FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elmukelmu sanoi:
Vilpittömät kiitokset Mikelle! Penkki on aina ollut mulle SE JUTTU mikä ei toimi... Lopetinkin sen tekemisen noin 5 kuukautta sitten kun homma junnasi paikallaan. Lopettaessa penkkimax oli 110kg. Nyt olen 5 kuukautta vääntänyt vinopenkkiä kunnes luin tämän threadin, katsoin kuvat, otin opikseni ja tein eilen taas tavallista penkkiä: 135kgx1! Ja olisi saattanut mennä enemmänkin jos varmistamassa ei olisi ollut kaveria jonka päästä tippui koko ajan hikeä kasvoilleni ja joka auttoi tangon telineestä paljon ennen kuin olisin itse ollut valmis... Mutta kiitos ja kumarrus maikille!

mä voisin oikeastaan yhtyä tähän mielipiteeseen:mä olen aina pitänyt itseäni paskana penkkipunnertajana.sitten kun tää threadi pamahti maailmaan,mä otin opikseni,kävin kokeilemassa ja yllätin itseni! kymppi tuli lisää pelkästään tekniikan kuntoon panemisella.
paska se penkkitulos on vieläkin,mutta tällä hetkellä (2xkutosella) kovassa nousussa :thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla ei vaan tekniikka tunnu loksahtavan kohdalleen.. tai sit mun ojentajat on todella paskat, kun suht pienilläki painoilla (mun kokoselle) jää nosto puolväliin viimesissä toistoissa.. eli loppuojennus uupuu. En tiedä mikä avuks:itku:

sumo sanoi:
Mulla ei vaan tekniikka tunnu loksahtavan kohdalleen.. tai sit mun ojentajat on todella paskat, kun suht pienilläki painoilla (mun kokoselle) jää nosto puolväliin viimesissä toistoissa.. eli loppuojennus uupuu. En tiedä mikä avuks:itku:

Lankkupenkki 5*5*70-80%max/ Lattiapenkki/kapea penkki.

apuliikkeenä ranskalainen punnerrus suoralla tangolla 3*8-12
-Vedä ne lavat kunnolla taakse penkissä.

Mulla on itsellä samaa ongelmaa ja toi kapea penkki ja lankkupenkki auttaa toki siihen loppuojennukseen. Oteleveydestä saattaa olla myös kyse.

Tuosta nosto nopeudesta. Massaa&Voimaa kirjassa sanottiin että tuo noston nopeus on suhteellista ja ei ole väliä kuinka nopeasti se tanko käytännössä nousee kunhan työnnät täysillä etkä tahallasi jarruttele.

Tutustuin tähän threadiin ennen kirjan saamista ja kokeilin kuten täällä neuvotaan ja rintaan tuli niinä muutamana kertana ihan hyvä tuntuma, mutta sitten luin tuon bodareiden raamatun (ehkei kuitenkaan) ja hokasin että kyllä se riittää että mä työnnän täysillä sitä penkkiä ja ajattelin että pääsen käyttämään isompia romuja hyvällä tekniikalla ja ajattelin että ainakin tässä tapauksessa tämä tuo enemmän lihaksia.

Tähän asti on menty äsken kuvaamallani tavalla. Mike vetosi siihen että on tärkeää työntää se tanko nopeasti ylös sillä sillä varmistetaan se että työ tehdään varmaasti rinnoilla eikä "kokovartalon lihaksilla keskijalkaa myöden", mutta jos on ihan varma että rinnoista se voima lähtee ni eikö sitä sillo voi tehä niinkin että toistot on kohtuu hidasta PUNNERTAMISTA.

Mitä olette mieltä. Haluaisin kuulla vastauksen etenkin Mikeltä itseltään

Ihan vaan varmistaakseni. Eikö 2x6 ohjelma mennyt niin että jos nyt vaikka menee sen 2x6 100 kilolla niin ens kerralla yritetään samaa 102,5 kilolla ja jollei tule tokaa sarjaa ni ensi kerraksi pudotetaan painoja 5 kiloa eli 97,5 kiloon ja jos ei tule edes ekaa sarjaa vähennetään jo tokaan sarjaan painoja sen 5 kiloa

PS. miksi ihmiset aina kirjoittavat mitä he ovat editoineet

Hyvä ketju.

Kysymys: saan hyvin "paineet ylävartaloon", mutta mikä on, kun kovemmissa sarjoissa olkapäät nousevat väkisin kohden korvia ja asennosta tulee jotensakin luonnoton?

pikku kirppu sanoi:
Ihan vaan varmistaakseni. Eikö 2x6 ohjelma mennyt niin että jos nyt vaikka menee sen 2x6 100 kilolla niin ens kerralla yritetään samaa 102,5 kilolla ja jollei tule tokaa sarjaa ni ensi kerraksi pudotetaan painoja 5 kiloa eli 97,5 kiloon

Jos 102,5kg tulee ekalla sarjalla 6 toistoa, mutta toisella ei niin ens kerralla laitetaan kuitenkin se sama 102,5 kiloa. Muuten ymmärsit täysin oikein.

Kemmeri sanoi:
Hyvä ketju.

Kysymys: saan hyvin "paineet ylävartaloon", mutta mikä on, kun kovemmissa sarjoissa olkapäät nousevat väkisin kohden korvia ja asennosta tulee jotensakin luonnoton?

Painot on liian isot jos paketti hajoaa kesken sarjan. Elikkäs pidä ne sarjapainot sellaisina että tekniikka kestää, älä nosta tekniikan kustannuksella.

Timba79 sanoi:
Painot on liian isot jos paketti hajoaa kesken sarjan. Elikkäs pidä ne sarjapainot sellaisina että tekniikka kestää, älä nosta tekniikan kustannuksella.

Totta. Olkapää on lievästi vihoitellut, joten penkkasin eilen 6*6 60%:lla. Jokainen toisto täydellä paineella ja nostotapa räjähtävä. Ei mitään "olat korviin" -ongelmia. Jännä tämä penkki, kun pitäisi olla painetta pannussa, mutta kuitenkin säilyttää jonkinlainen rentous.

hernekeppi sanoi:
Jos 102,5kg tulee ekalla sarjalla 6 toistoa, mutta toisella ei niin ens kerralla laitetaan kuitenkin se sama 102,5 kiloa. Muuten ymmärsit täysin oikein.

Eli suomen kielellä oon tehny nyt pari viikkoa ihan päin persettä, no ei toi nyt tietenkään mitään meinaa, mutta olin kuitenkin missannut ohjelman tärkeimmän pointin.:D

Oon melkeen sata varma että joku nenäkäs tulee ja kysyy että miten niin tärkeimmän pointin, mikä tosta niin tärkeen tekee että se ois tärkein jne. ni sanon jo valmiiks että kuhan heitin sekunnin mielijohteesta jotakin, joka tuntu hyvältä :thumbs: .

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten ne lavat pitäis vetää alaslaskuvaiheessa yhteen? Meikäläinen ei ainakaan sellaseen näyttäny taipuvan kun kokeilin ihan pikkupainoilla. Joko mulla on lavat jumissa tai en vaan osaa tekniikkaa.

Tänään vedin ohjeiden mukaan penkkitreenin ja kyllä tuntu vakaammaalta koko suoritus. Kolmannen ja viimeisem sarjan jälkeen alko kuitenki olkapäät hiukan vihlomaan, eli vieläkin löytyy korjattavaa. Oteleveys on mulla aika leveä, käsissä löytyy pituutta. Kannattaako käsiä vetää enempi yhteen että liike tulisi rinnalle eikä olkapäille, vai pitäisikö kyynerpäitä pitää enemmän kyljissä?

Isoarska83 sanoi:
Miten ne lavat pitäis vetää alaslaskuvaiheessa yhteen? Meikäläinen ei ainakaan sellaseen näyttäny taipuvan kun kokeilin ihan pikkupainoilla. Joko mulla on lavat jumissa tai en vaan osaa tekniikkaa.
Miten niin miten? Miten lavat nyt vedetään yhteen? Kyllä ihan jokainen ihminen siihen pystyy. Ne vedetään yhteen jo ennen kuin nostat painot telineestä. Noston aikana niitä puristetaan yhteen. Paha sitä on tarkemmin selittää. Luulisi, että jokainen osaa vetää lavat yhteen.

Zone-sarja -42%
Lavat kannattaa vetää melkein yhteen, ikäänkuin "hollille", ja kun otat painot telineestä, niin lavat puristuu yhteen ja alaslaskussa sitten puristat niitä yhteen. Eipä tuo mikään taikatemppu pitäisi olla... Vaikea selittää.

Mitenkäs kun itsellä tuntuu luonniselta laskea tanko juuri rinta ja vatsalihasten väliseen kuoppaan? Teen siis juuri tällä tässä opetetulla tekniikalla. Ei siinä kai mitään väärää ole?

Jimbe sanoi:
Mitenkäs kun itsellä tuntuu luonniselta laskea tanko juuri rinta ja vatsalihasten väliseen kuoppaan? Teen siis juuri tällä tässä opetetulla tekniikalla. Ei siinä kai mitään väärää ole?
Ei, vaan juuri noin sen kuuluukin mennä. Liian ylös jos laskee, niin menee liikaa olkapäille.

Mulla mättää joku tossa penkkauksessa. Mä en saa mitään hyötyä kaaresta verrattuna lahnaan, se kaarella penkkaaminen tuntuu jotenkin tosi epävakaalta. :eek: Toisekseen mä en saa jaloista mitään tukevuutta nostoihin, sama onko ne juntattuna vai ilmassa. On se vaikeeta.

niklas86 sanoi:
Mulla mättää joku tossa penkkauksessa. Mä en saa mitään hyötyä kaaresta verrattuna lahnaan, se kaarella penkkaaminen tuntuu jotenkin tosi epävakaalta. :eek: Toisekseen mä en saa jaloista mitään tukevuutta nostoihin, sama onko ne juntattuna vai ilmassa. On se vaikeeta.
Kaikkeen tottuu, ja kohta sitä hyötyäkin alkaa tulemaan. Ei mikään tekniikanvaihdos heti tunnu hyvältä.

niklas86 sanoi:
kannattaa se tukeva tyyli opetella vaikkei siitä nyt hyötyä olisikaan, pitkässä juoksussa on. lahna tyylillä ei kukaan pääse isoihin rautoihin.

Back
Ylös Bottom