Fiksu nelijakoinen vol. 2

Miten usein viikkoon Powerhousu yleensä itse tahkoat 4-jakoista , jos jakona on esimerkiksi aloituspostissa mainittu ?
Vedätkö ihan fiiliksen mukaan välipäivät vai onko se yleensä se 4 treeniä viikkoon ? Tokihan tuo on melko yksilöllistä, mutta millaisen treenirytmin olet itse havainnut parhaaksi 4-jakoisella ?
Neljä treeniä viikkoon. Ei se ole parhaaksi havaittu vaan mulle sopiva. Mulla on muutakin tekemistä kuin asua salilla ja muitakin intressejä kuin mahdollisimman suuret lihakset. Pyrin tietysti hyvään tulokseen käytettävissä olevilla resursseilla. Jos sulla on enemmän aikaa niin siitä vaan lyhentämään jakoa ja kokeile mikä sulle toimii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaihtelun vuoksi päätin ryhtyä kokeilemaan aloituspostin nelijakoista. Tätä aiemmin aina kolmijakoisella menty. Ensimmäin treeni takana ja tunnelma ihan ok. En tiedä mistä johtui, mutta tuntui että nämä lyhyet 6 toiston penkit tai 2x8 hauiskäännöt ei riitä. Eihän tuo aloitusposti nyt mikään raamattu ole, mutta toistomäärämuutos olisi muutenkin ihan tervetullut vaihtoehto kolmijakoiseen jossa ollaan menty useimmiten 3 x 10:llä. Täytyy varmaan opetella lyhyempiä sarjoja ja lyhyempiä toistoja ja välillä vetää sitten pidempiä vaihtelun vuoksi.
Puntaroin, että pitäisikö vain opetella/totutella hajottamaan lihas tuolla aloituspostin ohjelmalla vai lisätä treeniin lihasryhmien liikkeitä? Ehkäpä lisää analyysiä kun saisi nyt edes ekan viikon läpi.

Vaihtelun vuoksi päätin ryhtyä kokeilemaan aloituspostin nelijakoista. Tätä aiemmin aina kolmijakoisella menty. Ensimmäin treeni takana ja tunnelma ihan ok. En tiedä mistä johtui, mutta tuntui että nämä lyhyet 6 toiston penkit tai 2x8 hauiskäännöt ei riitä. Eihän tuo aloitusposti nyt mikään raamattu ole, mutta toistomäärämuutos olisi muutenkin ihan tervetullut vaihtoehto kolmijakoiseen jossa ollaan menty useimmiten 3 x 10:llä. Täytyy varmaan opetella lyhyempiä sarjoja ja lyhyempiä toistoja ja välillä vetää sitten pidempiä vaihtelun vuoksi.
Puntaroin, että pitäisikö vain opetella/totutella hajottamaan lihas tuolla aloituspostin ohjelmalla vai lisätä treeniin lihasryhmien liikkeitä? Ehkäpä lisää analyysiä kun saisi nyt edes ekan viikon läpi.
Juu ei se mikään raamattu ole. Se voi tuntua siltä, että lyhyet sarjat ei riitä, mutta nelijakoisen kanssa onkin ihan hyvä käyttää erikoistekniikoita millä saadaan lyhytkin sarja kyllä tuntumaan. Pääliikkeet tuossa on ajateltu sillä tavalla, että ne tehtäisiin ihan suorina sarjoina ja voimatyyliin, mutta mikään ei estä muuttamasta niitäkin. Se on vain mun ehdotus. Ja jos tuntuu siltä, että et saa itseäsi tarpeeksi loppuun niin sit lisää sarjoja.

Jep. Ehkäpä niihin hauiksiin voisin ainakin lisäillä erikoistekniikoita maun mukaan. Onhan niitäkin tekniikoita sen verran, että kuukauden joka viikolle riittää omansa. Täytyy huomenissa katsoa tuo kakkospäivän anti. Etureisipäivä vaikuttaa tosi nopean napakalta, mutta siinä on kuitenkin aika "hapottavia" liikkeitä. Tuon päivän perään voisin lisätä muutaman vatsaliikkeen.

Toisen päivän etureisi-treeni oli tosiaan liikkeiltään aika vähäinen, mutta silti tehokas. Uskaltauduin heittämään jokaiseen liikkeeseen lisää painoja kun lyhyemmät toistomäärät antoivat hyvän mahdollisuuden. Reidenojennuksissa tein normaalin setin loppuun vielä ylimääräisen rundin kunnolla lihasta väsyttäen. Ohjelman lopuksi tein parit eri vatsalihasliikkeet. Muutoinkin tottunut tekemään nämä jalkapäivinä, joten siinä ei sinällään mitään uutta ollut.

Ja siitä eilisestä ykköspäivän rinta/hauis -treenistä.. rintalihaksissa tuntuu selkeästi että jotain on tehty eri tavalla kuin aiemmin. Ilmeisesti ohjelmanvaihdos, hieman eri liikkeet, järjestys, sarja/toistomäärien muutos -kombinaatio sai tämän aikaan. Kyllä se vaihtelu vaan virkistää.

Ja vielä loppuraportti ekasta viikosta. 3.päivä oli ok, mutta viimenen päivä oletusohjelmalla aika hapokas. Alussa raskaita vetoja, sitten takareidet loppuun ja kun mies on ihan väsynyt niin vielä selkä taljoilla finaaliin. Tämä on kyllä päivistä kovin ja väsyttävin.

Tämä ohjelma otetaan nyt sitten tuotantokäyttöön. Kiitos.

Mulla on ollut tossa olkapäät, ojentaja ongelma, että jos vaikka kapeellapenkillä ja teen ojentajat loppuun ja alan sen jälkeen tekemään olkapäitä. Teen yleensä ekana liikkeenä pystypunnerrusta niin ei pysty millään tekemään kunnolla kun ojentajat on niin lopussa, että siitä ei tuu yhtään mitään... Ja oon kokeillu myös tehä toisinpäin eli eka olkapäät mut se sitten vie hirveesti voimia pois kapeesta penkistä. Mietin sellaista vaihtoehtoo jos tekis vaikka ekana kapeenpenkin ja sen perään pystypunnerrus. Sitten alkaisin tekemään ojentajat loppuun ja olkapäät sen jälkeen. Onko tässä mitään järkeä?

Tuolleen se kannattaa tehdä. Toki kannattaa vielä kokeilla kumpi on parempi tehdä ennen kapeapenkki vaiko pystypunnerrus. Monesti kuvittelee että kapeapenkki kannattaisi tehdä ennen, mutta itselläni ei syö kiloja ollenkaan kapeastapenkista jos on pystypunnerrus alla, mutta toisin päin kyllä huomaa eron.

Mitä veikkatte tulisiko pahoja palautumis ongelmia jos tekee 4on/1off ?
Se riippuu ihan sit taas treenitehoista. Niistä on pakko tinkiä jos noin ajattelee tehdä. Eli tosiaan pystyy tekemään, mutta mieti nyt onko siinä edes järkeä. Vaikka se salilla käynti kivaa onkin, niin on niitä lepopäiviäkin oltava. Tuota jakoa ei ole kyllä ihan noin tiheälle frekvenssille tarkoitettukaan ja mä miettisin jotain muuta vaihtoehtoa ja lähtisin varmaan karsimaan kaikki epäsuorat pois.

Mulla on ollut tossa olkapäät, ojentaja ongelma, että jos vaikka kapeellapenkillä ja teen ojentajat loppuun ja alan sen jälkeen tekemään olkapäitä. Teen yleensä ekana liikkeenä pystypunnerrusta niin ei pysty millään tekemään kunnolla kun ojentajat on niin lopussa, että siitä ei tuu yhtään mitään... Ja oon kokeillu myös tehä toisinpäin eli eka olkapäät mut se sitten vie hirveesti voimia pois kapeesta penkistä. Mietin sellaista vaihtoehtoo jos tekis vaikka ekana kapeenpenkin ja sen perään pystypunnerrus. Sitten alkaisin tekemään ojentajat loppuun ja olkapäät sen jälkeen. Onko tässä mitään järkeä?

Mulla on ollu pystäri ekana, sitten kapea penkki. Siitä sitten viparit yms olkapäävemputukset ja lopuksi ranskalaiset yms ojentajien nypläykset.

Tuolleen se kannattaa tehdä. Toki kannattaa vielä kokeilla kumpi on parempi tehdä ennen kapeapenkki vaiko pystypunnerrus. Monesti kuvittelee että kapeapenkki kannattaisi tehdä ennen, mutta itselläni ei syö kiloja ollenkaan kapeastapenkista jos on pystypunnerrus alla, mutta toisin päin kyllä huomaa eron.
Juuri näin, yleensä kannattaa pyrkiä järjestyksessä alottaen kropan isoista lihaksista raajojen pienempiin. Eli ekana se pystypunnerrus koska olkapäät on ojentajia isommassa roolissa kropan toiminnan kannalta ja niillä liikutellaan myös isompia painoja noin yleisesti ottaen. Niiden liikkeet myös vaatii ojentajien käyttöä runsaasti eli ei kannata etukäteisväsyttää jos raskaita pystäreitä tiedossa, kun taas ojentajien treenaus ei välttämättä vaadi olkapäiden "käyttöä" juuri ollenkaan eli ojentajia voi vielä rankoa kovilla sarjoilla vaikka olkapäillä onki raskaat sarjat jo alla.

varmaan fiksuinta tehä sillä 2on 1off 2onn 2off systeemillä vai mitenkä?
jaaa tuota kauvanko porukoilla on menny aikaa reeneissä?

No se ''fiksuinta'' on aika suhteellinen käsite, toisilla toimii toinen rytmi ja toisella toinen. Henk.koht en itse ainakaan sido treenipäiviä kalenteriin, mutta koitan saaha ne neljä reeniä viikkoon. Aikaa menee mulla näin volyymipainotteisella jaksolla se tunti.

Teettekö aina samat liikkeet joka treenissä vai miten usein vaihtelette niitä? Ite teen melkeimpä joka kerta erinlaisen treenin, kun viimeksi sille lihasryhmälle. Pääliikkeet pysyy toki yleensä samana.

Suosittelen kyllä aloittamaan uudestaan ihan yksi taikka kaksijakoisella. Ei sillä, että fiksussa nelijakoisessa olisi vikaa vaan sillä, että voi esim olla kävely hieman vaikeaa kun meet tekemään kunnolla etureidet 2v tauon jälkeen. :D

Suosittelen kyllä aloittamaan uudestaan ihan yksi taikka kaksijakoisella. Ei sillä, että fiksussa nelijakoisessa olisi vikaa vaan sillä, että voi esim olla kävely hieman vaikeaa kun meet tekemään kunnolla etureidet 2v tauon jälkeen. :D
Ihan millä vaan ohjelmalla voi aloittaa kevyesti.

Mietin kyl ihan samaa :D Mut kattoo nyt ainaki ekan kuukauden, hiljaa hyvä tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom