FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Tiistaiksi on jo sovittu kuvaus. Käytän sitten noita spoudareita kuvasarjoissa.

Useammasta eri kuvakulmasta olisi varmaan ihan kelpo juttu. Penkkitreenissä näkis päädystä, mitä tarkottaa "lavat taakse" ja sivulta kuinka tanko liikkuu hieman kohti tukirautoja jne.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kuinka iso merkitys on painoihin ja varsinkin maksimiin sillä jos tekee penkin kantapäät penkillä ?

En ole ikinä oppinut tekemään penkkiä jalat maassa kun se ei tunnu luontevalta vaan pidän jalat penkillä.

TheSami sanoi:
Kuinka iso merkitys on painoihin ja varsinkin maksimiin sillä jos tekee penkin kantapäät penkillä ?

En ole ikinä oppinut tekemään penkkiä jalat maassa kun se ei tunnu luontevalta vaan pidän jalat penkillä.

mun tapaukses ei mitään... riippuu ihmisestä

Dynamite88 sanoi:
mun tapaukses ei mitään... riippuu ihmisestä

Tai tarkoitan lähinnä sitä onko kehityksen kannalta oleellista. Itse saan kovemman maksimin jalat penkillä, jalkojen ollessa maassa tekniikka jotenkin tuntuu huterammalta.

Joskus kokeilin opetella jalat maahan mutta se vaan ei tunnu sopivalta.

TheSami sanoi:
Tai tarkoitan lähinnä sitä onko kehityksen kannalta oleellista. Itse saan kovemman maksimin jalat penkillä, jalkojen ollessa maassa tekniikka jotenkin tuntuu huterammalta.

ei varmaa... tai jos lihaa haluut nii venytys saattaa olla kovempi jalat maassa ku saa paremman kaaren, tiä sitte...

TheSami sanoi:

Ite kyllä opettelisin oikeen tekniikan ennemmin ko semmosen jolla nostan just nyt eniiten. Jos meinaat vielä vuosia reenata niin kannattee opetella oikee tekniikka. Ei siitä ainakaan mitään haittaa oo.:thumbs:

Penkkipunnerrus lähtee jaloista

EPV0015-01.jpg

Tai sitten ei ;)

Lähinnä vitsillä tuon heitin, aika hullunkurisesti kuitenkin nuo jalat tossa :)

Mutta loops, kerroppa nyt sitten mitä hyödyttää pitää jalkojen sisäsyrjiä maassa kiini?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikös joku maininnu, että hyväksytään nostot jossain jos on jalan syrjä kokonaan lattiassa, vaikka ei oliskaan pohjat. Siitä jääny. Emmätiä. Tämän viestin tietoarvo on 0.:)

Oliskohan sitä vihdoinkin mahdollista saada esmes vuoden aikana penkki hinattua 120:een? Joskus monta kuukautta sitten kokeilin ja "hurjat" 95kg meni. Nyt viisastuneena 2x6 systeemillä normipenkkiä 2x6x75kg (menossa siis) ja samalla systeemillä ojentajapenkkiä 2x6x65kg menossa. Todella huono kyllä kaikissa punnerrusliikkeissä omasta mielestä :(

jalat?

no mut siis oon kuullut et jos jalat on aina maassa tehdään työtä aika paljon jaloilla. Tämä auttaa tietysti penkkitulokseen mutta jos normi sarjoja, jos tehdän sotilaspenkillä niin ottaa rintaan enemmän?

Ei ne jalat nyt mitään töitä varsinaisesti tee vaikka niihin tukeudutaan penkkiä tehdessä. Jalat ovat ensisijaisesti tukipisteenä, jota vastaan on luonnollinen virittää kaari ja vartalon jännitys. Kaaren luominen antaa edellytykset työntää rintakehä ylös ja näin rintalihat saa pidemmän venytyksen ja vielä kun työntää ne lavat yhteen ja olkapäät taakse niin olkapäätkään ei kummemmin pitäs rasittua, toisin kuin sotilaspenassa.

Nyt on Lesnarkin päättänyt alottaa tämän paljon kehutun Miken 2*6 systeemin. Tähän mennessä paras kuutonen on otettu 130 kilolla ja tästä olis tarkotus lähtee parantamaan. Treenaaminen on muuten täysin kehonrakennus painotteista, niinkuin tähänkin asti. Mitään voimanosto- tai penkkiohjelmia en oo aikasemmin kokeillu. Katotaan, miten se lahjaton kehittyy...

foo sanoi:
Ei ne jalat nyt mitään töitä varsinaisesti tee vaikka niihin tukeudutaan penkkiä tehdessä. Jalat ovat ensisijaisesti tukipisteenä, jota vastaan on luonnollinen virittää kaari ja vartalon jännitys. Kaaren luominen antaa edellytykset työntää rintakehä ylös ja näin rintalihat saa pidemmän venytyksen ja vielä kun työntää ne lavat yhteen ja olkapäät taakse niin olkapäätkään ei kummemmin pitäs rasittua, toisin kuin sotilaspenassa.

Kyllä ne jalat antaa aikamoisen voiman siihen punnerrukseen.

Kannattaako vääntää tota 2x6 systeemiä sellasilla raudoilla millä saa just sen 2x6 vai vähän pienemmillä, jolloin saa kontrolloitua paremmin (tosin tässäkin tapauksessa vain se 6 toistoa, hieman räväkämpiä vain)? Aika epäselvä kysymys :david: koitetaan suomentaa...eli kun saan 6x80kg niin kannattaako tehdä esim. 2x6*70 sarjat mieluummin ja tehdä hitaampi lasku ja räjähtävämpi positiivinen? Kyllä toi 80 kilollakin menee suht kontrolloitu negatiivinen, mutta se ei lähde rinnalta yhtä nopeasti. Vai onko väliä?

ps. en nosta persettä, en pompauta rinnalta, lasken rintaan asti :D

Zone-sarja -42%
La-resistance sanoi:
Kannattaako vääntää tota 2x6 systeemiä sellasilla raudoilla millä saa just sen 2x6 vai vähän pienemmillä, jolloin saa kontrolloitua paremmin (tosin tässäkin tapauksessa vain se 6 toistoa, hieman räväkämpiä vain)? Aika epäselvä kysymys :david: koitetaan suomentaa...eli kun saan 6x80kg niin kannattaako tehdä esim. 2x6*70 sarjat mieluummin ja tehdä hitaampi lasku ja räjähtävämpi positiivinen? Kyllä toi 80 kilollakin menee suht kontrolloitu negatiivinen, mutta se ei lähde rinnalta yhtä nopeasti. Vai onko väliä?

ps. en nosta persettä, en pompauta rinnalta, lasken rintaan asti :D

Kannattaa tehdä raskailla painoilla niin että se 2x6 just menee, näin oon ainakin ite ymmärtäny ja kuullostaa järkevältä. Juuri niistä raskaista toistoista se voima tulee. :) Kokeneemmat korjailkoon, en itse ole perehtyny tohon miken 2x6:n. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom