla vihlomaan jo. Mitä teen siis tästä lähtien rinta/hauis ja olkapäät/ojentajat -päivinä? Tähän asti aina aloittanut rintapäivän tankopenkillä, ja ojentaja-päivän kapealla tankopenkillä. Ne arvatenkin pitäis vaihtaa johonkin, perus penkin voi varmaan vaihtaa kp-penkkiin. Millä korvata sitten ojentaja-päivän kapea pena?

Varmaan kannattais alkaa myös lämppäämään kiertäjäkalvosimia päivinä, jolloin tulee rasitusta olkapäille.

Viimeksi muokattu:
Mitä liikkeitä kannattas lisätä torstaipäivälle kun tuntuu olevan melko lyhyt ja kevyt treeni? Entäs minkälaista progressiota kannattaa käyttää noissä 4x6 pääliikkeissä?

Miten kannattais tehdä nyt?

Treenannut tällä loistavalta vaikuttaneella ohjelmalla nyt joulukuusta lähtien bulkilla. Mm. penkki-sarjat noussut 55kg:sta 78-80kg:n. Dieetin aloitin kuukausi sitten, ja 1.5viikkoa sitten asettaessani lehteä pöydälle kurottaen, loukkasin lievästi toisen olkapääni. Luulen, että se loukkaantuminen tuli sen takia, että olen aika ahkerasti käynyt salilla, (dieetistä lähtien 4-6x viikossa) ja varmaan jonkinlaisessa rasitus-tilassa ollut olkapäät, ja siten herkempi loukkaantumaan. Nyt oon levännyt tuon tapahtuneen takia yli viikon jo, (samalla potenut flunssaa) ajatus kohta käydä kokeileen miten tää olkapää kestää. Kannattaako suosiolla välttää penkkiä nyt pidemmänkin aikaa? Ehdin ennen tätä pientä taukoa ennen koittaa sillä lievästi loukkaantuneella olkapäällä penkkiä, ja 3 ekaa sarjaa ei oikein tuntunut missään, mutta vika sarja alkoi jollain lailla vihlomaan jo. Mitä teen siis tästä lähtien rinta/hauis ja olkapäät/ojentajat -päivinä? Tähän asti aina aloittanut rintapäivän tankopenkillä, ja ojentaja-päivän kapealla tankopenkillä. Ne arvatenkin pitäis vaihtaa johonkin, perus penkin voi varmaan vaihtaa kp-penkkiin. Millä korvata sitten ojentaja-päivän kapea pena?

Varmaan kannattais alkaa myös lämppäämään kiertäjäkalvosimia päivinä, jolloin tulee rasitusta olkapäille.
Nyt olis paikallaan tietää miten sä sen loukkasit? Napsahtiko yht'äkkiä jossain liikkeessä vai onko tullut vähitellen? Siinä on aika suuri ero ja jälkimmäisessä tapauksessa siellä ei todennäköisesti ole mitään edes rikki ja homma hoituu keskittymällä lihastasapainon korjaamiseen ja olkapäiden mobilisointiin.
Mitä liikkeitä kannattas lisätä torstaipäivälle kun tuntuu olevan melko lyhyt ja kevyt treeni? Entäs minkälaista progressiota kannattaa käyttää noissä 4x6 pääliikkeissä?
Kysymyksiä mihin ei ole vastausta. Jos haluat lisätä jotain niin lisää jotain liikkeitä sille lihasryhmälle mille haluat enemmän rasitusta. Ei mitään väliä mikä liike se sitten on.

Sama juttu progression kanssa. Sitä kun voi tehdä niin monella eri tavalla, että ei tuohon voi vastata. Riippuu tietysti tavoitteistakin. Jos painottaa enemmän voimaan niin ei varmaan kannata päälimmäisenä suosia toistoprogressiota tai treeniaikaprogressiota (sarjat nopeammin läpi) vaan paino- ja sarjaprogressiota. Käytännössä sen olisi hyvä olla sekoitus näitä kaikkia.

Nyt olis paikallaan tietää miten sä sen loukkasit? Napsahtiko yht'äkkiä jossain liikkeessä vai onko tullut vähitellen? Siinä on aika suuri ero ja jälkimmäisessä tapauksessa siellä ei todennäköisesti ole mitään edes rikki ja homma hoituu keskittymällä lihastasapainon korjaamiseen ja olkapäiden mobilisointiin.
Istuma-asennossa kurottaessani lehteä korkeammalle pöydälle, lievästi jotenkin napsahti (en muista tuliko mitään ääntä) pienen kivun kera. 4 päivää siitä, kokeilin normaalisti rinta/hauis-päivää, ja viimeisessä penkki-sarjassa alkoi lievästi vihlomaan olkapäässä. Jos liikuttelen tässä normaalisti käsiä mitenpäin vaan, niin ei tunnu missään. (nyt oon levännyt 1,5viikkoa)

Nyt vetässyt yhen rundin taas dieetillä olkapäävaivojen (ja flunssan) pakottaman tauon jälkeen.

Olkapääreenissä lievää kipua aiheutti ranskalainen punnerrus. Rintareenissä aiheutti lievää kipua kp-penkissä, kun nosti ne käsipainot reisille( yleensä silloin vähän vihlaisi), ja tankopenkkiä en tee, koska viimeksi tehdessä viimeisen sarjan aikana alkoi vihlomaan olkapään-seutua. sekä fliesien tekeminen penkillä 12kg painoilla. 10kg painoilla ei sattunut. Selkä-päivänä ei mikään liike aiheuttanut kipua. Miten nyt kannattas treenaa rintaa, ku tuo penkki/kp-penkki on aika pakollinen kuitenki?

Perus pystypunnerrus kässäreillä ei ollut muistaakseni kivuliasta.

Käypä lääkärille näyttään niin se toivottavasti kuvataan ja saat selville mikä siinä on. Toi on jo aika paha kun tuollaisissa liikkeissä sattuu ja oikein vihloo. Noin muuten mä suosittelen olkapäävaivoihin sitä samaa mikä mulla auttoi kiertäjäkalvosinvaivaan ja lihasepätasapainon aiheuttamaan olkapäiden eteenkääntymisen aiheuttamaan kipuun. Jälkimmäinen oli muuten siitä hieno ettei sitä edes huomannut, mutta lihaksisto oli eri mieltä. Pahimmillaan auton ratin kääntäminenkin sattui.

1. Kuminauhajumppaa joka aamu. Mä tein kevyellä vastuksella hapotussarjoja olkapäille heti kun sain silmät auki. Sai heti aamusta veren kiertään kunnolla ja se tuntui auttavan koko loppupäivän. Tein 15-20 toiston sarjoja ensin perus kiertäjäkalvosinveivaus niin että kyynärvarsi nousee edestä ylös, heti perään viparit eteen, viparit sivulle ja viparit taakse. Joskus tein vuoron perään ensin toiselle puolelle yksi liike, toiselle puolelle sama, toiselle puolelle toinen liike ja toiselle puolelle sama jne. Tuossa meinaa sit tulla vähän lämmin...

2. Kunnon lämmittelyt ennen treeniä. Ihan keppijumppaa sisältäen sen normaalin missä viedään keppi suorin käsin pään yli taakse ja takaisin. Kiertäjäkalvosinliikkeitä joka suuntaan, äläkä erehdy tekemään sitä mitä joskus (liiankin usein) näkee: Seistään käsipaino kädessä, olkavarsi kyljessä kiinni, koukistettu kyynärpäästä 90 asteen kulmaan ja viedään painoa edestä sivulle. Siinähän ei tule kuin staattista työtä hauikselle eikä vastus liity mitenkään olkapäähän (ellei painoa ole sitten ihan vitusti ja sitä koittaa riuhtoa voittaakseen inertian, mutta se ei liene järin turvallista) Toi liike pitää tehdä taljassa, kuminauhalla tai kyljellään maaten. Eihän siitä tietysti haittaa ole, mutta ei liioin mitään hyötyäkään. Sit vielä kevyitä vipareita joka suuntaan, kevyitä pystypunnerruksia ja etenkin penkkiä tehtäessä latsit kevyesti hapoille. Toi ottaa jonkin aikaa, mutta kannattaa kyllä.

3. Venyttely. Lienee itsestään selvää, että rinnan ja selän venyttely kannattaa. Jumit voi tehdä ihmeellisiä asioita. Reiden jumikin voi saada aikaan polvivaivan vaikkei sitä äkkiä uskoisi.

4. Olkapäiden mobilisointi. Erotin tämän venyttelystä kun tässä on hienoisesti eri vivahde. Eli voit etsiä netistä kaikenlaisia olkapään liikkuvuutta lisääviä harjoitteita, mutta mä annan tässä kolme mitkä tunsin auttavan eniten itseäni:
- Se sama missä viedään keppiä suorin käsin edestä pään yli taakse ja takaisin, mutta kuminauhalla. Tää on ihan ylihyvä liike.
- Makaa selällään maassa tai nojaa seinään niin että koko selkä on tasaisesti kiinni seinässä ikään kuin makaisit. Vie kädet laajassa kaaressa sivuille ja siitä pään päälle pitäen ne koko ajan alustassa kiinni. Myös koko selkä pysyy alustassa kiinni eikä köyristetä sitä mistään (luonnollinen kaari tietysti ok). Koitetaan viedä kädet pään päällä yhteen. Tällä voi testata miten hyvä liikerata niissä olkapäissä oikeasti on ja tietysti parantaa liikerataa. Moni yllättyy miten noin yksinkertaiselta ja helpolta kuulostavassa liikkeessä voi epäonnistua.
- Makaa kyljellään maassa alempi käsi osoittaen suoraan eteen 90 astetta vartaloon nähden. Koukista kyynärpäästä niin että kyynärvarsi on kohti kattoa. Toisella kädellä avustaen koita vääntää alemman käden kämmen lattiaan kiinni. Voit vääntää myös toiseen suuntaan. Jos menee jo liian helposti niin tyynyä kyynärpään alle.
shoulder-stretching-sidelying-post-capsule-front.jpg

5. Aina penkin jälkeen takaolkapäitä ja selkää. Aina. Face pull ja takaolkapääsoudut on hyviä. Selälle perus ylä- ja alataljat tai vastaavat. Älä unohda myöskään pystypunnerruksia treeniohjelmasta. Voisi kuvitella että sellaisesta liikkeestä on vain haittaa, mutta mulla se on juuri päinvastoin ja siitä on suuri apu jos haluaa pitää olkapäät terveenä.

Näissä kaikissa, etenkin olkapäiden mobilisoinnissa, kannattaa olla varovainen jos ei tiedä mikä niitä olkapäitä vaivaa. Voin kuvitella, että jos siellä on jotain oikeasti rikki, niin näillä sen repii vielä pahemmin hajalle. Ja toi neloskohdan viimeinen kannattaa ottaa aika rauhallisesti. Mä tein sitä innoissani alussa liian raskaasti ja se tietysti ärsytti olkapäätä. Samahan se on tietysti kaikessa jos kuntoutetaan.

Viimeksi muokattu:
Tää vois kuulua myös tyhmien kysymysten kerhoon mutta ei kai se mitään.

Eli tohon kohta vitoseen liittyen. Onko siis lihastasapainon yms. kannalta tärkeää tehdä sitä selkää ja takaolkapäitä nimenomaan penkin päälle, vaikka ohjelmassa muutoin selkätreeni tulisi vasta erillisenä päivänä? Vaikka jossain työntävät/vetävät/jalat-kolmijakosessa, pitäiskö ottaa selkää ainakin kevyesti heti penkkitreenin jälkeen vaikka se treenattais heti perättäisenä päivänä "kunnolla" ?

Mulla ei tällaista tilannetta tai edes varsinaista olkapäävaivaa nyt ole mutta kysyn jatkoa ajatellen.

Tää vois kuulua myös tyhmien kysymysten kerhoon mutta ei kai se mitään.

Eli tohon kohta vitoseen liittyen. Onko siis lihastasapainon yms. kannalta tärkeää tehdä sitä selkää ja takaolkapäitä nimenomaan penkin päälle, vaikka ohjelmassa muutoin selkätreeni tulisi vasta erillisenä päivänä? Vaikka jossain työntävät/vetävät/jalat-kolmijakosessa, pitäiskö ottaa selkää ainakin kevyesti heti penkkitreenin jälkeen vaikka se treenattais heti perättäisenä päivänä "kunnolla" ?

Mulla ei tällaista tilannetta tai edes varsinaista olkapäävaivaa nyt ole mutta kysyn jatkoa ajatellen.
Paha sanoa, mutta mä oon kokenut että se on ollut ihan järkevä veto. Se on yksi niistä muutoksista mitä itse tein kun parantelin itseäni olkapäävaivoista ja se on itse asiassa ainoa noista asioista mitä teen edelleen ja olkapäävaivat on pysyneet poissa vaikka penkkaan kovaa kaksi kertaa viikossa.

Paha sanoa, mutta mä oon kokenut että se on ollut ihan järkevä veto. Se on yksi niistä muutoksista mitä itse tein kun parantelin itseäni olkapäävaivoista ja se on itse asiassa ainoa noista asioista mitä teen edelleen ja olkapäävaivat on pysyneet poissa vaikka penkkaan kovaa kaksi kertaa viikossa.

Joo, paha tietysti mennä sanoon mikä vinkki kellekin henkilökohtaisesti toimii.

Mutta tota lukiessa mullakin kyllä tuli mieleen että voisi sillä jotain vaikutusta olla, kun sen selkä-takaolkapää-osaston "tasapainotuksen" saa heti penkkauksen jälkeen päälle. Ite teen nyt ihan koko kropan treenejä niin toi toteutuu joka tapauksessa, eikä kyllä ole olkapäät kipuilleet vaikka joskus aiemmin sellaista pientä on satunnaisesti ollut.

Mun versio voimabodaus 4-jakosesta muokkaantunut pikkuhiljaa. Treeniä 2on1off periaatteella.

1. Rinta / Hauis
-Penkki isoilla romuilla 3x5 (noin.joka kolmasviikko pyramidilla huippuykköseen saakka)
-Vinopenkki kässäreillä 3x6-8, kun menee toistoja yli 8 siirrytään isompiin painoihin
-Vinopenkki/tasapenkki laitteessa 3x10-12
-Ristitalja 2x~15 pumppi loppuun

-Hauiskääntö tangolla isoilla romuilla tarvittaessa pienellä cheatilla 3x6
-Hauiskääntö tuettuna kässäreillä käsi kerrallaan 3x8-12
-Hauiskääntö taljassa / koneessa 3x12

2. Etureidet / Pohkeet
-Kyykky 3x5 (noin jokakolmas viikko pyramidina huippuykköseen)
-Hack kyykky 3x8-10
-Askelkyykky salin päästä päähän tanko+painot niskassa 2-3x
-Reidenojennukset 3x12-15

-Pohkeet seisten smithissä kasvavin romuin x 12, 10, 8
-Pohkeet istuen laitteessa 4x10-12

3. Olkapäät / Ojentajat
-Pystypunnerrus tangolla 3x4-6 (kun menee yli 6 toistoa, lisää painoa)
-Kapea penkki 3x5
-Pystyp käsipainoilla istuen 3x6 taas lisää painoa kun menee yli 6 toiston settejä
-Viparit sivuille 3x10-12

-Ranskalainen punnerrus tangolla ja dipit koneessa superina 3x8-10
-Ojentajat taljassa 3x10-12

4. Selkä / Takareidet / Pohkeet / Takaolkapäät

Tän mä jaan useimmiten aamu- ja iltatreeniin

-Mave 3x6
-SJMV 3x10
-Reiden koukistus ja kickback superina 2x10
-Pohkeet aikalailla samoin kun ensimmäisenä jalkapäivänä

-Leuat pyramidina ykkösiin saakka
-Ylätalja leveellä 3x10
-Kulmasoutu käsipainoilla 3x10
-Kulmasoutu laitteessa 3x10
-Pullover taljassa 3x10 menee superina takaolkapäiden kanssa

^ Ymmärsinkö oikein, joka kolmas viikko otat ykkösiä penkissä ja kyykyssä, minkä ihmeen takia..?

Kyllä. Miksen ottaisi? Jos ykkönen tulee tiukasti niin seuraavalle kierrolle en nosta painoja. Jos tulee tulee löysästi, mutta toinen toisto vois olla epävarma nostan 5kg seuraavalle kierrolle.

edit* noin joka kolmas viikko, välillä saattaa mennä se 4-5vk vähän fiiliksen mukaan.

Kyllä. Miksen ottaisi? Jos ykkönen tulee tiukasti niin seuraavalle kierrolle en nosta painoja. Jos tulee tulee löysästi, mutta toinen toisto vois olla epävarma nostan 5kg seuraavalle kierrolle.

edit* noin joka kolmas viikko, välillä saattaa mennä se 4-5vk vähän fiiliksen mukaan.
En mäkään näe tuossa varsinaisesti mitään väärää. Ei tolla tavalla kroppaa tukkoon saa millään. Mä oon kokeillut vielä hullumpia temppuja ihan hyvällä tuloksella. Nytkin esim. menossa pukkivetoja joka viikko ykköseen asti. Tosin hiukan eri metodilla. Otin alkuun sellaisen helpon ykkösen missä on n. 10 kg varaa ja lähdin nostaan siitä 2.5 kg viikkossa. Nyt painoa on 17.5 kg enemmän kuin alkuun ja se ykkönen on edelleen yhtä "kevyt" kuin alkuun. Mulla on normi mave keskiviikkona ja sen teen ihan tavallisesti ja pukkiveto on lauantaina tällä ihmeveivauksella.

En mäkään näe tuossa varsinaisesti mitään väärää. Ei tolla tavalla kroppaa tukkoon saa millään. Mä oon kokeillut vielä hullumpia temppuja ihan hyvällä tuloksella. Nytkin esim. menossa pukkivetoja joka viikko ykköseen asti. Tosin hiukan eri metodilla. Otin alkuun sellaisen helpon ykkösen missä on n. 10 kg varaa ja lähdin nostaan siitä 2.5 kg viikkossa. Nyt painoa on 17.5 kg enemmän kuin alkuun ja se ykkönen on edelleen yhtä "kevyt" kuin alkuun. Mulla on normi mave keskiviikkona ja sen teen ihan tavallisesti ja pukkiveto on lauantaina tällä ihmeveivauksella.

Tämä systeemi kuulostaakin jo omaan korvaan järkevämmältä, kun eihän sulla tossa tavallaan tuu niitä tiukkoja ykkösiä oikeestaan. Jos sulla edelleen on "kevyt" ykkönen, niin ilmeisesti pari toistoa jää varastoon? Lähinnä ihmettelin alkuun, että mikä järki ottaa tiukkoja ykkösiä muutaman viikon välein, ja kuormittaa vaan itteeän turhaan. Kehitystä kun varmasti saisi hieman pienemmillä painoilla ja parilla toistolla lisää. Mutta tosiaan, jos ei mitään ongelmia ole/tule, niin mikäs siinä, kukin tavallaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom