Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ei tietenkään saa niin isoa mahaa pikkumies kuin iso mies, mutta pikkukaverikin saa itselleen normaalia isomman "mahan" kun hapet on kunnolla sisässä ja ainakin mitä olen itse katsellut joitain hyviä penkkaajia salilla(ja myös videoita) jotka ovat keveitä, niin tekniikka on kyllä sama kuin raskaammillakin kavereilla eli tanko viedään ylävatsalle(ei kuiteskaan liian alas, sieltähän ei kukaan voi työntää). suurimmat erot eri henkilöiden välillä onkin sitten oteleveydessä ja kaaressa, olkoon nostaja sitten 150kilonen tai 60kiloinen.Salomaa sanoi:Mutta ei pikkukaverit saa niin isoa mahaa, että tanko olisi hyvä edes laskea siihen. Jos sen laskee niin alas niin sitä on aivan toivotonta nostaa sieltä ylös.
Olen keskustellut tästä monien kanssa ja tulos aina se, että isojen ja pikkukavereiden nostotekniikka eroaa toisistaansa huomattavasti.
Salomaa sanoi:Kun tota giffiä kattelee niin kyllä se aika mahalle näyttää menevän. Tiedä sitten...
naruranne sanoi:kannattaako sarjassa ylösnosto tehdä ihan kädet lukkoon asti vai jättää joku 5cm vajaaksi lopusta? oon nähnyt joittenki körmyjen jättävän vajaaksi ylösnoston mutta en sitten tiedä että oliko kyseessä jokin heikoimman lihaksen treenaus.
neutraali sanoi:ei, vaan tsemppaa itseään sillä tyylillä millä on tottunut. jos saa itseään tsempattua esim rauhallisuudella niin silloinhan se on siinä. pointti nyt vaan oli ettei kenellekään voi sanoa ettei penkissä tarvi agrea tai että siinä tarvii agrea. itse kyllä käyttäsin agrea penkissä jos pystyisin mutta mulla alkaa tuleen "rimakauhua" kun rautaa on tarpeeksi ja rupeaa jännittämään aivan älyttömästi, joskus jännitys on niin kova että yrjön tulo on lähellä. mieluiten jännityksen/raudan pelon kääntäsin agressiivisuudeksi mutta jostain syystä en penkissä siihen kykene
JFG sanoi:Voisiko joku selittää tarkemmin tai havainnolistaa mitä tuo noston "kaatuminen olkapäille " oikein meinaa, siis miten tehdään väärin jos noin käy. En oikein ymmärtänyt.
Juu ja selkein huomattava seikka on että kyynärpäät leviää sivuille.foo sanoi:Itse tajuan tuon siten, että liian heikot olkapäät ja/tai vajavainen tekniikka saa tangon karkaamaan kohden kaulaa noston alkuvaiheessa(eli siis kun liikesuunta vaihtuu positiiviseksi ja ollaan työnnetty tankoa muutama sentti ylöspäin). Oikeoppisesti nostettaessa tanko menee suhteellisen suoraan ylöspäin tai hiukan etuviistoon kohden kasvoja.
Tomppa85 sanoi:Edit: Lisäpontta punnerrukseen antaa myös se, että valitsee varmistajaksi sellaisen tyypin, jonka kulmasoututulos on alle puolet penkkiraudasta. Kuolemanpelko on erittäin vahva kannustin.
Tuli tosta mieleen että mites kun itellä on melko pitkät kädet ja saan parhaiten rintaan tuntuman tekemällä tommosella hartian levyiselle otteella. Heti kun alan leventämään otetta niin rasitus siirtyy olkapäille väkisinkin. Meneekö tekniikassa sitten joku pieleen, vai onko toi hartianlevynen vaan pitkäkätisten optimaalinen oteleveys rintaa tehtäessä?Mike sanoi:Riippuu aikapaljon käsien pituudesta. Otteen pitäisi olla kuitenkin vähintään niin leveä, että rinnalla tangon ollessa kyynärvarret ovat pystysuorassa tai yli.
BoneFish sanoi:Tuli tosta mieleen että mites kun itellä on melko pitkät kädet ja saan parhaiten rintaan tuntuman tekemällä tommosella hartian levyiselle otteella. Heti kun alan leventämään otetta niin rasitus siirtyy olkapäille väkisinkin. Meneekö tekniikassa sitten joku pieleen, vai onko toi hartianlevynen vaan pitkäkätisten optimaalinen oteleveys rintaa tehtäessä?
Mike sanoi:. Nyt nostan niin, että karhennuksen alusta peukalonmitan olospäin
Koska sun olkapäät ovat vahvistuneet ja kun rinta ei jaksa, niin siirrät rasitusta vahvemmille olkapäille.tikkuniska sanoi:Mikä vois olla vikana ku olkapäät leviää sivuille raskaammissa nostoissa vaikka pystäripainot on kasvaneet 15 kiloa viimesen vuoden aikana ja aikasemmin ei oo levinny?