Vastaan sulle samalla tossa alemmassa quotessa.
Joo tekniikassa voi olla tosiaan vikaa tai sit vedät liian tiukille. Noi pääliikkeet on lähtökohtaisesti tarkoitettu vedettävän enemmänkin voimanhankintamielessä, eli ohjelma on sen ajatuksen ympärille rakennettu ja sehän tarkoittaa sitä, että joka sarjaa ei vedetä ihan tappiin.
1. Ihan hyvä idea. Mutta siitä voi jäädä se riittävä mekaaninen rasitus saamatta ja keskitytään pelkästään metaboliseen rasitukseen. Molempi olisi parempi.
2. Voi vaihtaa jos haluaa, mutta itse en koittaisi korvata suorin jaloin maastavetoa millään, koska sehän on ihan eri liike kuin polvea koukistava liike. Lantion ojennus on takareiden toinen tehtävä ja SJMV hoitaa sen parhaiten. Jos sen korvaa polvea koukistavalla, niin lantion ojennus jää pelkän maven varaan.
3. Mikä ettei, mutta omasta ohjelmastani en jättäisi mavea pois mistään hinnasta. Se on yksi parhaista ja monipuolisimmista liikkeistä ja sillä on kohtuu hyvä hormonaalinen vaste, eli raskaat moninivelliikkeet aiheuttaa kasvuhormonin nousua. Marginaalistahan se toki on, mutta se on kuitenkin olemassa, niin hyödynnetään sekin vähä.
Eli mitä jos vaihdetaan SJMV ja reiden koukistus keskenään? Olisko paras ratkaisu?
Jo viestiä kirjoittaessani tiesin että tulet tähän vastaamaan :D Nämä olivat juttuja mitä olen itse soveltanut joskus tähän jakoon. Voisin ajankuluksi argumentoida tähän vähän.
1. Eikö mielestäsi maastavedosta saada tarpeeksi mekaanista rasitusta? Eikö tämän lisäksi metabolinen rasitus tuolla tapaa jopa monipuolista reeniä?
2. Vaihtamalla tuohon voi saada sekaan jonkun toisen todella hyvän takareisiliikkeen, ja tuota SJMV voi tehdä tuonne kyykkyreenin päälle pari sarjaa (miksei?). Näin saadaan myös takareisille viikkotasolla lisää suoraa rasitusta.
3. Eikö SJMV ole raskas moninivelliike?