Fiksu nelijakoinen vol. 2

Olkapäät, hauis ja ojentaja tarvitsevat priorisointia. Mikä näyttää parhaalta?

a)
rinta/olkapäät
selkä/hauis/ojentajat
jalat/olkapäät
ojentajat/hauis

b)
jalat/ojentajat
olkapäät/hauis
rinta/selkä/ojentajat
hauis/olkapäät

c)
rinta/ojentaja
selkä/olkapäät/hauis
jalat/ojentajat
hauis/olkapäät

d) jokin muu, mikä?
Jos sulla on noin paljon priorisoitavaa kerralla niin tuosta ohjelmasta taitaa tulla aina jonkinlainen kompromissi. Ainakaan mikään noista ei ole kovin hyvä. Siellä on työntäviä ja vetäviä peräkkäisinä päivinä eikä se ole ihan optimaalista. Mutta ei se tietysti tarkoita sitä etteikö se olisi toimivaa. Sen kun kokeilet jotain niin näet.

Se että teet jotkut lihasryhmät useammin kuin toiset, voi auttaa tai sitten ei. Aika yksilökohtaista. Joillekin sopii tiheä frekvenssi paremmin kuin toisille.

Yksi tapa olisi tietysti keskittää suorat ja epäsuorat rasitukset sillä tavalla, että epäsuora kohdistuu vain näille priorisoitaville lihoille ja jätetään ne muilta pois. Ja / tai käyttää priorisoitaville lihoille tiheämmin toistuvaa overreachingia. Niinhän se oikeastaan väkisinkin menee, että jos haluaa toista lihasryhmää priorisoida niin toisen kehittymisestä pitää tinkiä. Muutenhan ne heikommat ei ota vahvempaa ikinä kiinni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
olen treenannut nyt 8kk. Aluksi treenasin kaverilta saamalla ohjelmalla jossa käytiin kerran viikossa yksi lihasryhmä läpi.
Nyt olen 3kk treenaillut seuraavanlaisella ohjelmalla, josta kaipaisinki viisamman neuvoa, joka tietää mistä puhuu, eli turhat pätemiset pois.
Ma: Rinta/Hauis
Penkki
Vinopenkki kp
ristikkäsitalja
levitykset
ranskalainen
hauis
----------------------------------
Ti:Selkä (olat)
leuat
Mave
kulmasoutu
viparit sivulle
viparit eteen
alatalja
epäkkäät kohautus
------------------------------------
Ke:lepo
To: ojentaja/hauis (rinta)
Dippi / kapea penkki
ristitalja
levitys
Hauis
ojentaja naruilla
Pe: Jalat/Olat (selkä)
Olat istuen
Kyykky
pystysoutu
Leuat
moottorisaha
ylätalja 3 variaatiota
epäkkäät kohautus
.......

jalkoihin en ole painottanut enenmpään treeniä, enkä ole kyykkyä tehny nousu johteisesti.

Nyt olen miettinyt että pitäisi saada parempi ohjelma.
uskon että tässä omassani on mätää tai sitten en vain luota itseeni ohjelman tekemisessä.
nyt kaipaan viisampien ja KOKENEIDEN treenajien neuvoa, että missä kohtaa mulla kusee tää homma vai kuseeko koko homma :)..
penkkiä olen treenaillut 6vk 3*10 jonka jälkeen pyramidia tai 5*5 jonka jälkeen taas vaihtanu 3*10 jne,,,
suluissa olevat liikkeet olen yrittänyt rasittaa kyseistä lihasta nii että tulee tuntumaan, että kyseistä lihasta on treenattu.
vaikka tarkoitus on ollut että liike on pumppaavaa, mutta olen mielestäni ahnehtinut siinä.
rinnalle kaipaisin lihasmassan kasvua

unohodin sanoa että hauiksille teen 3-4 eri liikettä tuntuman mukaan, mm. scott, käsipainoilla istuen, talja, arnold kääntö

innolla odotan neuvoja treenin rakentamiseen.

Olkapäät, hauis ja ojentaja tarvitsevat priorisointia. Mikä näyttää parhaalta?

a)
rinta/olkapäät
selkä/hauis/ojentajat
jalat/olkapäät
ojentajat/hauis

b)
jalat/ojentajat
olkapäät/hauis
rinta/selkä/ojentajat
hauis/olkapäät

c)
rinta/ojentaja
selkä/olkapäät/hauis
jalat/ojentajat
hauis/olkapäät

d) jokin muu, mikä?

Itse teen olkapää ja käsi priorisaatiota tällä hetkellä näin.
Selkä\hauis
Rinta\olkapää\ojentaja
Jalat
Hauis\ojentaja\olkapää

olen treenannut nyt 8kk. Aluksi treenasin kaverilta saamalla ohjelmalla jossa käytiin kerran viikossa yksi lihasryhmä läpi.
Nyt olen 3kk treenaillut seuraavanlaisella ohjelmalla, josta kaipaisinki viisamman neuvoa, joka tietää mistä puhuu, eli turhat pätemiset pois.
Ma: Rinta/Hauis
Penkki
Vinopenkki kp
ristikkäsitalja
levitykset
ranskalainen
hauis
----------------------------------
Ti:Selkä (olat)
leuat
Mave
kulmasoutu
viparit sivulle
viparit eteen
alatalja
epäkkäät kohautus
Ke:lepo
To: ojentaja/hauis (rinta)
Dippi / kapea penkki
ristitalja
levitys
Hauis
ojentaja naruilla
Pe: Jalat/Olat (selkä)
Olat istuen
Kyykky
pystysoutu
Leuat
moottorisaha
ylätalja 3 variaatiota
epäkkäät kohautus
.......

jalkoihin en ole painottanut enenmpään treeniä, enkä ole kyykkyä tehny nousu johteisesti.

Nyt olen miettinyt että pitäisi saada parempi ohjelma.
uskon että tässä omassani on mätää tai sitten en vain luota itseeni ohjelman tekemisessä.
nyt kaipaan viisampien ja KOKENEIDEN treenajien neuvoa, että missä kohtaa mulla kusee tää homma vai kuseeko koko homma :)..
penkkiä olen treenaillut 6vk 3*10 jonka jälkeen pyramidia tai 5*5 jonka jälkeen taas vaihtanu 3*10 jne,,,
suluissa olevat liikkeet olen yrittänyt rasittaa kyseistä lihasta nii että tulee tuntumaan, että kyseistä lihasta on treenattu.
vaikka tarkoitus on ollut että liike on pumppaavaa, mutta olen mielestäni ahnehtinut siinä.
rinnalle kaipaisin lihasmassan kasvua

unohodin sanoa että hauiksille teen 3-4 eri liikettä tuntuman mukaan, mm. scott, käsipainoilla istuen, talja, arnold kääntö

innolla odotan neuvoja treenin rakentamiseen.

Tämän ketjun aloituspostistahan sulle löytyy neuvoja ohjelman rakentamiseen. Jos sen täytyy olla nelijakoinen. Muitakin on tietysti tarjolla ja jos intoa riittää salilla käymiseen, niin monijakoisista löytyy vaikka kolmijakoinen tihennetyllä kierrolla viisi kertaa viikossa. Siinä runko olisi hyvin yksinkertainen kun epäsuorat pitää minimoida. Eli vaikkapa:

1. Selkä, hauis
2. Rinta, olkapäät, ojentajat
3. Jalat

Nelijakoisen esimerkkiä en ala tähän laittamaan koska sellainen löytyy jo aloituspostista.

Tuota sun ohjelmaa on vaikea lähteä kommentoimaan. Jotain jo yritin kirjoitella mutta pyyhin pois koska tuo sun ohjelma on niin sekava että tipuin tavallaan kärryiltä siinä oletko hakenut joillakin ratkaisuilla jotain priorisointia vai mikä siinä on ollut takana. Suurimmaksi osaksi koko ohjelmassa ei kuitenkaan ole edes järkeä ja tuo perjantaikin on aika vitsi jalkojen osalta. Kyykky ja se siitä. Suosittelen lukemaan sen aloituspostin, aloittamaan tyhjältä pöydältä ja laittamaan uuden tuotoksen näytille. Tuossa on lähtökohtaisesti sen verran vikaa, että sen korjaaminen on vaikeaa. Kannattaa myös miettiä voisiko käsipäivästä luopua. Sen sovittaminen nelijakoiseen järkevästi on havaittu hitusen haasteelliseksi ja siitä tulee väkisin jonkinasteinen kompromissi, eli joko ojentajan tai hauiksen epäsuora tulee väkisin liian lähelle varsinaista treeniä. Ei se tietysti tarkoita että silloin ollaan ohjelman rakentamisessa epäonnistuttu täysin, mutta parempiakin vaihtoehtoja on tarjolla.

Tai sitten otat vaikka suosiolla jonkun muun jaon. Jos haluat käydä salilla neljä kertaa viikossa niin joku kaksijakoinen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos sitä intoa riittää kuten aiemmin sanoin niin miksi ei sitten se tiheä kolmijakoinen? Noissa on molemmissa se etu, että ne on helppo rakentaa.

Tai sitten otat vaikka suosiolla jonkun muun jaon. Jos haluat käydä salilla neljä kertaa viikossa niin joku kaksijakoinen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos sitä intoa riittää kuten aiemmin sanoin niin miksi ei sitten se tiheä kolmijakoinen? Noissa on molemmissa se etu, että ne on helppo rakentaa.

Heti ensiksi pahoittelut että tulee ainakin osittain väärään ketjuun, mutta tartutaan nyt vaikka tähän lainaamaani kohtaan.

Pidemmän aikaa siis jo salilla käynyt, välillä tavoitteellisemmassa mielessä ja välillä vain pitämässä peruskuntoa yllä. Nyt pidemmän fiilistelyjakson jälkeen olen n. puolentoista kuukauden ajan käynyt tavoitteellisemmassa mielessä puntilla. Ohjelmana on ollut valmis 4-jakoinen pohja jota olen muokannut oman tietotaitoni puitteissa. :) Tähän ei kylläkään ole lisätty näitä ns. lisäpäiviä eri lihasryhmille.

Ohjelma on toistaiseksi toiminut hyvin ja jonkinlaista progressiota tuntuisi tapahtuvan oikeastaan kokoajan. Yksi asia on kuitenkin mietityttänyt ja se on ohjelmani viimeinen päivä jossa treenataan ainoastaan vatsat sekä pohkeet. Onkohan noille ylipäänsä mitään mieltä pitää omaa päivää vai olisiko kuitenkin viisainta jakaa viimeinen päivä tasan muille päiville ja tehdä ohjelmasta kolmijakoinen vai olisiko tähän mahdollisuuksia sisällyttää näitä lisäpäiviä?

päivä 1 : rinta + ojentajat
päivä 2 : selkä + hauis + forkut
päivä 3 : jalat + olkapäät
päivä 4 : vatsat + pohkeet

Voin toki avata ohjelmaani enemmänkin jos tarvis. Treenaan 4 kertaa viikossa. Kiitos jo etukäteen kommenteista!

edit: No ei se nyt niin pahasti mennytkään väärään ketjuun.

Tuohan ei ole varsinaisesti fiksu nelijakoinen, mutta jos haluat pitää jalkatreenin vaan yhdellä päivällä, niin laittaisin mielummin 3. Jalat ja 4. Olkapäät, vatsat, pohkeet.

Yleisesti ottaen tuo Kuninkaan versio 4-jakoisesta on paska, koska tuossa ei tule yhtään epäsuorasti rasitusta. Lisäksi jalat ja olat samassa?

Tuohan ei ole varsinaisesti fiksu nelijakoinen, mutta jos haluat pitää jalkatreenin vaan yhdellä päivällä, niin laittaisin mielummin 3. Jalat ja 4. Olkapäät, vatsat, pohkeet.

Totta. Tässä itseasiassa kävi vielä niin että luin aikaisemmin päivällä tämän samaisen fiksun nelijakoisen vol 1 -ketjua mutta vastasinkin sitten tähän uudempaan, jonka avausviestistä idea nyt selkeni, ts. tämä ei ole fiksu koska esim. rinta ja ojentajat eivät saisi olla samalla päivällä, koska rintatreenistä tulee epäsuoraa rasitusta ojentajille jolloin olisi fiksua että ojentajat tehdään toisena päivänä ns. uudestaan? :) Tämä kyllä kuulostaa viisaalta ja omaan aikaisempaan kysymykseeni vastaten tästä ohjelmastani ei tuolla aloitusviestissä kerrotulla tavalla saa fiksua. Eli joko jätetään "ei-fiksuksi" nelijakoiseksi, mahdutetaan kaikki kolmeen kertaan tai muokataan päivät kokonaan uudenlaisiksi jotta on fiksu.

Ja vielä viestiisi vastaten, niin tällä hetkellä jaloille on pohkeiden lisäksi kolme liikettä (kyykky, askelkyykky ja reisikoukistus), josta syystä olen pystynyt tekemään myös olkapäät samana päivänä vaikka hapoilla onkin. Toki joku varmaan voisi työntää prässin ja SJMV:n tuonne vielä sekaan, jolloin ei muuta tarvitsisi tehdäkään, mutta selkäpäivänä on toki maastaveto, josta lisärasitusta. Vaikka onhan se kyllä kieltämättä aika vähän reisille. Ehkä liiankin vähän?

- - - Updated - - -

Yleisesti ottaen tuo Kuninkaan versio 4-jakoisesta on paska, koska tuossa ei tule yhtään epäsuorasti rasitusta. Lisäksi jalat ja olat samassa?

Karu totuus, mutta hyvä että kriittistä palautetta tulee niin osataan korjata fiksuksi. Tosiaan en tuota tehdessäni osannut edes ajatella epäsuoria rasituksia ja vasta viime viikolla eksyin tänne lukemaan ja löysin tämän ketjun. Hyvä että löytyi.

Totta. Tässä itseasiassa kävi vielä niin että luin aikaisemmin päivällä tämän samaisen fiksun nelijakoisen vol 1 -ketjua mutta vastasinkin sitten tähän uudempaan, jonka avausviestistä idea nyt selkeni, ts. tämä ei ole fiksu koska esim. rinta ja ojentajat eivät saisi olla samalla päivällä, koska rintatreenistä tulee epäsuoraa rasitusta ojentajille jolloin olisi fiksua että ojentajat tehdään toisena päivänä ns. uudestaan? :) Tämä kyllä kuulostaa viisaalta ja omaan aikaisempaan kysymykseeni vastaten tästä ohjelmastani ei tuolla aloitusviestissä kerrotulla tavalla saa fiksua. Eli joko jätetään "ei-fiksuksi" nelijakoiseksi, mahdutetaan kaikki kolmeen kertaan tai muokataan päivät kokonaan uudenlaisiksi jotta on fiksu.

Tuohon pitää sen verran puuttua, että rinnan ja ojentajat voi toki tehdä saman treenin aikana. Joskus olen itsekin tuota testannut. Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun rinnalle pitäisi saada epäsuora rasitus olkapäätreenin aikana. Minä en ainakaan ole löytänyt sellaista olkapääpunnerrusta, joka ottaisi myös rintaan (saa vinkata ;)). Sen takia tykkään esimerkiksi tehdä ojentajat olkapäiden aikana, jolloin voi tehdä dippiä tai kapeaa penkkiä.

Tuohon pitää sen verran puuttua, että rinnan ja ojentajat voi toki tehdä saman treenin aikana. Joskus olen itsekin tuota testannut. Ongelma tulee siinä vaiheessa, kun rinnalle pitäisi saada epäsuora rasitus olkapäätreenin aikana. Minä en ainakaan ole löytänyt sellaista olkapääpunnerrusta, joka ottaisi myös rintaan (saa vinkata ;)). Sen takia tykkään esimerkiksi tehdä ojentajat olkapäiden aikana, jolloin voi tehdä dippiä tai kapeaa penkkiä.

Aivan aivan, näin toki joo. Kiitosta vaan neuvoista ja ohjeista. Päätin lopulta korjata nykyistä ja muuttaa sen 3-jakoiseksi, jossa nämä epäsuorat pitäisi nyt siis ilmeisesti minimoida. Tällöin siirsin vain olkapäät samaan rinnan sekä ojentajien kanssa ja jaloille kokonaan oma päivä kuten tuolla aiemmin Powerhousu olikin jo kommentoinut. Pääsen siis jatkamaan suunnilleen nykyisellään kun on pääosin hyvin kulkenut näinkin.

Seuraavaksi voi sitten kokeilla fiksua nelijakoista oman vanhan tyhmän sijaan. :)

Vaikuttaa mielenkiintoselta ja pätevältä jaottelulta toi esimerkki. Oon itte vetäny nyt pari kiertoa läpi 2on1off frekvenssillä koettanu vähän hakea liikkeitä, painoja ja sarjoja. Tollasseen muotoon oon nyt sen muotoillu, tod. näk. vähän tosta vielä muuttuu ku saa parikolme kiertoa tehtyä lisää. Parin kierron aikana oon saanu hauikset, selän, ojentajat ja olkapäät tuhottua hyvin. Rintaa tai jalkoja en niinkään. Kolmessa isossa liikkeessä on vielä aika kevyet painot (ehkä 80% tän hetkisistä maksimityösarjapainoista). Kehonpainolla tehtävät liikkeet on myös kevyitä vielä joko toistoiltaan tai koska ei oo lisäpainoja. Niihi tulee lisää toistoja, sarjoja tai painoja ku viikot etenee. Vatsoja teen joka kerta, joka toinen enempi taitoa ja joka toinen volyymiä. Pohkeita en oo merkannu erikseen mut ne tulee käytännössä molempina jalkapäivinä tehtyä. Kommentteja? Voisitko itte vääntää tolla?

Rinta, Hauis

Penkki 4x6
Vinopenkki 3x8
Flyes 4x10,12,15,max
Leuat kapealla vastaotteella 3x5
Scott-hauiskääntö tangolla 3x8
Hammer kp 4x8,10,12,max
Hauiskääntö suoralla tangolla 1xmax
Viparit 3x12 7,5
Dragon flag 3x3

Etureidet

Kyykky 4x6
Prässi 4x10,12,15,max
Reiden ojennus 4x10,12,15,max
Windshield washers 3x12
t2b 3x6

Olkapäät, Ojentajat

Pystypunnerrus kp 4x6
Dippi 3x8
Kapee penkki 2x12
Ranskalainen punnerrus 2x10
Ojentajat taljassa 4x8,10,12,15
Viparit taljassa 3x12
Face pull alaviisto 4x15
"Super hoover" / L-sit

Selkä, Takareidet

Maastaveto 4x4
SJMV 2x10
Reiden koukistus 4x10,12,15,max
Leuat leveä myötäote 2x6
Kulmasoutu kp 3x10
Alatalja 4x10,12,15,max
Crunches lisäp. 3x10
Russian twists 3x30

Olkapää/ojentaja
Pystypunnerrus 2x6
Yhden käden pystysoutu kp 4x8
Takaviparit/Viparit supersetti 4x~20
Joku vaihtuva liike 3-5x10-20

Vastaotepenkki 2x6
Ranskalainen/Taljapunnerrus supersetti 4x20
Pushdown 3-5x10-20
Joku vaihtuva heiluttelu 3-5x10-20

Selkä
Mave 2x6
Yates kulmasoutu/T-kulmasoutu 4x12
Ylätalja 4x15
Alatalja/Lateral pulldown machine supersetti 4x20
Jotain vaihtuvaa liikettä jos tarvii 3-5x10-20

Jalat
Takakyykky 2x6
Prässi 4-6x8-20
SJMV 3x8
Koukistus/ojennus supersetti tms 3-5x15
Pohkeet

Rinta/Hauis
Penkki 2x6
Vinopenkki kp 4x12
Ristikkäistalja/flyes superi tms. 4x15

Scotti, talja, ahnuld, perus kp mitä näitä nyt on. Supersettejä ynnämuuta.

Vatsoja vähän miten sattuu. Muutaman kerran viikossa ainakin voimapyörää ja koipien nostoja.

Mitkään muut liikkeet eivät ole vakioita, paitsi nuo missä on 2x6 perässä.

Mitä ootta mieltä tosta 2x6 voimantuottohommien sijottelusta muuten ihan bodityyliseen reenailuun? Emmä ihan aloittelija ole omasta mielestä, mutta pieni ja söpö noviisi. Hyvin kulkenut reeni kaikinpuolin, paitsi tänään herätessäni huomasin että olkapää on ihan palasina. Saa nähdä tuleeko pitkä breikki. Kiertäjiä lämppäilen ennen jokaista reeniä ~20min. Roppa on tullut vinssattua läpi kahdesti 8-10 päivään, riippuen palautumisesta. Olen nuori niin palaudun nopeaa. :D
Aiempia ohjelmia G6 & elaston 2-jakoinen. Menivät vituiksi kun en syönyt tarpeeksi. Nyt syön. Kiitos. Kommentteja?

Miten suosittelisit juoksun liitettäväksi tähän fiksuun nelijakoiseen? Syksyllä treenasin tällä ohjelmalla, mutta nyt talven ajan olen maaliskuun "juoksukisojen" takia treenannut väliaikasesti kolmijakoisella + 2 juoksukertaa viikossa, ja rasvaa on lähtenyt ihan kivasti vaikkei ne korkealla ole koskaan olleetkaan. Kisojen jälkeen takaisin fiksuun nelijakoiseen, mutta tarkoitus olisi säilyttää se yksi juoksukerta viikossa. Eli kannattaisiko tässä tapauksessa treenata etu- ja takareidet samana päivänä ja sitten pitää juoksupäivä erillään. Jos on erillään etu- ja takareisitreeni, ja vielä juoksu, niin jalat saavat rasitusta 3 kertaa viikossa.

Miten suosittelisit juoksun liitettäväksi tähän fiksuun nelijakoiseen? Syksyllä treenasin tällä ohjelmalla, mutta nyt talven ajan olen maaliskuun "juoksukisojen" takia treenannut väliaikasesti kolmijakoisella + 2 juoksukertaa viikossa, ja rasvaa on lähtenyt ihan kivasti vaikkei ne korkealla ole koskaan olleetkaan. Kisojen jälkeen takaisin fiksuun nelijakoiseen, mutta tarkoitus olisi säilyttää se yksi juoksukerta viikossa. Eli kannattaisiko tässä tapauksessa treenata etu- ja takareidet samana päivänä ja sitten pitää juoksupäivä erillään. Jos on erillään etu- ja takareisitreeni, ja vielä juoksu, niin jalat saavat rasitusta 3 kertaa viikossa.
Juoksu ja jalkojen reenaus salilla on aikalailla eri maailmasta eli niitä on vaikee yhistää. Riippuen juoksun laadusta (matkojen pituudet, tempo, jne) sanosin että 4-jakonen ei oo läheskään se paras tapa reenata vaan kannattaa keskittyä kausittain joko kokonaan juoksuun tai jalkojen reenaamiseen salilla. Sen mitä 4-jakosella yrität massaa saada lähtee samantien juoksutreeneissä kävelemään ja jalat lyö vaan tukkoon. Korkeintaan vakavamielisen juoksemisen rinnalle sopii pari kertaa viikossa tehtävä jalkareeni ja sekin mieluusti juoksua tukemaan. Massakausi jaloille sitten erikseen kun juoksuista on hiljasempi kausi menossa...

Edit: Jos kuitenni haluat nelijakosella vetää ja samalla kerran viikkoon juosta niin hyvin voi vetää jalat kahessa osassa. Jos treenipäivät on vaikka ma, ti, to ja pe niin juokset lauantaina jollon saa jaloille vähän lepoa. Tai sitten venytät viikon syklin kaheksaan päivään eli vaikkapa niin että treenit ma, ti, to,pe, juoksu sunnuntaina ja sitten uusi sykli ti, ke, pe,la ja juoksu maanantaina, jne.

Vähä vaihtelua tarvis omaan reeniin ja tää näyttää tosi upeelta. Askarruttaa vain et passaako tätä painaa menee 1 on 1 off tyylillä ja jos, ni tarviiko jossain kohtaa pidempää taukoo vai sujuuko vain noin?

Vähä vaihtelua tarvis omaan reeniin ja tää näyttää tosi upeelta. Askarruttaa vain et passaako tätä painaa menee 1 on 1 off tyylillä ja jos, ni tarviiko jossain kohtaa pidempää taukoo vai sujuuko vain noin?
Passaa tietysti, mutta tuosta tulee kahdeksan päivän kierto, eli päivä lisää muutenkin pitkään kiertoon, niin onko se sitten hyvä?

Niin, tuotahan en tiedä tai en olisi kysynyt :p aloitan tänää ja katotaa myöhemmin et kuinka tätä jaksaa tehdä ja saanko samaa nautintoo ku yksjakosella.

Nyt oon ~5kk hinkannu tätä ja alkaa vähän tökkimään (niin tuloksissa kuin henkisestikin). Olisiko jotain vinkkejä? Tekisi mieli vaihtaa ohjelmaa. Vaihdatteko yleensä kokonaan jakoisuuttakin kun muuttelette ohjelmianne? 3. jakoista voisin seuraavaksi kokeilla.

Nyt oon ~5kk hinkannu tätä ja alkaa vähän tökkimään (niin tuloksissa kuin henkisestikin). Olisiko jotain vinkkejä? Tekisi mieli vaihtaa ohjelmaa. Vaihdatteko yleensä kokonaan jakoisuuttakin kun muuttelette ohjelmianne? 3. jakoista voisin seuraavaksi kokeilla.

Jos tökkii ni kantsii sitä jakosuuttaki vähä vaihtaa. 2 tai 3 jakoseen, riippuen kuinka usein käyt salilla. Jos pääset 5 kertaa viikossa ni kantsii kokeilla vaikka PHATtia, 2 ja 3 jakosen yhdistelmää.
2 reeniä voimaa ja 3 reeniä bodailua. Pakkiksen foorumilla lisää aiheesta.

Itse tähän 4-jakoiseen, oon viikon vääntäny variaatiota etusivun ohjelmasta ja hyvältä tuntunu. Pyrin tekemään 1on1off, välillä toki peräkkäisinä päivinä koitan päästä ja välillä venyy tauot pariin päivään. Mitään stressiä jaksa ottaa, kuhan progressio on nousujohteinen. Parasta tässä on maven, kyykyn, penkin ja pystärin sijoittuminen omille päivilleen ensimmäisiksi, jolloin niihin kaikkiin pystyy antamaan alkuun täydet tehot ja progression ylläpitäminen ja seuraaminen on helpompaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom