FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nämä informaatioarvoltaan korkeampaa luokkaa olevat ketjut voisi mielestäni laittaa omaan aliryhmäänsä, jotta löytyisivät sitten helpommin. Sticky ei oikein toimi, kun näitä ketjuja kuitenkin on huomattava määrä.. ja searchillakin menee välillä tuskaisen pitkään hakiessa sopivia hakusanoja ja filteröidessä turhia pois osuemien joukosta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
FAQ:iin sopis nämä Miken ja Tomin postaamat selkä, haba ja nyt rintatreenit.

Loistava thread!

Mun mielestä olisi hienoa, jos pakkiksella aloitettaisiin uusi perinne:

Esimerkiksi joka lauantai klo 20:00 voisi tulla kirjoitus, jossa neuvottaisiin suorittamaan jokin liike oikein, tai vaikka ravintoasioihin liittyvä kirjoitus. Joku hyvin informatiivinen teksti kuitenkin.

Sitten saisi aina innolla odottaa viikon kirjoitusta.

Pitäisi vielä saada joku kevyempi kaveri mistä ottaa kuvat. Se on iso ero superin nostajalla jolla on paljo isompi rintakehä ja maha. Pienempi kaveri ei saa hyötyä siitä, että laskee tangon alas melkeen mahalle.

Salomaa sanoi:
Pitäisi vielä saada joku kevyempi kaveri mistä ottaa kuvat. Se on iso ero superin nostajalla jolla on paljo isompi rintakehä ja maha. Pienempi kaveri ei saa hyötyä siitä, että laskee tangon alas melkeen mahalle.

No ei muuta kun joku voimanostaja tai joku muu joka varmasti osaa tekniika nostamaan ja toinen kaveri räpsimään kuvia ja sitten liitätte ne tänne. Tämänhän voi tehdä ihan kuka tahansa palstalainen.

Timba79 sanoi:
No ei muuta kun joku voimanostaja tai joku muu joka varmasti osaa tekniika nostamaan ja toinen kaveri räpsimään kuvia ja sitten liitätte ne tänne. Tämänhän voi tehdä ihan kuka tahansa palstalainen.

No huomenna on penkkitreeni niin täytyy parit kuvat varmaan räpsiä. Täytyy käyttää pikkupainoja kun ei ole järkkäriä millä voi napsia noita kuvia niin tiheään :nolo:

Salomaa sanoi:
No huomenna on penkkitreeni niin täytyy parit kuvat varmaan räpsiä. Täytyy käyttää pikkupainoja kun ei ole järkkäriä millä voi napsia noita kuvia niin tiheään :nolo:

Hyvin pohjustettu. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä lasken tangon vähän nännien yläpuolelle, kun sieltä lähtee nosto aivan selkeästi parhaiten minulla. Se ei taida olla aivan korkein kohta rinnasta, kun ottaa kaaren, mutta sieltäpä tuo silti nousee hyvin. Onko tuo vielä vaarallista, pitäisikö laskukohtaa muuttaa? Jonkin verran olen nostellut välillä siten, että yritän laskea siihen rinnan korkeimpaan kohtaan, mutta melko tuskaista on nostaa sieltä.

Mike sanoi:
Agrea penkissä ei tarvita, siinä tarvitaan vain kylmää uskoa nostoon.
no hohhoijjaa, tuohan on aivan yksilöstä kiinni miten itsensä suoritukseensa on tottunut tsemppaamaan. joku tarvii agrea joku ei.
Salomaa sanoi:
tottakai saa pikku kaverikin hyötyä kun on kunnolla hapet sisässä.

Fletch sanoi:
Minä lasken tangon vähän nännien yläpuolelle, kun sieltä lähtee nosto aivan selkeästi parhaiten minulla. Se ei taida olla aivan korkein kohta rinnasta, kun ottaa kaaren, mutta sieltäpä tuo silti nousee hyvin. Onko tuo vielä vaarallista, pitäisikö laskukohtaa muuttaa?

Eikö sulla ota olkapäihin? Varsinkin isommilla romuilla tuo on aika riskaabelia puuhaa. Mitä ylemmäs tangon laskee sitä enemmän se rasitus siirtyy olkapäille.

TRENT sanoi:
Eikö sulla ota olkapäihin? Varsinkin isommilla romuilla tuo on aika riskaabelia puuhaa. Mitä ylemmäs tangon laskee sitä enemmän se rasitus siirtyy olkapäille.

Ei ota mitenkään erityisemmin. Lähtisikö tuo nosto tuolta nännien yläpuolelta sen takia minulla paremmin, jos olkapäät ovat suhteessa ojentajia vahvemmat? Se laskukohta ei ole kuitenkaan missään kaulalla, vaan tanko tulee about juuri nännien yläpuolelle.

neutraali sanoi:
no hohhoijjaa, tuohan on aivan yksilöstä kiinni miten itsensä suoritukseensa on tottunut tsemppaamaan. joku tarvii agrea joku ei.
Aloittelija ei opi ikinä tekniikkaa jos riehuu ja huutaa vittua kuten neutraali jossain ylätaljassa. Eli rauhassa pitää tehdä, siitä riehumisesta ei voimaa lisää tule. Keskittykää siihen tekniikkaan ja riehukaa sitten vaikka jälkeenpäin.

Mike sanoi:
Aloittelija ei opi ikinä tekniikkaa jos riehuu ja huutaa vittua kuten neutraali jossain ylätaljassa. Eli rauhassa pitää tehdä, siitä riehumisesta ei voimaa lisää tule. Keskittykää siihen tekniikkaan ja riehukaa sitten vaikka jälkeenpäin.
ei, vaan tsemppaa itseään sillä tyylillä millä on tottunut. jos saa itseään tsempattua esim rauhallisuudella niin silloinhan se on siinä. pointti nyt vaan oli ettei kenellekään voi sanoa ettei penkissä tarvi agrea tai että siinä tarvii agrea. itse kyllä käyttäsin agrea penkissä jos pystyisin mutta mulla alkaa tuleen "rimakauhua" kun rautaa on tarpeeksi ja rupeaa jännittämään aivan älyttömästi, joskus jännitys on niin kova että yrjön tulo on lähellä. mieluiten jännityksen/raudan pelon kääntäsin agressiivisuudeksi mutta jostain syystä en penkissä siihen kykene:)

:piis:

Liikeradasta sen verran, että ymmärtääkseni monet huippupenkkaajat penkkaavat nykyään taas aika voimakkaasti tankoa naamaa kohti kaartaen eivätkä suoraan ylöspäin, kuten esim. Westsiden sedät viime vuosina opettivat. Olkaterveydelle suoraan ylöspäin punnertaminen lienee terveellisempää, mutta voimanosto ei terveysliikuntaa vaikuta olevankaan.

neutraali sanoi:

Mutta ei pikkukaverit saa niin isoa mahaa, että tanko olisi hyvä edes laskea siihen. Jos sen laskee niin alas niin sitä on aivan toivotonta nostaa sieltä ylös. Se tanko on niin matalalla, että jos yrität nostaa sen sieltä naamalle kaartaen niin se on tosi raskasta.

Olen keskustellut tästä monien kanssa ja tulos aina se, että isojen ja pikkukavereiden nostotekniikka eroaa toisistaansa huomattavasti.

Mike sanoi:
Noston "kaatuminen" olkapäille on suurimpia virheitä tekniikassa. Silloin rasitus siirtyy vahvasti olkapäille ja isoilla painoilla loukkaantumisen riski kasvaa.
Voisiko joku selittää tarkemmin tai havainnolistaa mitä tuo noston "kaatuminen olkapäille " oikein meinaa, siis miten tehdään väärin jos noin käy. En oikein ymmärtänyt.

Salomaa sanoi:
Mutta ei pikkukaverit saa niin isoa mahaa, että tanko olisi hyvä edes laskea siihen. Jos sen laskee niin alas niin sitä on aivan toivotonta nostaa sieltä ylös. Se tanko on niin matalalla, että jos yrität nostaa sen sieltä naamalle kaartaen niin se on tosi raskasta.

Olen keskustellut tästä monien kanssa ja tulos aina se, että isojen ja pikkukavereiden nostotekniikka eroaa toisistaansa huomattavasti.

Mutta eihän tossa tankoa mahalle lasketa?!

Minusta se tulee ihan samaan kohtaan kun mullakin ja vaikka en minäkään todellakaan mikään iso ole niin paaljon paremmin siitä lähtee. Luonnollinen asento käsille...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom